Bekijk originele versie : Jaarlijks 80.000 kinderen mishandeld
HILVERSUM - In Nederland worden naar schatting jaarlijks 80.000 kinderen mishandeld. Het gaat niet alleen om een pedagogische tik, maar ook om systematische mishandeling over een langere tijd. Elke week sterft een kind door kindermishandeling. Om daar aandacht voor te vragen hebben de publieke omroepen de komende week uitgeroepen tot de week van de kindermishandeling.
Vanaf zondag zenden de omroepen programma's uit op radio en televisie waarin zij dit Geheim Geweld van diverse kanten belichten. Het gaat over de wetgeving die in Nederland nog ontbreekt en de gevolgen van echtscheiding, maar bijvoorbeeld ook over persoonlijke verhalen. Zo vertellen bekende Nederlanders over hun eigen ervaringen met geweld, seksueel misbruik of andere vormen van kindermishandeling.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik plaats dit stuk omdat ik vind dat dit soort dingen heel veel aandacht verdienen, als onze kinderen niet zo zouden lijden zou het hier in dit land een stuk beter gaan denk ik...
De week van kindermishandeling, denk eraan mensen!!!!!!!
Laat het onderwerp kindermishandeling niet aan je voorbij gaan, het is te belangerijk....
LaMorena
15-11-2004, 16:17
Nou inderdaad, dit mag niet vergeten worden. Dat zijn echt heel erg veel kinderen! Zelfs al was het één kind, dan nog mocht het niet vergeten worden.
Zoughbia
15-11-2004, 16:20
Nou inderdaad, dit mag niet vergeten worden. Dat zijn echt heel erg veel kinderen! Zelfs al was het één kind, dan nog mocht het niet vergeten worden.
Inderdaad, hier moet zeker aandacht aan worden besteed. Zelf, wist ik natuurlijk wel dat het voorkwam maar 80.00 dat had ik zelf niet verwacht.
Hallo,
Ja ik het ook gevolgd. Ik ben er van geschrokken, en wat kunnen we hieraan doen?
_SaHaRa_
15-11-2004, 22:34
Veel he, schokkend veel zijn het er....
Als je vermoed dat een kind mishandeld wordt bel dan aub de kinderbescherming, niet denken, ja maar straks is het niet waar, als het niet waar is is er niets aan de hand, maar als het wel waar is kan dat ene telefoontje het leven van een kind redden....
Volgens mij zijn er ook veel ouders naar mijn mening die hun kinderen mishandelen maar in hun ogen zien ze het niet als een mishandeling. Ik denk dat ze het even later weer goed maken met hun kind, zodat het kind het hele gebeuren weer vergeeft......en dit gaat zo jaren lang door....
In mijn directe omgeving zie ik dit verschijnsel voorkomen. Ik heb een nicht die haar kind echt vreselijk hard aanpakt en even later geeft ze haar kind een troost "middeltje" en het kind vergeeft haar....
Maar goed 80.000 is wel erg veel..:(
matahari
15-11-2004, 23:01
Dit zijn topics waar iedereen z'n hoofd voor in het zand steekt beste Corrie.
s' Morgens las ik het in de Spits en echt ik waar ik schrok van de hoeveelheid.
80.000 Kinderen die hieraan leiden en zulke zaken die niet of nauwelijks de aandacht krijgen.
Hoeveel van deze 80.000 kinderen zullen psygisch gek worden
Hoeveel van deze 80.000 kinderen zullen zich minderwaardig voelen
Hoeveel van deze 80.000 kinderen zullen dit meenemen in hun volwassenschap
Hoeveel van deze 80.000 kinderen raken depressief
Het is zeker om over na te denken..
matahari
15-11-2004, 23:24
Om maar niet te praten over het seksueel misbruik van kinderen.
Sallam alaikoem allemaal/Goedemorgen allemaal.
Ik vind het inderdaad veel: 80.000 kinderen.
Maar in werkelijkheid, denk ik, dat het er juist meer zijn.
Maar Nederland heeft nog steeds het cultuur van gauw wegkijken of net doen alsof ze niets gehoord hebben.
Terwijl de maatschappij altijd een oogje in het zeil moet houden, als er signalen zijn van kindermishandeling.
En dan bedoel ik niet alleen bij kindermishandeling, maar bij allerlei vormen van mishandeling zoals vrouwenmishandeling of huiselijk geweld.
Het Vn-Verdrag voor het kind heeft gelukkig veel bijgedragen aan de rechten van het kind.
Op nationaal niveau is het absoluut strafbaar een kind te mishandelen, maar wat heb je eraan als de signalen niet worden opgepikt?
Het strafrechterlijk-systeem is dan wel redelijk goed in elkaar gezet, maar er moet meer gedaan worden om deze in werking te laten treden.
Het probleem zit vooral in het feit die ik hiervoor beschreven heb, namelijk dat mensen het een taboe vinden omdat het iets is wat hen niet aangaat.
Dat moet absoluut veranderen.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.