Bekijk originele versie : Geen Lonsdale na brand moskee Helden!
De directie van de Rooms-Katholieke VMBO school in Helden heeft de leerlingen van de school uitdrukkelijk verzocht geen kleding van het merk Lonsdale meer te dragen. Het verzoek komt kort na het compleet afbranden van de moskee in de Limburgse plaats. De Lonsdale-jongeren in Helden worden gezien als de mogelijke daders.
Op de school heerst momenteel een soort van crisissfeer. Zo stuurde de directie een brandbrief naar de docenten om te praten met de jongeren over de vele aanslagen op moskeeën, waaronder die in Helden.
De scholieren zelf zeggen het niet te durven om brand te stichten in een moskee. Volgens hen kan het net zo goed een man van in de veertig zijn. "Lonsdale is een merk gemaakt door negers en is gewoon stoer", aldus een van hen. Hoewel de Lonsdale jeugd dus ontkent iets met de brand in de moskee van afgelopen zaterdag te maken te hebben, lijkt de school zich toch tegen de jeugd te keren.
De oorzaak van de brand is brandstichting. Over de dader(s) is niets bekend. De politie doet daarover nog onderzoek. Gesprekken met de leerlingen moet een verdere escalatie tussen autochtone en allochtone jongeren voorkomen. Dit weekend heeft de politie extra gecontroleerd bij discotheken in Helden. Hier waren geen incidenten.
Ik vind het een prima zaak als het verboden wordt, echter vind ik wel dat hoofdoekjes of andere godsdienstelijke kenmerken dan ook ongewenst moeten zijn.
Hoofddoek is een religieuze verplichting trol... (Vrijheid van Godsdienst)
Najibsri
Londsdale kleren worden toch geweerd omdat het onstoot gevend zou kunnen zijn. Jouw hoofddoek kan net zo goed het zelfde effect bij iemand oproepen als Londsdale kleren, of het voor jou nou een verplichting is of niet.
Vind het een omslachtige manier van die school. Weer alles en ga terug naar de originele school klederdracht of accepteer alle normale kledij. Straks heb je nog op school dat je wel Prada en Nike mag dragen maar geen Sean John en Londsdale.
SambalBij
15-11-2004, 23:58
Als een hoofddoekje ook symbool zou staan voor haat, ja.
Maar dat is het niet :)
En ik las onnoemelijk veel posten dat ze gedragen werden omdat vrouwen het wilden :)
Blijkt dus een leugen want het hoort volgens de religie!
Hoogervorst
16-11-2004, 00:22
Het is bespottelijk dat de brand in een moskee aanleiding moet geven om Londsdale-truien op school te verbieden. Of je verbiedt die kleding, omdat het stootaangevend is, of je laat het met rust.
miss_tetouan425
16-11-2004, 00:23
Ik vind het een prima zaak als het verboden wordt, echter vind ik wel dat hoofdoekjes of andere godsdienstelijke kenmerken dan ook ongewenst moeten zijn.
Londsdale staat voor extreem-rechts...rascisme en discriminatie... wat heeft dat met hoofddoek te maken....
en kom niet met moslimfundamentalisme/extremisme of onderdrukking, want dat is bull...
Maar natuurlijk hoort dat bij de religie en als vrouw weet je dat! Anders word ze geen moslima hé zionist?
och Abou_Batata, dan is het toch niet zo erg om te zeggen dat je het daarom draagt?
Moet Lonsdale perse racistisch zijn dan? Ik neem aan dat er genoeg zijn die het kopen omdat ze het mooi vinden. Ik vindt het onnozel gedoe. Beslama.
Ter verduidelijking vanwege de religieuse verplichting zoals je stelt:)
Vele antwoorden omdat ze het wilden? dat rijm ik dan niet want willen is daarin geen optie.
Maar natuurlijk hoort dat bij de religie en als vrouw weet je dat! Anders word ze geen moslima hé zionist?
Je maakt hier maar weer even duidelijk dat vrouwen in de Islam onderdrukt worden.
Het maakt mij niet uit of vrouwen het dragen, maar ik kon "omdat ik het wil" niet rijmen met de verplichting thats all.
Nee christelijk ben ik evenmin;-)
We bedoelen hetzelfde naar ik weet:) ze kiezen ervoor
Juist, maar leg dat maar uit aan een zionistisch kankergezwel
En door die zionistische mensen wordt jij ook nog geholpen als jij een eventueel een gezwel zou hebben...........Daarom sta ik ver boven jou!
Lonsdale moet niet verboden zijn. Dat is net zoiets als alle mannen met djellaba en baard als terrorist zien, oftewel generaliseren.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.