Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : De islam kent de Jihaad, fysieke strijd op weg van Allah SWT!!

Pagina's : [1] 2 3

Nousratakoum1
11-11-2004, 15:38

Wie ontkent het bestaan van de fysieke strijd, de Jihaad van de Islam? Ik ben benieuwd! Vergeet niet dat onze geliefde Profeet Mohamed SWS zelf ook streed (hij overigens wel zonder geweld te gebruiken, hij was de bevelhebber!) om de RECHTVAARDIGHEID, ONRECHT, MISDAAD tegen de misdaad te bestrijden en uiteraard de ISLAM DOEN VERSPREIDEN! Weten jullie wel dat het zwaard van de Khalief Omar (vrede zij met hem) 70 kg woog: Soebhanallah! Graag uw opvatting hierover. De islam kent fysieke geweld, de Jihaad, een middel om het gruwelijke ONRECHT te bestrijden en de Islam te doen verspreiden op de wereld. Geef je mening kenbaar op marokko.nl

Tim76
11-11-2004, 15:43
Gaan we weer bang maken en proberen te provoceren? Ik wil zo weer meedoen hoor! Dit is het HEDEN en niet het verleden ....

SambalBij
11-11-2004, 15:51
Gompie. iemand heeft me net gisteren uitgelegd dat het heel anders is. "met dit begrip (jihad) word in de koran bedoeld dat je in je hart een jihaab moet plegen...om te kiezen voor goed of kwaad..." Dat lijkt me wel een mooie uitleg. Maar als je graag een fysieke strijd wilt zijn er andere plekken waar je meer begrip krijgt. Probeer het daar eens. Hier ben je welkom om de pen op te pakken. De pen is machtiger dan het zwaard, zeggen ze :)

mazhar
11-11-2004, 15:54
. De pen is machtiger dan het zwaard, zeggen ze :) :goedzo:

Nousratakoum1
11-11-2004, 15:55

jihaad bestaat, wie ontkent ontkent een deel in de koran

ItsJamal
11-11-2004, 15:58
Wat wil je met dit topic zeggen. De strijd aangaan ofzo? In Nederland? Tegen het westen? Heb je daar de middelen voor? Of blijf je hangen bij het zwaard dat eeuwen en eeuwen geleden werd gebruikt in de veldslagen tegen de Kruisridders? Het is inmiddels 2004, waar landen elkaar met kernwapens kunnen vernietigen. Hou dus op met je middeleeuwse zwaard. Kom dan liever met iets concreets en reeels , zoals bijvoorbeeld een kernraket. Blijf reeel.

OUJDA_PANTHERR
11-11-2004, 16:00
:moe: tering wat een idioot. ga pizza eten nogmaals

Nousratakoum1
11-11-2004, 16:01
hahahaaha, ik heb mijn vertrouwen in handen van Allah swt gelegd!!! Ik ben niet bang voor de kernwapens! Uitsluitemd bang voor Allah SWT!

mazhar
11-11-2004, 16:03
hahahaaha, ik heb mijn vertrouwen in handen van Allah swt gelegd!!! Ik ben niet bang voor de kernwapens! Uitsluitemd bang voor Allah SWT! iedereens vertrouwen ligt in Allah

OUJDA_PANTHERR
11-11-2004, 16:04
hahahaaha, ik heb mijn vertrouwen in handen van Allah swt gelegd!!! Ik ben niet bang voor de kernwapens! Uitsluitemd bang voor Allah SWT! je spacet em vriend. je zweeft op je tapijt, zwaar!

Immanuel
11-11-2004, 16:04
Wie ontkent het bestaan van de fysieke strijd, de Jihaad van de Islam? Ik ben benieuwd! Vergeet niet dat onze geliefde Profeet Mohamed SWS zelf ook het zwaard in zijn handen heeft genomen om de RECHTVAARDIGHEID, ONRECHT, MISDAAD tegen de misdaad te bestrijden en uiteraard de ISLAM DOEN VERSPREIDEN! Weten jullie wel dat het zwaard van de Khalief Omar (vrede zij met hem) 70 kg woog: Soebhanallah! Graag uw opvatting hierover. De islam kent fysieke geweld, de Jihaad, een middel om het gruwelijke ONRECHT te bestrijden en de Islam te doen verspreiden op de wereld. Geef je mening kenbaar op marokko.nlNou moe. Dit verbaasd mij ten zeerste. Het was in heel Nederland nou echt nog niemand opgevallen dat er in de islam kennelijk mensen zijn die jihad als de fysieke strijd (tegen de kufir) zien. Ik verkeerde toch echt in de veronderstelling dat met Jihad een persoonlijke innerlijke strijd voor de morele verbetering van een moslim werd bedoeld. Wat ben ik een verschrikkelijk domme l.ul dat ik dat niet geweten heb. Het schaamrood stijgt me werkelijk naar de kaken. Aan de andere kant werkt het wel weer heel verhelderend als iemand zo vriendelijk is om uit te leggen dat het binnen de islam gelegitimeerd is om met geweld het geloof te bestrijden.

miss_cuisine
11-11-2004, 16:34
jihaad bestaat, wie ontkent ontkent een deel in de koran Nogmaals ' ga de letterlijke betekenis van Jihad opzoeken' snotaap :nerd:

SambalBij
11-11-2004, 16:50
Ik ken de Koran niet van kaft tot kast. Als jij zegt dat het er in staat, geloof ik je. Als je ook nog ergens op internet het stuk kan vinden waar jij op doelt, wil ik het graag lezen. Ik geloof er alleen geen snars van dat dat het belangrijkste is wat er in staat, dus waarom leg je er nou zo hard de nadruk op? Pak liever iets opbouwends wat er in staat en zet dat hier neer met font=7.

Immanuel
11-11-2004, 17:00
Nogmaals ' ga de letterlijke betekenis van Jihad opzoeken' snotaap :nerd:Kun je hier posten wat die letterlijke betekenis is? Je moet begrijpen dat veel Nederlanders zich weinig of niet in de islam hebben verdiept. Dat geldt ook voor mij. Pas na de recente gebeurtenissen vraag ik me af wat jullie geloof inhoud. Ik heb al meerdere malen serieuze vragen gesteld die mij, en ook andere niet-moslims bezighouden. Het is voor ons moeilijk om een goed beeld te krijgen. De negatieve informatie waarmee wij worden gebombardeerd vergroot dat probleem. Als ik op TV de vertaling van stukjes van een preek in de Al Tawheed moskee te zien krijg slaat mij de schrik om het hart en vraag ik mij af hoe algemeen geaccepteerd die uitspraken binnen de islam zijn. Vervolgens kom ik naar deze site en probeer ik in gesprek te komen met moslims in een poging antwoord op mijn vragen te krijgen. Ook hier worden de zinnige antwoorden die ik zie verschijnen overstemd door het fundamentalistische gebral van anderen.

SambalBij
11-11-2004, 17:09

ja, wat is het nou, ik snap er niks meer van ;) knopje, boem, of een innerlijke zoektocht? de eerse is wel veel makkelijker in elk geval ;)

Pagina's : [1] 2 3