Bekijk originele versie : Politie inzet
SambalBij
12-11-2004, 01:03
Er zijn woensdag met heel veel lmachtsvertoon twee mannen gearresteerd in Den Haag. (Gelukkig geen Marokkaan, want dan zou je de 'zie je wel' reacties weer krijgen.)
Achter moslim-extremisten gaan ze duidelijk aan. Maar doet de nederlandse regering/politie nou genoeg aan de vervolging van rechts-extremisten die scholen en moskeeen in brand steken?
Ik heb de opties simpel gehouden, dus laat horen wat ze nog meer zouden moeten doen, of wat ze juist goed doen.
p.s. ik heb gehoord dat ze in Uden 25 man, het hele politiecorps, hebben ingezet.
Ik vind dat ze wat actiever mogen zijn, zodat we dit snel achter de rug hebben en weer vredig verder kunnen leven.
metalex79
12-11-2004, 06:27
ik heb niks ingevuld, aangezien ik ook geen inzicht heb in hoeveel mensen hierbij betrokken zijn en zo.....Maar als je hoort dat ze nu al mensen oppakken zpou je kunnen zeggen dat ze inderdaad hard optreden....
Er zijn woensdag met heel veel lmachtsvertoon twee mannen gearresteerd in Den Haag. (Gelukkig geen Marokkaan, want dan zou je de 'zie je wel' reacties weer krijgen.)
Achter moslim-extremisten gaan ze duidelijk aan. Maar doet de nederlandse regering/politie nou genoeg aan de vervolging van rechts-extremisten die scholen en moskeeen in brand steken?
Ik heb de opties simpel gehouden, dus laat horen wat ze nog meer zouden moeten doen, of wat ze juist goed doen.
p.s. ik heb gehoord dat ze in Uden 25 man, het hele politiecorps, hebben ingezet.
Ik hoor net op de radio dat er sinds de moord op van Gogh tientallen Nederlanders zijn aanmgehouden die moskeeën en islamitische scholen beklad hebben of hebben aangestoken. verder zijn er mensen opgepakt die brandbare stoffen bij zich hadden en die van plan waren om islamitische panden in de fik te steken. Je hoort hier geen nederlander over zeuren. En terecht, dit tuig moet gewoon worden opgepakt en berecht.
Ik ben echter nog steeds van mening dat er achter die aanvallen op islamitische gebouwen geen georganiseerde 'terroristische' organisatie zit. Dit zijn allemaal slecht voorbereide amateurs die in een opwelling denken dat ze goed bezig zijn.
In feite is dit soort tuig niet minder dom dan de moslimextremisten die de laatste dagen worden opgepakt. Maar ik denk wel dat ze iets minder ongevaarlijk zijn.
Ondanks dat moeten ze keihard worden bestreden.
Ik hoor net op de radio dat er sinds de moord op van Gogh tientallen Nederlanders zijn aanmgehouden die moskeeën en islamitische scholen beklad hebben of hebben aangestoken. verder zijn er mensen opgepakt die brandbare stoffen bij zich hadden en die van plan waren om islamitische panden in de fik te steken. Je hoort hier geen nederlander over zeuren. En terecht, dit tuig moet gewoon worden opgepakt en berecht.
Ik ben echter nog steeds van mening dat er achter die aanvallen op islamitische gebouwen geen georganiseerde 'terroristische' organisatie zit. Dit zijn allemaal slecht voorbereide amateurs die in een opwelling denken dat ze goed bezig zijn.
In feite is dit soort tuig niet minder dom dan de moslimextremisten die de laatste dagen worden opgepakt. Maar ik denk wel dat ze iets minder ongevaarlijk zijn.
Och ik denk dat het "echte" georganiseerde tuig een beetje moeilijker te pakken is als die losvasten heethoofden.
Voor de rest zou ik niet weten hoe of wat een terrorist eruit zie en hoe te pakken, dus ieder zijn werk zal ik maar zeggen.
En als het de politie lukt dit tuig te pakken (buitenslands of hollands of...of) ben ik reuze blij en hoop dat het de laatste is die zich laat meesleuren in een poel van nodeloos geweld!
SambalBij
12-11-2004, 13:49
in de krant gisteren heb ik een lijstje gezien vana lle scholen en moskeeen die beklad of in de fik gestoken zijn. 15 of zo al. ik ind dat erg triest. ik vind dat de krant en de tv daar heel hard over moeten zeuren. ik wil beelden zien van politie die deur aan deur vraagt wat mensen gezien hebben, ik wil discussieprogramma's die even veen aandacht besteden aan hoe je deze mensen moet opsporen en wat de aivd doet. deze mensen zijn net zo goed gevaalrijk voor de maatschappij.
ik wil niet met twee maten meten. als er gezegd wordt dat marrokanen binnen hun eigen gemeenschap de extremisten moet aanspreken, moeten scholen dat ook maar doen met rechts extremisten.
maar ja. hoe herken je iemand die van plan is om een moskee in de fik te steken? waarschijnlijk net zo moeilijk als iemand die van plan is een aanslag te plegen.
tolerantie en verdraagzaamheid, mooie woorden, maar er zijn ook nederlanders die daar niet naar leven. dat is even kwalijk en dat we dat ook niet accepteren mag ook hard(er) duidelijk gemaakt worden, denk ik.
Soms heeft het mes alleen maar een snijkant!!!
Man bekent brandstichting moskee Heerenveen
Uitgegeven: 12 november 2004 17:34
Laatst gewijzigd: 12 november 2004 17:34
HEERENVEEN - Een 25-jarige man uit Joure heeft vrijdag bekend dat hij woensdag brand heeft gesticht bij de Sefaatmoskee in Heerenveen. De politie heeft dat vrijdag laten weten. Zij hield de man vrijdagochtend aan.
De brandstichter belde vlak na zijn daad zelf het alarmnummer 112. Een politieagent die de band later beluisterde, herkende diens stem. De man was eerder met de politie in aanraking geweest in verband met onder andere inbraak en bedreiging. In zijn woning vond de politie rechts-extremistische posters en vlaggen.
De schade aan de moskee viel mee. De politie kon woensdag de twee brandhaardjes met handblussers blussen.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.