Bekijk originele versie : is dit niet schandalig?
ZE3MA DEMOCRATISCHE LAND....EN VRIJHEID VAN GELOOF....KLOPT NIKS VAN...OF GELDT ALLEEN NIET VOOR MOSLIMS??? :rolleyes: :eek:
Minister: scholen mogen hoofddoekjes verbieden
Het bijzonder onderwijs mag eisen stellen aan de kleding van leerlingen; en dat geldt ook voor hoofddoekjes. Dat zegt minister Maria van der Hoeven van Onderwijs.
Uit de klas
De minister reageert daarmee op het besluit van een school in Amsterdam. Die zette eerder deze week een meisje van twaalf uit de klas, omdat ze weigerde haar hoofddoekje af te doen.
Andere school
"Als een school dat afspreekt in de reglementen, dan houd je je daaraan'', zei Van der Hoeven in het programma Goedemorgen Nederland. Leerlingen en hun ouders die het daarmee niet eens zijn, moeten maar op zoek naar een andere school.
Niets nieuws
Dit is volgens de minister niets nieuws. Scholen mochten altijd al eigen regels opstellen..
Het gaat in dit geval om CHRISTELIJKE scholen. Die mogen sowieso aangeven geen hoofddoekjes te willen in de klas.
Net als op een islamitische school een juf WEL een hoofddoek MOET dragen.
mimi3000
10-01-2003, 19:42
nee hoor.....ik zat zelfs op school die in de tweede wereld oorlog joods was ennuh daar droeg zowat de helft een hoofddoek....later zat ik op een christelijke school....iedere ochtend gaap gaap een stukje uit de bijbel....maarruh hoofddoekjes waren geen probleem.....hoofddeksels wel....maar hoofdoek niet....dus daar heeft het niet mee te maken
Origineel gepost door elmarocani
ZE3MA DEMOCRATISCHE LAND....EN VRIJHEID VAN GELOOF....KLOPT NIKS VAN...OF GELDT ALLEEN NIET VOOR MOSLIMS??? :rolleyes: :eek:
Minister: scholen mogen hoofddoekjes verbieden
Het bijzonder onderwijs mag eisen stellen aan de kleding van leerlingen; en dat geldt ook voor hoofddoekjes. Dat zegt minister Maria van der Hoeven van Onderwijs.
Uit de klas
De minister reageert daarmee op het besluit van een school in Amsterdam. Die zette eerder deze week een meisje van twaalf uit de klas, omdat ze weigerde haar hoofddoekje af te doen.
Andere school
"Als een school dat afspreekt in de reglementen, dan houd je je daaraan'', zei Van der Hoeven in het programma Goedemorgen Nederland. Leerlingen en hun ouders die het daarmee niet eens zijn, moeten maar op zoek naar een andere school.
Niets nieuws
Dit is volgens de minister niets nieuws. Scholen mochten altijd al eigen regels opstellen.
Het is inderdaad belachelijk want wij leven in een land met vrijheid van godsdienst.
Ik ben trots op dat Marokkaans meisje omdat ze haar hoofdoek niet af deed!
Groetjes,
FAATJE
Als Islamtische scholen het dragen van een hoofddoekje kunnen verplichten (wat nu gebeurd las ik op dit forum), dan mag een protestants-christelijke basisschool het hoofddoekje volgens mij ook verbieden.
2/3 van alle scholen in Nederland valt onder het "bijzonder-onderwijs" (b.v. religieus), of deze mogen allemaal wel kledingvoorschriften voorschrijven, of allemaal niet.........zeg `t maar!
staat het ergens in de bijbel dat je verplicht bent om geen hoofddoek te dragen??
Daar gaat het toch helemaal niet om, het gaat om de vraag of een school kledingvoorschriften mag verplichten?.....dit verplichten kan ook inhouden dat je geen dingen op je hoofd mag dragen, zoals petten of hoofddoeken.
(Ik ken de Koran niet zo goed, maar daar staat hopelijk ook niet in dat je geen kruis om je nek mag dragen of geen keppeltje op je hoofd mag hebben)
tuurlijk kan de school dat wel doen..maar ze moet wel rekening houden met het geloof...
vrijheid van godsdienst?? staat toch ergens in de wet toch?? of heb ik het verkeerd?
en vandaag komt de minister en zegt dat de scholen hoofddoek mogen verbieden als ze dat willen?
Volgens mij willen ze die wet gaan aanpassen, dat is wat ik er van heb begrepen...:(
Het slaat echte nergens op...:(
tuurlijk kan de school dat wel doen..maar ze moet wel rekening houden met het geloof...
vrijheid van godsdienst?? staat toch ergens in de wet toch?? of heb ik het verkeerd?
en vandaag komt de minister en zegt dat de scholen hoofddoek mogen verbieden als ze dat willen?
Wanneer Islamitische scholen het hoofddoekje verplichten, dan zou je volgens jouw redenatie toch ook geen vrijheid van godsdienst meer op die scholen hebben? Maar op bijvoorbeeld een protestante of katholieke school zouden ze wel de vrijheid van godsdienst moeten aanhouden......lijkt me niet zo consequent
Persoonlijk maak ik me trouwens niet zo druk om die doekies (de chador vind ik wel eng), maar je moet wel consequent zijn; Of een bijzondere school mag wel kledingvoorschriften voorschrijven of ze mogen het niet.....
Origineel gepost door an3sdej
Het gaat in dit geval om CHRISTELIJKE scholen. Die mogen sowieso aangeven geen hoofddoekjes te willen in de klas.
Net als op een islamitische school een juf WEL een hoofddoek MOET dragen.
In Zwolle heb ik als moslim op een CHRISTELIJKE school gezeten en daar was het dragen van een hoofddoek absoluut geen probleem.
Waarom dat daar absoluut geen probleem was? Wat dacht je hiervan:
"Gij zult uw naaste liefhebben als u zelven" (vgl. Mattheüs 22:36-40).
Zegt jou dit iets Andries? Omdat je de Quran blijkbaar te eng vindt, is misschien de bijbel wat voor je. Want je leest het, met naaste wordt dus ook een moslim bedoeld. Misschien dat jij daar wat van kan opsteken?
chamalgirl
11-01-2003, 21:50
ik vind het ook wel dom van de ouders want het is toch een protestante school dan vraag ik me af wat doet een moslim dan op zo een school. ze kan toch ook naar een openbare christelijke school ofzo waar ze zulke dingen wel accepteren. zelf zou ik ook niet op zo een school willen zitten,want je hebt de kans dat het niet mag nee dus waarom naar zo een school die elke morgen uit de bijbel leest en bla bla als je gewoon anar een openbare school kan gaan en je doen en dragen wat je wilt.
chamalgirl
11-01-2003, 21:52
hahahhaha ze kunnen hem sowieso niet verbieden daar is holland te vrij voor en als ze hem toch verbieden dan laat ik zien dat ik een echte marokkaanse ben met mijn koppigheid en eigenwijshied en houdt hem toch lekker wel op!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.