Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Aanpassen aan een vreemd land

Pagina's : [1] 2

Mocrobrains
13-11-2004, 22:57

Salaam alekuim, Mijn vraag is tot hoever is het in de islaam aanbevolen om je aan te passen aan een land, waar jij niet vandaan komt. In dit geval nederland als voorbeeld, wij marokkanen hebben in dit land niet veel te zeggen, we kunnen hier leven op een manier zoals hun dat willen, en het kan zo zijn dat er landen niet altijd met de islaam eens is, waaronder nederland. Hoe moet ik mijn eigen ten opzichte van nederland gedragen.

Nabi1
13-11-2004, 23:06
Hoi, Nederlanders verwachten dat als je in dit land leeft, jezelf houd aan de normen en waarden en jezelf niet probeert te isoleren maar juist betrokken te raken bij de maatschappij. Tevens moet het wetboek gehandhaafd worden, en moet die op nummer 1 staan nog boven de Koran. Als iedereen zich namelijk aan zijn eigen "heilige boek" gaat houden dan word het een puinhoop. Proberen je zo goed mogelijk te integreren is ook belangrijk, jezelf verstaanbaar maken in de Nederlandse taal, en op straat zoveel mogelijk Nederlands praten ook al ben je met iemand die Marokkaans spreekt. Ook moet je de manier opzoeken om zo goed mogelijk te kunnen functioneren en geaccepteerd te worden in Nederland, dit kan door jezelf niet met criminele zaken bezig te houden, maar gewoon te bewijzen dat je ergens voor staat, en dat het islamitische geloof een goed geloof is, als mensen namelijk alleen slechte dingen horen en lezen dan is het logisch dat er slecht over de islam word gedacht. (Dit is hoe ik ongeveer denk dat je je moet gedragen om geaccepteerd te worden.. ik kan er naast zitten...) Mvg,

Mocrobrains
13-11-2004, 23:19
Hoi, Nederlanders verwachten dat als je in dit land leeft, jezelf houd aan de normen en waarden en jezelf niet probeert te isoleren maar juist betrokken te raken bij de maatschappij. Tevens moet het wetboek gehandhaafd worden, en moet die op nummer 1 staan nog boven de Koran. Als iedereen zich namelijk aan zijn eigen "heilige boek" gaat houden dan word het een puinhoop. Proberen je zo goed mogelijk te integreren is ook belangrijk, jezelf verstaanbaar maken in de Nederlandse taal, en op straat zoveel mogelijk Nederlands praten ook al ben je met iemand die Marokkaans spreekt. Ook moet je de manier opzoeken om zo goed mogelijk te kunnen functioneren en geaccepteerd te worden in Nederland, dit kan door jezelf niet met criminele zaken bezig te houden, maar gewoon te bewijzen dat je ergens voor staat, en dat het islamitische geloof een goed geloof is, als mensen namelijk alleen slechte dingen horen en lezen dan is het logisch dat er slecht over de islam word gedacht. (Dit is hoe ik ongeveer denk dat je je moet gedragen om geaccepteerd te worden.. ik kan er naast zitten...) Mvg, Jouw beeld klopt redelijk ik mijn ogen. Nederlanders verwachten dat als je in dit land leeft, jezelf houd aan de normen en waarden en jezelf niet probeert te isoleren maar juist betrokken te raken bij de maatschappij. [/QUOTE] Het is heel normaal om aan de normen en waarden te houden die bij nederland thuishoren, ook is het normaal om je te betrekken in de maatschappij. Maar dit wilt een nederlander niet, ze verwachten te veel van ons, wat eigenlijk niet eens bestaat, een marokkaan die zich wel netjes aan de normen en waarden houd, en die een goede baan heeft, en op een goede manier met de mens omgaat, doet het nog steeds niet goed voor de nederlander. Tevens moet het wetboek gehandhaafd worden, en moet die op nummer 1 staan nog boven de Koran. Als iedereen zich namelijk aan zijn eigen "heilige boek" gaat houden dan word het een puinhoop. [/QUOTE] Als men logisch nadenkt, dan is het de bedoeling dat men de wetboek handhaafd, dat hoort ook in mijn ogen, maar tot het moment dat het wetboek onze regels, waarden, en normen tegenspreekt, want dat ligt inderdaad gevoelig bij een moslim. Het hoeft ook niet dat iedereen zijn eigen boek mag hanteren, maar meer om dat wij de kans geven om mensen te laten geloven, waarin ze willen geloven. Proberen je zo goed mogelijk te integreren is ook belangrijk, jezelf verstaanbaar maken in de Nederlandse taal, en op straat zoveel mogelijk Nederlands praten ook al ben je met iemand die Marokkaans spreekt. [/QUOTE] Intergregen is een woord met een grote betekenis, maar voor mij is het duidelijk, dat dit iets is wat raar in elkaar zit. Tegenwoordig zijn wij geintergreed, dit is niet eens meer van pas op de marokkaanse jeugd, we volgen hier school, we hebben een baan, we sporten, , we maken genoeg contact met de nederlandse mensen. Men bedoelt wat anders met intergregen dan hoe men het naar voren brengt. Ook moet je de manier opzoeken om zo goed mogelijk te kunnen functioneren en geaccepteerd te worden in Nederland, dit kan door jezelf niet met criminele zaken bezig te houden, maar gewoon te bewijzen dat je ergens voor staat, en dat het islamitische geloof een goed geloof is, als mensen namelijk alleen slechte dingen horen en lezen dan is het logisch dat er slecht over de islam word gedacht. [/QUOTE] Inmiddels ben ik piek en bello geintergreegd, waarom moet ik dan nog een manier zoeken om geaccepteerd te worden, ik heb me nederlandse papieren, wat is het probleem dan, toch wel me achtergrond, marokkaan en moslim. Vele staan echt ergens voor, en degene die zich met criminele zaken bezig houden zijn inderdaad slecht maar die mensen komen overal voor, dat heeft niks met hoeverre ik me moet aanpassen aan nederland. Mensen willen vaak alleen maar slechte dingen over het islaam weten, echt nooit is er een nederlander rechtstreeks die in mijn ogen heeft gevraagd wat is de islaam, teminste niet op een seriuese manier.

crescendo
13-11-2004, 23:29
Jouw beeld klopt redelijk ik mijn ogen. Nederlanders verwachten dat als je in dit land leeft, jezelf houd aan de normen en waarden en jezelf niet probeert te isoleren maar juist betrokken te raken bij de maatschappij. Het is heel normaal om aan de normen en waarden te houden die bij nederland thuishoren, ook is het normaal om je te betrekken in de maatschappij. Maar dit wilt een nederlander niet, ze verwachten te veel van ons, wat eigenlijk niet eens bestaat, een marokkaan die zich wel netjes aan de normen en waarden houd, en die een goede baan heeft, en op een goede manier met de mens omgaat, doet het nog steeds niet goed voor de nederlander. Tevens moet het wetboek gehandhaafd worden, en moet die op nummer 1 staan nog boven de Koran. Als iedereen zich namelijk aan zijn eigen "heilige boek" gaat houden dan word het een puinhoop Als men logisch nadenkt, dan is het de bedoeling dat men de wetboek handhaafd, dat hoort ook in mijn ogen, maar tot het moment dat het wetboek onze regels, waarden, en normen tegenspreekt, want dat ligt inderdaad gevoelig bij een moslim. Het hoeft ook niet dat iedereen zijn eigen boek mag hanteren, maar meer om dat wij de kans geven om mensen te laten geloven, waarin ze willen geloven. Proberen je zo goed mogelijk te integreren is ook belangrijk, jezelf verstaanbaar maken in de Nederlandse taal, en op straat zoveel mogelijk Nederlands praten ook al ben je met iemand die Marokkaans spreekt. Intergregen is een woord met een grote betekenis, maar voor mij is het duidelijk, dat dit iets is wat raar in elkaar zit. Tegenwoordig zijn wij geintergreed, dit is niet eens meer van pas op de marokkaanse jeugd, we volgen hier school, we hebben een baan, we sporten, , we maken genoeg contact met de nederlandse mensen. Men bedoelt wat anders met intergregen dan hoe men het naar voren brengt. Ook moet je de manier opzoeken om zo goed mogelijk te kunnen functioneren en geaccepteerd te worden in Nederland, dit kan door jezelf niet met criminele zaken bezig te houden, maar gewoon te bewijzen dat je ergens voor staat, en dat het islamitische geloof een goed geloof is, als mensen namelijk alleen slechte dingen horen en lezen dan is het logisch dat er slecht over de islam word gedacht. Inmiddels ben ik piek en bello geintergreegd, waarom moet ik dan nog een manier zoeken om geaccepteerd te worden, ik heb me nederlandse papieren, wat is het probleem dan, toch wel me achtergrond, marokkaan en moslim. Vele staan echt ergens voor, en degene die zich met criminele zaken bezig houden zijn inderdaad slecht maar die mensen komen overal voor, dat heeft niks met hoeverre ik me moet aanpassen aan nederland. Mensen willen vaak alleen maar slechte dingen over het islaam weten, echt nooit is er een nederlander rechtstreeks die in mijn ogen heeft gevraagd wat is de islaam, teminste niet op een seriuese manier. Vraagje:waarom hebben Vietnamezen, Chinezen, Russen, Cubanen, Joden, Indiers en zelfs Turken veel minder problemen met integratie dan Marokkanen? Ook de Surinamers, die in 1975 nog als een probleemgroep werden gezien, hebben zich prima geïntegreerd. De islam is bij veel NL sinds 9/11 en helemaal sinds 2/11 verdacht. Temeer omdat moslims niet duidelijk afstand nemen van varkens als Alzhaqawi, OBL, Mo. B. en Shamir A. etc.

Nabi1
13-11-2004, 23:31

Ja ik begrijp je. Maar je moet ook beseffen dat als je ongelovig bent, en je hoort al die slechte dingen over de islam (bepaalde slachtrituelen) en je ziet filmpjes van hoe mensen worden geslacht door mensen die claimen het voor het geloof te doen, geloof mij, dan ga jij ook niet echt zo een goed beeld krijgen over de islam. Je hoort eerst over de zovele doden die er zijn gevallen op 9/11 en dan word er weer eens een leraar doodgeschoten door een Turk (wat niks met de islam te maken heeft maar toch word het in de ogen van het publiek in die catagorie geplaatst) en dan word er iemand doodgeschoten omdat hij open was over zijn mening, en dan zie je weer beelden van bepaalde moslims die de hele tijd: Allah Akbar roepen en dan een onschuldig persoon onthoofden. Dan is het heel normaal om een slecht beeld te krijgen, het verbaast me dan ook namelijk niets, en ik zeg er daarom ook nooit iets over tegen de mensen die een slecht beeld over de islaam hebben want ze hebben in principe geen ongelijk. Ze willen niet alleen de slechte dingen weten, maar ze horen niks anders! Daarom moet het islamitische bevolking in Nederland beseffen dat de naam en eer van moslims zeer kwetsbaar is, 80% kan wel goed z'n best doen maar als die andere 20% het dan verkloot dan verkloten ze het meteen ook voor die andere 80%, daarom moeten er bepaalde maatregelen worden genomen om te voorkomen dat die 20% een kans krijgt om de naam te verkloten! Ook moeten mensen niet publiekelijk bepaalde radicale acties vanuit moslims goedkeuren, hiermee schaadt je weer de naam en eer! Als je bijvoorbeeld de moord op Theo van Gogh goedkeurt.. dat is dan fijn voor jou maar dan hou je het binnen de muren van je huis, en zelfs DAAR moet je mee uitkijken want je kan zo slechte ideeën overbrengen naar je kinderen enz. Het is allemaal heel moeilijk. Maar dit is iets heel moeilijks..!

Mocrobrains
13-11-2004, 23:34
Vraagje:waarom hebben Vietnamezen, Chinezen, Russen, Cubanen, Joden, Indiers en zelfs Turken veel minder problemen met integratie dan Marokkanen? Ook de Surinamers, die in 1975 nog als een probleemgroep werden gezien, hebben zich prima geïntegreerd. De islam is bij veel NL sinds 9/11 en helemaal sinds 2/11 verdacht. Temeer omdat moslims niet duidelijk afstand nemen van varkens als Alzhaqawi, OBL, Mo. B. en Shamir A. etc. In wat voor opzichten zijn ze beter geintergreerd, toevallig ken ik turken, indiers, en surinamers, geef mij is aan wat het verschil is tussen het intergratie. Ik ben er zelfs van overtuigd, dat wij het niet zo slecht doen. Neeh moslims die het goedkeuren nemen geen afstand, maar waarom doelt men nou op deze groep wat is de bedoeling hiervan. Er bestaat echt wel goede moslims, maar die worden niet in beeld gebracht.

Nabi1
13-11-2004, 23:39
Er bestaat echt wel goede moslims, maar die worden niet in beeld gebracht. Dat komt omdat veel goede moslims zich buiten het beeld houden, als ze echt willen laten zien dat er goede moslims zijn dan laten ze dit publiekelijk zien, voer demonstraties, laat je mening horen, schrijf brieven! Doe er allerlei dingen aan om de andere mensen te overtuigen. En ik weet, het klinkt allemaal zo overdreven maar het is niet anders, het is eigenlijk best al een hopeloze situatie geworden, soms denk ik ook dat het gewoon niet is op te lossen, er zit gewoon een te groot verschil tussen de westerse cultuur en die van de moslims (niet alleen de moslims die zich op dit moment in NL bevinden, maar ook moslims in het midden oosten enz) Ik begrijp dat veel Nederlanders gewoon geen goed beeld over de islam (of moslims) kunnen krijgen als ze erover nadenken.

Mocrobrains
13-11-2004, 23:44
Ja ik begrijp je. Maar je moet ook beseffen dat als je ongelovig bent, en je hoort al die slechte dingen over de islam (bepaalde slachtrituelen) en je ziet filmpjes van hoe mensen worden geslacht door mensen die claimen het voor het geloof te doen, geloof mij, dan ga jij ook niet echt zo een goed beeld krijgen over de islam. Maar een ongelovige wilt vaak niks anders horen, die wilt inderdaad alleen maar horen dat de islaam slecht is, om nogmaals aan te kunnen geven waarom diegene ongelovig is. Maar waarom kijkt men dan zo oppervlakig naar de islaam, is het dan geen uitdaging om het inderdaad beter te leren kennen, vooral omdat je van vele hoort dat het toch een prachtige geloof is, en dan vind ik pas dat men kan beredneren over de islaam. Ik krijg ook geen goed beeld van israel, van tetjenie, en zo kan ik door gaan. Je hoort eerst over de zovele doden die er zijn gevallen op 9/11 en dan word er weer eens een leraar doodgeschoten door een Turk (wat niks met de islam te maken heeft maar toch word het in de ogen van het publiek in die catagorie geplaatst) en dan word er iemand doodgeschoten omdat hij open was over zijn mening, en dan zie je weer beelden van bepaalde moslims die de hele tijd: Allah Akbar roepen en dan een onschuldig persoon onthoofden. In jouw ogen onschuldig omdat jij en ik totaal buiten hun situatie staan, voor hun is het echt anders. Maar ook jij haalt voorbeelden aan die niks met de islaam te maken hebben. Ik kijk vaak peter r de vries, zie je vaak nederlders in voorkomen i.v.m. moord, grote oplichtingen, grote drugsacties en nog vele meer ergere dingen. Dat is iets wat elke week op de tv komt maar een nederlander word daar nooit voor op aan gekeken. En bestudeer 9/11 eens goed dan zal je er anders na kijken Dan is het heel normaal om een slecht beeld te krijgen, het verbaast me dan ook namelijk niets, en ik zeg er daarom ook nooit iets over tegen de mensen die een slecht beeld over de islaam hebben want ze hebben in principe geen ongelijk. Neeh het verbaast mijn dat wij alles goed moeten doen, en dat andere mensen dat niet hoeven, mensen moeten pas beoodelen als ze er iets van af weten, want geloof me er zijn genoeg nederlanders die niet weten wat de islaam inhoud, en toch vele uitspraken doen. Ze willen niet alleen de slechte dingen weten, maar ze horen niks anders! Daarom moet het islamitische bevolking in Nederland beseffen dat de naam en eer van moslims zeer kwetsbaar is, 80% kan wel goed z'n best doen maar als die andere 20% het dan verkloot dan verkloten ze het meteen ook voor die andere 80%, daarom moeten er bepaalde maatregelen worden genomen om te voorkomen dat die 20% een kans krijgt om de naam te verkloten! Maar dit is onzin, een mens is niet perfect, wat wil je gaan doen, men moet inderdaad proberen om de zwarte pieten eruit zien te halen, maar niet ten koste van de goede mensen. Ook moeten mensen niet publiekelijk bepaalde radicale acties vanuit moslims goedkeuren, hiermee schaadt je weer de naam en eer! Als je bijvoorbeeld de moord op Theo van Gogh goedkeurt.. dat is dan fijn voor jou maar dan hou je het binnen de muren van je huis, en zelfs DAAR moet je mee uitkijken want je kan zo slechte ideeën overbrengen naar je kinderen enz. Iedereen mag zijn mening geven, en vele hebben er zeer goede argumenten voor, maar wat een iemand zegt mag nooit de eer van een complete groep veranderen, want dan was nederland allang een puinhoop geweest. Wat ook slecht is dat een nederlandse kind vaak al te horen krijgt dat ze op moeten passen voor marokkanen, mischien niet direct, maar wel indirect Het is allemaal heel moeilijk. Maar dit is iets heel moeilijks..! Me antwoorden staan boven

Mocrobrains
13-11-2004, 23:46
Dat komt omdat veel goede moslims zich buiten het beeld houden, als ze echt willen laten zien dat er goede moslims zijn dan laten ze dit publiekelijk zien, voer demonstraties, laat je mening horen, schrijf brieven! Doe er allerlei dingen aan om de andere mensen te overtuigen. En ik weet, het klinkt allemaal zo overdreven maar het is niet anders, het is eigenlijk best al een hopeloze situatie geworden, soms denk ik ook dat het gewoon niet is op te lossen, er zit gewoon een te groot verschil tussen de westerse cultuur en die van de moslims (niet alleen de moslims die zich op dit moment in NL bevinden, maar ook moslims in het midden oosten enz) Ik begrijp dat veel Nederlanders gewoon geen goed beeld over de islam (of moslims) kunnen krijgen als ze erover nadenken. Neeh helemaal niet, dat komt op de media zich richt op amsterdamse jongeren, en zich niet bezig houd met de islamitische actieviteiten die in nederland worden gehouden. De media houd zich niet bezig met de islaam wanneer het een keer wel goed gaat. Er gebeuren vele dingen van goede moslims, maar reslutaat zal er niet komen, als er aan de andere kant de islaam word zwart gemaakt, dan kan je doen wat je wilt, maar dat maakt het onmogelijk Niet het culuur, cultuur is nog minder gevaarlijk, vooral het geloof speelt een rol

Nabi1
13-11-2004, 23:48
Een Nederlander kan moeilijk zijn eigen volk aankijken op bepaalde dingen. Een buitenlander is veel makkelijker aan te kijken/wijzen. En het is hard maar zelfs zij kunnen daar niks aan doen. Maar ik ben morgen weer terug...

Mocrobrains
13-11-2004, 23:49
Een Nederlander kan moeilijk zijn eigen volk aankijken op bepaalde dingen. Een buitenlander is veel makkelijker aan te kijken/wijzen. En het is hard maar zelfs zij kunnen daar niks aan doen. Maar ik ben morgen weer terug... Oke tot morgen, maar dan moet men niet zeuren over intergratie en deze samenleving, dan moet men eerlijk toegeven dat de situatie inderdaad anders zit. En is toch raar, dat wij de dupe zijn, niet normaal in mijn ogen

aishaqandisha
14-11-2004, 00:06
Volgens mij wordt in deze discussie een paar keer de spijker op zijn kop geslagen! Goede discussie over een lastig onderwerp! Ik ga nog maar weer eens op mijn stokpaardje zitten: Volgens mij willen de meeste moslims in Nederland gewoon een vreedzame samenleving waarin iedereen in vrede kan leven, ongeacht afkomst en geloof. Wat dat betreft willen de meeste mensen eigenlijk allemaal hetzelfde. Jammer genoeg zijn er extremistische krachten in de maatschappij die iets heel anders in gedachten hebben. Die zijn er binnen alle groepen. Het lastige van moslim-extremisme is echter dat veel moslims bang zijn om hen tegen te spreken omdat ze bang zijn de eenheid binnen de islamitische wereldgemeenschap te verbreken. In mijn ogen (maar ja, ik ben geen moslima) zijn het juist de extremisten die de Ummah schaden. En de gewone moslims zouden eens goed moeten laten merken dat ze er niet van gediend zijn dat hun geloof door het slijk wordt gehaald. Daarmee kunnen de niet-moslims hen niet helpen. Alle bemoeienissen door politiek en media van Nederland kunnen alleen maar nadelig werken. Moslims moeten het zelf doen. (Natuurlijk zouden zij wel aanspraak kunnen maken op middelen, tijd en ruimte, bijvoorbeeld televisiezendtijd enzovoort, zoals andere groepen in de samenleving dat ook kunnen doen) Ik heb nog veel meer stokpaardjes, maar dan wordt het wat lang. Groeten

Mocrobrains
14-11-2004, 00:12
Volgens mij wordt in deze discussie een paar keer de spijker op zijn kop geslagen! Goede discussie over een lastig onderwerp! Ik ga nog maar weer eens op mijn stokpaardje zitten: Volgens mij willen de meeste moslims in Nederland gewoon een vreedzame samenleving waarin iedereen in vrede kan leven, ongeacht afkomst en geloof. Wat dat betreft willen de meeste mensen eigenlijk allemaal hetzelfde. Jammer genoeg zijn er extremistische krachten in de maatschappij die iets heel anders in gedachten hebben. Die zijn er binnen alle groepen. Het lastige van moslim-extremisme is echter dat veel moslims bang zijn om hen tegen te spreken omdat ze bang zijn de eenheid binnen de islamitische wereldgemeenschap te verbreken. In mijn ogen (maar ja, ik ben geen moslima) zijn het juist de extremisten die de Ummah schaden. En de gewone moslims zouden eens goed moeten laten merken dat ze er niet van gediend zijn dat hun geloof door het slijk wordt gehaald. Daarmee kunnen de niet-moslims hen niet helpen. Alle bemoeienissen door politiek en media van Nederland kunnen alleen maar nadelig werken. Moslims moeten het zelf doen. (Natuurlijk zouden zij wel aanspraak kunnen maken op middelen, tijd en ruimte, bijvoorbeeld televisiezendtijd enzovoort, zoals andere groepen in de samenleving dat ook kunnen doen) Ik heb nog veel meer stokpaardjes, maar dan wordt het wat lang. Groeten Hoe moet je de nederlanders dan bereiken over het algemeen, juist door dit soort middelen wordt informatie, snel, goed en duidelijk overgebracht. Alleen jammer dat er altijd discussies op tv komen waarin de islaam word aangevallen, nooit tot heel weinig zie je dat de ware islaam op tv wordt vertoond. Welke samenleving komt op tv i.v.m het geloof, en televisieszendtijd lijkt makkelijker dan gezegt.

bent_maghrebia
14-11-2004, 00:17
Ik vind dat je als marokkaan je helemaal niet hoeft aan te passen aan hun normen en waarden, ik bedoel de meeste dingen wat hun normaal vinden vinden wij ook normaal, wij hebben zelfs meer normen. geen drank, drugs, varkensvlees, korte kleren noem maar op. (hoewel er genoeg marokkanen zijn die het wel doen) maar het is heel makkelijk in deze samenleving te leven. ga niet het slechte pad, laat mensen met rust, klaar..... maarjah dan moeten de nederlanders ons ook wel accepteren en ook meer over ons te weten willen komen. dat is ons grootste probleem. ze weten helemaal niet wat de islam inhoudt. ze denken dat het een al 'evil' is en dat er bijvoorbeeld staat.... jah blaas je zelf op waar zoveel mogelijk mensen zijn. sla je vrouw. vermoord iedereen die het niet met je eens is. maar dat komt allemaal door de media die alleen slechte dingen over ons vertelt en nooooit goede dingen. en dat sommige marokkaanse jongeren de slechte pad opgaan is ook hun schuld. ze kunnen nergens werk vinden, ze groeien op in de lelijkste wijken bij elkaar. ik heb altijd gedacht dat wij ons inderdaad moeten mengen met de nederlanders om zo elkaar beter te begrijpen. maar we zullen nooit het zelfde worden als hun, daarom moeten we als marokkaanse gemeenschap ook bij elkaar blijven (dus door de jamah of andere verenigingen) echt bij elkaar blijven (veel praten) om zo een beter overzicht te krijgen op de positie die wij hebben in Nederland. Het beste dat je kan doen is studeren en een goede toekomst opbouwen, ik ben er mee bezig en ik zal nooit stoppen!!! :ego:

Mocrobrains
14-11-2004, 00:21

Ik vind dat je als marokkaan je helemaal niet hoeft aan te passen aan hun normen en waarden, ik bedoel de meeste dingen wat hun normaal vinden vinden wij ook normaal, wij hebben zelfs meer normen. geen drank, drugs, varkensvlees, korte kleren noem maar op. (hoewel er genoeg marokkanen zijn die het wel doen) maar het is heel makkelijk in deze samenleving te leven. ga niet het slechte pad, laat mensen met rust, klaar..... maarjah dan moeten de nederlanders ons ook wel accepteren en ook meer over ons te weten willen komen. dat is ons grootste probleem. ze weten helemaal niet wat de islam inhoudt. ze denken dat het een al 'evil' is en dat er bijvoorbeeld staat.... jah blaas je zelf op waar zoveel mogelijk mensen zijn. sla je vrouw. vermoord iedereen die het niet met je eens is. maar dat komt allemaal door de media die alleen slechte dingen over ons vertelt en nooooit goede dingen. en dat sommige marokkaanse jongeren de slechte pad opgaan is ook hun schuld. ze kunnen nergens werk vinden, ze groeien op in de lelijkste wijken bij elkaar. ik heb altijd gedacht dat wij ons inderdaad moeten mengen met de nederlanders om zo elkaar beter te begrijpen. maar we zullen nooit het zelfde worden als hun, daarom moeten we als marokkaanse gemeenschap ook bij elkaar blijven (dus door de jamah of andere verenigingen) echt bij elkaar blijven (veel praten) om zo een beter overzicht te krijgen op de positie die wij hebben in Nederland. Onze positie is duidelijk in nederland, het is nu juist de bedoeling om aan te geven wat de islaam ook echt inhoud. De fout ligt niet alleen bij de media, elke mens is verantwoordelijk voor zichzelf, ook is het belangrijk voor een nederland te weten, hoe een marokkaan leeft, wat dit eigelijk voor soort mensen het zijn, waar geloven ze in, waar houden ze van. Je hebt inderdaad gelijk, er zijn maar weinig normen en waarden die bij ons niet normaal zijn

Pagina's : [1] 2