Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Deel horeca weert allochtonen

LZN
15-11-2004, 12:49

Vreselijk, maar waarom die mensen dan niet naar binnen mogen wordt mij niet duidelijk. Gedragen die mensen zich dan anders, doen ze binnen dingen die niet mogen? Je houdt iemand toch niet tegen alleen maar om de kleur van zijn ogen? Misschien dat hier ervaringsdeskundigen zijn die er eens wat over kunnen zeggen. Ik disrimineer niet, iedereen mag mijn teksten lezen. Homerus. Deel horeca weert allochtonen UTRECHT/AMERSFOORT - Een aantal horecagelegenheden in Utrecht en Amersfoort weigert structureel Turken en Marokkanen binnen te laten. Dat constateert de politie regio Utrecht na een eigen onderzoek. De definitieve resultaten van dit onderzoek naar discriminatie in Utrechtse en Amersfoortse dancings en cafés worden rond de jaarwisseling gepresenteerd. Agenten in burger klopten aan bij tien horecagelegenheden met ‘deurenbeleid’. Daar bepaalt een portier of iemand naar binnen mag of niet. Het ging om vijf zaken in Amersfoort en vijf in Utrecht. Tussen september en 6november werden deze tien zaken elk minstens vijf keer bezocht door agenten in burger. ,,Eerst gingen twee autochtone vrouwen naar binnen om de situatie te beoordelen. Dan volgden Turkse en Marokkaanse mannelijke collega’s en vervolgens wilden twee autochtone mannelijke collega’s naar binnen,’’ aldus de politiewoordvoerder. De woordvoerder noemt twee voorbeelden van wat de agenten meemaakten. ,,Op één avond bezochten we vijf gelegenheden. Bij vier van de vijf zaken werden de allochtone collega’s geweigerd. Ander voorbeeld: één zaak hebben we zeven keer bezocht. Zes van de zeven avonden kwamen allochtonen hier niet binnen.’’ Al eerder bleek, onder meer uit klachten bij het Utrechtse Steunpunt Anti Discriminatie, dat (een deel van) de horeca in Utrecht discrimineert. In 2002 zijn daarom huisregels opgesteld. Die blijken nu dus onvoldoende te werken. De politie gaat de komende maanden met de discriminerende horecagelegenheden in Amersfoort en Utrecht de discussie aan over het deurbeleid. ,,Het is een moeilijk onderwerp omdat het vaak het woord van de geweigerde klant is tegen dat van de horecaonderneming. Dat hebben we met ons onderzoek geprobeerd helder te krijgen,’’ aldus de politiewoordvoerder. KamercommissieDe Tweede-Kamerfractie van de PvdA wil de Turkse en Marokkaanse politiemannen die de discotheken hebben bezocht, uitnodigen voor de Kamercommissie binnenlandse zaken en justitie. Woordvoerder Van Heemst van de PvdA wil dat de twee agenten in de commissie ‘hun schokkende ervaringen’ komen vertellen. ,,Wat de politie in Utrecht en Amersfoort heeft meegemaakt, illustreert dat er veel meer van dit soort undercoverwerk nodig is om discriminatie bloot te leggen. En niet alleen in de horeca, maar ook in de volkshuisvesting en op het werk.’’ Van Heemst, PvdA-woordvoerder politie en veiligheid, en zijn collega Dijsselbloem, vinden dat de ministers Donner (justitie) en Remkes (binnenlandse zaken) zich veel actiever moeten opstellen op het gebied van discriminatiebestrijding en van het vervolgen van mensen die discrimineren..

TiBiA
15-11-2004, 12:52
soms gedragen ze zich niet goed maar dat heb je bij verschillende soorten mensen,...niet alleen bij 1 soort

tonk
15-11-2004, 12:52
1x waarschuwen en dan tenten die blijven discrimineren sluiten!

LaMorena
15-11-2004, 12:54
je legitimatie meenemen en als je vervelend word op een lijst zetten.

matahari
15-11-2004, 12:54

Speciaal voor jou Herr Scot :) http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=411919

Immanuel
15-11-2004, 12:55
1x waarschuwen en dan tenten die blijven discrimineren sluiten!Zo'n waarschuwing is helemaal niet nodig. Ze weten precies wat ze doen en moeten daarvoor gewoon rekenschap afleggen.

grendel
15-11-2004, 12:57
Vreselijk, maar waarom die mensen dan niet naar binnen mogen wordt mij niet duidelijk. Gedragen die mensen zich dan anders, doen ze binnen dingen die niet mogen? Je houdt iemand toch niet tegen alleen maar om de kleur van zijn ogen? Misschien dat hier ervaringsdeskundigen zijn die er eens wat over kunnen zeggen. Ik disrimineer niet, iedereen mag mijn teksten lezen. Homerus. Deel horeca weert allochtonen UTRECHT/AMERSFOORT - Een aantal horecagelegenheden in Utrecht en Amersfoort weigert structureel Turken en Marokkanen binnen te laten. Dat constateert de politie regio Utrecht na een eigen onderzoek. De definitieve resultaten van dit onderzoek naar discriminatie in Utrechtse en Amersfoortse dancings en cafés worden rond de jaarwisseling gepresenteerd. Agenten in burger klopten aan bij tien horecagelegenheden met ‘deurenbeleid’. Daar bepaalt een portier of iemand naar binnen mag of niet. Het ging om vijf zaken in Amersfoort en vijf in Utrecht. Tussen september en 6november werden deze tien zaken elk minstens vijf keer bezocht door agenten in burger. ,,Eerst gingen twee autochtone vrouwen naar binnen om de situatie te beoordelen. Dan volgden Turkse en Marokkaanse mannelijke collega’s en vervolgens wilden twee autochtone mannelijke collega’s naar binnen,’’ aldus de politiewoordvoerder. De woordvoerder noemt twee voorbeelden van wat de agenten meemaakten. ,,Op één avond bezochten we vijf gelegenheden. Bij vier van de vijf zaken werden de allochtone collega’s geweigerd. Ander voorbeeld: één zaak hebben we zeven keer bezocht. Zes van de zeven avonden kwamen allochtonen hier niet binnen.’’ Al eerder bleek, onder meer uit klachten bij het Utrechtse Steunpunt Anti Discriminatie, dat (een deel van) de horeca in Utrecht discrimineert. In 2002 zijn daarom huisregels opgesteld. Die blijken nu dus onvoldoende te werken. De politie gaat de komende maanden met de discriminerende horecagelegenheden in Amersfoort en Utrecht de discussie aan over het deurbeleid. ,,Het is een moeilijk onderwerp omdat het vaak het woord van de geweigerde klant is tegen dat van de horecaonderneming. Dat hebben we met ons onderzoek geprobeerd helder te krijgen,’’ aldus de politiewoordvoerder. KamercommissieDe Tweede-Kamerfractie van de PvdA wil de Turkse en Marokkaanse politiemannen die de discotheken hebben bezocht, uitnodigen voor de Kamercommissie binnenlandse zaken en justitie. Woordvoerder Van Heemst van de PvdA wil dat de twee agenten in de commissie ‘hun schokkende ervaringen’ komen vertellen. ,,Wat de politie in Utrecht en Amersfoort heeft meegemaakt, illustreert dat er veel meer van dit soort undercoverwerk nodig is om discriminatie bloot te leggen. En niet alleen in de horeca, maar ook in de volkshuisvesting en op het werk.’’ Van Heemst, PvdA-woordvoerder politie en veiligheid, en zijn collega Dijsselbloem, vinden dat de ministers Donner (justitie) en Remkes (binnenlandse zaken) zich veel actiever moeten opstellen op het gebied van discriminatiebestrijding en van het vervolgen van mensen die discrimineren. Oud nieuws :D Het enigste nieuwe hieraan is dat de poelisie in dit geval undercover zijn gegaan.

TiBiA
je legitimatie meenemen en als je vervelend word op een lijst zetten. inderdaad, ik was laatst in the Challenge in hoofddorp en ze hebben daar nu een systeem van "pleasurecard" je maakt de pas dus eenmalig aan en al je gegevens staan erop ben je een herrieschopper dan kom je er ook nooit meer in je word in feite geband

-xxx-Rachida
soms gedragen ze zich niet goed maar dat heb je bij verschillende soorten mensen,...niet alleen bij 1 soort Als zij de kans niet eens krijgen om binnen te komen, hoe kun je ze dan op hun gedragg wijgeren :confused: Inderdaad wat Tonk zegt, 1x waarschuwen dan sluiten!

Heiba
15-11-2004, 13:16
Yep. Dit bericht stond afgelopen zaterdag in de Volkskrant. Ik ben er niet over te spreken, de politie heeft iets wat wij allang wisten weten te bewijzen. Ik denk dat ze dit vaker moeten doen en de gelegenheden die weigeren sanctioneren.

grendel
15-11-2004, 13:25
Yep. Dit bericht stond afgelopen zaterdag in de Volkskrant. Ik ben er niet over te spreken, de politie heeft iets wat wij allang wisten weten te bewijzen. Ik denk dat ze dit vaker moeten doen en de gelegenheden die weigeren sanctioneren. Er zijn al tig onderzoeken geweest die dezelfde uitkomst hadden. Dus ik begrijp de nieuwswaarde hiervan niet zo.

arabchrstn
15-11-2004, 13:47
Even een andere opmerking. Lijkt mij namelijk een erg leuke baan. In de baas z'n tijd een beetje uitgaan. Drinken op de kosten van de zaak cq belastingbetaler... En dat vervolgens onderzoek 'noemen'. Ik ga ook maar es solliciteren... ;)