Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Laat je niets aanpraten over terrorisme en Islam

Pagina's : [1] 2

ghiezzoe
12-11-2004, 14:42

Islam heeft in wezen net zoveel met de moord op Theo te maken als de IRA aanslagen met het Katholicisme of de aanslagen van extreeem rechts met het christendom... Een ieder die doet alsof DE ISLAM verantwoordelijk is voor de aanslagen 11 september maar ook de moord op Theo is of: - ontwetend over wat de Islam (Koran, hadieth zeggen), dit kan eigenlijk haast niet meer gezien de vele onderbouwede meningen en reacties op dit forum :D ... - of hij spreekt uit angst voor/frustratie over de Islam en ziet deze liever onderdrukt of verdwijnen.. - of is bezig met een ideologische oorlogsvoereing tegen de Islam. Let vooral op de tekenen van deze laatste groep mensen die de onrust aangrijpen om de Islam als religie de kop in te drukken, je zult ze herkennen aan huichelarij en het veranderen als een blad aan de boom. Bovendien zijn dit soort mensen over het algemeen zeer welbespraakt zodat het je nauwelijks zult opvallen dat ze de publieke opinie in een bepaalde richting proberen te manipuleren...Echter zij kunnen niets uithalen behalve dan waar Allah swt toestemming voor geeft. Mijn vraag aan een ieder wees op je hoede voor dit soort mensen en blijf kritisch luisteren naar wat mensen roepen en zeggen.. salaam

ghiezzoe
12-11-2004, 17:58
In de twaalfde eeuw wordt Ierland door de Angelsaksen gekoloniseerd: Schotse kolonisten vestigen zich in het noorden. Vier eeuwen later wordt het anglicanisme staatsgodsdienst: wie zich niet wil bekeren – o.a. de katholieke Ieren –, wordt voortaan gediscrimineerd. Met enthousiasme verspreiden de Noord-Ierse protestanten de ideeën van de Franse Revolutie, en juichen ze de ondergang van de gehate katholieke kerk toe. In 1801 wordt Ierland officieel een deel van het Verenigd Koninkrijk. Als de Ieren verhongeren, voeren de Engelsen liever voedsel uit naar het buitenland dan naar hun katholieke onderdanen. De Ieren komen in opstand: het Iers Republikeins Leger (Oglaigh na hEireann, letterlijk 'de Ierse Vrijwilligers'; beter bekend als het IRA) neemt de wapens op tegen het Britse leger. .......... Van 1921 tot 1972 wordt Noord-Ierland onafgebroken bestuurd door de Ulster Unionist Party (UUP). De protestanten bekleden de leidinggevende posities in het economische en sociale leven: zij zijn gekant tegen elke hervorming die de katholieken meer zeggenschap geeft. Katholieken hebben geen stemrecht bij lokale verkiezingen. Zij krijgen geen woningen toegewezen en moeten vaak buiten de oude stadsmuren wonen. Die discriminatie wordt aangemoedigd door de regering, zoals uit de volgende uitspraken blijkt: 'Loyalisten mogen geen katholieken in dienst nemen, want die zijn onbetrouwbaar. Loyalisten die dat toch doen, verlagen zichzelf' (Basil Brooke, toekomstig Noord-Iers premier); 'Wij zijn een protestantse natie en ons parlement moet altijd protestants blijven' (eerste minister Sir James Craig)4. De Royal Ulster Constabulary5 treedt zeer streng op tegen katholieken, en laat protestanten ongemoeid. Het jaar 1965 is een eerste keerpunt in de geschiedenis van het Noord-Ierse conflict. Labour komt aan de macht in Groot-Brittannië. Premier Harold Wilson pleit voor een nieuwe aanpak van het Noord-Iers probleem: 'Wij moeten de verdeling van Ierland beëindigen. [...] We kunnen zelfs uitkijken naar de dag dat een verenigd Ierland weer lid wordt van het Britse Gemenebest. [...] Tot dan moeten we blijk geven van een houding van welwillende onthechting [...]'6. Tegenover de welwillende onthechting van de Britse regering staat het toegenomen engagement van de Ierse regering, ten gunste van de katholieken, vooral sinds Seلn Lemass Eamonn de Valera is opgevolgd als president. Lemass wil niet 'langer lijdzaam toezien hoe onschuldige mensen worden gediscrimineerd en gewond'7. De Ierse Republiek bewapent de paramilitaire katholieke defensiecomités. http://users.skynet.be/streven/artikels/faucompret2.htm De ideologieen van extreem rechts zijn wel bekend denk ik, en vormen ook een gevaar over de hele wereld met een netwerk en "cellen" over de aardbol.. Nog niet zo heel lang geleden vermoorden ze ook mensen in naam van hun ideologie... Ik zie de verschillen niet zo.... Je kunt elk geloof of ideologie wel aangrijpen om je terroristische daden te rechtvaardigen... DAT WIL NOG NIET ZEGGEN DAT DE IDEOLOGIE OF GODSDIENDST OP ZICH VERKEERD IS DANWEL TOT HAAT EN MOORD AANSPOORT.

Cicatrice
12-11-2004, 19:03
In de twaalfde eeuw wordt Ierland door de Angelsaksen gekoloniseerd: Schotse kolonisten vestigen zich in het noorden. Vier eeuwen later wordt het anglicanisme staatsgodsdienst: wie zich niet wil bekeren – o.a. de katholieke Ieren –, wordt voortaan gediscrimineerd. Met enthousiasme verspreiden de Noord-Ierse protestanten de ideeën van de Franse Revolutie, en juichen ze de ondergang van de gehate katholieke kerk toe. In 1801 wordt Ierland officieel een deel van het Verenigd Koninkrijk. Als de Ieren verhongeren, voeren de Engelsen liever voedsel uit naar het buitenland dan naar hun katholieke onderdanen. De Ieren komen in opstand: het Iers Republikeins Leger (Oglaigh na hEireann, letterlijk 'de Ierse Vrijwilligers'; beter bekend als het IRA) neemt de wapens op tegen het Britse leger. .......... Van 1921 tot 1972 wordt Noord-Ierland onafgebroken bestuurd door de Ulster Unionist Party (UUP). De protestanten bekleden de leidinggevende posities in het economische en sociale leven: zij zijn gekant tegen elke hervorming die de katholieken meer zeggenschap geeft. Katholieken hebben geen stemrecht bij lokale verkiezingen. Zij krijgen geen woningen toegewezen en moeten vaak buiten de oude stadsmuren wonen. Die discriminatie wordt aangemoedigd door de regering, zoals uit de volgende uitspraken blijkt: 'Loyalisten mogen geen katholieken in dienst nemen, want die zijn onbetrouwbaar. Loyalisten die dat toch doen, verlagen zichzelf' (Basil Brooke, toekomstig Noord-Iers premier); 'Wij zijn een protestantse natie en ons parlement moet altijd protestants blijven' (eerste minister Sir James Craig)4. De Royal Ulster Constabulary5 treedt zeer streng op tegen katholieken, en laat protestanten ongemoeid. Het jaar 1965 is een eerste keerpunt in de geschiedenis van het Noord-Ierse conflict. Labour komt aan de macht in Groot-Brittannië. Premier Harold Wilson pleit voor een nieuwe aanpak van het Noord-Iers probleem: 'Wij moeten de verdeling van Ierland beëindigen. [...] We kunnen zelfs uitkijken naar de dag dat een verenigd Ierland weer lid wordt van het Britse Gemenebest. [...] Tot dan moeten we blijk geven van een houding van welwillende onthechting [...]'6. Tegenover de welwillende onthechting van de Britse regering staat het toegenomen engagement van de Ierse regering, ten gunste van de katholieken, vooral sinds Seلn Lemass Eamonn de Valera is opgevolgd als president. Lemass wil niet 'langer lijdzaam toezien hoe onschuldige mensen worden gediscrimineerd en gewond'7. De Ierse Republiek bewapent de paramilitaire katholieke defensiecomités. http://users.skynet.be/streven/artikels/faucompret2.htm De ideologieen van extreem rechts zijn wel bekend denk ik, en vormen ook een gevaar over de hele wereld met een netwerk en "cellen" over de aardbol.. Nog niet zo heel lang geleden vermoorden ze ook mensen in naam van hun ideologie... Ik zie de verschillen niet zo.... Je kunt elk geloof of ideologie wel aangrijpen om je terroristische daden te rechtvaardigen... DAT WIL NOG NIET ZEGGEN DAT DE IDEOLOGIE OF GODSDIENDST OP ZICH VERKEERD IS DANWEL TOT HAAT EN MOORD AANSPOORT. Luister mannetje, strijd van de IRA was een politieke strijd gericht op hun eigen grondgebied, geen ideologisch religieuze strijd die losstaat van grondgebied maar juist gericht is op een bepaald 'onheilig' grondgebied nl het westen IRA waren katholieken maar dat is ook logisch omdat indertijd verzuiling normaal was, als je niets begrijpt van geschiedenis moet je het ook niet aanwenden om vermeende parallelen te ontdekken. groot verschil

Tim76
12-11-2004, 19:11
Luister mannetje, strijd van de IRA was een politieke strijd gericht op hun eigen grondgebied, geen ideologisch religieuze strijd die losstaat van grondgebied maar juist gericht is op een bepaald 'onheilig' grondgebied nl het westen IRA waren katholieken maar dat is ook logisch omdat indertijd verzuiling normaal was, als je niets begrijpt van geschiedenis moet je het ook niet aanwenden om vermeende parallelen te ontdekken. groot verschil Precies Citatrice, vaak worden verbanden met het verleden zeer onterecht aangebracht.

metalex79
12-11-2004, 19:55

waarom jacht op moslim extremisten en islamitische terorristen zo uit gebreid in de media terwijl er ogenschijnlijk niks tegen rechts extremisme word gedaan? Of brandstichters van moskeeen?

ghiezzoe
12-11-2004, 19:57
Luister mannetje, strijd van de IRA was een politieke strijd gericht op hun eigen grondgebied, geen ideologisch religieuze strijd die losstaat van grondgebied maar juist gericht is op een bepaald 'onheilig' grondgebied nl het westen IRA waren katholieken maar dat is ook logisch omdat indertijd verzuiling normaal was, als je niets begrijpt van geschiedenis moet je het ook niet aanwenden om vermeende parallelen te ontdekken. groot verschil Waarom wou de IRA een eigen grondgebied denk je...laat me je een paar steekwoorden geven ONRECHT, discriminatie, aangevallen voelen louter obv verschil in religie, ontevredenheid etc... Waar is de onvrede van de "moslim" terroristen op gebaseerd denk je? hmmm let me see... ONRECHT (Palestina...), discriminatie, aangevallen voelen (louter obv verschil in religie), ontevredenheid..... Vier eeuwen later wordt het anglicanisme staatsgodsdienst: wie zich niet wil bekeren – o.a. de katholieke Ieren –, wordt voortaan gediscrimineerdetc etc VS "either you are with us or against us...." // je bent voor het vrije woord = Theo = Ayaan of je bent terrorist...??!!??!!??!??!???! :confused: Enne waarom spreken zovelen me aan met "man", Mannetje, broeder, Aghie etc....?

SingleCoil
12-11-2004, 21:22
Anders gezegd, als Theo in Irak had gewoond was zijn dood wel rechtvaardig geweest ?

ghiezzoe
13-11-2004, 11:36
Anders gezegd, als Theo in Irak had gewoond was zijn dood wel rechtvaardig geweest ? Nee hoor, dat zeg ik niet en ik snap ook niet waar je dat op baseert..? Immers zoals ik al op andere topics heb aangegeven het Islamitisch recht geldt niet (zo zwaar) als voor een Moslim..

Immanuel
13-11-2004, 12:53
waarom jacht op moslim extremisten en islamitische terorristen zo uit gebreid in de media terwijl er ogenschijnlijk niks tegen rechts extremisme word gedaan? Of brandstichters van moskeeen?Hoe kom je erbij dat er tegen rechtsextremisten niets wordt gedaan? Mag ik je wijzen op de webpagina van de AIVD (http://www.minbzk.nl/wwwaivdnl/aandachtsgebieden/radicaliseringstende) waar expliciet wordt aangegeven dat er ook onderzoek wordt gedaan naar extreem rechts. Overigens een groepering waar de AIVD heel gemakkelijk in kan infiltreren. Het enige dat ze nodig hebben is een autochtone medewerker die bereid is zijn kop kaal te scheren en zich wat te verdiepen in rechts gebral. Een arabist vinden is heel wat moeilijker....

ghiezzoe
13-11-2004, 14:59
ewa.... Waarom wou de IRA een eigen grondgebied denk je...laat me je een paar steekwoorden geven ONRECHT, discriminatie, aangevallen voelen louter obv verschil in religie, ontevredenheid etc... Waar is de onvrede van de "moslim" terroristen op gebaseerd denk je? hmmm let me see... ONRECHT (Palestina...), discriminatie, aangevallen voelen (louter obv verschil in religie), ontevredenheid..... Vier eeuwen later wordt het anglicanisme staatsgodsdienst: wie zich niet wil bekeren – o.a. de katholieke Ieren –, wordt voortaan gediscrimineerdetc etc VS "either you are with us or against us...." // je bent voor het vrije woord = Theo = Ayaan of je bent terrorist...??!!??!!??!??!???! :confused: Enne waarom spreken zovelen me aan met "man", Mannetje, broeder, Aghie etc....?

ghiezzoe
13-11-2004, 15:10
Ik laat me niets aanpraten. Dat hoeft ook niet, de feiten zeggen meer dan zalvende praatjes over de islam: Homerus. 'Hirsi Ali en Wilders doelwit verdachten Laakkwartier' 13 november 2004 ROTTERDAM - De twee vermeende terroristen die woensdag na een lange belegering in het Haagse Laakkwartier werden aangehouden, wilden de Tweede-Kamerleden Hirsi Ali en Wilders vermoorden. Dat meldt NRC Handelsblad zaterdag op basis van diverse bronnen. De nationale recherche is volgens de krant in actie gekomen na een ambtsbericht van de AIVD op dinsdag. Daarin werd melding van de moordplannen gemaakt. Het landelijk parket van het Openbaar Ministerie wilde niet op het bericht reageren. Zowel VVD'er Hirsi Ali als het onafhankelijke Kamerlid Wilders heeft zich herhaaldelijk zeer kritisch uitgelaten over de islam. Hirsi Ali wordt wegens aanhoudende bedreigingen sinds twee jaar bewaakt. Ook Wilders krijgt persoonsbeveiliging na de vele bedreigingen aan zijn adres. hmm hmm, net zoals de zalvende praatjes over gelijkheid (en rechtsbescherming) hier in Nederland ongeacht, afkomst geloof en ras etc.. De "feiten" zijn immers duidelijk, onze moskeen en islamitische scholen worden ingegooid, en de overheid verklaart de oorlog/strijd tegen de Islaam... Wordt toch wakker uit je zwart-wit droom (of ben je soms nog te jong)..

ghiezzoe
13-11-2004, 16:33
heb je wel eens van cynisme gehoord? er staat "feiten" dus dat ONZE is niet wat IK vind. Ik eef alleen maar het andere uiterste aan gekleurde "feiten" aan. Vandaar word wakker uit je zwart-wit droom.... er is geen Wij-Zij er is alleen RECHT en ONRECHT... ONRECHT is bvb op basis van het handelen van enkelen, de gehele "groep" te veroordelen ongeacht om welke groep het gaat..

ghiezzoe
14-11-2004, 10:59
uppppppppppppppppp

ghiezzoe
14-11-2004, 14:15
Extremisten... geef even een signaal dat jullie deze topic hebben gelezen en begrepen... :p

billysecond
18-11-2004, 17:22

Men kan wel stellen het volgende: Niet iedere moslim is een terrorist. Maar alle terroristen zijn wel moslims. Hoe denkt de rest van de wereld hierover?

Pagina's : [1] 2