Bekijk originele versie : Wat vele moslims feilloos NIET aanvoelen.
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
knorrepotje
14-11-2004, 01:28
Regelmatig hoor ik hier klagen over het meten met twee maten, In feite is dat ook zo, zeker als het over twee catogorieen gaat.
Er zijn twee catogorieen:
1) uiterlijk, afkomst, geslacht, geaardheid.
2) levensovertuiging, religie.
1 = statisch, dingen waar je niets aan kunt veranderen.
2 = dynamisch, een 'vrije' keuze van de mens.
Een Marokkaanse moslim zal meer kans maken in een rechtzaak als hij gediscrimineerd wordt vanwege zijn marokkaans zijn, dan vanwege zijn moslim zijn. Meeste autochtone Nederlanders voelen dit verschil veilloos aan, en handelen hier onbewust naar.
Moslims begrijpen hier helemaal niets van, vele denken dat homosexueliteit een 'keuze' is, en dat er maar een ware levensovertuiging is en dat zou dan de Islam zijn.
knorrepotje
14-11-2004, 01:29
Wat wil je hiermee precies zeggen?
- dat het argument of verwijt "meten met twee maten" niet altijd op de juiste manier wordt toegepast door mensen?
- dat discriminatie pas discriminatie is wanneer er gediscrimineerd wordt op statische kenmerken? Want waarom zal een marokkaanse moslim eerder een rechtzaak winnen door zijn of haar marokkaan-zijn?
- of dat moslims maar moeten gaan begrijpen dat homosexualiteit geen keuze is?
- wat doet een nederlander dan onbewust, omdat-ie feilloos zou aanvoelen wat wel discriminatie is en wat niet?
- of bedoel je hiermee te zeggen dat er te snel geroepen wordt: "dat is discriminatie!", terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn?
Allemaal vragen, niet om je onderuit te willen halen of 'makkelijk' te scoren; gewoon leuk nadenken, en ideeen vormen.
1)wat ik hiermee wil zeggen is: jawel wellicht word er met twee maten gemeten, maar je mag ook geen appelen en peren met elkaar vergelijken. (bv. homo's <--> moslims)
2) Nee, andersom: statistisch gezien word het verschil ook gemaakt door jusitie.
3) Of moslims het moeten begrijpen of niet zal mij een zorg zijn, wetenschap heeft het bewezen. als iemand wat anders vind moet hij de wetenschap maar eerst bewijzen waar ze mis zitten.
4) Een autochtone Nederlander weet veel beter op het randje te lopen. Ik ben nog geen Nederlander tegengekomen die vond dat Theo te ver was gegaan. Niet idereen kon zijn botheid waarderen. Maar iedereen vind toch wel dat je mag zeggen dat de profeet een g.... (zal maar niet zeggen, hier krijg je er een ban voor). Maar iedere Nederlander voelt ook aan dat je niet mag verkondigen dat een homofiel ziek is.
5) Niet "dit is discriminatie" maar "dit is met twee maten meten, hunnie mogen alles wij niets". Dat word vaak beweert.
* Ik voel mij niet zo snel aangevallen hoor
Moslims begrijpen hier helemaal niets van, vele denken dat homosexueliteit een 'keuze' is, en dat er maar een ware levensovertuiging is en dat zou dan de Islam zijn.
Ohh je gaat er voor het gemak al vanuit dat jij gelijk hebt en dat homosexualiteit aangeboren is, niks geen discussie daarover. :kwaad:
Ik denk dat iedereen in zijn/haar leven een test krijgt, voor sommigen is die test dat je homosexuele gevoelens krijgt. Ben je dan zo sterk om het te weerstaan en het naast je neer te zetten of ga je het practiceren en dus een zonde plegen? De keus kan gemaakt worden, we zijn als mens geschapen met een vrije keus alhamdoelillah en de één komt wel door die test en een ander niet. De keus is aan jou....
Mha salaam,
Nadia
goed.. dus je erkent dat het gebeurt.
knorrepotje
14-11-2004, 01:42
Ohh je gaat er voor het gemak al vanuit dat jij gelijk hebt en dat homosexualiteit aangeboren is, niks geen discussie daarover. :kwaad: Ik denk dat iedereen in zijn/haar leven een test krijgt, voor sommigen is die test dat je homosexuele gevoelens krijgt. Ben je dan zo sterk om het te weerstaan en het naast je neer te zetten of ga je het practiceren en dus een zonde plegen? De keus kan gemaakt worden, we zijn als mens geschapen met een vrije keus alhamdoelillah en de één komt wel door die test en een ander niet. De keus is aan jou....
Mha salaam,
Nadia
JA, het is namelijk aangeboren, er is een zichtbaar verschil in de hersenen van een homo tov. hetro. Dus voor mij is dat geen punt van discussie meer.
knorrepotje
14-11-2004, 01:44
goed.. dus je erkent dat het gebeurt.
Ik erken inderdaad dat het geloof niet even "hard" wordt beschermt als bijvoorbeeld geslacht. En dat vind ik eigenlijk wel een hele goede zaak.
JA, het is namelijk aangeboren, er is een zichtbaar verschil in de hersenen van een homo tov. hetro. Dus voor mij is dat geen punt van discussie meer.
hoe bedoel je KORTZICHTIG :ego:
knorrepotje
14-11-2004, 01:52
hoe bedoel je KORTZICHTIG :ego:
Dat is geen kortzichtigheid, dat is gewoon wetenschappelijk bewezen. het is een heel goed zichtbaar verschil gewoon met het blote oog te zien. Hele documentaire op discovery over geweest zo een 5 a 6 jaar geleden.
Het ene geloof houd maar stug vol dat de aarde plat is.
Het andere ontkent dat dat homofiliteit is aangeboren.
Het ene geloof heeft teminste nog 15 jaar geleden officieel toegegeven dat de wereld rond is. Maar ja het ene geloof loop ook wat voor op het andere geloof.
Ik denk dat knorrepotje helemaal gelijk heeft..
In de bijbel heeft Jezus het namelijk over dat niet iedereen
geschikt word bevonden voor het Huwelijk..
De èèn omdat Hij of Zij God wil dienen
De ander omdat het een castraat is
en er nog veel meer redenen zijn van ongeschiktheid.
Ik zelf denk daarbij aan een andere geaardheid.
Zijn kruis dood en Opstanding heeft met onze
zonden te maken anders zou er geen 1 de hemel in komen.
Hij leed voor ons allemaal..
De grootste waarschuwing die Jezus ons mee gaf was dit:
Oordeeld niet: anders word je naar dat zelfde Oordeel veroordeeld.
Homosexuelen hebben vaak een groter hart dan menig hetro.
Steeds weer lees ik over de hemel en hel, iets dat niet bestaat, god/allah straft noch beloont, het is het ene ondeelbare noch goed noch slecht.
Geloof is iets dat mensen nodig heeft, de mens heeft geen geloof nodig, jou kleinheid is nodig voor het voortbestaan van het geloof.
leven naar een boek vol dogmatiek die elke minuut van de dag geschonden wordt.
Homosexuelen hebben vaak een groter hart dan menig hetro.
Steeds weer lees ik over de hemel en hel, iets dat niet bestaat, god/allah straft noch beloont, het is het ene ondeelbare noch goed noch slecht.
Geloof is iets dat mensen nodig heeft, de mens heeft geen geloof nodig, jou kleinheid is nodig voor het voortbestaan van het geloof.
leven naar een boek vol dogmatiek die elke minuut van de dag geschonden wordt.
Ik ben het met je eens dat veel door de mens is opgeschreven
veel zware wetten, maar de bedoeling van God zijn woorden
is wel dat de mens leeft, zoals Hij bedoeld heeft.
Jezus verweet toendertijd de schriftgeleerden..
Met harde uitspraken zolas deze..en Gij Schrifgeleerden
legt de mensen Zware wetten op: en zelf leefd Gij er niet naar..
Want je zegt ik geef mijn geld aan de tempel en je vader en moeder
vergeet Gij..en zo Rennen jullie de Wet van God Uit.
Kijk er is een hoop door de mens bij gemaakt..
En Over Homofilie zegt God Dit:
Dat mannen met mannen een Gruwel is zijn ogen...
Als je God zo lieft hebt, laat je het.
Maar niemand die zo was kon het laten
De geboden onderhielden ze niet..
Daarom stuurde God Jezus..om alle zonden van de mensen
op zich te dragen..Het grootste Offer wat ooit is gegeven.
Toch gebeurde er iets in die dagen:
Mannen kwamen met een overspelige vrouw
En ze zeiden volgens de wetten van Mozes
Moet zo'n vrouw gestenigt worden..
Wel Jezus zat op de grond..en maakte een tekening
van een vis op de grond: Oke zei Hij..Hij die zonder zonde is
Die gooit maar de eerste steen..en iedereen die liep weg.
Toen zei Hij tegen de vrouw: Is er niemand die U veroordeelde?
Nee zei de vrouw..Hij zei Uw zonden zijn U vergeven..
Maar er gelijk achter dit:
Gaat heen en zondigt vanaf nu nooit meer!!!
Kijk, Jezus vergaf maar waarschuwde het niet meer
te doen..!!!!
Dit is een gebod wat van God komt en geen dogma.
Ik denk dat knorrepotje helemaal gelijk heeft..
In de bijbel heeft Jezus het namelijk over dat niet iedereen
geschikt word bevonden voor het Huwelijk..
De èèn omdat Hij of Zij God wil dienen
De ander omdat het een castraat is
en er nog veel meer redenen zijn van ongeschiktheid.
Ik zelf denk daarbij aan een andere geaardheid.
De homoseksuele geaardheid staat een huwelijk anders totaal niet meer in de weg hoor.
(Er even vanuit gaande dat je met 'andere geaardheid' doelde op homo's en lesbiennes.)
Knorrie, leer je ze niet teveel tegelijkertijd? Opeenvolgende cultuurshocks kunnen fataal zijn voor tere gelovige zieltjes.
Ook leuk dat er ook weer een gratis bijbelles gegeven wordt, :rolleyes: alsof dáár zoveel moois instaat.
Jezus is het levende voorbeeld en er zijn zoveel mooie dingen
die Hij zei..en vooral deed.. zieken genezen en lamme laten lopen
en blinden die Hij liet zien en zelfs een dode liet hij opstaan.
Lazerus namelijk...
Ik spreek graag over het Nieuwe verbond wat Jezus
ons gaf..daarom zeg ik ook vaak lees Jezus zijn woorden.
en de opdracht van de dicipelen 12 stuks waren het er.
En het is zondag..De dag des Heren zeggen wij
en de verplichte Rustdag...
Maar goede Morgen overigens ;)
Je kan je afvragen in hoeverre een religie een vrije keus is......99% van de gelovigen heeft de (toevallige) religie van de ouders overgenomen, dat heeft weinig met weinig vrije keus te maken.
En van degenen die menen dat homoseksualiteit een keuze wil ik wel eens horen waarom god hermafrodieten (1/4500 deel bevolking) heeft geschapen en welke weg zij moeten bewandelen?
De homoseksuele geaardheid staat een huwelijk anders totaal niet meer in de weg hoor.
(Er even vanuit gaande dat je met 'andere geaardheid' doelde op homo's en lesbiennes.)
Dat mensen de lijn overschrijden wil nog niet zeggen
dat God het zo bedoeld heeft...
God zij namelijk dat de man zijn ouders moest verlaten
en een vrouw aanhangen..en niet een man aanhangen..
Maar ik zeg al...geen èèn van ons is zonder zonde
Sterker nog Wij mogen er niet over oordelen.
Jezus zei ongeschikt voor het Huwelijk
en zei niet ongeschikt als partner of als levens vriend.
Als Jezus zelfs een moordenaar aan het kruis vergaf
Wie zijn wij dan? Dan vergeeft die ook de keuze's
die anders geaarde mensen maken..vast en zeker.
Jezus is liefdevol
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.