Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : De man is de baas, die ten alle tijden het hef in handen neemt.

Pagina's : [1] 2 3

Hazelnut
01-01-2012, 21:27

A Salaam alaikoem warahmattoellah wa baraktoehoe Heren, Graag wil ik reageren op de meeste reacties van de mannelijke leden hier in deze topic. Ik vind het oprecht knap dat jullie zeer zeker de Islam erbij nemen, verstandige keus... zeker wanneer we allen (moslims) ervan bewust zijn dat deze onze leidraad is in zowel ons verleden als heden (lees ook wel toekomst) Alleen, ik herhaal, alleen als je objectief leest naar de reacties, deze met de Islam in je achterhoofd.. vind ik het echt apart dat jullie haarfijn de rechten weten te speculeren rondom de man.. maar vind het frappant, en voel me zeer zeker beledigd als vrouwzijnde, dat jullie de rechten vergeten van de vrouw, maar de plichten blindelings kunnen uitspreken. In de meeste gevallen spreken jullie niet over de Islam, maar CULTUUR... man man man, s.v.p. onderscheidt deze van mekaar. Waar in godsnaam leest u dat de vrouwzijnde geslagen mag worden? behandeld mag worden als stuk vee? Even eerlijk he, naar het mannelijk publiek, wat is dan je intentie om te trouwen? Domineren, laten zien dat je ''De man'' bent, een vrouw onderdanen, en dergelijke. Ik ben het MEE EENS wanneer een vrouw haar man ten alle tijden hoort te gehoorzamen, maar laten we aub niet vergeten dat onze profeet (vrede zij met hem) zijn vrouwen op handen droeg.. met respect benaderden, hen om mening vroeg, communiceerden, zelfs hielp met de dagelijkse huishouding. Een vrouw hoort inderdaad niet alleen te reizen, een man OOK NIET wanneer hij getrouwd is.. tenzij het overmacht is en deze met een zakelijke/ familiale betrekking heeft voormaals acute situatie waarbij er geen tijd meer is om zaken in te plannen. Als ik eerlijk mijn mening mag uiten: Ik vind het zwak. Zwak dat de meeste mannen, met nadruk op de meesten.. misbruik maken van dergelijke situaties. De Islam erbij halen wanneer deze in eigen voordeel betrekt, zaken suggreren die niet kloppen of deze graag verdraaien. De manzijnde gemiddelde man is zwak t.o.v. eventuele verleidingen, vele zijn daar openlijk over en zich meer dan bewust ervan. Wordt het dan niet eens tijd mannen (hen die zich eerlijk de vinger naar zichzelf durven terugkeren) om daarin te verdiepen en te handelen? een paar voorbeelden in het dagelijks leven? Enkel en alleen als je in staat bent om objectief ertegenover te staan: - Man kan drinken, roken, uitgaan en kan nog steeds als man behandeld worden.. is er sprake van drugs? '' Ewa, Allah i 7sen 3ouwen meskien, het is ook moeilijk voor hem met al die verleidingen.'' Dit geldt OOK voor het seksuele gemeenschap, omdat deze niet te ''controleren valt.'' Wanneer er een vrouw zich ontspoort en 1 van deze zaken hierboven heeft gedaan, zoooo wat is zij een goedkope H***, walou opvoeding, walou bent ness gewoon. Laten we allen niet vergeten dat we hier op aarde leven voor elkaar en om onzelf te bewijzen t.o.v. elkaar, Hij de Alwetende, de Allesziende.. Hij is de doel waar wij naar zullen streven. - Respect t.o.v. ouders en schoonouders: Man schreeuwt erop los aan de telefoon met zijn schoonvader, hij heeft een discussie met zijn vrouw.. onderwerp daar gelaten, wordt fysiek, vrouw belt ouders op om opgehaald te worden om het niet erger te laten escaleren. Reactie: ''ewa hij is gefrustreerd, zeker heeft die vrouw weer erop los gezeurd en heeft ze gewoon gezocht naar die klappen.'' Al was de vrouw zwart op wit in fout, waar is de sbar en respect van de man? ow nee nee, hou op, waar heb je het over? dat zijn de taken voor een vrouw, een man kan ten alle tijden tegen wie dan ook schreeuwen en tekeer gaan en nog zal hij serieus genomen worden en met respect behandeld worden. Eigen ouders kunnen geen inbreng krijgen gezien hij er gewoon op los blijft schreeuwen wanneer hij merkt dat de ouders niet eens zijn met zijn daden... ouders zien het als overmacht.. meskien, hij is natuurlijk gefrustreerd. Ik ben absoluut niet heilig, ik ben niet egoistisch opgesteld omdat ik een vrouw ben en het idee zou moeten hebben dat ik mijn gelijk moet halen, integendeel... ik vind het gewoon zorgwekkend dit. Ik heb heel wat te corrigeren in mijn dagelijks doen en laten, ben er nog lang niet. Maar laat dit een onderdeel zijn van de vele scheidingen tegenwoordig. Laten we met z'n allen ons bezighouden met onze Imaan, m.b.t. eventuele huwelijken> focus je op hoe te handelen om je echgenoot/echtgenote zoveel mogelijk goed te benaderen TEN ALLE TIJDEN zowel man als vrouwen. Allah i n3el sittan, maak het onwetende ongedaan en streef naar kennis voor de juiste functie richting je toekomst, voor zolang deze nog duurt. Elghair Insha Allah. Wassalaam.

Hazelnut
01-01-2012, 22:55
Alle reacties en/of toevoegingen zijn altijd welkom.

Salamaa
01-01-2012, 22:55
Niemand die wil reageren op iemand die de tijd neemt om zaken te verhelderen. Dan up ik toch eventjes.......

Hazelnut
01-01-2012, 23:08
Dat is waar. Erg jammer, zou heel wat schelen... maar het is waar.

Hazelnut
02-01-2012, 13:34

Dames en heren.

zainabz
02-01-2012, 14:15
Netjes verwoord.

Sterretjesz
02-01-2012, 14:34
mooi gezegd!:goedzo:

Hazelnut
02-01-2012, 20:04
Dank jullie wel voor de reacties.

Fhamator
02-01-2012, 20:56
Het Islamitische geloof voor de vrouwen en de Marokkaanse cultuur voor de mannen.

moslima301976
02-01-2012, 21:06
Het Islamitische geloof voor de vrouwen en de Marokkaanse cultuur voor de mannen. Subhannallah, maar wanneer het hun uitkomt halen ze het geloof erbij....................... @TS: heel mooi verwoordt en sluit me er bij aan.............

miss_mrc
02-01-2012, 22:00
Ben het helemaaal met je eens! Up voor jou meid!

imaneke_
02-01-2012, 22:04
Als de man eens de waarde van een vrouw kent zouden er niet veel scheidingen zijn.

Hazelnut
03-01-2012, 17:38
@ imaneke_: Grotendeels misschien wel waar, Allah swt oe 3lam, maar laten we de zovele keren vreemdgaan niet vergeten van zowel de man als vrouw. Kortom je kan tot op heden niet blindelings op iets bouwen, iets wat we wel zouden willen. Helaas werkt dat zo niet. Je hoort gewoon ten alle tijden te vertrouwen op Allah swt, Nia en sbar zijn uiteindelijk de sleutelwoorden.

Hazelnut
05-01-2012, 21:07
Dames en heren.

scarlet10
05-01-2012, 23:59

ben het helemaal met je eens meid.waar zijn die mannen die hun vrouwen echt respectvol en volgens de soenna behandelen tegenwoordig lijkt alles de schuld van de vrouw te zijn ik vind dat zo oneerlijk.echt goed van je dat je deze tekst hebt geschreven.

Pagina's : [1] 2 3