Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : 'bekeerde' (nederlandse) moslims in nederland, n.a.v. van tekst van Singlecoil

Pagina's : [1] 2

AboeZakariah
12-11-2004, 09:05

Citaat: Geplaatst door SingleCoil ...dan moeten ze allemaal bij jou in de buurt wonen ! Media kan wel beweren dat er maar tientallen zijn of rond die aantal maar in werkelijkheid weten ze er niets van. Ik en de andere hier uit de buurt staan niet als moslim geregistreerd terwijl we al jaren moslim zijn. Dus als jij zegt tientallen terwijl als uit statistieken (ik dacht CBS) is bewezen dat er 30.000 a 40.000 geregistreerden bekeerden zijn laat staan als je het grotendeel van de niet-geregistreerden erbij optelt... Jammer misschien voor je dat we met vele meren zijn en er steeds grotere aantallen bekeren dan dat jij en de media beweren maar ik denk dat de media dat ook opzettelijk doet dan. ps: ik ben 5 jaar geleden tot de islam gekomen en niet geregistreerd, aangezien er met de tijd meer en meer bekeren zegt dat al wat over de (enorme) omvang van ons Beste Singlecoil, jullie hebben daadwerkelijk niet de kleinste idee met hoevele wij, 'nieuwe moslims' zijn... Je hoeft mij of de statistieken niet te geloven, want ik kan begrijpen dat het voor niet-moslim-autochtonen hard kan aankomen maar het is de waarheid...

Mr_innocent
12-11-2004, 10:34
Ze zitten nog in de ontkenningsfase......:D

LaMorena
12-11-2004, 10:59
Abou Zakariah, kun je hier geen poll maken? Bekeerde Moslim, geen Moslim of altijd al Moslim?

AboeZakariah
12-11-2004, 11:05
Het is altijd weer erg leuk als we hier over statistieken praten. Laat jij ons eens precies zien waar die statistieken te vinden zijn? Beste viergo, ik begrijp dat je bewijs wilt, het enige dat ik je kan vertellen is dat ik het in een krant heb gelezen met als bronvermelding CBS (ben anders naar CBS en zet de statistieken hier op marokko.nl?)

AboeZakariah
12-11-2004, 11:05

Abou Zakariah, kun je hier geen poll maken? Bekeerde Moslim, geen Moslim of altijd al Moslim? Nee, want het overgrote deel van de bekeerde kent misschien niet eens deze site, en je weet ook niet of het eerlijk gaat

LaMorena
12-11-2004, 11:12
Ja, daar heb je ook helemaal gelijk in maar ik denk wel dat er een aantal hier rond surfen. Ik ben al een aantal dagen aan het denken over hoe je het het beste kunt onderzoeken. Wil jij daar ook eens je gedachten over laten gaan?

AboeZakariah
12-11-2004, 11:14
Ja, daar heb je ook helemaal gelijk in maar ik denk wel dat er een aantal hier rond surfen. Ik ben al een aantal dagen aan het denken over hoe je het het beste kunt onderzoeken. Wil jij daar ook eens je gedachten over laten gaan? Het valt heeel moeilijk te controleren denk ik Als alleen in mijn buurt, met tientalle bekeerden, niemand staat geregistreerd, hoe kan je dat dan nagaan van heel nederland? Incha allah zullen we het zien fie yawmal-qieyyaamah. Dat we massaal bekeren is al op zich een hele goede ontwikkeling en teken van Barmhartigheid van Allah

LaMorena
12-11-2004, 11:16
Misschien een officieel adres maken, aandacht van de media zoeken, kranten, tijdschriften, tv, internet en wellicht dat we na een aantal maanden een ruwe schatting zouden kunnen maken.

AboeZakariah
12-11-2004, 11:20
Misschien een officieel adres maken, aandacht van de media zoeken, kranten, tijdschriften, tv, internet en wellicht dat we na een aantal maanden een ruwe schatting zouden kunnen maken. Dt zou heel mooi zijn maar ik denk dat de uitkomst ervan heel veel nederlanders, in de gedachtengoed waar ze nu in zitten over de islam, erg zullen schrikken. Ik schat echt zoiets van 70.000 á 80.000 bekeerden wa

LaMorena
12-11-2004, 11:24
Dat zou heel mooi zijn maar ik denk dat de uitkomst ervan heel veel nederlanders, in de gedachtengoed waar ze nu in zitten over de islam, erg zullen schrikken. Ik schat echt zoiets van 70.000 á 80.000 bekeerden wa Hahahaa :D Dat lijkt me echt heel erg grappig. Wat me ook wat lijkt is een basisuitleg Islam. Eens op een hele makkelijke manier, een Nijntje manier, uitleggen wat de 'knel'punten zijn voor de 'westerse' mens en dan uitleggen dat het MISverstanden zijn, dat die knelpunten (zoals mishandeling, onderdrukking) vooral NIET in de Islam gepropageerd wordt. Dat is altijd nogal moeilijk voor ze om te snappen. Ik moet eerlijk zeggen, ik schrok ook toen ik de Islam leerde kennen omdat mijn denkbeeld ook vertroebeld was door wat mensen zeggen en door de media.

AboeZakariah
12-11-2004, 11:34
Hahahaa :D Dat lijkt me echt heel erg grappig. Wat me ook wat lijkt is een basisuitleg Islam. Eens op een hele makkelijke manier, een Nijntje manier, uitleggen wat de 'knel'punten zijn voor de 'westerse' mens en dan uitleggen dat het MISverstanden zijn, dat die knelpunten (zoals mishandeling, onderdrukking) vooral NIET in de Islam gepropageerd wordt. Dat is altijd nogal moeilijk voor ze om te snappen. Ik moet eerlijk zeggen, ik schrok ook toen ik de Islam leerde kennen omdat mijn denkbeeld ook vertroebeld was door wat mensen zeggen en door de media. Precies, lijkt me echt leuk een basisboek. Met alleen de belangrijkste zaken zoals de vijf zuilen en de zes punten van imaan. Dan begin je met een jongen of meisje in onwetendheid en naarmate je verder leest en meer kennis opdoet zie je ook dat persoontje in het boek veranderen, in kleding, uiterlijk (ineens een baardje enz en meisje ineens een hoofddoek) enz. Lijk me echt masha allah Als mensen tot de islam komen raad ik ze zeker aan niet naar marokkaanen en turken te kijken om de islam te beoordelen maar kennis op te doen uit de quran en andere betrouwbare boeken

LaMorena
12-11-2004, 11:41
Juist ja, ik heb wel eens van iemand gehoord die zei dat als ze de Islam had leren kennen via de Moslims, dat ze dan geen Moslim was geworden. Het is best erg dat ze dit heeft moeten constateren maar wel de waarheid. Ik ben het wel met je eens want je moet de Islam leren kennen met een open visie, al was ik meer bezig om de negativiteit uit de Islam te halen maar die kon ik dus niet vinden. Ik raakte juist steeds meer overtuigd.

achie25
12-11-2004, 11:44
Hoeveel mensen zich bekeren is niet met zekerheid te zeggen. Meestal wordt dit namelijk niet geregistreerd. De schatting is ongeveer 150-200 Nederlanders per jaar die zich bekeren tot de islam. Eergisteren is er nog alhamdoulillah een Nederlandse meid bekeerd in de moskee in kanaleneiland.

AboeZakariah
12-11-2004, 11:45
Juist ja, ik heb wel eens van iemand gehoord die zei dat als ze de Islam had leren kennen via de Moslims, dat ze dan geen Moslim was geworden. Het is best erg dat ze dit heeft moeten constateren maar wel de waarheid. Ik ben het wel met je eens want je moet de Islam leren kennen met een open visie, al was ik meer bezig om de negativiteit uit de Islam te halen maar die kon ik dus niet vinden. Ik raakte juist steeds meer overtuigd. Masha Allah, Allah leidt wie Hij wilt en zoals de volgende overlevering: Innallaha ta3ala laa yandhoeroe ilaa adj-saamikoem wa laa ilaa soewarikoem wallakien yandhoeroe ilaa qoeloebikoem Voorwaar, Allah kijk niet naar jullie uiterlijk noch naar jullie lichamen maar Hij kijkt naar jullie harten. We moeten een manier bedenken om de ware islam naar buiten te brengen i.p.v. van al die negatieve misvattingen, maar hoe...

SingleCoil
12-11-2004, 11:49

Media kan wel beweren dat er maar tientallen zijn of rond die aantal maar in werkelijkheid weten ze er niets van. Ik en de andere hier uit de buurt staan niet als moslim geregistreerd terwijl we al jaren moslim zijn. Dus als jij zegt tientallen terwijl als uit statistieken (ik dacht CBS) is bewezen dat er 30.000 a 40.000 geregistreerden bekeerden zijn laat staan als je het grotendeel van de niet-geregistreerden erbij optelt... Jammer misschien voor je dat we met vele meren zijn en er steeds grotere aantallen bekeren dan dat jij en de media beweren maar ik denk dat de media dat ook opzettelijk doet dan. ps: ik ben 5 jaar geleden tot de islam gekomen en niet geregistreerd, aangezien er met de tijd meer en meer bekeren zegt dat al wat over de (enorme) omvang van ons Beste Singlecoil, jullie hebben daadwerkelijk niet de kleinste idee met hoevele wij, 'nieuwe moslims' zijn... SingleCoil is maar in z'n eentje hoor...vandaar de nick... Je hoeft mij of de statistieken niet te geloven, want ik kan begrijpen dat het voor niet-moslim-autochtonen hard kan aankomen maar het is de waarheid... Lieve AboeZakariah, Het door mij gequote bericht sprak van 300 bekeerde Moslims in Belgie in het vorige jaar. Dit jaar zouden het er meer zijn. Het gaat dan over geregistreerde bekeringen, iemand wees er al op dat niet alle bekeerlingen zich laten registreren. Daar staat tegenover dat er geen cijfers bekend zijn over 'onkeringen'...Het bericht was afkomstig van een overkoepelende Islamitische organisatie, ik had geen reden er aan te twijfelen. Gisterenavond was er in een TV-progamma op AT5 een anthropoloog die vertelde dat het merendeel daarvn meisjes betreft die met een marokkaanse man trouwen en zich bekeren om bij de familie te horen. Dat lijkt mij niet onlogisch. Je ziet het omgekeerde ook wel gebeuren. Men vertelde ook dat er maar relatief weinig bekering waren van mensen die niet in een voornaamlijk islamitische omgeving of cultuur leefden. Ik heb dat gepost als nuancering op het beeld dat sommigen hier schetsen waarbij het lijkt alsof honderduizenden nederlanders ineens voor de Islam keizen, terwijl er feitelijk niet veel over bekend is.

Pagina's : [1] 2