Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Bestrijd de Tweestrijd. Uden geeft het goede voorbeeld.

Pagina's : [1] 2

Peej
11-11-2004, 16:39

Veel belangstelling tocht Uden 10-11-'04 Zo'n 6000 mensen hebben vanavond in Uden meegelopen in een stille tocht naar aanleiding van de brandstichting in een islamitische basisschool. De tocht begon om 20.00 uur en ging van het gemeentehuis naar de school, langs de plaatselijke moskee en weer terug. Het stille protest vond plaats op initiatief van de school, een aantal islamitische organisaties en de gemeente Uden. Burgemeester Kerstens van Uden hield bij de resten van het schoolgebouw een toespraak. "Wie aan onze kinderen komt, komt aan onze samenleving", zei ze. "Ik hoop dat er voor alle jongeren nog een toekomst is en blijft." In de stoet liepen veel jongeren mee. Zij hadden spandoeken bij zich met teksten als 'het doden van 1 mens, is de dood van de mensheid' en 'onze multiculturele samenleving zal standhouden, wat er ook gebeurt'. Nieuwe brand De reeks branden met een religieus tintje heeft woensdagavond al weer een vervolg gekregen met een verdachte brand in een katholieke basisschool in Eindhoven. De brand in de Wethouder Van Eupenschool aan de Odysseuslaan ontstond rond 20.00 uur, op het moment dat in Uden de stille tocht begon. Volgens de brandweer is een brandend voorwerp naar binnen gegooid. Een klaslokaal is uitgebrand. Er is veel rook- en waterschade. De lessen gaan donderdag niet door. Balkenende Premier Balkenende bracht vanmiddag een bezoek aan de verwoeste school in Uden. Hij zei bij die gelegenheid tegen ouders en leerlingen dat hij "diegenen die deze school in de fik hebben gestoken", keihard wil aanpakken. De islamitische basisschool Bedir werd gisteravond volledig verwoest door een brand die vrijwel zeker was aangestoken. Balkenende bezocht de plaats des onheils samen met de commissaris van de koningin in Noord-Brabant, Hanja Maij-Weggen. Op de muren van de Udense school waren teksten geklad die verwezen naar de moord op Theo van Gogh. Een van de leuzen luidde 'Theo R.I.P.' (ruste in vrede). Ook stond er een zogeheten white power-teken op een muur. BRON : NOS nieuws (http://www.nos.nl/nieuws/artikelen/2004/11/10/brandlegtmoslimschoolinas.html) Een halve dag na het afschuwelijke incident waarbij een islamitische basisschool in Uden is afgebrand hebben ruim 6000 mensen hun afschuw over deze daad uitgesproken. Ik hoop dat dit duidelijk aangeeft hoe de gemiddelde Nederlander denkt over dit soort idiote acties. Even ter informatie: Zelfs als alle Nederlanders van buitenlandse afkomst die in Uden wonen hadden meegelopen zouden zij 'maar' met 2800 man geweest zijn. In Uden is namelijk 7% van de 40.000 inwoners 'allochtoon'. Waarvan de meerderheid Amerikanen zijn die op de vliegbasis in Volkel werken. Het overgrote deel van de 6000 mensen die mee liepen waren 'gewoon' autochtone Nederlanders. Kijk dan eens even naar de cijfers. In een stad van 40.000 inwoners gaan er ruim 6000 de straat op om te laten zien dat ze het absoluut niet eens zijn met dit soort idiote acties. Dat is 15% van de inwoners. Als je een demonstratie zou organiseren met een opkomst van 15% van het Nederlandse volk zou je 2,4 miljoen mensen op de been krijgen. Volgens mij heeft dit protest duidelijk genoeg aangegeven dat lang niet iedere Nederlander iets heeft tegen moslims. Integendeel de meesten hebben niets tegen moslims. Laten we allemaal onze energie steken in positieve zaken en laten we tot elkaar komen. Daar heb je eerder vrede mee dan wanneer je stellingen betrekt tegenover elkaar en elkaar gaat bestoken met granaten en molotov cocktails. Ik kan me niet voorstellen dat er achter de brandstichtingen in scholen, moskeeën en kerken georganiseerde organisaties zitten. Schandalig genoeg zijn de daders in Uden geslaagd in hun opzet om die school in de fik te steken. Maar de meeste 'aanslagen' die in de laatste dagen gepleegd zijn, zijn mislukt omdat molotov cocktails niet ontbranden of omdat aangestoken vuurtjes niet verder vlam vatten. Gepakte daders waren in het bezit van spiritus, wasbenzine en verfverdunner. Allemaal tekens die erop wijzen dat we hier te maken hebben met kwajongens die er hele kromme gedachten op nahouden, maar geen reden voor echte angst omdat er geen organisatie achter zit. Maar Laten we met zijn allen waakzaam zijn. Waakzaam zodat misdaden zoals in Uden gepleegd zijn voorkomen kunnen worden. En waakzaam zodat we ons niet tegen elkaar uit laten spelen door een paar gestoorde gekken. de verstandige, goedwillende en vredelievende mensen zijn ver in de meerderheid. Wanneer die samen een blok vormen hebben de radicale elementen geen kans. Alleen op die manier kunnen we onze samenleving redden en behouden. Laat de radicale elementen zien dat ze niet gewenst zijn. Ik wens iedereen sterkte, verstand, zelfbeheersing en vrede toe. Jullie weten dat ik helemaal niet religieus zijn. Maar dat weerhoud me er niet van om alle moslims toch alvast een erg goed suikerfeest toe te wensen. Als de moslims nu eens hun Nederlandse buren uitnodigen voor het suikerfeest. Dan mogen jullie bij ons komen eten met de kerst. En dan zullen we geen varkensvlees op tafel zetten.

minous21
11-11-2004, 20:26
Een halve dag na het afschuwelijke incident waarbij een islamitische basisschool in Uden is afgebrand hebben ruim 6000 mensen hun afschuw over deze daad uitgesproken. Ik hoop dat dit duidelijk aangeeft hoe de gemiddelde Nederlander denkt over dit soort idiote acties. Even ter informatie: Zelfs als alle Nederlanders van buitenlandse afkomst die in Uden wonen hadden meegelopen zouden zij 'maar' met 2800 man geweest zijn. In Uden is namelijk 7% van de 40.000 inwoners 'allochtoon'. Waarvan de meerderheid Amerikanen zijn die op de vliegbasis in Volkel werken. Het overgrote deel van de 6000 mensen die mee liepen waren 'gewoon' autochtone Nederlanders. Kijk dan eens even naar de cijfers. In een stad van 40.000 inwoners gaan er ruim 6000 de straat op om te laten zien dat ze het absoluut niet eens zijn met dit soort idiote acties. Dat is 15% van de inwoners. Als je een demonstratie zou organiseren met een opkomst van 15% van het Nederlandse volk zou je 2,4 miljoen mensen op de been krijgen. Volgens mij heeft dit protest duidelijk genoeg aangegeven dat lang niet iedere Nederlander iets heeft tegen moslims. Integendeel de meesten hebben niets tegen moslims. Laten we allemaal onze energie steken in positieve zaken en laten we tot elkaar komen. Daar heb je eerder vrede mee dan wanneer je stellingen betrekt tegenover elkaar en elkaar gaat bestoken met granaten en molotov cocktails. Ik kan me niet voorstellen dat er achter de brandstichtingen in scholen, moskeeën en kerken georganiseerde organisaties zitten. Schandalig genoeg zijn de daders in Uden geslaagd in hun opzet om die school in de fik te steken. Maar de meeste 'aanslagen' die in de laatste dagen gepleegd zijn, zijn mislukt omdat molotov cocktails niet ontbranden of omdat aangestoken vuurtjes niet verder vlam vatten. Gepakte daders waren in het bezit van spiritus, wasbenzine en verfverdunner. Allemaal tekens die erop wijzen dat we hier te maken hebben met kwajongens die er hele kromme gedachten op nahouden, maar geen reden voor echte angst omdat er geen organisatie achter zit. Maar Laten we met zijn allen waakzaam zijn. Waakzaam zodat misdaden zoals in Uden gepleegd zijn voorkomen kunnen worden. En waakzaam zodat we ons niet tegen elkaar uit laten spelen door een paar gestoorde gekken. de verstandige, goedwillende en vredelievende mensen zijn ver in de meerderheid. Wanneer die samen een blok vormen hebben de radicale elementen geen kans. Alleen op die manier kunnen we onze samenleving redden en behouden. Laat de radicale elementen zien dat ze niet gewenst zijn. Ik wens iedereen sterkte, verstand, zelfbeheersing en vrede toe. Jullie weten dat ik helemaal niet religieus zijn. Maar dat weerhoud me er niet van om alle moslims toch alvast een erg goed suikerfeest toe te wensen. Als de moslims nu eens hun Nederlandse buren uitnodigen voor het suikerfeest. Dan mogen jullie bij ons komen eten met de kerst. En dan zullen we geen varkensvlees op tafel zetten. :goedzo:......... :) Maar tijdens het "suikerfeest" komen niet mijn Nederlandse Buren op bezoek maar meerdere goede Nederlandse vrienden van ons...... Maar ik weet je te vinden tijdens de Kerst....:D

Peej
11-11-2004, 21:05
:goedzo:......... :) Maar tijdens het "suikerfeest" komen niet mijn Nederlandse Buren op bezoek maar meerdere goede Nederlandse vrienden van ons...... Maar ik weet je te vinden tijdens de Kerst....:D Hmmm, helaas ben ik niet zo'n kerstfeestvierder. Gelukkig mag ik met kerst twee dagen bijklussen. Maar op een andere feestdag ben je van harte welkom. Ik vind het overigens wel jammer dat er niet meer reacties op deze post zijn. Je zou toch denken dat de mensen liever in vrede samen proberen te leven dan dat ze verder willen polariseren? Of heb ik het bij het verkeerde eind als ik dat denk? Helaas zit ik in het buitenland voor mijn werk. Anders zou ik gisteren zeker hebben meegelopen met die protestmanifestatie Uden.

hamdanneje
11-11-2004, 21:13
zeker peej,positief denken hebben nu harder nodig dan ooit.

minous21
11-11-2004, 21:14

Hmmm, helaas ben ik niet zo'n kerstfeestvierder. Gelukkig mag ik twee dagen bijkklussen. Maar op een andere feestdag ben je van harte welkom. Ik vind het overigens wel jammer dat er niet meer reacties op deze post zijn. Je zou toch denken dat de mensen liever in vrede samen proberen te leven dan dat ze verder willen polariseren? Of heb ik het bij het verkeerde eind als ik dat denk? Helaas zit ik in het buitenland voor mijn werk. Anders zou ik gisteren zeker hebben meegelopen met die protestmanifestatie Uden. Thanks Peej...(dat ik welkom ben :) op een feestdag) Maar ik denk dat veel mensen op deze site liever willen polariseren....... :( Maar gelukkig kom ik in het dagelijks leven alleen maar mensen tegen (op 1 uitzondering na) die proberen in vrede samen te leven....gelukkig maar anders zou ik het niet trekken....(ben nogal gevoelig, ben ook maar een mens) Maar Nogmaals je Posting is echt Top :goedzo: !! Groetjes Minousje

0rgoglio
11-11-2004, 21:14
Tweedracht word juist veroorzaakt door de kaaskop-media en sommige zgz politici.....Heel dit gebeuren was onnodig geweest wanneer die dikke varken Theo van Gogh vroegtijdig op het matje geroepen werd! Orgo :D

minous21
11-11-2004, 21:16
Tweedracht word juist veroorzaakt door de kaaskop-media en sommige zgz politici.....Heel dit gebeuren was onnodig geweest wanneer men op tijd die dikke varken Theo van Gogh op het matje hadden geroepen! Orgo :D Ja of als de mensen die zijn uitspraken niet konden relativeren hem voor de rechter hadden gesleept.......................................... .............................. i.p.v. te vermoorden......... Groetjes Minousje

0rgoglio
11-11-2004, 21:17
Ja of als de mensen die zijn uitspraken niet konden relativeren hem voor de rechter hadden gesleept.......................................... .............................. i.p.v. te vermoorden......... Groetjes Minousje Theo van Gogh beroept zich dan op de VVM......Helaas beste moslims! Orgo :D

Peej
11-11-2004, 21:21
Jammer Orgo, dat jij blijkbaar een van die mensen bent die alleen willen polariseren. Met zo´n instelling komen we nergens. Maar dat is blijkbaar het eindpunt waar jij wilt uitkomen, Nergens. Laat liever weten wat jou mening is over de spontane opkomst van 6000 mensen die zich vol overtuiging uitspraken tegen de misselijk makende daad van het afbranden van een school.

minous21
11-11-2004, 21:27
Theo van Gogh beroept zich dan op de VVM......Helaas beste moslims! Orgo :D Zou zich hebben beroepen op............

0rgoglio
11-11-2004, 21:29
Jammer Orgo, dat jij blijkbaar een van die mensen bent die alleen willen polariseren. Met zo´n instelling komen we nergens. Maar dat is blijkbaar het eindpunt waar jij wilt uitkomen, Nergens. Laat liever weten wat jou mening is over de spontane opkomst van 6000 mensen die zich vol overtuiging uitspraken tegen de misselijk makende daad van het afbranden van een school. Oorzaak-gevolg......gevolgen zijn voor mij irrelevant, al waren van mij part alle nederlanders op de been......Focus je op de oorzaken, want dat is nu net het punt dat je in de toekomst kunt verbeteren waardoor gevolgen(hoe mooi deze ook lijken) kunnen uitblijven! Orgo :D

Peej
11-11-2004, 21:36
Oorzaak-gevolg......gevolgen zijn voor mij irrelevant, al waren van mij part alle nederlanders op de been......Focus je op de oorzaken, want dat is nu net het punt dat je in de toekomst kunt verbeteren waardoor gevolgen(hoe mooi deze ook lijken) kunnen uitblijven! Orgo :D Gelukkig focust de Nederlandse overheid zich op dit moment op de oorzaken. De moslim extremisten in dit land (slecht een heeeeel klein deel van de gehele moslim gemeenschap) wordt momenteel namelijk keihard aangepakt. Terwijl dit tuig, wat de goede moslims in een slecht daglicht stelt, opgepakt wordt door de overheid kunnen de NORMALE burgers zich storten op verzoening met elkaar. Als jij je niet wilt verzoenen vind ik dat spijtig voor jou. Ik hoop dat je ooit nog tot bezinning komt. Haat is een heel ongezonde emotie. Ik wens je beterschap toe.

ItsJamal
11-11-2004, 21:43
Dat is een heel positief bericht. Ik ben er blij om dat zo' n grote groep op de been is gekomen om dit soort aanslagen fysiek maar vredig te veroordelen. Hopelijk heeft de media de standen in de Nederlandse samenleving alleen maar opgeklopt. In dat geval zouden we echt moeten kijken naar de uitbuiting van de media van dit soort crisissituaties. Volgens mij is de rust ietwat wedergekeerd in het land , maar de discussie over de invloed van de media moet echt op gang komen . Dan kun je wel blijven zeggen dat de persvrijheid in gevaar is, maar daartegen kan net zo goed worden opgeworpen dat de vrijheid van de pers wordt misbruikt , net als extremisten de Nederlandse vrijheid misbruiken voor hun eigen doelen.

Peej
11-11-2004, 21:46
De media hebben gelukkig zeer uitgebreid over deze protestmanifestatie bericht. Ik heb de achtergronden er even bij gezet om toe te lichten hoe groot de opkomst was. Want persoonlijk vond ik die getallen zeer indrukwekkend.

0rgoglio
11-11-2004, 21:52

Gelukkig focust de Nederlandse overheid zich op dit moment op de oorzaken. De moslim extremisten in dit land (slecht een heeeeel klein deel van de gehele moslim gemeenschap) wordt momenteel namelijk keihard aangepakt. Terwijl dit tuig, wat de goede moslims in een slecht daglicht stelt, opgepakt wordt door de overheid kunnen de NORMALE burgers zich storten op verzoening met elkaar. Als jij je niet wilt verzoenen vind ik dat spijtig voor jou. Ik hoop dat je ooit nog tot bezinning komt. Haat is een heel ongezonde emotie. Ik wens je beterschap toe. De Nederlandse overheid focust zich nu een beetje (bewust?) te laat op de oorzaken.....Rechts Nederland maakt naar hart en lust misbruik van de omstandigheden......Maatregelen die men hiervoor moeilijk kon doorvoeren worden nu zelfs door Links Nederland als zoete koek aangenomen....een overwinning voor rechts dus! Je kan nu wel heel huichelachtig je vredesmasker opdoen, maar daar trap ik mooi niet in P! Orgo :D

Pagina's : [1] 2