Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Meldpunt Discriminatie Moslims !

Pagina's : [1] 2

mokromike
14-11-2004, 02:10

Meldpunt Discriminatie Moslims (MDM) (Sunday 14 November 2004 1:52:21 am) MDM staat voor Meldpunt Discriminatie Moslims. MDM is een initiatief van de Arabisch Europese Liga Nederland (AEL-NL). Het initiatief is in oktober 2004 van start gegaan. Waarom MDM MDM heeft voorafgaand aan de oprichting onderzocht hoe bestaande Anti-discriminatie organisaties werken en hoe groot de bereidheid is om klachten van moslims specifieke aandacht te geven. De houding ten aanzien van moslims verschilde aanzienlijk per kantoor. Er waren echter ook overeenkomsten. Zo zijn er bij de ADB’s in de Randstad weinig moslims werkzaam en blijkt er weinig animo te zijn om tot een samenwerkingsverband met moslimorganisaties te komen. In enkele gevallen werd dit beargumenteerd door te stellen dat ‘de politiek niet zit te wachten op een aparte behandeling van moslims’. Het onderwerp van een apart meldpunt voor moslims bleek ‘politiek gevoelig’ te liggen. De AEL is tot de conclusie gekomen dat discriminatie niet mag worden genegeerd vanwege politieke sentimenten. Tijdens de voorbereidingen van MDM viel bovendien de bodem weg onder het draagvlak van Meldpunt Discriminatie Internet (MDI), dat stelselmatig klachten van moslims expliciet negeerde. Hoewel van diverse anti-discriminatie organisaties niet gezegd kan worden dat zij stelselmatig klachten van moslims minder serieus nemen dan andere, heeft MDM moeten vaststellen dat dit op het niveau van individuele medewerkers wel voorkomt. Discriminatie Onder discriminatie verstaan wij elke vorm van ongelijke behandeling of geweld die verband houdt met de Islamitische identiteit, bijvoorbeeld een onbeschofte behandeling, ontslag of het zonder relevante argumentatie weigeren van stageplaatsen, etc. Tevens behandelt MDM dubieuze berichtgeving in de media. Melding Er zijn twee manieren waarop u uw melding bij ons bekend kunt maken. Middels dit formulier of telefonisch via het volgende nummer: 06-38018381. Wij zullen uw melding registreren en onderzoeken. Na ontvangst van de melding wordt er een rapport opgemaakt. Vervolgens zal MDM contact met u opnemen om u te adviseren. Indien u er niet zeker van bent of een probleem daadwerkelijk met discriminatie te maken heeft dan kunnen we daar samen in een gesprek achterkomen. Wat behandelen wij niet Berichten op online forums. Privacy Alle informatie wordt vertrouwelijk behandeld. Uw identiteit blijft onvoorwaardelijk geheim. Taken MDM stelt zich de volgende taken ten doel ten aanzien van discriminatie van moslims: 1. Registratie 2. Bestrijding 3. Preventie 1. Registratie Dagelijks ontvangt MDM meldingen van incidenten. Alle incidenten worden zorgvuldig geregistreerd. Bij onderzoek baseert MDM zich op het principe van hoor en wederhoor, hetgeen betekent dat in het geval van actieve ondersteuning de tegenpartij zal worden geconfronteerd. MDM zal jaarlijks een verslag publiceren. 2. Bestrijding Bestrijding door middel van actieve ondersteuning betekent dat MDM zich inzet om herhaling te voorkomen en geleden schade van het slachtoffer tot een minimum te beperken. Juridische hulp, het publiekelijk maken van misdragingen en georganiseerde actie om druk op te voeren zullen dan tot de inzetbare instrumenten van MDM behoren. 3. Preventie Door het zorgvuldig behandelen van individuele klachten, het actief volgen van ontwikkelingen en het bieden van ondersteuning bij bestrijding van discriminatie, is MDM in staat om klachtenpatronen te herkennen en te analyseren. Als gevolg hiervan kan, al dan niet in samenwerking met bestaande organisaties en personen, worden opgetreden om toekomstige klachten te voorkomen. MDM richt zich momenteel primair op registratie en in meer specifieke gevallen op bestrijding. Er wordt op dit moment hard gewerkt aan het versterken van de tweede taak, te weten ‘’actieve ondersteuning voor bestrijding’’. MDM is bekend met de problematiek en scherp ingesteld op de laatste ontwikkelingen. Ons meldpunt staat open voor iedere persoon die in aanraking is gekomen met welke vorm dan ook van discriminatie of geweld tegen moslims of deze heeft waargenomen. Dat houdt in dat ook niet-moslims melding kunnen doen. Het is van belang dat elke klacht, ook relatief minder ernstige, wordt gemeld. Stop incidenten niet in de doofpot, verzwijg ze niet!

knorrepotje
14-11-2004, 02:28
Ik voel mij door moslims in het algemeen en ael in het bijzonder gediscrimineert. Kan ik dan ook bij jullie terecht??

Sanah
14-11-2004, 03:51
Ik voel mij door moslims in het algemeen en ael in het bijzonder gediscrimineert. Kan ik dan ook bij jullie terecht?? Alleen als je je eerst bekeert hebt tot de Islam.... :D, maar zelfs dan weet ik niet of je geholpen wordt, de AEL staat voor Arabisch Europees Liga. Maar ik denk wel dat ze uitzonderingen maken.... :D

knorrepotje
14-11-2004, 04:10
Alleen als je je eerst bekeert hebt tot de Islam.... :D, maar zelfs dan weet ik niet of je geholpen wordt, de AEL staat voor Arabisch Europees Liga. Maar ik denk wel dat ze uitzonderingen maken.... :D Ik heb nog wel ergens een theedoek liggen, en huur wel een kameel bij Artis.

AdamX
14-11-2004, 04:16

niet alle moslims zijn arabieren

knorrepotje
14-11-2004, 04:18
niet alle moslims zijn arabieren AEL is wel arabisch

AdamX
14-11-2004, 04:36
AEL is wel arabisch ik ben dus ook niet welkom :rolleyes:

knorrepotje
14-11-2004, 04:53
ik ben dus ook niet welkom :rolleyes: Tja, dat weet ik niet, lijkt mij wel grappig een discriminatie meldpunt dat discrimineert. Dat doen ze in ieder geval al door te zeggen dat ze alleen voor moslims zijn.

AdamX
14-11-2004, 05:02
Tja, dat weet ik niet, lijkt mij wel grappig een discriminatie meldpunt dat discrimineert. Dat doen ze in ieder geval al door te zeggen dat ze alleen voor moslims zijn. ik weet niet precies hoe het zit, ik wil ze ook niet veroordelen. in elke organisatie zitten goede en slecjhte dingen als deze partij alleen voor de moslims si dan moet het kunnen vind ik als het alleen voor de arabische moslims is dan vind ik het wel discriminatie

AdamX
14-11-2004, 05:41
en volgens mij is dit een aanvulling op de bestaande MDI, alleen de bestaande MDI discrimineerde juist wel moslims, , als het om een klacht ging over de moslims werd er wel wat aan gedaan, als het een klacht over een zionist ging werd er niet veel mee gedaan. dat was te zien op de site van maroc.nl

knorrepotje
14-11-2004, 05:50
en volgens mij is dit een aanvulling op de bestaande MDI, alleen de bestaande MDI discrimineerde juist wel moslims, , als het om een klacht ging over de moslims werd er wel wat aan gedaan, als het een klacht over een zionist ging werd er niet veel mee gedaan. dat was te zien op de site van maroc.nl Dat ging over 1 geval! gewoon een inschattingsfout van het MDI, ik vraag mij werkelijk af waarom dit soort dingen totaal uit proportie worden geblazen..... Ik zou niet hoe ik dit "uit proportie blazen" moet noemen maar dat is toch echt een moslim trekje. Net als de brandjes in de moskee's de afgelopen tijd ... wat een drukte ... een of ander moslim maakt iemand af, en vervolgens beginnen moslims zich druk te maken over een paar brandjes. Dat staat toch in geen verhouding, zelfs al fikt iedere moskee in de wereld af, het zijn maar gebouwen hoor. Theo van Gogh was iemand die was vermoord om zijn mening, dat is zo een beetje de ergste misdaad die een mens in de beschaafde wereld kan begaan. Precies hetzelfde met deze actie van de AEL het was al een zielig hoopje raddraaiers, hier maken ze zichzelf alleen maar nog zieliger mee.

Grover
14-11-2004, 09:42
weet je waar jullie nou altijd spaak lopen? jullie teren te veel op de islam waardoor mensen zich buiten gesloten voelen door jullie. precies waar jullie voor strijden als ik jullie agenda goed begrijp. stel je voor een hollander die geen moslim is wil bij jullie een klacht indienen dan kan dat niet? dan is er voor hem wezenlijk niks nieuws want dan gaat hij naar MDI . MDI en jullie schieten gewoon te kort. je had daar op in kunnen springen door een algemeen iets op te zetten. dat hokjes denken die is moslim die niet moet afgelopen zijn ook van jullie kant!

gaviel
14-11-2004, 09:45
Ik heb nog wel ergens een theedoek liggen, en huur wel een kameel bij Artis. Kijk maar uit straks willen ze ook nog in je broekje kijken. ;) Vr(l)eeselijk bewijs ;) He mensen als jullie aan het loket voor adreswijzingingen een paspoort zou gaan bestellen........wordt je ook naar een ander loket verwezen!!!! Snap e vou? :rolleyes:

Peej
14-11-2004, 10:00
Is het een meldpunt voor disciminatie VAN moslims of een meldpunt voor discriminatie DOOR moslims. Want het aantal keren dat ik hier al door zogenaamde moslims uitgescholden ben omdat ik een ongelovige kuffaar ben is niet meer te tellen. Niet dat ik me daar druk om maak hoor, ze doen maar. Typisch weer zo'n polarisatieactie van het AEL. Te belachelijk voor woorden. Alsof het AEL dit soort zaken objectief zou kunnen behandelen. Ze willen er alleen maar munt uit slaan door weer allerlei zielige en provocerende retoriek op hun website te zetten. Als er een beweging is die de toenadering van moslims en niet moslims, die we op het moment zo hard nodig hebben in Nederland, niet bevorderd is het de AEL wel. Hoe was het trouwens bij kapper Vatan in de Traansvaalwijk Mokromike? Nog zieltjes kunnen winnen? Of wederom bot gevangen? http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=410450

Grover
14-11-2004, 10:05

na het debacle in belgie dacht ik dat ze wel lering hadden getrokken met 1400 stemmen :hihi:

Pagina's : [1] 2