Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : de Berberse Cultuur

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7

narcis
09-01-2003, 21:52

kan iemand mij uitleggen wat een berberse cultuur nou precies inhoudt??????????????????????? en hebben de berbers wel een cultuur?dat vraag ik me toch af!! heel marokko heeft toch een en al dezelfde keukengerechten/historie (CULTUUR?) alleen er zijn streken met verschillende talen bijv; berbers, soussie ,arabisch voor zover ik weet is er ook nog nooit een berbersschrift gevonden, dus berbers is opzich geen taal dat je kunt uitschrijven en oplezen, het is een en al spreekvaardigheid!!! en dan hebben we die Mohammed Chafik, ik snap niet dat hij een prijs kan krijgen voor wat precies?oh hij komt op voor de berbers,wat wordt de berbers dan minacht of verwezen??? ik ben eenmaal blij als iemand mij dat kan uitleggen,wat is nou precies een berberse cultuur? (ps:ik heb dezelfde stukje ook al reactie geplaatst bij Geen Marok. ID zonder berber cultuur, dus misschien dat het bekend voorkomt)

relaxabee
09-01-2003, 22:11
De berberse cultuur is de cultuur die de originele inwoners van marokko toepastten. Deze inwoners zijn de 'SOUASSA' van tegenwoordig...of anders genaamd 'CHLOUH'.

delila16
09-01-2003, 22:12
zijn dat de soussa van tegenwoordig?

narcis
09-01-2003, 22:16
Origineel gepost door relaxabee De berberse cultuur is de cultuur die de originele inwoners van marokko toepastten. Deze inwoners zijn de 'SOUASSA' van tegenwoordig...of anders genaamd 'CHLOUH'. maaaar wat houdt die berberse cultuur nou precies in? wat kun je daaruit halen? wat kun je ervan meegeven? komt het overeen met de cultuur van de marokanen in zijn geheel? graag wat specifieker zijn aub.

delila16
09-01-2003, 22:19

Ik zal het voor je navragen narcis dan krijg je morgen antwoord en niet elk antwoord kan kloppen er zijn ook sommige mensen die verkeerde informatie verstrekken :zwaai:

narcis
09-01-2003, 22:23
Origineel gepost door delila16 Ik zal het voor je navragen narcis dan krijg je morgen antwoord en niet elk antwoord kan kloppen er zijn ook sommige mensen die verkeerde informatie verstrekken :zwaai: thnx meid, je bent een schat!!:zwaai:

relaxabee
09-01-2003, 22:29
Je krijgt van mij ook antwoord zodra ik er zin in heb....voor mij zijn er belangrijke dingen in het leven!

narcis
09-01-2003, 22:33
Origineel gepost door relaxabee Je krijgt van mij ook antwoord zodra ik er zin in heb....voor mij zijn er belangrijke dingen in het leven! jah maar ik heb je ook niet aangedringt om te reageren, je doet het zelf en verder verwacht ik niets van jou! :o

delila16
09-01-2003, 22:35
Origineel gepost door narcis jah maar ik heb je ook niet aangedringt om te reageren, je doet het zelf en verder verwacht ik niets van jou! :o :rolleyes: laat die mensen maar.. Ze hebben wel tijd om te zeggen dat ze geen tijd hebben maar geen tijd om een medemens te helpen ach niet iedereen op deze aarde is gezegend met een IQ-vermogen van minstens 100

Ghatar_tangawia
09-01-2003, 22:41
Origineel gepost door narcis kan iemand mij uitleggen wat een berberse cultuur nou precies inhoudt??????????????????????? en hebben de berbers wel een cultuur?dat vraag ik me toch af!! heel marokko heeft toch een en al dezelfde keukengerechten/historie (CULTUUR?) alleen er zijn streken met verschillende talen bijv; berbers, soussie ,arabisch ik ben eenmaal blij als iemand mij dat kan uitleggen,wat is nou precies een berberse cultuur? (ps:ik heb dezelfde stukje ook al reactie geplaatst bij Geen Marok. ID zonder berber cultuur, dus misschien dat het bekend voorkomt) Als ik eerlijk moet zijn kan ik het eigenlijk niet zo goed verwoorden..het is namelijk heel erg breed en iedereen kan er andere definities op na houden. Maar alhamdoelillah weet ik het wel voor mezelf.....

Tnawie
09-01-2003, 23:26
Origineel gepost door narcis kan iemand mij uitleggen wat een berberse cultuur nou precies inhoudt??????????????????????? en hebben de berbers wel een cultuur?dat vraag ik me toch af!! heel marokko heeft toch een en al dezelfde keukengerechten/historie (CULTUUR?) alleen er zijn streken met verschillende talen bijv; berbers, soussie ,arabisch voor zover ik weet is er ook nog nooit een berbersschrift gevonden, dus berbers is opzich geen taal dat je kunt uitschrijven en oplezen, het is een en al spreekvaardigheid!!! en dan hebben we die Mohammed Chafik, ik snap niet dat hij een prijs kan krijgen voor wat precies?oh hij komt op voor de berbers,wat wordt de berbers dan minacht of verwezen??? ik ben eenmaal blij als iemand mij dat kan uitleggen,wat is nou precies een berberse cultuur? (ps:ik heb dezelfde stukje ook al reactie geplaatst bij Geen Marok. ID zonder berber cultuur, dus misschien dat het bekend voorkomt) er bestaat wel een berber alfabet, berbertaal kan je wel lezen en schrijven. dat de berbers die rechten van de maroc regering nie kregen, wil nie zeggen dat hun taal niet geschreven en gelezen kan worden...

jay
09-01-2003, 23:28
Origineel gepost door narcis kan iemand mij uitleggen wat een berberse cultuur nou precies inhoudt??????????????????????? en hebben de berbers wel een cultuur?dat vraag ik me toch af!! heel marokko heeft toch een en al dezelfde keukengerechten/historie (CULTUUR?) alleen er zijn streken met verschillende talen bijv; berbers, soussie ,arabisch voor zover ik weet is er ook nog nooit een berbersschrift gevonden, dus berbers is opzich geen taal dat je kunt uitschrijven en oplezen, het is een en al spreekvaardigheid!!! en dan hebben we die Mohammed Chafik, ik snap niet dat hij een prijs kan krijgen voor wat precies?oh hij komt op voor de berbers,wat wordt de berbers dan minacht of verwezen??? ik ben eenmaal blij als iemand mij dat kan uitleggen,wat is nou precies een berberse cultuur? (ps:ik heb dezelfde stukje ook al reactie geplaatst bij Geen Marok. ID zonder berber cultuur, dus misschien dat het bekend voorkomt) ik ben de berberse cultuur en schrift en emsoem is de keuken hahahahhah:maf2:

doc25
09-01-2003, 23:28
ze hebben snel een paar letters in elkaar geflanst ! :D

Najib26
09-01-2003, 23:32
Origineel gepost door doc25 ze hebben snel een paar letters in elkaar geflanst ! :D Niet zo denigrerend doen. Daar zijn sommige Arabieren goed in. De Berberse cultuur is eeuwenoud. Ten tijde van de Grieken en de Romeinen (nog voor Chr. dus) bestond die al. Als je meer wilt weten kijk dan op de berber startpagina: http://berber.pagina.nl

jay
09-01-2003, 23:33

Origineel gepost door Najib26 Niet zo denigrerend doen. Daar zijn sommige Arabieren goed in. De Berberse cultuur is eeuwenoud. Ten tijde van de Grieken en de Romeinen (nog voor Chr. dus) bestond die al. Als je meer wilt weten kijk dan op de berber startpagina: http://berber.pagina.nl :goedzo: thallah Jay

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7