Bekijk originele versie : Leider Milli Görüs-jeugd weg na ontkenning holocaust
Ja, vrijheid van meningsuiting. Zegt een Turk eens wat, zij het gebrekkig want die arme man spreekt geen Nederlands wordt hij ontslagen.
Meningsuiting is nog geen garantie dat mensen ook weten waar ze het over hebben. Deze man weet dat nu wel:
1: niet de wet overtreden,
2: eerst zien, dan geloven,
3: liegen is heel slecht.
Het wordt tijd dat mensen met een mening een bezoek brengen aan Auschwitz en Sobibor. Men begint bij het Anne Frankhuis, nu kan het nog, want als we niet opletten dan heet dat straks het Anti Frankhuis.
Homerus.
Leider Milli Görüs-jeugd weg na ontkenning holocaust
AMSTERDAM - De voorzitter van de jongerenafdeling van de Turkse sociaal-religieuze beweging Milli Görüs, Mehmet Öztoprak, heeft zijn functie met onmiddellijke ingang neergelegd. Aanleiding daarvoor is een verhaal in het vakblad De Journalist, waarin Öztoprak onder meer de holocaust ontkent.
Dat heeft directeur H. Karacaer van Milli Görüs zaterdag gezegd. Öztoprak had volgens De Journalist van eind oktober gezegd dat hij niet gelooft dat er in de Tweede Wereldoorlog zes miljoen joden zijn vermoord. Volgens hem gaat het om 'hooguit een paar duizend'.
Öztoprak, die gebrekkig Nederlands spreekt, stelt zich niet te herkennen in de citaten, aldus een verklaring van Milli Görüs. Toch menen het bestuur van de organisatie en Öztoprak gezamenlijk dat het artikel de geloofwaardigheid van de voorzitter zo heeft aangetast 'dat het verstandiger is dat hij terugtreedt'. Dat heeft Öztoprak inmiddels gedaan.
De jongerenafdeling telt ongeveer duizend leden, zei Karacaer. Het bestuur van de Federatie Milli Görüs Nederland maakt zich zorgen over het discussieklimaat binnen die afdeling. 'Ontkenning van de holocaust is niet alleen strafbaar, maar ook strijdig met het lidmaatschap van de Federatie', staat in de verklaring.
Het bestuur gaat binnenkort met de jongerenafdeling nadenken over een scholingsprogramma voor de leidinggevenden en de leden..
Als zo'n moslim-fascist als die Öztoprak de nabestaanden van 100.000 nederlandse joden op de ziel gaat staan, dan hoor ik geen enkele 'gematígde' moslim hier tegen protesteren.
Is trouwens niet zo gek. De Koran staat vol met jodenhaat. Daar worden moslims van kleins af aan mee volgegoten. De arabische schotel-haat-zenders maken het werk af.
Moslims beledigd door harde islam-kritiek? Hypocrisie optima forma!
Actie 7 !!!!
http://www.stichting7.nl/
Wat een ongelofelijke sukkel ben jij toch..
Hij moest terugtreden is dat geen ''protest''?
Dit soort dingen kunnen natuurlijk niet, het staat in een lijn als met wat die andere sukkel allemaal zei. Dit soort dingen moeten ze keihard aanpakken. Alleen die onzingedoe net als actie 7 zorgen ervoor dat dit soort mensen de vrije loop kunnen begaan.
Als zo'n moslim-fascist als die Öztoprak de nabestaanden van 100.000 nederlandse joden op de ziel gaat staan, dan hoor ik geen enkele 'gematígde' moslim hier tegen protesteren.
Is trouwens niet zo gek. De Koran staat vol met jodenhaat. Daar worden moslims van kleins af aan mee volgegoten. De arabische schotel-haat-zenders maken het werk af.
Moslims beledigd door harde islam-kritiek? Hypocrisie optima forma!
Actie 7 !!!!
http://www.stichting7.nl/
In de bijbel staan ook niet de aardigste dingen over Joden, maar goed..
En dat islam-kritiek moet je veranderen in islam-beledigingen, want veel meer is het niet.
Artikel 7 staat vrije meningsuiting zonder toestemming vooraf toe, binnen de wettelijke kaders.
1 van die wetten verbiedt het ontkennen van de holocaust. Artikel 7 is derhalve niet van toepassing op deze uiting.
En wanneer gaat actie7 daar een demonstratie voor houden dan?
Dit is duidelijk een beperking op de vrije meningsuiting, want ook aan feiten mag je twijfelen en zeggen dat je dat doet.
Kijk.. heel goed dat in de wet staat dat je de holocaust niet mag ontkennen, wat mij betreft mag die wet uitgebreid worden. Alleen krijg je dan van die onzin als actie7(waar ik eerlijk gezegd voor het eerst van hoor) waardoor dat niet kan.
Ik kan begrijpen hoe kwetsend het is als zoiets als de holocaust wordt ontkent.
Daarom vindt ik dat alles dat in die mate zo kwetsend zou zijn gewoon keihard verboden moet worden.
Dat snap ik dus niet.
Hoe kan het nou strafbaar zijn, dat je iets niet gelooft, ook al is het duidelijk bewezen?
Het is toch ook niet strafbaar als ik zeg, dat ik geloof dat één en één twee is?
Dat zou alleen domheid van mijn kant betekenen, maar daar zou ik nooit wettelijk voor gestraft kunnen worden.
Goede aktie, ik ga ook zo'n zeven dragen.
Vrije meningsuiting, en zelfs spotten met religie mag nooit verboden worden, dan krijg je wetgeving zoals in Iran en SA.
Goede aktie, ik ga ook zo'n zeven dragen.
Vrije meningsuiting, en zelfs spotten met religie mag nooit verboden worden, dan krijg je wetgeving zoals in Iran en SA.
Mensen kwetsen en beledigen, mag dat?
Ken er nog een paar die van kinds af aan volgegoten worden met haat.
"Voor het vak geschiedenis geldt: "het leerstofaanbod vertoont lacunes,omdat leraren selectief gebruikmaken van deze methoden. Bepaalde leerstofonderdelen worden weggelaten omdat het conflicteert met de Joodse identiteit."
"Ik (ex-leraar van deze school) moest westerse cultuur cultuurgeschiedenis geven met reguliere schoolboeken waarin alles over het christendom zwart was gemaakt. Ik mocht het christendom niet behandelen."
http://www.forums.marokko.nl/showthread.php?t=411266
Mensen kwetsen en beledigen, mag dat?
Donner vindt van niet.
"Zijn CDA-collega in het kabinet Donner (Justitie) wees er in Utrecht op dat de wetgeving al de mogelijkheid biedt om 'smalende godslastering' aan te pakken, maar dat gebeurt nu niet vaak. Hij wil bekijken of dat kan veranderen. Donner wees het op grove wijze beledigen van de diepste overtuiging van mensen af."
Donner vindt van niet.
"Zijn CDA-collega in het kabinet Donner (Justitie) wees er in Utrecht op dat de wetgeving al de mogelijkheid biedt om 'smalende godslastering' aan te pakken, maar dat gebeurt nu niet vaak. Hij wil bekijken of dat kan veranderen. Donner wees het op grove wijze beledigen van de diepste overtuiging van mensen af."
Verdonk is het niet met Donner eens.
107 Teletekst zo 14 nov
Verdonk:godslastering geen probleem
DEN HAAG Minister Verdonk is verbaasd
dat haar collega Donner wil onderzoeken
of 'smalende godslastering' vaker kan
worden vervolgd.In het tv-programma
Buitenhof zei zij dat Donner hiermee in
feite het lagere tolerantieniveau van
islamitische gelovigen zou belonen.
De minister van Integratie erkent dat
er grenzen zijn aan het beledigen van
gelovigen,maar denkt niet dat hier een
probleem ligt.Volgens Verdonk moet de
vrijheid van meningsuiting vooropstaan.
Donner zei gisteren op het CDA-congres
in Utrecht dat de overheid niet moet
tolereren dat mensen tot in het diepst
van hun overtuiging beledigd worden.
Bron (http://teletekst.nos.nl/tekst/107-01.html)
Verdonk is het niet met Donner eens.
Bron (http://teletekst.nos.nl/tekst/107-01.html)
Donner is Christen en Verdonk niet, vandaar :D ;)
Vandaar dat alle religieuze 'opvoeding' nu eindelijk eens uit de scholen verbannen moet worden.
Daar lijkt nu een serieuze meerderheid in de volksvertegenwoordiging voor te bestaan. Opschieten maar.....
Ik (katholiek opgevoed) zou dat jammer vinden als dat zou gebeuren.
Mocht dat gaan gebeuren dan zou ik toch maar voor zondagscholen gaan pleiten. ;)
Vandaar dat alle religieuze 'opvoeding' nu eindelijk eens uit de scholen verbannen moet worden.
Daar lijkt nu een serieuze meerderheid in de volksvertegenwoordiging voor te bestaan. Opschieten maar.....
Ik ben geen voorstander van religieuze scholen.
Kinderen zijn meer gebaat bij openbare scholen al is het vanwege het feit dat ze elkaar daar ook echt tegenkomen.
Een school met alleen moslims, joden of christenen lijkt mij geen goed idee.
Vooral nu niet.
StarLighter
17-11-2004, 14:07
Ik vindt wel degenlijk dat je de holocaust mag ontkennen. Er zijn zelfs boeken geschreven over hoe het dodental niet klopt ect. Ik zelf weet het niet echt en ga nergens vanuit maar vindt wel dat je het nou niet hoeft aan te nemen als je dat niet perse wilt.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.