Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : VVD wil buitenlandse imams werkvergunning onthouden

Pagina's : [1] 2

LZN
10-01-2003, 12:55

VVD wil buitenlandse imams werkvergunning onthouden Ook vandaag probeerden diverse partijen tijdens de verkiezingscampagne de aandacht te trekken met nieuwe plannen. De VVD wil bijvoorbeeld geen werkvergunningen meer geven aan buitenlandse imams. Werkvergunning Als het aan de VVD ligt, krijgen imams uit het buitenland over vier jaar geen werkvergunning meer voor nederland. Imams die in Nederlandse moskeeën willen werken, moeten in Nederland worden opgeleid. De buitenlandse imams die hier nu al werken, zouden dus vier jaar de tijd krijgen om die opleiding te volgen. Inburgering Volgens de VVD-plannen komen imams uit moslimlanden Nederland vanaf 2007 dus niet meer in. Het Tweede-Kamerlid Blok, die het plan presenteerde, stelt dat veel buitenlandse imams meningen verkondigen die in strijd zijn met de Nederlandse normen en waarden. De VVD wil ook de inburgeringsregels voor andere buitenlandse immigranten verscherpen..

Tijn
10-01-2003, 14:42
Lijkt me verstandig dat een Iman kan communiceren met de Nederlanders en zodoende ook weet hoe het er in deze samenleving aan toe gaat....lijkt me dus helemaal niet zo`n gek plan! Daarnaast wordt de Moskee waarschijnlijk ook aantrekkelijker voor moslims, wanneer de taalbarriere wordt weggenomen.....

Zelfkritiek
10-01-2003, 14:45
Tuurlijk moet een imam goed weten wat er speelt in het land waar hij moslims voorgaat in de moskee. Zo'n iemand moet de Nederlandse taal voldoende spreken om de kranten te kunnen lezen en programma's op de Nederlandse TV te kunnen volgen. Alleen dan kan hij de moslims echt van dienst zijn en een leidraad zijn voor het dagelijkse leven van deze mensen!

Chatefemqemamu
10-01-2003, 14:57
Willen ze nu ook controle over he tgeloof?? Okay wist dat VVD niet spoorde... maar dat het zo erg was :confused:

Tijn
10-01-2003, 15:02

Origineel gepost door Lunatic007 Willen ze nu ook controle over he tgeloof?? Okay wist dat VVD niet spoorde... maar dat het zo erg was :confused: ...je bent niet alleen zelf Lunatic, maar volgens mij ook een beetje achterdochtig ;)

Zelfkritiek
10-01-2003, 15:03
Origineel gepost door Lunatic007 Willen ze nu ook controle over he tgeloof?? Wie heeft het over 'controle over het geloof'?? Het gaat erom dat de imams weten wat er speelt in Nederland. De moslims gaan toch naar de moskee om te bidden en steun te vinden bij een imam? Hoe kunnen ze nou een leidraad vinden voor het dagelijks leven als de imam Nederland helemaal niet kent??

Chatefemqemamu
10-01-2003, 15:08
Je onderschat de imaams, denk je dat ze over dingen gaan praten waar ze geen ene **** van af weten?? Nee dus. Maar de VVD wil hetgene wat er gezegd wordt beinvloeden.. kortom...invloed in de gelovige sfeer waar zij niks mee te maken hebben en buiten moeten blijven. maar kom op we hebben t nu over VVD... de hele term op zich zegt genoeg :hihi:

Zelfkritiek
10-01-2003, 15:18
Origineel gepost door Lunatic007 Je onderschat de imaams, denk je dat ze over dingen gaan praten waar ze geen ene **** van af weten?? Ik denk eerder dat sommige imams schromelijk overschat worden...

Tijn
10-01-2003, 16:56
Origineel gepost door Lunatic007 Je onderschat de imaams, denk je dat ze over dingen gaan praten waar ze geen ene **** van af weten?? Nee dus. Maar de VVD wil hetgene wat er gezegd wordt beinvloeden.. kortom...invloed in de gelovige sfeer waar zij niks mee te maken hebben en buiten moeten blijven. maar kom op we hebben t nu over VVD... de hele term op zich zegt genoeg :hihi: Weet je eigenlijk wel wat VVD betekend, of praat je net als sommige Imans (waarvan een enkele zelfs zegt dat je als Moslims niet eens mag stemmen) over dingen waar je geen ene **** van af weet?? ;) Omdat je zelf waarschijnlijk niet de moeite neemt om `t op te zoeken: VVD = Volkspartij voor Vrijheid en Democratie en hun grondbeginselen, zeg maar 5 zuilen ;), zijn: Vrijheid Verantwoordelijkheid Verdraagzaamheid Sociale gerechtigheid Gelijkwaardigheid

Tijn
10-01-2003, 17:51
......Ik zie dat je nog wat emmers strond had staan :D ......ik had liever gezien dat je die energie (wordt aardig wat mest verstookt in de 3dewereld) had bewaard voor bijvoorbeeld een aanbeveling van "jouw" lijsttrekker......ik ben er trouwens nog niet helemaal uit wie `t gaat worden ;)

grendel
10-01-2003, 17:51
Origineel gepost door bezoeker99182 de VVD is totaal gek aan het worden in goede navolging van andere partijen en idioten die hun emoties niet onder controle hebben of de enoties van anderen inspelen. dit is een gevaarlijke ontwikkeling van de laatste tijd. kan niemand dan meer nadenken ? heerst er een geheimzinnig virus of zo ? geldt het ook voor rabbits ? geldt het ook voor priesters ? geldt het ook voor hare-krishna ? de waan van de dag dus ! wetgeving behoort niet gebaseerd te zijn op (hopelijk tijdelijke) waanzin. dan kan je die wetten elk jaar wel gaan veranderen. het geldt alleen voor imam's ? onzin dus en pure discriminatie op basis van geloof zo'n specifieke wetgeving is dus in strijd met de grondwet er zijn genoeg regels m.b.t. werkvergunningen er zijn genoeg regels m.b.t. discriminatie of rascisme in geval dat. er zijn sowieso genoeg regels. er zijn er zelfs te veel ! en met iedere regel wordt de menselijkheid verder onderdrukt. Compleet met eens. Echter, ik vind wel dat indien zo een imam (en dus ook de rabbis, priesters die van het buitenland afkomstig zijn) , kennis van de huidige maatschappij in Nederland heeft dat alleen maar POSITIEF is en dat wel aangemoedigd mag worden. Maar ik acht de VVD niet tot de juiste partij om hiervoor goede voorzieningen voor te treffen. PEACE

Tijn
10-01-2003, 18:33
Origineel gepost door bezoeker99182 voor iedereen die de waarheid verkracht, staan vele emmers stront klaar. zo ook voor de VVD ....en zo`n beetje alle anderen partijen, stuk voor stuk beroepspolitici die slechts in de kamer zitten voor o.a. hun eigen macht. Ik ga er gemakshalve maar vanuit dat je zelf een SP-groupie bent....ik dacht toch echt dat hun "tegen"-periode was afgesloten, maar er is blijkbaar nog genoeg stront over :D Stem voor! is het nu toch?......"Waar voor?" verkoopt toch veel lekkerder dan stront?

Tijn
10-01-2003, 18:49
Origineel gepost door bezoeker99182 1. verzin wat je wil verzinnen 2. waar heb je het over ? Wat heb ik verzonnen?...dat de SP jou wel aanstaat?....ik begrijp eigenlijk ook niet echt meer waar het over gaat?? Ik vroeg enkel aan iemand die die duidelijk liet merken waar ie het niet mee eens is, waar die dan wel voor/achter staat! Is dat zo vreemd?

an3sdej
10-01-2003, 19:28
Hopelijk komt er snel een Nederlandse opleiding voor imams van de grond. Dan hoeven die wereldvreemde figuren hier niet meer te komen!

RedOne
11-01-2003, 03:31

Origineel gepost door an3sdej Hopelijk komt er snel een Nederlandse opleiding voor imams van de grond. Dan hoeven die wereldvreemde figuren hier niet meer te komen! Bedoel je met 'wereldvreemde figuren' die PAAR radicale imams of ALLE gematigde imams in Nederland? Nou nou, Andries ik bespeur bij jou wel enige haat en een boel fanatisme. Is dat nou niet net waar jij zo tegen bent?

Pagina's : [1] 2