Bekijk originele versie : 8 tekenen om te ontdekken of je een fundamentalist bent
Ik las een paar van deze uitspraken op een site en vond ze wel toepasselijk op veel mensen hier. 8 tekenen dat jij een fundamentalist bent.
1. Je tolereert het als iemand zegt dat Allah niet bestaat, maar je wil het hoofd van iedereen die zegt dat Mohammed niet de laaste profeet van Allah is.
2. Je zegt dat Allah vergevingsgezind en genadevol is, maar stelt wel dat iedereen die niet gelooft in Allah zal branden in hete olie door Allah.
3. Je zegt Islam is een religie en degene die Islam bekritiseren zijn anti moslim racisten, maar stelt wel dat alle landen eigenlijk bestuurd zouden moeten worden volgens de politieke islam.
4. Je zegt dat vrouwen en mannen gelijke rechten hebben in de Islam, maar zegt ook dat vrouwen gesluierd moeten zijn en mannen niet.
5. Je zegt dat Moslim vrouwen in niet moslim landen het recht hebben om een sluier te dragen, maar weigert niet moslim vrouwen in moslimlanden zelf te laten bepalen hoe ze zich kleden.
6. Je maakt de mythen in andere religies belachelijk maar claimt ook dat Mohammed op een mytisch paard naar de hemel is gereden.
7. Je zegt dat Islam heel tolerant is maar je schreeuwt ook dat iedereen die de Islam bekritiseerd dood moet.
8. Je zegt dat de Islam een godsdienst die maar op 1 manier geinterpreteerd kan worden, maar je zegt ook dat jouw manier de enige juiste is.
Als je alle vragen met NEE! hebt beantwoord, ben je dan ook fundamentalist?
Alleen als je zegt dat iedereen wel 1 vraag met ja heeft beantwoord dood moet. :p
ghiezzoe
14-11-2004, 21:17
wat is er mis met een fundamentalist....? Ik vind dat nml een positief iets....
fun·da·men·ta·list (de ~ (m.), ~en)
1 aanhanger van het fundamentalisme
fun·da·men·ta·lis·me (het ~)
1 orthodoxe, anti-liberale godsdienstige richting
Patrick.
14-11-2004, 21:23
De vraag is: Wat is er NIET mis met een fundamentalist?
een fundamentalist is iets anders dan een extremist.
ghiezzoe
14-11-2004, 21:27
De vraag is: Wat is er NIET mis met een fundamentalist?
Een (moslim) fundamentalist gaat terug naar de bronnen en probeert dus het zuivere geloof (zonder meningen en dwalingen) te volgen... Hij onderwerpt zich aan Allah swt en accepteert zijn geboden en verboden en past deze toe net zoals de Profeet vzmh deze toepaste.. Dat is een fundamenteel verschil met iemand die liberaal is en dus zijn eigen Hawaa/dwalingen/neigingen volgt (en zichzelf dus boven alles wil plaatsen..)...
Miss. Poes
14-11-2004, 21:36
Alles nee geantwoord. Ik kan weer vredig slapen.
Heeeeeeeerlijk!!!
Ik las een paar van deze uitspraken op een site en vond ze wel toepasselijk op veel mensen hier. 8 tekenen dat jij een fundamentalist bent.
1. Je tolereert het als iemand zegt dat Allah niet bestaat, maar je wil het hoofd van iedereen die zegt dat Mohammed niet de laaste profeet van Allah is.
Ze mogen zeggen wat ze willen. Ik weet wel beter.
2. Je zegt dat Allah vergevingsgezind en genadevol is, maar stelt wel dat iedereen die niet gelooft in Allah zal branden in hete olie door Allah.
Alleen de kuffar,mushriken etc etc. En de rest die geen berouw toont.
3. Je zegt Islam is een religie en degene die Islam bekritiseren zijn anti moslim racisten, maar stelt wel dat alle landen eigenlijk bestuurd zouden moeten worden volgens de politieke islam.
Bekritiseer totdat je een ons weegt. Maar wie de bal kaatst kan de bal verwachten.
4. Je zegt dat vrouwen en mannen gelijke rechten hebben in de Islam, maar zegt ook dat vrouwen gesluierd moeten zijn en mannen niet.
De baard is voor de man een fard zoals de hijaab dat voor de vrouw is.
5. Je zegt dat Moslim vrouwen in niet moslim landen het recht hebben om een sluier te dragen, maar weigert niet moslim vrouwen in moslimlanden zelf te laten bepalen hoe ze zich kleden.
No comment, ik denk daar namelijk anders over.
6. Je maakt de mythen in andere religies belachelijk maar claimt ook dat Mohammed op een mytisch paard naar de hemel is gereden.
Ik maak geen enkele religie belachelijk. Het christendom & jodendom komen er met de islam overeen. Ik maak enkel die hindu's belachelijk met die 33 miljoen goden maar dat zie ik niet als een religie.
7. Je zegt dat Islam heel tolerant is maar je schreeuwt ook dat iedereen die de Islam bekritiseerd dood moet.
Ik gun die mensen die de Islam bekritiseren niet de dood, hoe langer ze leven hoe beter.
8. Je zegt dat de Islam een godsdienst die maar op 1 manier geinterpreteerd kan worden, maar je zegt ook dat jouw manier de enige juiste is.
Ik zeg dat je een beetje loopt te zeveren over fundamentalisten en extreministen. Zoek de definitie van het woord op, want zo te zien snap jij er de ballen van. ;)
Fundamentalisme:
Ik kom ergens de volgende omschrijving hiervan tegen.
Islamitisch fundamentalisme
"Verzamelterm om verschillende islamitische groeperingen aan te duiden die de islam als politiek wapen gebruiken en streven naar een islamitische staat, dat wil zeggen een staatsvorm die volledig is gebaseerd op de islamitische wet. De koran en het voorbeeld van de eerste generatie moslims gelden hierbij als model voor de inrichting van de hedendaagse samenleving. Het streven naar een islamitische staat vindt op de meest uiteenlopende wijzen plaats: van gewelddadige aanslagen en gewapende strijd tot parlementaire partijpolitiek. Door veel wetenschappers wordt de term fundamentalisme vervangen door het neutralere islamisme."
Einde citaat.
Kan iemand mij eens uitleggen wat een moslim nu precies verstaat onder fundamentalisme, want wat hier staat ...... daar wordt ik niet vrolijk van!
Ik ben VOOR een scheiding van kerk en staat.
EEN religie die alle macht in handen heeft en sommige andere religies alleen gedoogd:
No, thanks
IVAN
En ik zakaria ben 3 in 1 : Fundamentaliste, Extremiste en Radicaliste.
Zo.
ambition
14-11-2004, 22:02
QUOTE=Huey]Ik las een paar van deze uitspraken op een site en vond ze wel toepasselijk op veel mensen hier. 8 tekenen dat jij een fundamentalist bent.
Ik hoop dat ze branden in de hel, maar dat lelijke hoofd zou ik niet willen.[
Je brandt niet in hete olie, maar in het hellevuur. :rolleyes:
ja, dus. :rolleyes:
Man je doet alsof het een straf is voor de vrouw als ze een sluier draagt, dit is zeker omdat je het niet kan hebben dat je het dan met plaatjes van je zus zou moeten doen als iedereen gesluierd liep.
Als jij dood bent, blijf JIJ niet anders meer als dan een mythe
Het zou een uitkomst kunnen bieden ja, maar ik ben dan niet diegene die moord, maar Allah S. W.T. Ik heb die macht niet.
8. Je zegt dat de Islam een godsdienst die maar op 1 manier geinterpreteerd kan worden, maar je zegt ook dat jouw manier de enige juiste is.[/QUOTE]
Gelukkig hebben wij het recht om keuzes te maken in ons eigen leven, jullie zijn verdoemd tot het naleven van de uitspraken van Thea van Gogh en Aap Hishi Ali
Alhamdoelilah dat ik als moslim ben geboren.
Wa salam.
ambition
14-11-2004, 22:06
Oeps ik ben punt 5 vergeten.
Ik verbiedt hun niets. Ze doen maar.
QUOTE=Huey]Ik las een paar van deze uitspraken op een site en vond ze wel toepasselijk op veel mensen hier. 8 tekenen dat jij een fundamentalist bent.
Ik hoop dat ze branden in de hel, maar dat lelijke hoofd zou ik niet willen.[
Je brandt niet in hete olie, maar in het hellevuur. :rolleyes:
ja, dus. :rolleyes:
Man je doet alsof het een straf is voor de vrouw als ze een sluier draagt, dit is zeker omdat je het niet kan hebben dat je het dan met plaatjes van je zus zou moeten doen als iedereen gesluierd liep.
Als jij dood bent, blijf JIJ niet anders meer als dan een mythe
Het zou een uitkomst kunnen bieden ja, maar ik ben dan niet diegene die moord, maar Allah S. W.T. Ik heb die macht niet.
Gelukkig hebben wij het recht om keuzes te maken in ons eigen leven, jullie zijn verdoemd tot het naleven van de uitspraken van Thea van Gogh en Aap Hishi Ali
Wa salam.[/QUOTE]
Allah je rda3 liek:haha:
ambition
14-11-2004, 22:24
Wa salam.
Allah je rda3 liek:haha:[/QUOTE]
:ego: jeweetog
Zeker powerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr:goedzo:
knorrepotje
14-11-2004, 23:09
Als je overal hartgrondig NEE! op hebt geantwoord, ben je dan ook fundamentalist?
Dan zou ik ook een fundi zijn, dus ik hoop van niet.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.