Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Is dit nu jodenhaat?

matahari
14-11-2004, 23:51

(bron: Telegraaf) HILVERSUM - Algemeen secretaris dr. B. Plaisier van de Protestantse Kerk in Nederland (PKN) vindt dat kerkleden een hernieuwd gesprek moeten voeren over het standpunt in het Israëlisch-Palestijnse conflict. Plaisier keurt het Israëlische beleid af en stelt na zijn bezoek aan Palestijnse gebieden onder meer dat Israël "rampen aanricht in de Palestijnse gemeenschap" . In het IKON radioprogramma De Andere Wereld zei Plaisier zondag onder meer dat "een grote groep in onze kerk vanuit de diepe verbondenheid met het joodse volk niet ziet wat er op de Westelijke Jordaanoever gebeurt", aldus Plaisier. "De Israëli's hadden wijzer moeten zijn en nooit deze kant op moeten gaan. Het gaat niet goed als je nederzettingen opricht en muren bouwt. Daarmee sticht je geen vrede." Een delegatie van de PKN onder leiding van Plaisier keerde donderdag terug van een bezoek aan het Midden-Oosten. De delegatie stelde toen al dat de Israëlische bezetting van de Palestijnse gebieden steeds meer tot een mensonwaardige situatie leidt. Over de muur die Israël bouwt tegen aanslagen door Palestijnen, zei Plaisier zondag onder meer: "Israël wil zich op die manier nog meer land toeëigenen, daarmee richt het rampen aan in de Palestijnse gemeenschap. Het is een triest gezicht." Volgens Plaisier "ziet een grote groep in onze kerk vanuit de diepe verbondenheid met het joodse volk niet wat er op de Westelijke Jordaanoever gebeurt: de nederzettingen, de muur, het uiteenrukken van het hele land en het isolement van de Palstijnen." De scriba stelt dat in de kerk een nieuwe bezinning nodig is op het Israëlisch-Palestijnse conflict: " We zullen intern een heel gesprek moeten voeren." Ik zie onze grote vriend Ron van het CiDi dit alweer oppakken als jodenhaat.

gEwE
14-11-2004, 23:55
Tja. Ik kan niet anders dan te concluderdan dat Arafat dood meer gedaan krijgt dan levend. gEwE

Kaaz
15-11-2004, 00:53
Ach, die Ron van die belachelijk CIDI en de rest van die malle joden proberen bij de minste kritiek op joden, het te classificeren als antisemitisch. Ze proberen zo een scheidslijn te trekken tussen joden en Anderen, om een aparte entiteit van de joden te maken. Zo gaan alle joden in de wereld te werk. Beetje zielige vertoning meneertje Abou_Batata Volgens mij is het verwijt aan de moslims niet geheel anders. Zij willen een scheidslijn trekken tussen moslims en de ANDEREN! En nog iets anders. Bestaat er zoiets als een samenhangend joods geheel dat de geschiedenis heeft doorstaan? Hebben de joden in het Koninkrijk van Salomon in de 10de eeuw voor Christus, de joden in Palestina ten tijde van het Romeinse Rijk, de joden in de ghetto's van het tsaristische Rusland en de joden in het huidige Israel iets met elkaar gemeen? Nou niet echt, gedurende de laatste 2 millennia hebben de joden geen eenheid gevormd, noch qua grondgebied, noch qua taal, (Het meerendeel nam de plaatselijke taal aan terwijl het Hebreeuws werd beperkt tot religieuze plechtigheden) noch qua geschiedenis, (de wegen van de joden in Marokko of Nederland lopen in geen enkele opzicht parallel) noch gewoonten. (de joden namen de plaatselijke gewoonte aan) In Oost-Europa en Rusland daarentegen hebben de joden in de 18de en de 19de eeuw, de quasi-nationale kenmerken gekregen. Joodse volk bestaat niet want een volk duidt de gemeenschap van bewoners aan, van een land die afstamming, taal, zeden, overlevering gemeen hebben. Dat is niet antisemitisch maar de harde realiteit. Najib Blijkbaar bestaan de Joden wel meneertje Abou_Batata Israel? Ondanks alle terreur toch een hoog ontwikkeld land. Gedver, ik begin bijna sympathie te voelen voor de partij van Sharon, dankzij jou gezwets. Zoiets als, weg met alle moslims. Ze haten toch alle ANDEREN!

Kaaz
15-11-2004, 01:00
Kun je jouw irritante betoog ook voorzien van argumentaties of blijft het bij joodse oppervlakkig gepraat, oftewel onzin. Ik weet het, waarheid doet eenmaal pijn. U bent een DOMME Dwaas meneertje Abou_Batata, geheel in de lijn van onze GILLENDE keukenmeid en topic startster Mathahari. Dank je voor een kijkje in de keuken van deze typisch marokkaanse manier van discussieren. ENNUH neen, ik ben geen door jou zo verachtelijke jood.

Kaaz
15-11-2004, 01:07

wat vind je nu van mijun eerdere betoog? Ronduit slecht!

Kaaz
15-11-2004, 01:15
En wederom kan meneer primaat niet de hersencellen opbrengen om zijn betoog te beargumenteren, het riekt hier naar een wanhopige poging om de waarheid te camoufleren door ordinaire gekijf. Wellicht een vijs los meneer Primaat? Zoals ik al eerder vermeld heb. Typisch een marokkaanse manier van discussieren. Marokkaan:"Ik heb gelijk want ik weet de waarheid" " Daarom mag ik toch spugen in jou gezicht? het is toch zeker een vrij land?"

Kaaz
15-11-2004, 01:29
Spuug wat je wilt, je hebt al laten zien hoe achterlijk jij bent. Jij bent inferieur aan mij, word maar gek! :haha: HUH, begrijp je wel wat je leest :confused:

geerttom
15-11-2004, 06:17
(bron: Telegraaf) HILVERSUM - Algemeen secretaris dr. B. Plaisier van de Protestantse Kerk in Nederland (PKN) vindt dat kerkleden een hernieuwd gesprek moeten voeren over het standpunt in het Israëlisch-Palestijnse conflict. Plaisier keurt het Israëlische beleid af en stelt na zijn bezoek aan Palestijnse gebieden onder meer dat Israël "rampen aanricht in de Palestijnse gemeenschap" . In het IKON radioprogramma De Andere Wereld zei Plaisier zondag onder meer dat "een grote groep in onze kerk vanuit de diepe verbondenheid met het joodse volk niet ziet wat er op de Westelijke Jordaanoever gebeurt", aldus Plaisier. "De Israëli's hadden wijzer moeten zijn en nooit deze kant op moeten gaan. Het gaat niet goed als je nederzettingen opricht en muren bouwt. Daarmee sticht je geen vrede." Een delegatie van de PKN onder leiding van Plaisier keerde donderdag terug van een bezoek aan het Midden-Oosten. De delegatie stelde toen al dat de Israëlische bezetting van de Palestijnse gebieden steeds meer tot een mensonwaardige situatie leidt. Over de muur die Israël bouwt tegen aanslagen door Palestijnen, zei Plaisier zondag onder meer: "Israël wil zich op die manier nog meer land toeëigenen, daarmee richt het rampen aan in de Palestijnse gemeenschap. Het is een triest gezicht." Volgens Plaisier "ziet een grote groep in onze kerk vanuit de diepe verbondenheid met het joodse volk niet wat er op de Westelijke Jordaanoever gebeurt: de nederzettingen, de muur, het uiteenrukken van het hele land en het isolement van de Palstijnen." De scriba stelt dat in de kerk een nieuwe bezinning nodig is op het Israëlisch-Palestijnse conflict: " We zullen intern een heel gesprek moeten voeren." Ik zie onze grote vriend Ron van het CiDi dit alweer oppakken als jodenhaat. :rolleyes: Kritiek, zoals die van dhr. Plaisier van de PKN, op de enige democratische staat in het Midden-Oosten is GEEN anti-semitisme. Maar veel reacties op deze site en emails die ik ontvang n.a.v. de Davidster in mijn avatar (hoewel ik niet joods ben) wel. Hoe komt het dat vnl. Marokkaanse moslims in Nederland problemen hebben met de joodse bevolking? Terwijl er in Marokko, Cairo, Istanboel een bloeiende joodse gemeenschap leeft. Vreedzaam naast de Arabisch/Turkse bevolking. Marokkanen : "We worden zo slecht afgeschilderd in de media, we worden gediscrimineerd". Wij mogen toch als enige allerlei onzin verkondigen over andere bevolkingsgroepen. De aanslagen in New York, de invoering van de Euro, : allemaal de schuld van de joden!!! Valt me mee dat het broeikaseffect nog niet aan Joden wordt toegeschreven. :p