Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Bonobo's slaan weer toe bij 60% van de bevolking

Pagina's : [1] 2

matahari
12-11-2004, 15:44

(bron: Dagblad van het Noorden) groningen/veendam - Zeker zes van de tien verstandelijk gehandicapten zijn één of meer keren seksueel misbruikt. Het aantal meldingen van misbruik loopt mede op, doordat deze kwetsbare groep mensen steeds vaker buiten instellingen woont. Ook seksuele voorlichting laat te wensen over. "We willen dat gehandicapten zelfstandiger leven, maar daar bereiden we ze niet goed op voor. We voeden ze niet op tot weerbare burgers. Bang dat ze dan veel te assertief worden. Zo is dat in Nederland", zegt orthopedagoge Aafke Scharloo. "We houden ze klein en leren ze niet om 'nee' te zeggen. Anders zouden ze zeker de zorg in Nederland niet meer accepteren." Scharloo doet veel onderzoek onder verstandelijk gehandicapten. Zij wordt door politiekorpsen in het hele land ingeschakeld om vermoedens van seksueel misbruik te onderzoeken. Volgens de orthopedagoge zijn sommige gehandicapten tijdens hun leven afhankelijk van duizend verschillende begeleiders, zoals fysiotherapeuten, taxichauffeurs of logopedisten. "Ook lichamelijk zijn ze daarvan afhankelijk en dat brengt een groot risico met zich mee. Gehandicapten hebben vaak een negatief zelfbeeld. Als er dan iemand komt die zegt dat hij of zij aardig en mooi is, gaat de deur open. Vooral als ze eerst beschermd opgroeien in een instelling en daarna bijvoorbeeld in een begeleid wonen-project terecht komen. Daar is vervolgens nauwelijks toezicht. Met alle gevolgen van dien." 60% dude, dat is meer dan de helft. Klon zou gezegd hebben dat dat hoort bij de Nederlandse misbruikerscultuur...gelukkig heeft Klon een ban en worden dit soort dingen nu niet gezegd :)

rabeb
12-11-2004, 15:53
Ahh wat erg

matahari
12-11-2004, 16:00
Ahh wat erg Het IS erg...het zou je kind maar wezen.

Hoogervorst
12-11-2004, 16:33
Het is wel ongelooflijk veel trouwens; niet te geloven. Maar ach, de westerse gemeenschap is natuurlijk schuldig, want dit zijn onze normen, ach ja :rolleyes:

rnaj
12-11-2004, 17:46

Bonobo's slaan weer toe bij 60% van de bevolking rare titel trouwens, wil je hiermee zeggen dat 60% van de bevolking gehandicapt is.... En dus, zo te zien aan jouw bericht, de overige 40% ook......

Tim76
12-11-2004, 17:48
Zo zie je maar weer de superioriteit van de nederlandse/westerse 'cultuur'. Misschien is het een idee om eens een keer, tussen al die programmas over hoe allochtonen zich moeten aanpassen, hierover wat tijd te besteden. Misschien een keertje rondom tien? GAAN WE TOCH DOOR MET HET WIJ ZIJ GEDOE? DAN BEGIN IK OOK WEER HOOR!

rnaj
12-11-2004, 17:50
Zo zie je maar weer de superioriteit van de nederlandse/westerse 'cultuur'. Misschien is het een idee om eens een keer, tussen al die programmas over hoe allochtonen zich moeten aanpassen, hierover wat tijd te besteden. Misschien een keertje rondom tien? Misschien moet je gewoon vat vaker naar de nederlandse televisie kijken ipv zo'n (voor)schotel zender te bekijken, zou goed zijn voor je integratie

Soumica
12-11-2004, 19:41
Misschien moet je gewoon vat vaker naar de nederlandse televisie kijken ipv zo'n (voor)schotel zender te bekijken, zou goed zijn voor je integratie Ouw maj is je trots geraakt .. is het moeilijk om de Feiten te accepteren!!! ze staan ZWART OP WIT... Maar weer Heel Achterbaks dat het niet zo vaak op TV is te zien..Hoe komt dat nou?? ehm wat voor woord zoek ik hier nou ..?????????? Help me out!!! Ja inderdaad SMERIG!!!!! dat is wat de media is!!!! En dat is nou ook de reden waarom WIJ JA WIJ MOSLIMS een Schotel hebben.. zodat we de FEITEN te horen krijgen en zien .. niet dat achterbakse van de nederlandse MEDIA!! MAROKKANEN >>> MOSLIMS>>>TERRORISTEN>>> PALESTINA (ISRAEL VOOR DE BLINDE MENSEN) En appie uit denhaag.... Juist .. jazeker tis een heel interssant onderwerp waar we uitgebreidt over kunnen babbelen .. Intergratie? Hahahahahaha Bah gewoon vies dat je dat er weer bijhaalt .. Intergratie .. De rollen zijn nu omgedraaid .. Probeer maar met Moslims te leven want we gaan nooit nimmer weg uit dit land .. en nogmaals : is dit een bedreigend iets? wen er maar aan!!

rnaj
13-11-2004, 01:17
Ouw maj is je trots geraakt .. is het moeilijk om de Feiten te accepteren!!! ze staan ZWART OP WIT... Maar weer Heel Achterbaks dat het niet zo vaak op TV is te zien..Hoe komt dat nou?? ehm wat voor woord zoek ik hier nou ..?????????? Help me out!!! Ja inderdaad SMERIG!!!!! dat is wat de media is!!!! En dat is nou ook de reden waarom WIJ JA WIJ MOSLIMS een Schotel hebben.. zodat we de FEITEN te horen krijgen en zien .. niet dat achterbakse van de nederlandse MEDIA!! MAROKKANEN >>> MOSLIMS>>>TERRORISTEN>>> PALESTINA (ISRAEL VOOR DE BLINDE MENSEN) En appie uit denhaag.... Juist .. jazeker tis een heel interssant onderwerp waar we uitgebreidt over kunnen babbelen .. Intergratie? Hahahahahaha Bah gewoon vies dat je dat er weer bijhaalt .. Intergratie .. De rollen zijn nu omgedraaid .. Probeer maar met Moslims te leven want we gaan nooit nimmer weg uit dit land .. en nogmaals : is dit een bedreigend iets? wen er maar aan!!Ik hoop dat je verder gezond van geest bent. Het enige wat ik wat ik zei is Appie wijzen op het fet dat voor dit soort trieste zaken ook op de nederlandse televisie gewoon over gesproken wordt. Wat jij doet is zeggen dat dit "slechts" een probleem is van het witte gedeelte van de nederlandse bevolking, ben bang dat dit niet juist is.... Ik zie tenminste helemaal geen reden waarom dat pricipieel zo zou zijn.... Maar verder, veel succes met je leven. En of het bedreigend is, zou niet wewten waarom. Het is triest dat het gebeurd.. Maar dat geld voor iedere vorm van sexueel misdrijf ....... Rnaj

Hoogervorst
13-11-2004, 09:33
Er wordt hier maar heel weinig aandacht aan gegeven vind ik, en dat terwijl het toch op grote schaal voorkomt. Jaarlijks vieren vele Hollanders hun vakantie in pedofielenoorden in het buitenland. Die gaan daar echt niet heen om te genieten van het mooie weer. Ik vind dat ze daar ook meer aandacht aan moeten besteden. Het is echt laf dat mensen zich vegrijpen aan verstandelijke gehandicapten, mensen die niet eens weten wat er met ze gedaan wordt in feite........Ik vind dat Balkenende eens een keer zijn mond open moet doen over dit soort praktijken. Dat wij als goede burgers van Nederland dit niet meer pikken. Maar wat is de bron? Dagblad van het Noorden. Blijkt dat de westerse media dit toch naar buiten brengen.

P-tje
13-11-2004, 09:44
Ik zie toch echt regelmatig reportages over mensen die naar Thailand gaan voor de 'kids'. Ook misstanden in de zorg worden 'gewoon' gemeld. Van censuur over dit soort zaken is echt geen sprake.

Hoogervorst
13-11-2004, 14:35
Wat wil je hiermee zeggen? dat het niet geheim wordt gehouden door de westerse media :rolleyes:

Hoogervorst
13-11-2004, 14:48
Heb ik dat gezegd? Nou ja censuur neem je wel in de mond. Het zou kunnen hoor. Anyway, ik blijf 60% schrikbarend hoog vinden, bijna ongelooflijk.... :(

Immanuel
13-11-2004, 15:16
Ouw maj is je trots geraakt .. is het moeilijk om de Feiten te accepteren!!! ze staan ZWART OP WIT... Maar weer Heel Achterbaks dat het niet zo vaak op TV is te zien..Hoe komt dat nou?? ehm wat voor woord zoek ik hier nou ..?????????? Help me out!!! Ja inderdaad SMERIG!!!!! dat is wat de media is!!!! En dat is nou ook de reden waarom WIJ JA WIJ MOSLIMS een Schotel hebben.. zodat we de FEITEN te horen krijgen en zien .. niet dat achterbakse van de nederlandse MEDIA!! MAROKKANEN >>> MOSLIMS>>>TERRORISTEN>>> PALESTINA (ISRAEL VOOR DE BLINDE MENSEN) En appie uit denhaag.... Juist .. jazeker tis een heel interssant onderwerp waar we uitgebreidt over kunnen babbelen .. Intergratie? Hahahahahaha Bah gewoon vies dat je dat er weer bijhaalt .. Intergratie .. De rollen zijn nu omgedraaid .. Probeer maar met Moslims te leven want we gaan nooit nimmer weg uit dit land .. en nogmaals : is dit een bedreigend iets? wen er maar aan!!Bedreigend? Ja, inderdaad. Dit is voor een moderne westerse samenleving zeer bedreigend. Ik denk ook dat een wat gematigder en beter doordacht standpunt je zou sieren. Gezien je eerdere posts hier lijkt me de kans daarop niet zo groot. Hoe dan ook, de rollen zijn hier allerminst omgedraaid. Ik denk dat je uitbundige reactie deels is gebaseerd op de misvatting dat deze verwisseling van de rollen inmiddels een onontkoombaar feit is en bovendien onomkeerbaar is. Je gaat uit van het naderende eind der tijden en verwacht dat het Dar al-Islam hier in Nederland aanstaande is. De moord op TvG, de voorbereidingen voor de moord op Geert Wilders en Ayaan Hirsi Ali alsmede de wijze waarop het debat door zelfs gematigde islamieten wordt aangegaan, hebben het Dar al-Islam op een voor mij geruststellende afstand gejaagd. In dit land genieten minderheden en verdrukten al sinds jaar en dag terechte bescherming. Dit was het land van de vreedzame coexistentie. Dat daarin een kentering is opgetreden is zondermeer waar. Ik constateer de volgende tweedeling. Aan de ene kant van de lijn staat het overgrote deel van de inwoners van dit land dat onverkort wenst vast te houden aan de kernwaarden van dit land en de eerder genoemde vreedzame coexistentie. Het overgrote deel van die mensen is inmiddels bereid tot het brengen van offers voor het behoud van die kernwaarden. Het zal je niet ontgaan zijn dat inmiddels nauwelijks nog bezwaar bestaat tegen het inleveren van privacy en het uitbreiden van de bevoegdheden van de AIVD. Ook de roep om door de AIVD verzamelde informatie toe te laten als rechtsgeldig bewijs wordt steeds harder. Aan de andere kant van de lijn staat een kleine groep die denkt hier een islamitische heilstaat te kunnen vestigen. Een bestel waarin minderheden geen of nauwelijks rechten en bescherming zullen genieten. Gebaseerd op rechtsongelijkheid, willekeur en geweld, gericht op discriminatie van de minderheid. Een staat die wordt aangeduid met de naam barbarij. Aan welke kant van de lijn jij staat heb je door je berichten hier al duidelijk gemaakt. En lang niet alle moslims binnen Nederland staan aan jouw kant van de lijn. Maar kom bij mij niet klagen als de democratie hier zo weerbaar wordt dat ze er toe overgaat mensen uit de laatste groep de status "persona-non-grata" toe te kennen en ze over de grens te jagen. Dat roept die groep namelijk over zichzelf af.

matahari
13-11-2004, 18:10

Waar het om gaat is dat dit soort berichten altijd in achteraf buurtkrantjes komen te staan en nooit aan de grote klok worden gehangen. 60% van de verstandelijk gehandicapten is seksueel niet veilig voor seksueel gefrustreerde lieden.40% van de autochtone Nederlandse vrouwen is in haar jeugd seksueel misbruikt...dat zijn de harde cijfers en dit probleem moet gewoon worden aangepakt.

Pagina's : [1] 2