Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Bang

Pagina's : [1] 2 3

LZN
15-11-2004, 14:37

Kunnen jullie je voorstellen (ik richt mij tot de moslims) dat ik bang ben? Ik ben een nederlandse vrouw die niet meer over straat durft 's avonds. De avond dat Van Gogh vermoord werd, liep ik, na boodschappen te hebben gedaan, een winkelcentrum uit. Er kwamen drie marokkaanse jongens van mijn leeftijd (rond de 25 jaar), ze keken mij aan terwijl ze zeiden (hard genoeg zodat iedereen die daar in de buurt was het kon horen): ' Laat alle heidenen net zo dood gaan als Theo van Gogh, bloeden zullen ze' Ik werd heel erg bang, ik ben snel naar huis gegaan. Sinds de moord kom ik op dit forum, daar staan ook een hoop teksten van moslims die het er min of meer mee eens waren dat Theo van Gogh vermoord moest worden en dat Allah's wet boven de Nederlandse wet staat. Ik zeg niet dat alle moslims hetzelfde zijn, ik weet zeker dat een hele grote meerderheid echt alleen maar vrede wilt, net zoals ik. Er zijn steeds meer nederlanders die erover denken het land uit te vluchten, is dit dan echt wat de moslims (meerderheid of minderheid) willen? Ik wil zelf ook weg hier, ik ben er niet trots op dat ik wil vluchten, maar ik ga zeker niet af zitten wachten tot er een aanslag op de school wordt gepleegd waar hopelijk mijn kinderen ooit heen zullen gaan. Marokkanen, Turken, Surinamers, enz. enz. kwamen ooit naar Nederland om een beter leven te krijgen, hoe zagen zij dit voor zich??.

RitaMaria
15-11-2004, 14:52
Hoepje, Dank voor je berichtje. Ik hoop dat hiermee sommige van mijn medemoslims hier op dit forum hun verstand beter zullen gebruiken en niet zomaar in het wilde weg beginnen te schreeuwen. Laat je niet opjagen door het puberale gedrag van sommigen, zolang er aan de andere kant moslims zijn ook dit gedrag niet tollereren heb ik hoop en het volste vertrouwen dat we onze samenleving niet naar de verdoemenis zullen leiden. Insha'allah..ik hoop oprecht dat je iets aan mijn reactie hebt. Liefs RitaMaria

AlHoceima_Leila
15-11-2004, 15:01
Dag Hoepje, Wat erg dat je dat mee moest maken maar geloof mij niet alle Marokkanen zijn zo en niet allemaal menen ze dat. Maar wat jou overkomen is overkomt nu veel mensen aan beide kanten want stel je eens voor, de meiden en jongens die in een kleine gemeenschap wonen waar de autochtonen overheersen, die lopen ook normaal op straat en worden aangevallen door Nederlanders die hen beschouwen als moordenaars en extremisten enz. wat natuurlijk nergens op slaat. Maar mijn punt is dat het aan beide kanten gebeurd en dat het moet ophouden maarja........... Je bent in ieder geval niet de enige die bang is, er zijn veel mensen nu bang. Ikzelf niet maja....... Succes

grendel
15-11-2004, 15:09
dat is het dus, is het puberaal gedrag of zijn het ook extremisten die een aanslag plannen? Als ik een terrorist was en een aanslag aan het voorbereiden ben dan is het laatste wat ik zou doen op dit forum surfen. En hopelijk ben je zo wijs genoeg om n.a.v. het asociale verbale gedrag van enkele heikneuters dit gedrag niet op elke jongeman met een mediterraan uiterlijk te projecteren.

bradshaw
15-11-2004, 15:57

Op dit moment is er veel onrust in Nederland (en de rest van de wereld) met betrekking tot oa terrorisme . Er zijn dingen gaande waar de gemiddelde burger geen invloed op heeft. Er heerst ook bij velen angst; voor aanslagen, voor discriminatie, rascisme, islam, etc. Ik krijg echter het gevoel dat die angst er niet mag zijn. Hoepje geeft aan dat zij o.a. bang is door de opmerking van een paar marokkaanse jongens. Hierop komen reacties dat het slechts een kleine groep is die zulke opmerkingen maken waardoor zij bang is geworden. Andersom gebeurt ook; wanneer moslims aangeven dat zij bang of boos zijn door rascisten, wordt ook gezegd "het is maar een kleine groep". Tuurlijk, het klopt ook dat het gaat om kleine groepen die extreem denken. Maar waarom beginnen we niet met het accepteren van die angst. Onderken en bevestig dit. Op het moment dat er ruimte is om ook die gevoelens te uiten en wanneer mensen het gevoel hebben serieus genomen te worden wat betreft die gevoelens, dan pas ontstaat er ruimte om verder te gaan. Dan pas kun je een stap verder doen en inzien dat dit angst wellicht niet gegrond is en dan kun je openstaan voor andere ideeen. Zolang die angst blijft bestaan en weggestopt wordt, blijft het broeien en groeien.

DB07
15-11-2004, 16:07
Kunnen jullie je voorstellen (ik richt mij tot de moslims) dat ik bang ben? Ik ben een nederlandse vrouw die niet meer over straat durft 's avonds. De avond dat Van Gogh vermoord werd, liep ik, na boodschappen te hebben gedaan, een winkelcentrum uit. Er kwamen drie marokkaanse jongens van mijn leeftijd (rond de 25 jaar), ze keken mij aan terwijl ze zeiden (hard genoeg zodat iedereen die daar in de buurt was het kon horen): ' Laat alle heidenen net zo dood gaan als Theo van Gogh, bloeden zullen ze' Ik werd heel erg bang, ik ben snel naar huis gegaan. Sinds de moord kom ik op dit forum, daar staan ook een hoop teksten van moslims die het er min of meer mee eens waren dat Theo van Gogh vermoord moest worden en dat Allah's wet boven de Nederlandse wet staat. Ik zeg niet dat alle moslims hetzelfde zijn, ik weet zeker dat een hele grote meerderheid echt alleen maar vrede wilt, net zoals ik. Er zijn steeds meer nederlanders die erover denken het land uit te vluchten, is dit dan echt wat de moslims (meerderheid of minderheid) willen? Ik wil zelf ook weg hier, ik ben er niet trots op dat ik wil vluchten, maar ik ga zeker niet af zitten wachten tot er een aanslag op de school wordt gepleegd waar hopelijk mijn kinderen ooit heen zullen gaan. Marokkanen, Turken, Surinamers, enz. enz. kwamen ooit naar Nederland om een beter leven te krijgen, hoe zagen zij dit voor zich?? Jammer genoeg, moet ik toegeven dat het grootste deel van de moslims waarmee ik gesproken heb iets in de trend van "Moorden is slecht maaaaaaar Theo zei dingen die niet goed waren" zeiden. Ze veroordeelde het moorden maar vonden het ergens wel terecht omdat ze de oorzaak van de moord niet zoeken in het geloof maar in de woorden van Theo van Gogh. Als je van uit deze visie denkt sluit je bij voorbaat al uit dat jij en jouw geloof ooit fout zullen zitten. Moslims die wel de daad duidelijk veroordelen, hebben daardoor ook kritiek op hun eigen heilige schriften. Dit kan natuurlijk weer uitsluiting van de "gemeenschap" veroorzaken waardoor je als moslim weer bestempeld wordt als nep-moslim of verrader.

RitaMaria
15-11-2004, 16:30
Moslims die wel de daad duidelijk veroordelen, hebben daardoor ook kritiek op hun eigen heilige schriften. Dit kan natuurlijk weer uitsluiting van de "gemeenschap" veroorzaken waardoor je als moslim weer bestempeld wordt als nep-moslim of verrader. Nee hoor. Ik als moslima beroep me juist op mijn heilige geschriften om deze daad te veroordelen. Hiermee probeer je aan te geven dat het veroordelen van deze daad onislamitisch is en tegenstijdig is met "De" Islam. (Je wordt immers bestempeld als nep- moslim of verrader). Ga hier niet de Islamkenner uit te hangen. Dat jij met een groep moslims gesproken hebt is leuk en aardig maar gebruik ze niet als zijnde representief voor de rest van de moslims.

RitaMaria
15-11-2004, 16:49
En toen was het stil..

DB07
15-11-2004, 16:57
Nee hoor. Ik als moslima beroep me juist op mijn heilige geschriften om deze daad te veroordelen. Hiermee probeer je aan te geven dat het veroordelen van deze daad onislamitisch is en tegenstijdig is met "De" Islam. (Je wordt immers bestempeld als nep- moslim of verrader). En welke geschriften zijn dat dan? Welke citaties zou jij gebruiken om deze daad te veroordelen? Waarom is dit "onislamitisch"?. Ga hier niet de Islamkenner uit te hangen. Dat jij met een groep moslims gesproken hebt is leuk en aardig maar gebruik ze niet als zijnde representief voor de rest van de moslims. Klopt, maar dat zei ik ook niet dus je kijkt voorbij wat ik heb getypt. Het is gewoon jammer dat het grote deel waarmee ik heb gesproken erzo over denkt...of vind jij dat juist goed?.

bradshaw
15-11-2004, 17:02
Wat jij meemaakt is gewoon puberaal gedrag. Dat zijn straatjongens die niks te doen hebben. Dat maak je ook bij de Autochtone Nederlandse jeugd mee. Hoe dacht je dat wij ons voelen? Mijn moeder durft niet eens meer normaal naar de markt te gaan. Omdat ze bang is dat Nederlandse jongeren haar op straat lastig gaan vallen. Wat dacht je van mensen die naar de moskee gaan die bang zijn dat er brand wordt gesticht? Wat dacht je van mensen die kinderen op een islamitische school hebben die bang zijn dat er wat met hun kinderen gebeurt? Ik denk dat de moslims in Nederland op dit moment banger zijn dan de andere Nederlanders. Dit is dus precies een reactie die ik bedoel. Eigenlijk zeg je nu dat hoepje niet bang mag zijn want het is maar 'puberaal gedrag' dat zij ziet. Jouw moeder mag echter wel bang zijn om naar de markt te gaan. Dan kan ik nu weer zeggen 'ja maar, ik ben bang voor blablabla'. Zo blijf je een cirkeltje praten en gebeurt er niks. Accepteer verdorie dat we bang zijn en onderzoek waardoor dat nou precies komt. Dan leren we misschien de achtergronden kennen en kun je wat doen met de angst! Is een forum als dit nou om je eigen gedachten bevestigd te zien en om je eigen gedachten te ventileren of heb ik nou de illusie dat je met een medium als dit ook nog eens je mening kan veranderen door naar meningen van anderen te luisteren???????????????????? :confused: :confused: :confused: :confused: :confused:

RitaMaria
15-11-2004, 17:10
En welke geschriften zijn dat dan? Welke citaties zou jij gebruiken om deze daad te veroordelen? Waarom is dit "onislamitisch"?. Ok..laat ik je dan eerst deze vraag stellen. Hoe kom je erbij dat deze daad juist wel islamitisch is. Hoe kom je erbij dat dit vanuit de heilige geschriften wel goed wordt gekeurd. ?

RitaMaria
15-11-2004, 17:12
Svp kom niet met de dader beroept zich op zijn islamitische achtergrond.. Het blijft een (directe) individuele daad.. Ik heb het over de heilige geschriften..

DB07
15-11-2004, 17:59
Ok..laat ik je dan eerst deze vraag stellen. Hoe kom je erbij dat deze daad juist wel islamitisch is. Hoe kom je erbij dat dit vanuit de heilige geschriften wel goed wordt gekeurd. ? Dat zeg ik niet. Maar lees Sura Muhammad 47:4(1) eens door of Anfal Sura 8:12. Zie jij de Koran los van Muhammad of is het 1 voor jou?. Studeer je alleen de Koran of ook het leven van Muhammad? zoja lees: Muhammed: Messenger of Allah of Sirat Rasulallah is. Studeer het historisch record is van het leven van Muhammad en met name over de Qurayza stam.

DB07
15-11-2004, 18:04
Svp kom niet met de dader beroept zich op zijn islamitische achtergrond.. Het blijft een (directe) individuele daad.. Ik heb het over de heilige geschriften.. De daad is individueel ja, hij heeft zelf Theo geschoten en gestoken en van oor tot oor geslacht. Echter deze daad is het gevolg van een oorzaak niet de oorzaak zelf. Altijd als er iemand vermoord word in de naam van een geloof is het een beroep op de achtergrond van die persoon, want het heeft betrekking op de ideeen en het geloof van die persoon. Zijn die van hem zelf (hoogst waarschijnlijk niet) of gepredikt door iemand anders en overgenomen?. Je kan er geheid van uit gaan dat op het moment dat iemand vermoord word in naam van geloof dat er een groep achter zit.

ph2004
15-11-2004, 18:11

Wellicht is het omdat er op zo een manier gesold word met hun religie db07. Ik geloof er ook niet in dat het tegen de islam dan wel koran zou zijn de moord te veroordelen, maar evens weet ik dat Theo ook niet zomaar een mening gaf alswel een stelling maakte en provoseerde, blijft natuurlijk moord niet rechtvaardig of gegrond we kennen immers het rechtsysteem die jammerlijk faalt in nederland. rechtvaardig was geweest, Theo op het matje roepen en wellicht die film in huidige vorm verbieden. een stelling die evengoed alle richtingen opgaat en niet alleen bij moslims, onderdrukking en mishandeling zie je en is er in alle bevolkingslagen.

Pagina's : [1] 2 3