Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Lang leve de koningin! :)

Pagina's : [1] 2 3 4 5

anno2004
12-11-2004, 14:32

Koningin benadrukt gelijkwaardigheid alle Nederlanders Uitgegeven: 12 november 2004 12:42 AMSTERDAM - Koningin Beatrix heeft vrijdag het belang benadrukt van de gelijkwaardigheid van iedereen die in Nederland woont. Zij deed dit tijdens een ontmoeting met Marokkaanse jongeren in een jongerencentrum in Amsterdam. Met dit bezoek wilde Beatrix de positieve elementen in onze samenleving versterken, aldus een van de aanwezigen. De koningin had burgemeester Cohen opgebeld met de vraag hoe ze eraan kon bijdragen dat het weer de goede kant opgaat in Nederland, aldus Cohen. Verder wilde de koningin haar bezorgdheid over de situatie in Nederland tot uiting brengen. Ook had ze gezegd hoe belangrijk positieve initiatieven zijn. Discussie De koningin, gezeten tussen Cohen en de uit Marokko afkomstige wethouder Aboutaleb, luisterde tijdens het besloten gedeelte naar een discussie tussen de jongeren. Dat gesprek, aanvankelijk aan de hand van enkele stellingen, verliep spontaan, aldus een aanwezige. Daaraan nam het staatshoofd ook deel. Tijdens het openbare gedeelte van het programma lichtte Ahmed Larouz achttien punten toe hoe het nu samen verder moet in Nederland. Punt 1, dat op de instemming van alle aanwezigen kon rekenen, was: Terrorisme pikken wij niet. "Wij moeten waken voor generalisaties", zei Larouz. "Veel politici spreken over 'de' moslims, terwijl er gematigde, fundamentalistische en extremistische moslims zijn." Radicalisering De politiek spreekt veel over een harde aanpak van de radicalisering, maar volgens Larouz moeten ook de oorzaken daarvan worden onderzocht. Er moet overal een mentorprogramma worden opgezet. Daarin is Amsterdam al heel ver, zei Larouz. De vaders en moeders en ook de broers en zusters moeten daarbij worden betrokken. Ook pleitte hij voor intensivering van bestaande projecten zoals de (allochtone) buurtvaders in Amsterdam. Aan het slot van het officiƫle deel bood Hasna el Baamrani de koningin een fraai boek over de geschiedenis van Marokko aan. Daarna sprak het staatshoofd nog met de jongeren.

fumanchu
12-11-2004, 15:10
Waar was dit mens tijdens de begrafenis van Pim Fortuin of Theo van Gogh? Selectief medeleven tonen.. en heus mensen.. niets gemeend of spontaans maar gemaand door media en politiek. Hier zeg ik.. LANG LEVE DE REPUBLIEK!

rnaj
12-11-2004, 15:22
Waar was dit mens tijdens de begrafenis van Pim Fortuin of Theo van Gogh? Selectief medeleven tonen.. en heus mensen.. niets gemeend of spontaans maar gemaand door media en politiek. Hier zeg ik.. LANG LEVE DE REPUBLIEK! Ben je seniel, of poep je nog in je luier, maar begrepen heb je het zeker niet

sneakynawal
12-11-2004, 15:32
Kei lief van haar.

rabeb
12-11-2004, 15:35

Die beatrix is gewooon een top VROUW...!!

Perez
12-11-2004, 17:26
Heerlijk, gelukkig kunnen we nog steeds trots zijn op ons koningshuis. Dat vind ik altijd het mooie van ons koningshuis. Ze zijn er! En zo gewoon dan.

rnaj
12-11-2004, 17:29
Heerlijk, gelukkig kunnen we nog steeds trots zijn op ons koningshuis. Dat vind ik altijd het mooie van ons koningshuis. Ze zijn er! En zo gewoon dan. Perez, wordt het niet tijd dat jij je onderschrift aanpast :D

Palestijns_Girl
12-11-2004, 17:32
Da's wel goed van haar ja.. :)

Immanuel
12-11-2004, 17:36
Dat initiatief van de allochtone buurtvaders schijnt overal een succes te zijn. Ook hier in Enschede zijn problemen geweest met Marokkaanse jongeren. En ook hier is dat opgelost door een dergelijk initiatief.

Perez
12-11-2004, 18:08
Perez, wordt het niet tijd dat jij je onderschrift aanpast :D :D Als ik dat doe, dan weet ik zeker dat ik voorlopig weer constant hier rondstruin. Ongelooflijk het lijkt wel alsof marokkanen verslavend zijn ;) Het lijkt me tijd worden dat ik weer meer aandacht aan m'n studie ga geven. Die ellende kan ik toch allemaal niet oplossen. Ja, ik heb heel vaak op de ondertekening van SneakyNawal geklikt. (klick here to stop hate) En ..... heeft dat geholpen?? Maar lieve schatten allemaal, ik ga weer pleite, lijkt me veel beter. SALAAM VREDE SHALOM PEACE PAIX

tonk
12-11-2004, 18:15
Dat initiatief van de allochtone buurtvaders schijnt overal een succes te zijn. Ook hier in Enschede zijn problemen geweest met Marokkaanse jongeren. En ook hier is dat opgelost door een dergelijk initiatief. Heel fijn dat het helpt. Maar zouden die Marokkaanse jongeren niet ook gewoon naar agenten en andere gezagsdragers moeten luisteren!? Eigenlijk is het van de gekke dat de hulp van allochtone buurtvaders nodig is!

matahari
12-11-2004, 18:38
Heel fijn dat het helpt. Maar zouden die Marokkaanse jongeren niet ook gewoon naar agenten en andere gezagsdragers moeten luisteren!? Eigenlijk is het van de gekke dat de hulp van allochtone buurtvaders nodig is! Als oud-straatschoffie weer ik dat je voor meneer agent geen respect kan opbrengen.Als meneer agent jou systematisch voor niets oppakt en vernederd is het moeilijk om nog enig respect op te brengen voor voorgenoemde.Zelfs met je te grote rugzak vinden ze het nodig om je aan te houden omdat ze denken dat je wel een videorecorder of autoradio bij je kan hebben.

Cicatrice
12-11-2004, 18:47
Is Beatrix voor gelijkwaardigheid? goh wat schattig... waar heeft ze haar kroon/troon in geleverd dan? :D

shakirabouss
12-11-2004, 19:24
JUPZ i love beatrix altijd al en haar moeder was ook toppie lajjrhamha!!!! moge zij rusten in vrede.... mijn mama was ook gek op wilhelmina we hebben thuis de begrafenis gevolgd... ennuh over die mensen die zeggen dat we haar nu pas mogen..lieverd haar moeder heeft zich naar mijn weten nooit over dergelijke zaken uitgelaten, toch was zij naar mijn weten zeer populair bij de eerste generatie vrouwen uit marokko. ik kan het ook niet verklaren, maar sluit me er ckur bij aan. we zijn gewoon gek op deze power-vrouwen! ben ook fan van maxima trouwens!

metalex79
12-11-2004, 19:34

Is Beatrix voor gelijkwaardigheid? goh wat schattig... waar heeft ze haar kroon/troon in geleverd dan? :D dat is ook een van de weinige dingen die nog aangeven dat ze van het koningshuis is. Ze is er eigenlijk alleen maar om lintjes door te knippen, prinsjesdag te doen en wat officiele bezoelkes te brengen in naam van Nederland, de echte macht ligt in Den Haag en niet bij Bea...

Pagina's : [1] 2 3 4 5