Bekijk originele versie : Afscheidsbrief van de hoofdbewonervan het pand aan Antheunisstraat
Hoofddoekje_87
12-11-2004, 13:58
Dit is een afscheidsbrief van de hoofdbewoner van het pand aan de Antheunisstraat die eigenlijk gericht is aan zijn moeder. Deze brief is vorig jaar geschreven voor zijn vertrek naar het buitenland.
Jason (Abu Mujahied Amrikie) is 19 jaar oud. Zijn vader is een Amerikaanse soldaat die in Nederland gestationeerd was, en zijn moeder is een Nederlandse (hij beschikt over zowel de Amerikaanse als de Nederlandse nationaliteit)
Op 13 jarige leeftijd bekeerd hij zich tot de Islam. Kort geleden bekeerde ook zijn jongere broer van 17 die woonachtig in Amersfoort is tot de Islam.
Jason heeft een VWO opleiding afgerond en was een student aan de universiteit.
Ik doe het niet omdat ik het leuk vind om te vechten , maar omdat de Almachtige het heeft verordemd: “Het vechten is u voorgeschreven hoewel gij er een afkeer van hebt, en het kan zijn dat gij een afkeer heeft van iets dat goed voor u is en dat gij houdt van hetgeen slecht voor u is: Allah weet, en gij weet niet.”(2:216)
“Laat diegenen (gelovingen) die hun leven van deze wereld verkopen voor het hiernamaals vechten voor de zaak van God. En wie vecht voor de zaak van God en word gedood of de overwinning behaalt, Wij zullen hem een grote belonging geven. En wat is er mis met jullie dat jullie niet vechten voor de zaak van God en voor die zwakkere, onderdrukte en vervolgde onder de mannen, vrouwen en kinderen wiens roep is : “Onze Heer! Red ons van deze stad wiens inwoners onderdrukkers zijn; en van uw zijde mensen sturen die ons zullen beschrmen, en van uw zijde mensen sturen die ons zullen helpen.”
Zij die geloven vechten voor de zaak van Allah en zij die ongelovig zijn vechten voor tagout (satan, en alle andere valse goden). Dus vecht tegen de vrienden van satan; voorwaar het plan van de satan is zwak.” (4:75/76)
We leven in een tijd waarin de moslimgemeenschap van alle kanten word aangevallen, zowel fysiek als ideologisch door het leger van ongeloof en corruptie onder leiding van Amerika en Israel. Dit heeft O.A. geleid tot bezettingen en massamoorden onder de moslims in Tsjetjenie, Afghanistan, Kashmier, Irak, De Fillipijnen, Indonesie, Bosnie, Kosovo, China, Algerije, verschillende delen van Afrika en natuurlijk ook Palestina.
Hun doelen zijn hier altijd het zelfde; het uitroeien van Islam. En met Islam bedoel ik niet yogurt moslims die aleen moslim bij naam zijn, maar de echte moslims zoals bijv. De Taliban en andere groepen die ernaar streven om te regeren met de sharia, en God’s gezag op aarde uit willen dragen.
Als moslim kan en mag ik niet toekijken wat er allemaal met de moslims gebeurd. De profeet (moge vrede en zegeningen met hem zijn) heeft gezegd: “Elke moslim is een broeder van een andere moslim. Hij helpt hem, en laat hem niet in de steek.”
Nu weet ik, lieve moeder, dat mijn vertrek je zwaar zal vallen en dat je verdrietig zult zijn. Maar wees niet bedroefd. Dit leven is slechts tijdelijk en van korte duur, en het hiernamaals is het eeuwige leven. God heeft in de heilige Koran op vele plaatsen beloofd dat degenen die sterven voor Zijn zaak een immense beloning zullen krijgen. Degenen die sterven zullen namelijk martelaren zijn, en zij zullen naar Firdaus gaan, wat de middelste en hoogste gedeelte van de Hemel inhoudt.
“Denkt niet over diegenen die gedood zijn op het pad van Allah als doden. Nee! Zij zijn levend, met hun Heer, en zij hebben hun voorzieningen. Zij verblijden zich over wat Allah uit zijn overvloed aan hen heeft gegeven en verblijden zich voor degenen die zijn achtegebleven dat hun geen angst noch verdriet zal overkomen. Ze verheugen zich in een Genade en Belong van Allah, en dat Allah de belonging van de gelovigen niet teniet zal doen.” (3:169/171)
In een overlevering:
Op gezag van Masroeq die zei:
Wij vroegen Abdoellah ibn over dit vers: “ En denkt niet over degenen die op het pad van Allah gedood zijn als doden. Neen, zij zijn levend en bij hun Heer worden hun gaven geschonken.” (3:163) Hij zei: “Wij vroegen hiernaar en hij (de profeet vzmh) zei: “Hun zielen bevinden zich in groene vogels, die lantaarns hebben aan de troon, en zij vliegen vrij door het paradijs, waar zij maar willen, en dan zoeken zij beschutting in deze lantaarn. Dan laat hun Heer zijn blik op hun vallen en zegt: “Wensen jullie nog iets?” Zij zeggen: “Wat zouden wij nog wensen, nu wij vrij door het paradijs kunnen vliegen?“ Zo ondervroeg Hij hun 3 maal. Toen zij inzagen dat zij niet van deze ondervraging gespaard zouden blijven, zeiden zij: “O Heer, wij zouden graag willen dat u onze zielen weer in onze lichamen terugbrengt, zodat we nog een keer voor u kunnen vechten.” En toen Hij zag dat zij niets meer nodig hadden, liet Hij hen met rust.” (overgeleverd door Moeslim)
O lieve moeder, ik hoop dat deze verzen en overleveringen uw hart enigzins verzacht hebben. Dood gaan we allemaal, netzoals de profeten en de voorgaande volkeren zijn doodgegaan. De dood zal ons allen vinden zelfs al zouden wij in sterke forten zijn. Dus laat je dood op het pad van Allah zijn, want in je graf zijn je rijkdommen en kinderen je niet van nut, maar blijven alleen je goede en slechte daden over. Ook moet u weten dat het moment van sterven van tevoren is bepaald, dus wanneer ik ook sterf, op dat moment zou ik zijn gestorven, zelfs als ik me ergens anders bevond.
O, mijn moeder, ik nodig je uit tot de Islam, de ware godsdienst, de totale overgave aan de Heer der werelden. Ik nodig je uit tot het pure monotheisme waarbij je alleen Hem, de enige God, aanbidt en alle valse goden verwerpt. De valse goden van deze tijd zijn door de mens bedachte systemen zoals kapitalisme, communisme en de door mensen gemaakte wetten zoals het nederlandse wetboek, en alles wat met scheiding van kerk en staat te maken heeft. Heeft degene die hemelen en aarde geschapen heeft ook niet het recht om daar te regeren en om alleen gehoorzaamd te worden? Bevrijdt je van deze slavernij waarin andere mensen de wet voor jou maken, en keer je naar de vrijheid waarin alleen degene die jou geschapen heeft over jou regeert, zonder dat je Hem enige deelgenoot in de aanbidding toekent.
Dit is de juiste godsdienst en de juiste weg, die verkondigd werd door alle profeten, van Noach, en Abraham via Mozes en Jezus tot de laatste profeet, Mohammad ibn Abdullah, (moge vrede en zegeningen met hun allen zijn)
Onderwerp je aan je Schepper voor de dood tot je komt, en red jezelf van de eeuwigdurende straf in een ziedend vuur. Keer tot de islam de enige Waarheid:
“En wie een andere religie neemt dan de Islam, het zal niet van hem geaccepteerd worden, en hij zal in het hiernamaals onder de verliezers zijn.” (3:85)
Allah’s boodschapper (vzmh) zei: “Bij Hem in wiens hand mijn ziel is, ieder van de joden en christenen (van de huidige volkeren) die van mij hoort en dan sterft zonder te geloven in de boodschap waar ik mee gestuurt ben(dus de Islamitische monotheisme)
zal een van de inwoners van het vuur zijn". (overgeleverd door moesliem).
Daarnaast wil ik jullie waarschuwen voor de antichrist, mocht hij tijdens jullie leven verschijnen. Hij zal zeggen dat hij een profeet is zelfs een God, maar hij zal een leugenaar zijn die mensen oproept tot het vuur. Hij zal maar een oog hebben, en op zijn voorhoofd zal kaafir geschreven staan, wat staat voor ongelovige. Hij zal 2 riviren hebben; een van water en een van vuur. Degene die eruitziet als water zal vuur zijn en degene die eruitziet als vuur zal water zijn. Laat je dus niet floppen! Pas op voor de eenogige leugenaar!
Tot slot wil ik je zeggen dat je niet naar de politie moet gaan, noch moet je bekend maken waar ik ben of wat er gebeurd is. Laat deze brief ook aan papa zien, en richt geen altaartje voor mij op zoals de vorige keer. Alle aanbidding behoort alleen aan Allah, Heer der werelden. Zeg tegen J... dat hij rustig aan moet doen en dat ik van hem hou. Zeg tegen J... dat ze een lieve gehoorzame dochter voor jou moet zijn en dat ik van haar hou. En zeg tegen M... dat ze een lieve grote meid is waar ik trots op ben en dat ik van haar hou.
Lieve moeder, ik hou van je, en ik ben trots dat jij mijn moeder bent geweest. Ik bewonder je yver en kracht, en de eeuwige liefde die je me hebt getoond. Ik zou je niet willen ruilen voor alle rijkdommen in de wereld, en ik hou zielsveel van je, ook al laat ik dat soms niet zien. Vergeef me alsjeblieft dat ik een slechte zoon voor je ben geweest, dat ik brutaal en ongehoorzaam was. Ik hou van je en ben blij dat jij mijn moeder bent. Vergeef me alsjeblieft voor mijn opstandigheid en tekort aan hulp en steun die je gegeven heb, hoewel jij wel altijd klaarstond voor mij met hulp en liefde. Ik hou van je en hoop dat je ooit moslima zult worden en dat we elkaar in het paradijs tegen zullen komen. Moge God jullie allen leiden, amien.
Alle lof is voor Allah, Heer der werelden,
Vrede zij met degene die de juiste weg volgen,
x-groetjes, Jason
Nousratakoum1
12-11-2004, 14:42
DIT WAS MIJN REACTIE:
:huil: :huil: :huil: :huil: :huil: :huil: :huil:
rkajed.ainzora
12-11-2004, 14:49
Allah OU Akbar.....
Harunyahya
12-11-2004, 14:50
De Betekenis van het Concept "Jihad"
Een ander concept dat verduidelijking toe te schrijven aan de inhoud
van dit artikel verdient is het concept "Jihad".
De nauwkeurige betekenis van "Jihad" is "inspanning". Namelijk in Islam, "Jihad" uitvoeren moet "inspanningen tonen, aan strijd ". Prophet Muhammad verklaarde dat "grootste Jihad een persoon uitvoert
tegen zijn lagere ziel" is. Wat door "lagere ziel" hier wordt bedoeld is de egoïstische wensen en
de ambities. Een strijd die op intellectuele gronden tegen anti-religious wordt
gegeven, de atheïst meningen is ook een vorm van Jihad in zijn volledige
betekenis.
Behalve deze ideologische en geestelijke betekenissen, de strijd in de fysieke betekenis wordt ook beschouwd als "Jihad". Nochtans, zoals hierboven verklaard, dit moet een strijd zijn die alleen voor verdedigingsdoeleinden wordt
uitgevoerd. Het gebruik van het concept "Jihad" voor handelingen van agressie
tegen onschuldige mensen, dat is voor verschrikking, en een grote vervorming onrechtvaardig zou zijn.
Medeleven, Tolerantie en Pacifism in Islam
Om kort te verklaren, de Islamitische politieke doctrine is uiterst vreedzaam en gematigd. Dit feit wordt ook bevestigd door vele niet moslimhistorici en
theologians. Één hiervan is de Britse historicus, Karen Armstrong, vroegere nun en een renowned deskundige op de Middengeschiedenis van
het Oosten. In haar boek, Heilige Oorlog, in wat zij de geschiedenis van de drie grote goddelijke godsdiensten
onderzoekt, zij becommentariëert:
... Woordislam komt uit de zelfde Arabische wortel zoals de woordvrede en
Koran veroordeelt oorlog als abnormale stand van zaken tegengesteld
aan de wil van de God: "Wanneer de vijanden van de Moslims een brand voor oorlog ontsteken, Allah dooft het. Zij streven ernaar om tot wanorde in aarde te leiden, en Allah houdt niet van zij die wanorde creëren."(Koran 28:78). Islam rechtvaardigt een geen totale agressieve oorlog of uitroeiing, aangezien Torah in de eerste vijf boeken van de Bijbel doet. Een realistischere godsdienst dan Christendom, Islam erkent dat de oorlog en soms een positieve plicht en
onderdrukking en het lijden onvermijdelijk is. Koran onderwijst dat de oorlog moet en binnen als menselijk worden
beperkt een manier van mogelijk worden geleid. Mohammed moest niet alleen Meccans maar ook de Joodse stammen in het
gebied en Christelijke stammen in Syrië bestrijden die bij het
offensief tegen hem in alliantie met de Joden plande. Maar toch maakte dit geen Mohammed de Mensen van het Boek aan de kaak
stellen. Zijn Moslims werden gedwongen om te verdedigen maar zij waren vechtend
niet een heilige oorlog tegen de godsdienst van hun vijanden. Toen Mohammed zijn freedman Zaid tegen de Christenen bij het hoofd van
een Moslimleger stuurde, hij vertelde hen om in de oorzaak van God menselijk te vechten bravely
maar. Zij moeten geen priesters lastig vallen, monniken en nuns noch de zwakke en hulpeloze mensen die niet konden
vechten. Er moet geen slachting van burgers zijn noch zouden zij één enkele
boom de om het even welke bouw trekken neer moeten verminderen noc. Dit was zeer verschillend van de oorlogen van Joshua.
Na de dood van Prophet Muhammad, Moslims bleven de leden van andere godsdiensten met tolerantie en
eerbied behandelen. De Islamitische staten werden het veilige en vrije huis van zowel
Joden als Christenen. Na de verovering van Jeruzalem, Caliph Omar kalmeerde de Christenen die in vrees voor een slachting
waren en aan hen verklaarden dat zij veilig waren. Voorts hij bezocht hun kerken en verklaarde dat zij konden blijven hun
verering vrij uitoefenen.
In 1099, 4 eeuwen na de verovering van Jeruzalem door Moslims, Kruisvaarders binnengevallen Jeruzalem en gezet alle inwoners van
Moslims aan het zwaard. Opnieuw, tegendeel aan de vrees voor Christenen, Saladin, Moslim algemeen wie Jeruzalem ving en de stad van invasie in 1187
redde, raakte zelfs geen één enkele burger en stond geen één enkele
militair toe om te plunderen. Voorts hij stond de binnenvallende Christenen toe om al hun bezit te nemen en
de stad in veiligheid te verlaten.
Een portret van de tolerantie tegen Christenen in het Islamitische
land.
De periodes van Turken Seljuk en het Ottoman Imperium werden ook
gemerkt door de tolerantie en de rechtvaardigheid van Islam. Zoals het geweten is, De Joden die van Katholiek Spanje werden verdreven vonden de vrede die
zij op het land van Ottoman Imperium hebben gestreefd naar, waar zij in 1492 een toevluchtsoord zochten. Sultan Mehmed, de veroveraar van Istanboel, ook toegestane Joden en Christenen godsdienstige vrijheid. Betreffende de verdraagzame en juiste praktijken van Moslims, historicus A. Miquel verklaart het volgende:
De Christenen werden beslist door een zeer goed beheerde staat die
iets was die niet in Byzantium of de Latijnse soevereiniteit bestond. Zij werden nooit onderworpen aan een gesystematiseerde onderdrukking.
In tegendeel, het Imperium, en belangrijkste Istanboel, werd een toevluchtsoord voor de veel gemartelde Spaanse Joden. Zij werden nooit gedwongen om Islam goed te keuren.
John L. Esposito, een professor van Godsdienst en Internationale Politiek bij de
Universiteit van Georgetown, maakt een gelijkaardige commentaar:
Voor vele niet moslimbevolking op Byzantijnse en Perzische gebieden
die reeds aan buitenlandse heersers worden onderworpen, De Islamitische regel betekende een uitwisseling van heersers, de nieuwe vaak flexibeler en verdraagzame, eerder dan een verlies van onafhankelijkheid. Veel van deze bevolking genoten nu van de grotere lokale autonomie en
betaalden vaak lagere belastingen... Godsdienstig, Islam bewees een verdraagzamere godsdienst, het verstrekken van grotere godsdienstige vrijheid voor Joden en
inheemse Christenen.
Zoals in deze woorden wordt verduidelijkt, de geschiedenis getuigde nooit Moslims als "makers van ellende". In tegendeel, zij brachten veiligheid en vrede aan de mensen die van alle naties en
geloven in het grote grondgebied wonen waarover zij regeerden. (Voor verdere verwijzing, zie Rechtvaardigheid en Tolerantie in Koran, door Harun Yahya, 2000)
Kortom, medeleven, de vrede en de tolerantie vormen de eigenlijke basis van de waarden
van de doelstellingen van Koran en Islam om ellende uit de aarde af te
vegen. De bevelen van Koran en de manieren Moslims oefenden hen de hele
geschiedenis door uit zijn zo duidelijk om geen ruimte voor geschil te
verlaten.
Salam,
harunyahya
Sob7anallah
Vanwaar heb je dit artikel? Heb je misschien de bron? :o
Harunyahya
12-11-2004, 15:01
Sob7anallah
Vanwaar heb je dit artikel? Heb je misschien de bron? :o
BEDOEL JIJ DE ARTICLE VAN PACIFISM VAN ISLAM
aishaqandisha
12-11-2004, 16:53
Shit, ik had gisteren een paar reacties achtergelaten. Hartstikke lang voor opgebleven.
Nu is alles verwijderd. Zielig gewoon.,
Afijn daarom nog maar eens:
De brief is dom, kortzichtig, hoogdravend en geschreven door een gevaarlijke gek.
Ik snap niet dat mensen dit zo prachtig vinden.
Maar ja, een beetje hoogdravend lullen over de islam doet het altijd goed bij de dames.
Als ik zijn moeder was geweest zou ik hem heel snel achterna gaan en een draai om zijn oren geven. Ik zou me doodschamen over mijn zoon en me afvragen wat ik verkeerd had gedaan.
Niet bepaald een goede reklame voor de islam trouwens, die brief niet en dat gesmijt met handgranaten al helemaal niet.
tazaghiniagirl
12-11-2004, 17:44
k vind sjielig......:(.....:(
TjacKaaaa
12-11-2004, 18:07
het verschil tussen de moujahdien in de tijdperk van ons profeet vzmh en de zogenaamde moujahidien van het nu, is dat de moujahidien van het nu zichzelf tot de bewoners van paradijs rekenen, ze plaatsen zichzelf al in paradijs terwijl ze nog in leven zijn, en gaan er vanuit dat ze paradijs waarde zijn dankzij hun daden, terwijl op de eerste plaats het intreden van paradijs een Rahma van ALLAH is, en niet het verdienst van een mens.
het 2de verschil is dat de moujahidien van NU, altijd en alleen maar over paradijs praten als het ze ergens een aanslag gaan plegen, terwijl de moujahdien van toen slechts aan de eer van hun geloof denken. de moujahdien van het NU denken slechts aan zichzelf. en ze willen iedereen en alles vernietigen, als zij maar paradijs ingaan.
en ten derde, abou baker, een van de 10 die de paradijs in zullen gaan zei ooit: al zit ik met een voet in paradijs, en de ander voet nog op de sirat, dan zal ik nog niet zeker zijn dat ik paradijs in ga. en wat doen ons moujahdien van nu? die hebben zich zelf al geplaats in paradijs, terwijl ze geen enkel nut hebben betekent voor de islam.
Hoofddoekje_87
12-11-2004, 19:38
Salaamoe 3elikoem..
Ik heb deze brief via mail gekregen..ben namelijk lid van een of andere alhouceima site..en die komt met het laatste nieuws...Heb ook die brief van Mohammed gekregen van hun..en die klopte ook..dus ik neem aan dat deze ook klopt..maar Allahoe e3lem.,,:)
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.