Bekijk originele versie : Verbazing over Cohen
Verbazing over Cohen
AMSTERDAM - De burgemeester van Amsterdam, Job Cohen, heeft vorige week dinsdag na de moord op Theo van Gogh alles in het werk gesteld om te voorkomen dat minister Rita Verdonk op de herdenkingsbijeenkomst op de Dam in Amsterdam het woord ging voeren.
Hij heeft de bewindsvrouwe direct en indirect onder druk gezet daar weg te blijven, zogenaamd omdat de familie van Theo van Gogh daar geen prijs op zou stellen. Dat bleek totaal onjuist te zijn. Tijdens de crematiebijeenkomst afgelopen dinsdag liet de moeder van Theo van Gogh niet voor niets weten dankbaar te zijn geweest voor de aanwezigheid van Rita Verdonk op de bijeenkomst een week daarvoor.
Soloactie
Minister Verdonk trok zich vorige week uiteindelijk niets van Cohen aan. Het was een soloactie van de burgemeester en enkele vertrouwelingen rondom hem, en vrienden van Van Gogh wilden wel dat ze kwam. Ze had aangeboden daar te spreken omdat zij Van Gogh goed kende. De cineast was erg op haar gesteld en steunde haar beleid.
Dat aanbod had ze gedaan in overleg met premier Balkenende en vice-premier Zalm die vonden dat de regering daar aanwezig moest zijn en die Verdonk gezien haar portefeuille daar de beste persoon voor vonden. Suggesties uit Amsterdam dat minister Verdonk zich had 'opgedrongen', zijn in Den Haag dan ook verontwaardigd terzijde gelegd.
Dat was niet de enige verbazing over het optreden van burgemeester Cohen de laatste week. Cohen was maandag in grote woede uitgebarsten toen hij erachter kwam dat hij en de overige leden van het college van B en W niet waren uitgenodigd voor de crematieplechtigheid. Vreemd was dat niet. Theo van Gogh had niets op met burgemeester Cohen en liet dat ook breeduit weten. Pas na een telefoongesprek met de vader van Theo van Gogh met de woordvoerster van de burgemeester werd voor Cohen een plaatsje achterin de zaal ingeruimd.
Invloed
Woensdagavond verbaasde Cohen velen in Den Haag toen hij zich meldde bij de ministers Donner en Remkes die bezig waren met hun brief aan de Tweede Kamer. Cohen wilde op die tekst enige invloed uitoefenen nadat was gebleken dat Amsterdam over veel feiten rondom Mohammed B. allang was ingelicht en hij ook op de hoogte had kunnen zijn.
Vorige week nog had Cohen publiekelijk zijn ongenoegen geuit dat Amsterdam van niets wist, wat niet waar bleek te zijn. Dat hij persoonlijk niets wist lag ook niet aan Den Haag. AIVD-informatie kan wel degelijk aan de burgemeester worden gegeven als die daar nadrukkelijk om vraagt.
Ook blijkt hij zelf niets te hebben gedaan om Theo van Gogh van bescherming te voorzien nadat die een aantal keren was bedreigd. Een besluit daarover is de verantwoordelijkheid van het lokale bestuur en niet van Den Haag dat alleen over een beperkt aantal personen waakt. Overigens wilde Van Gogh helemaal geen bescherming.
AboeZakariah
12-11-2004, 10:23
Verbazing over Cohen
AMSTERDAM - De burgemeester van Amsterdam, Job Cohen, heeft vorige week dinsdag na de moord op Theo van Gogh alles in het werk gesteld om te voorkomen dat minister Rita Verdonk op de herdenkingsbijeenkomst op de Dam in Amsterdam het woord ging voeren.
Hij heeft de bewindsvrouwe direct en indirect onder druk gezet daar weg te blijven, zogenaamd omdat de familie van Theo van Gogh daar geen prijs op zou stellen. Dat bleek totaal onjuist te zijn. Tijdens de crematiebijeenkomst afgelopen dinsdag liet de moeder van Theo van Gogh niet voor niets weten dankbaar te zijn geweest voor de aanwezigheid van Rita Verdonk op de bijeenkomst een week daarvoor.
Soloactie
Minister Verdonk trok zich vorige week uiteindelijk niets van Cohen aan. Het was een soloactie van de burgemeester en enkele vertrouwelingen rondom hem, en vrienden van Van Gogh wilden wel dat ze kwam. Ze had aangeboden daar te spreken omdat zij Van Gogh goed kende. De cineast was erg op haar gesteld en steunde haar beleid.
Dat aanbod had ze gedaan in overleg met premier Balkenende en vice-premier Zalm die vonden dat de regering daar aanwezig moest zijn en die Verdonk gezien haar portefeuille daar de beste persoon voor vonden. Suggesties uit Amsterdam dat minister Verdonk zich had 'opgedrongen', zijn in Den Haag dan ook verontwaardigd terzijde gelegd.
Dat was niet de enige verbazing over het optreden van burgemeester Cohen de laatste week. Cohen was maandag in grote woede uitgebarsten toen hij erachter kwam dat hij en de overige leden van het college van B en W niet waren uitgenodigd voor de crematieplechtigheid. Vreemd was dat niet. Theo van Gogh had niets op met burgemeester Cohen en liet dat ook breeduit weten. Pas na een telefoongesprek met de vader van Theo van Gogh met de woordvoerster van de burgemeester werd voor Cohen een plaatsje achterin de zaal ingeruimd.
Invloed
Woensdagavond verbaasde Cohen velen in Den Haag toen hij zich meldde bij de ministers Donner en Remkes die bezig waren met hun brief aan de Tweede Kamer. Cohen wilde op die tekst enige invloed uitoefenen nadat was gebleken dat Amsterdam over veel feiten rondom Mohammed B. allang was ingelicht en hij ook op de hoogte had kunnen zijn.
Vorige week nog had Cohen publiekelijk zijn ongenoegen geuit dat Amsterdam van niets wist, wat niet waar bleek te zijn. Dat hij persoonlijk niets wist lag ook niet aan Den Haag. AIVD-informatie kan wel degelijk aan de burgemeester worden gegeven als die daar nadrukkelijk om vraagt.
Ook blijkt hij zelf niets te hebben gedaan om Theo van Gogh van bescherming te voorzien nadat die een aantal keren was bedreigd. Een besluit daarover is de verantwoordelijkheid van het lokale bestuur en niet van Den Haag dat alleen over een beperkt aantal personen waakt. Overigens wilde Van Gogh helemaal geen bescherming.
Ik ken me daar wel iets bij voorstellen (dat Cohen rita er niet bij wilde) als het zou verwijzen naar tweedracht zaaien.
Met alle respect maar als iemand voor half nederland (tv meegerekent) gaat benadrukken dat de dader; de nederlandse en MAROKKANSE nationaliteit heeft (dat hij die nationaliteiten heeft kan ik onderhand dromen zovaak word'/ werd het benadrukt) komt dat niet ten goede van de intergratie en zullen de marokkaane (weer) in een hoekje worden geduwd
fumanchu
12-11-2004, 10:27
Het zou e niet om moeten gaan wat Cohen wil!
Het ging om Theo..
Cohen is een vieze lijkenpikker die alleen aan zijn eigen hachtje dacht.
Lees de column Pamela Hemelrijk. Die kwam hier gister al mee en de Telegraaf bevestigd haar gelijk.
Hoogervorst
12-11-2004, 10:29
Ik vind het ook een rare actie van Cohen. Hij wil natuurlijk ook bewijzen dat hij ook voor de normale autochtone Amsterdammer durft op te komen... maar het komt vaal allemaal ongelukkig over. Maar het expliciet weigeren van Verdonk is niet echt slim.
Elberfeld
12-11-2004, 11:53
Cohen in de week voor de moord op van Gogh in de Intermediar:
Ayaan Hirsi Ali zegt: Cohen weet niet wat het ware gezicht is van de moslimfundamentalisten. Hij gaat met ze praten en dat heeft niet alleen geen zin, hij geeft daarmee ook een verkeerd signaal af.
‘Er zijn zonder enige twijfel moslimfundamentalisten, maar dat is maar een zeer, zeer klein gedeelte van alle moslims in deze stad. Ik zou het heel slecht vinden als alle moslims het gevoel krijgen dat alle niet-moslims hen als fundamentalist beschouwen. Moslims zijn de afgelopen tijd te veel in die hoek geduwd en je ziet dat ze zich als reactie terugtrekken in hun eigen bastion en zich veel minder aangetrokken voelen tot onze samenleving. Zelfs hoogopgeleide, goed geïntegreerde moslims vragen zich af: moeten ze ons eigenlijk wel? Dat lijkt me niet de goede weg. Door maar vaak genoeg te roepen “Pas op voor moslimfundamentalisten” roep je zo’n reactie op.
‘We moeten moslims de ruimte geven om een islam te ontwikkelen die past binnen de westerse samenleving. Wij moeten niet gaan voorschijven hoe dat eruit moet zien, daar gaan ze zelf over. Ook in Amsterdam zijn enkele behoorlijk fundamentalistische moskeeën en daar moet je natuurlijk wel goed oog op houden. Maar eerlijk gezegd vind ik dat we ook hier de goede aanpak hebben gekozen. En ook de AIVD (vroegere BVD; red.) vindt dat. Je moet natuurlijk niet meteen erop gaan meppen en gelijk sluiten, je moet aankloppen en de dialoog aangaan.´
´Die twee moskeeën waarom het ging, openden hun deuren en zeiden: kijk maar wat we aan het doen zijn. Wat je dan ziet, daar word je dan natuurlijk ook niet altijd vrolijk van. Maar dan krijg je tenminste wel discussie over bijvoorbeeld die boeken met de antihomo-teksten. Dat zet beide partijen aan het denken en je krijgt van elkaar wel weer het gevoel: we leven samen in deze stad.’
ItsJamal
12-11-2004, 12:12
Er is wat mij geen betreft geen reden om Cohen te berispen omdat hij die ho er ervan te probeerde te overtuigen dat ze beter niet kon komen. Waarschijnlijk wist hij dat ze geen goeds zou doen aan de Nederlandse gemeenschap in het algemeen, en dat is later ook uitgekomen met haar idiote nazi-speech. Het leek net een robot, zo gemaakt. Ik ben me aan het voorbereiden tegen de strijd tegen dit soort figuren. Ik heb een aantal maanden geleden al gezegd dat er raciale onderbuikgevoelens heersen die worden geuit in oorlog tegen moslimextremisme etc. zoals je ziet in Irak en in de westerse landen zelf tegen moslims. En zoals zo vaak blijkt ook deze analyse te kloppen.
Hoogervorst
12-11-2004, 16:24
Er is wat mij geen betreft geen reden om Cohen te berispen omdat hij die ho er ervan te probeerde te overtuigen dat ze beter niet kon komen. Waarschijnlijk wist hij dat ze geen goeds zou doen aan de Nederlandse gemeenschap in het algemeen, en dat is later ook uitgekomen met haar idiote nazi-speech. Het leek net een robot, zo gemaakt. Ik ben me aan het voorbereiden tegen de strijd tegen dit soort figuren. Ik heb een aantal maanden geleden al gezegd dat er raciale onderbuikgevoelens heersen die worden geuit in oorlog tegen moslimextremisme etc. zoals je ziet in Irak en in de westerse landen zelf tegen moslims. En zoals zo vaak blijkt ook deze analyse te kloppen.
Ik vond de speech van Verdonk gewoon goed. Duidelijk en hard. Niets mis mee. En als minister van integratie mag je daar best spreken. Ik heb verder gelezen over Cohen, maar de bronnen zijn van de Telegraaf en niet altijd even betrouwbaar. Maar goed, jij vond het een nazi-speech, het zal allemaal wel :rolleyes:
Ik vond de speech van Verdonk gewoon goed. Duidelijk en hard. Niets mis mee. En als minister van integratie mag je daar best spreken. Ik heb verder gelezen over Cohen, maar de bronnen zijn van de Telegraaf en niet altijd even betrouwbaar. Maar goed, jij vond het een nazi-speech, het zal allemaal wel :rolleyes:
Tuurlijk niets op tegen, maar ben wel benieuwd of we in de toekomst de woorden uithar speech terug zullen vinden in haar beleid.
Persoonlijk ben ik geen fan van haar, af en toe zou ze wel eens wat meer respect mogen tonen aan een bepaalde groep Nederlanders.
crescendo
12-11-2004, 17:23
De Nederlandse regering heeft moslimsfundamentalisten de kans geboden om hier aanslagen op mensen en objecten voor te bereiden. Mo. B. had bijvoorbeeld contacten met Marokkaanse extremisten, die een aanslag op het Spaanse Hogergerechtshof aan het voorbereiden waren.
2 november is een omslagpunt geworden. Autochtonen Nederlanders realiseerden zich ineens, dat er hier buitengewoon gevaarlijk moslimextremisten rondlopen en dat veel Marokkanen openlijk op in het geheim met hen sympathiseren. Denk bijvoorbeeld aan die Marokkanse landverrader bij de AIVD.
Vanaf nu zal er een keihard beleid gevoerd worden. Zacchte heelmeesters maken stinkende wonden. Verdonk heeft dat goed uitgelegd. Men zal moeten kiezen: loyaal aan Nederland of moven. Het is voor of egen.
Iemand is geen nazi, als hij extremisten onschadelijk maakt.
crescendo
12-11-2004, 17:25
En wat moet er dan gebeuren om te voorkomen dat ook jij met hele zware rotjes gaat spelen? Of bedoelde je soms dat je de politieke strijd aangaat?
Ik wordt niet vrolijk van dit soort taal. Toen Pim werd bekritiseert op het inspelen op onderbuikgevoelens van de Nederlanders was jij het zeker ook met hem eens? (M.a.w. zijn onderbuikgevoelens goed?)
Als die zak niet uitkijkt, wordt ie vandaag of morgen ook van zijn bed gelicht.
ItsJamal
12-11-2004, 19:45
En wat moet er dan gebeuren om te voorkomen dat ook jij met hele zware rotjes gaat spelen? Of bedoelde je soms dat je de politieke strijd aangaat?
Wat er moet gebeuren zou ik niet helemaal precies weten , maar wat NIET moet gebeuren is dat de situatie lang voortstrompelt, want daar is geen Nederlander bij gebaat. En die zware rotjes zijn een creatie van jouw brein , waar ik nu helaas op wens te reageren. De politieke strijd moet zeker gestreden worden , want er zijn naar mijn mening te weinig invloedrijke moslimorganisaties die bijvoorbeeld politici ertoe kunnen overhalen minder ruige taal te gebruiken voor het eigenbelang wat schijnbaar een trend is geworden de afgelopen anderhalf week.
[/QUOTE]Ik wordt niet vrolijk van dit soort taal. Toen Pim werd bekritiseert op het inspelen op onderbuikgevoelens van de Nederlanders was jij het zeker ook met hem eens? (M.a.w. zijn onderbuikgevoelens goed?)[/QUOTE]
Dat jij er niet vrolijk van wordt is jammer, maar ik ben geen kerstman die leuke cadeautjes uitdeelt, wel iemand die feiten aanhaalt en die bekritiseert waar nodig.
En nee, toen Fortuyn een belangrijk politiek figuur werd hield ik me eigenlijk niet zo bijzonder veel bezig met politiek, maar ik zag natuurlijk wel dat de gevoelens van een groot deel van de analfabete Tokkie-gemeenschap in Nederland werd uitgebuit. Maar Fortuyn speelde net als Wilders ook echt in op het HOT ITEM , alsof het een bekend actueel nummer is dat wordt omgezet in een ringtone, en wordt geplaatst op het goedkoopste stukje advertentieplaats in een roddelblad onder de schreeuwende kop ' UITVERKOOP' .
Net als Wilders een dag of 2 dagen na de moord op Van Gogh zijn belangrijkste partij-punt inzette op het ' moslimterrorisme' .
ItsJamal
12-11-2004, 19:46
Als die zak niet uitkijkt, wordt ie vandaag of morgen ook van zijn bed gelicht.
Je hebt het over mij? Waarvoor zou er uberhaupt een slaaf van de overheid aan m' n deur moeten komen . Vertel eens.
Hoogervorst
12-11-2004, 23:00
RTL4: Cohen op Barend en Van Dorp! :D
Hoogervorst
12-11-2004, 23:30
Allemaal goed en wel, maar Cohen verdedigt zich goed. In het openbaar heeft hij geen blunders begaan, en doed het bijvoorbeeld beter dan de nationale overheid. Wat er binnenkamers gebeurt, dat weet je toch niet...
De Nederlandse regering heeft moslimsfundamentalisten de kans geboden om hier aanslagen op mensen en objecten voor te bereiden. Mo. B. had bijvoorbeeld contacten met Marokkaanse extremisten, die een aanslag op het Spaanse Hogergerechtshof aan het voorbereiden waren.
2 november is een omslagpunt geworden. Autochtonen Nederlanders realiseerden zich ineens, dat er hier buitengewoon gevaarlijk moslimextremisten rondlopen en dat veel Marokkanen openlijk op in het geheim met hen sympathiseren. Denk bijvoorbeeld aan die Marokkanse landverrader bij de AIVD.
Vanaf nu zal er een keihard beleid gevoerd worden. Zacchte heelmeesters maken stinkende wonden. Verdonk heeft dat goed uitgelegd. Men zal moeten kiezen: loyaal aan Nederland of moven. Het is voor of egen.
Iemand is geen nazi, als hij extremisten onschadelijk maakt.
Tegenwoordig weet je niet meer wat je wel of niet moet geloven. Zulke dingen geloof ik dus niet. Er wordt zoveel gezegd!
Vorige keer nog op het nieuws over de voorzitter van lpf: die stuurde zijn parij, zichzelf en mat herben dreigbrieven....met als afzender een extremistische groepering. En wij geloofden dat, terwijl er niets van waar blijkt te zijn! Gefrustreerde vent :nerd:
Dingen worden altijd opgeblazen, verzonnen of weet ik het allemaal....... En dat allemaal om de islam zwart te maken. :jammer:
Wie geen kennis van zaken heeft, kan beter zijn mond houden. Maar aan deze tip wordt niet zoveel waarde gehecht (hirsi ali).
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.