Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : wat is er mis met een hoofdoek?

Pagina's : [1] 2 3

LZN
12-11-2004, 20:21

wat ik niet begrijp is waarom veel marokkaanse meisjes geen hoofdoek dragen terwijl dat moet van de islam, wil je je zo afkeren tegen de godsdienst van je ouders,of vindt je jezelf mooier met krullen . of vind je het misschien lekker om gebarbecued te worden.en vergeet niet dat als je mooi van binnen bent het niet hoeft te laten zien aan iedereen ..

Independence
12-11-2004, 20:38
Je hoeft niet alles te willen begrijpen.

tazaghiniagirl
12-11-2004, 20:49
Vraag ik me ook af..... Er zijn meer Vrouwen in de hel dan mannen helaas...:(

amel_nador
12-11-2004, 22:04
wat ik niet begrijp is waarom veel marokkaanse meisjes geen hoofdoek dragen terwijl dat moet van de islam, wil je je zo afkeren tegen de godsdienst van je ouders,of vindt je jezelf mooier met krullen . of vind je het misschien lekker om gebarbecued te worden.en vergeet niet dat als je mooi van binnen bent het niet hoeft te laten zien aan iedereen . K weet t nie.. K denk dat die meide er gewoon nog nie aan toe zijn... Dat was k 3 weke terug namelijk ook nie.. :) maar elhamdoulilah draag k em nu... En als je em draagt moet je em voor je zelf drage en niet omdat t moet van je ouders/man.. Want anders draag je em tog met tegezin.. K hoop dat de meide die em nog nie drage wel van plan zijn om dat te doen inshallah.. :) beslama amel.. :)

alpha_girl
12-11-2004, 22:11

Marokkaans zijn betekent niet gelijk moslim zijn.

saadia29
12-11-2004, 22:29
Ik draag hem eigenlijk ook (nog) niet, weet ook niet waarom!!!

nadiaatje
12-11-2004, 22:39
wat ik niet begrijp is waarom veel marokkaanse meisjes geen hoofdoek dragen terwijl dat moet van de islam, wil je je zo afkeren tegen de godsdienst van je ouders,of vindt je jezelf mooier met krullen . of vind je het misschien lekker om gebarbecued te worden.en vergeet niet dat als je mooi van binnen bent het niet hoeft te laten zien aan iedereen . Islam is meer dan hoofddoek dragen, veel meer. En waarschijnlijk zullen er echt vrouwen zijn die een hoofddoek dragen, en ook in de hel zullen belanden (stagfirollah). Ik vind je berichtje een beetje oordelend overkomen, en het getuigt in enige vorm van onontwikkeldheid. Je geeft aan dat je het niet begrijpt, heb je het wel eens aan die meiden gevraagd? En kun je je vinden in de argumenten die zij aandragen dan? Overigens wil ik met mijn berichtje absoluut niet suggereren dat ik tegen een hoofddoek ben, hoor! Ben juist een grote voorstander....ben het alleen niet eens met deze manier van communiceren!

amel_nador
12-11-2004, 23:27
ik vind er helemaal niets mis mee. en dat terwijl ik een nederlander ben. ( wel bekeerd inmiddels ) ik vind het mooi en charmant, zeker als het ook mooi gecombineerd is met de rest van de kleding. van mij mogen nl-vrouwen ook een hijab gaan dragen. om de hijab te promoten en om evt mooie dingen te maken en te verkopen wil ik een website opzetten. nog mensen ideeen ? voor mooie stoffen, prints, e. d ? :goedzo: amel..!

Loepi
12-11-2004, 23:36
wat ik niet begrijp is waarom veel marokkaanse meisjes geen hoofdoek dragen terwijl dat moet van de islam, wil je je zo afkeren tegen de godsdienst van je ouders,of vindt je jezelf mooier met krullen . of vind je het misschien lekker om gebarbecued te worden.en vergeet niet dat als je mooi van binnen bent het niet hoeft te laten zien aan iedereen . Onze zusters moeten hem pas dragen wanneer zij hier klaar voor zijn :o

Loepi
13-11-2004, 00:10
hoezo klaar voor zijn wil je eerst goed bekeken worden voor dat je hem gaat dragen ofzo.en als je nou eerder doodgaat .? Ik ben het helemaal eens met het feit dat het een verplichting is en dat onze zusters de hijaab moeten dragen voordat het te laat is. Maar broeder je intentie om dit te doen moet zo zuiver als water zijn. Je kan niet een hijaab dragen en toch verkeerde dingen doen. Draag de hijaab eerst in je hart dan op je hoofd.....

doremifasola
13-11-2004, 00:16
wat ik niet begrijp is waarom veel marokkaanse meisjes geen hoofdoek dragen terwijl dat moet van de islam, wil je je zo afkeren tegen de godsdienst van je ouders,of vindt je jezelf mooier met krullen . of vind je het misschien lekker om gebarbecued te worden.en vergeet niet dat als je mooi van binnen bent het niet hoeft te laten zien aan iedereen . Ik vind dat je het nogal verkeerd brengt. Het zou beter zijn als je een goede uitleg zou geven over waar de hoofddoek precies voor staat (dit met verzen uit de koran of hadith). De uiteindelijke keus is natuurlijk aan de dames zelf, maar ik hoop dat deze meiden Incha´Allah deze stap zullen zetten. We kunnen de heren ook vragen waarom zij niet allemaal met een baard en de bijhorende kleding rondlopen?

tazaghiniagirl
13-11-2004, 06:28
Onze zusters moeten hem pas dragen wanneer zij hier klaar voor zijn :o en jij moet diegene zijn die zeker weet dat ze morgen nog gaat leven :rolleyes:

Tijn
13-11-2004, 10:31
rara vraag :maf: ....naar verhouding dragen nou juist veel meiden een hoofddoek. kan beter vrafgen waarom veel Mocro`s zich niet eens aan de 5 zuilen houden, rente betalten/ontvangen, bedriegen, oordelen, zich niet actief inzetten voor de samenleving en zich rondvreten om maar wat te noemen....

Tijn
13-11-2004, 11:02
hee tijn wat ij over ons hoort is alleen op de tv ,je durft alleen via internet met ons te praten met andere woorde ij weet helemaal niet of de 5 zuilen worden nageleefd of niet,en dingen die je op school leert (5 zuilen)hoef je mij niet te vertellen Je kent me niet eens, dus wat l*l je nou? En ben maar niet bang, buiten dit forum ga ik ook met moslims om (vooral Turken), alleen zijn zij wel iets minder hypocriet dan jij ;)

Loepi
13-11-2004, 14:07

en jij moet diegene zijn die zeker weet dat ze morgen nog gaat leven :rolleyes: Niemand weet of hij/ zij morgen nog leeft, enkel en alleen ALLAH (swt) weet dat :o

Pagina's : [1] 2 3