Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Als 't Nederlandse kabinet nu strenger gaat optreden tegen de allochtonen vrees ik...

Pagina's : [1] 2 3

AMAR423
11-11-2004, 06:49

dat ze een grote fout zullen maken... Dwz. verbod of hoofddoekjes...verbod op nieuwe moskeen/Islamitische scholen..verbod of vrije dagen tijdens religieuze feesten.. Als ze slim zijn doen ze dit dus niet...want dat zal olie op 't vuur gooien.

Loepi
11-11-2004, 08:38
dat ze een grote fout zullen maken... Dwz. verbod of hoofddoekjes...verbod op nieuwe moskeen/Islamitische scholen..verbod of vrije dagen tijdens religieuze feesten.. Als ze slim zijn doen ze dit dus niet...want dat zal olie op 't vuur gooien. Ik zal mijn hijaab voor geen enkele politicus afdoen :ego:

Reqrouz
11-11-2004, 09:07
dat ze een grote fout zullen maken... Dwz. verbod of hoofddoekjes...verbod op nieuwe moskeen/Islamitische scholen..verbod of vrije dagen tijdens religieuze feesten.. Als ze slim zijn doen ze dit dus niet...want dat zal olie op 't vuur gooien. ik vrees ook voor dit soort bullshit, vooral nu die geert wilders het zo goed in de peilingen doet. Hij zal duidelijk anti-islamitische plannen hebben. Maar jah we zitten nu een beetje klem dus wordt het moeilijk er tegen te strijden. 1 probleembpje kan al grote gevaren opleveren. want er is oorlog tussen racisten en fundametalisten en de enige slachtoffers die er zijn , zijn WIJ

Pista
11-11-2004, 09:21
Ontroerend hoe sommigen al op voorhand de slachtofferrol inkruipen...want het kabinet gaat niet strenger optreden tegen allochtonen, maar tegen extremistische en terroristische personen. Tracht nu een voor een keer niet steeds jezelf tot slachtoffr te promoten, het komt zo meelijwekkend over..zo sukkelachtig. :rolleyes:

chafie
11-11-2004, 09:27

ik vrees ook voor dit soort bullshit, vooral nu die geert wilders het zo goed in de peilingen doet. Hij zal duidelijk anti-islamitische plannen hebben. Maar jah we zitten nu een beetje klem dus wordt het moeilijk er tegen te strijden. 1 probleembpje kan al grote gevaren opleveren. want er is oorlog tussen racisten en fundametalisten en de enige slachtoffers die er zijn , zijn WIJ Ik denk niet dat het zover zal komen, wij buitenlanders laten dit gebeuren wij durven niet, gewoon laf zijn wij. ons stem hoor je nooit, het zijn altijd de nederlanders die het voor ons doen, daar zal een verandering in moeten komen.

rnaj
11-11-2004, 09:27
Ontroerend hoe sommigen al op voorhand de slachtofferrol inkruipen...want het kabinet gaat niet strenger optreden tegen allochtonen, maar tegen extremistische en terroristische personen. Tracht nu een voor een keer niet steeds jezelf tot slachtoffr te promoten, het komt zo meelijwekkend over..zo sukkelachtig. :rolleyes: Maar Pista, ook jij moet inzien dat op dit moment een discussie gaan voeren over een (eenzijdig) verbod op moslimscholen niet het juiste effect al hebben. En deze discussie leeft wel in Nederland, het is niet voor niets dat veel moslims zich geen volwaardig burger van nederland voelen. Vanwege het CDA durfen ze het bijzonder onderwijs niet aan te pakken, maar de VVD (zeker toen Wilders nog van de partij was) wringt zich in alle mogelijke bochten om een uitzondering mogelijk te maken voor islamitische scholen.

Immanuel
11-11-2004, 09:57
Ik kan me heel goed voorstellen dat moslims zich zorgen maken over de volgens de pers op handen zijnde wetswijzigingen. Ter geruststelling wil ik graag nogmaals verwijzen naar de Nederlandse grondwet http://www.geschiedenis.com/politiek/grondwet/1.html. Het doorvoeren van aanpassingen in de grondwet is een complexe en heel langdurige zaak. Er geldt bovendien een soort universaliteitsbeginsel. Dat wil ik graag toelichten aan de hand van een voorbeeld. Stel dat Wilders denkt dat hij veel politieke winst zou kunnen halen door voor te stellen om islamitische basisscholen te verbieden. Volgens het universaliteitsbeginsel mag je geen uitzonderingen maken. Daarom zouden dan ook protestantse en katholieke basisscholen verboden moeten worden. Mijn eigen kinderen bezoeken een protestantse basisschool. Ik zou er alles aan doen om te voorkomen dat zo'n wetswijziging wordt doorgevoerd. Ook een algemeen verbod op het dragen van hoofddoeken is erg onwaarschijnlijk. Hoewel hun aantal afneemt, leven er in Nederland nog katholieke priesters en nonnen. Een aantal van hen draagt katholieke gewaden die specifiek verwijzen naar hun geloof. Volgens het universaliteitsbeginsel zou dat dan ook niet meer mogen. In Frankrijk geldt een hoofddoeken verbod, maar dat is volgens mij niet algemeen. Voor zover ik weet mag je daar binnen een openbare school geen hoofddoek dragen als geloofsuiting. Maar het is ook niet toegestaan om een kettinkje met daaraan een kruis te dragen want ook dat is een geloofsuiting. Als hier een verbod voorgesteld gaat worden op het dragen van hoofddoeken ga ik alle Nederlandse vrouwen oproepen een hoofddoek te dragen en alle Nederlandse mannen oproepen om een traditioneel islamitisch gewaad te dragen. Kortom, zulk soort aanpassingen in de Nederlandse wet acht ik heel onwaarschijnlijk. Ik verwacht dat we misschien een deel van onze privacy in zullen moeten leveren. Daardoor krijgen de daartoe bevoegde instanties meer ruimte hun opsporingswerkzaamheden uit te voeren.

Immanuel
11-11-2004, 10:01
Ik zal mijn hijaab voor geen enkele politicus afdoen :ego:Als jij nu een hijaab draagt bewonder ik je erg. Dat getuigt ervan dat je je gemakzucht en angst voor risico's hebt overwonnen. Die houding vind ik moreel zeer hoogstaand.

TiBiA
11-11-2004, 10:08
Ik kan me heel goed voorstellen dat moslims zich zorgen maken over de volgens de pers op handen zijnde wetswijzigingen. Ter geruststelling wil ik graag nogmaals verwijzen naar de Nederlandse grondwet http://www.geschiedenis.com/politiek/grondwet/1.html. Het doorvoeren van aanpassingen in de grondwet is een complexe en heel langdurige zaak. Er geldt bovendien een soort universaliteitsbeginsel. Dat wil ik graag toelichten aan de hand van een voorbeeld. Stel dat Wilders denkt dat hij veel politieke winst zou kunnen halen door voor te stellen om islamitische basisscholen te verbieden. Volgens het universaliteitsbeginsel mag je geen uitzonderingen maken. Daarom zouden dan ook protestantse en katholieke basisscholen verboden moeten worden. Mijn eigen kinderen bezoeken een protestantse basisschool. Ik zou er alles aan doen om te voorkomen dat zo'n wetswijziging wordt doorgevoerd. Ook een algemeen verbod op het dragen van hoofddoeken is erg onwaarschijnlijk. Hoewel hun aantal afneemt, leven er in Nederland nog katholieke priesters en nonnen. Een aantal van hen draagt katholieke gewaden die specifiek verwijzen naar hun geloof. Volgens het universaliteitsbeginsel zou dat dan ook niet meer mogen. In Frankrijk geldt een hoofddoeken verbod, maar dat is volgens mij niet algemeen. Voor zover ik weet mag je daar binnen een openbare school geen hoofddoek dragen als geloofsuiting. Maar het is ook niet toegestaan om een kettinkje met daaraan een kruis te dragen want ook dat is een geloofsuiting. Als hier een verbod voorgesteld gaat worden op het dragen van hoofddoeken ga ik alle Nederlandse vrouwen oproepen een hoofddoek te dragen en alle Nederlandse mannen oproepen om een traditioneel islamitisch gewaad te dragen. Kortom, zulk soort aanpassingen in de Nederlandse wet acht ik heel onwaarschijnlijk. Ik verwacht dat we misschien een deel van onze privacy in zullen moeten leveren. Daardoor krijgen de daartoe bevoegde instanties meer ruimte hun opsporingswerkzaamheden uit te voeren. :goedzo:

Tim76
11-11-2004, 10:10
Ik zal mijn hijaab voor geen enkele politicus afdoen :ego: Dan zul je er ook offers voor moeten brengen ben ik bang. Maar Allah houdt er toch van dat mensen voor hem offers brengen? Dat zal hij toch belonen?

Immanuel
11-11-2004, 10:12
ik vrees ook voor dit soort bullshit, vooral nu die geert wilders het zo goed in de peilingen doet. Hij zal duidelijk anti-islamitische plannen hebben. Maar jah we zitten nu een beetje klem dus wordt het moeilijk er tegen te strijden. 1 probleembpje kan al grote gevaren opleveren. want er is oorlog tussen racisten en fundametalisten en de enige slachtoffers die er zijn , zijn WIJWij hoeven het niet met elkaar eens te zijn om zij-aan-zij te strijden tegen de invoering van wetten die jou zouden discrimineren. Voltaire heeft ooit gezegd: "Ik veracht uw mening, maar ik zou er mijn leven voor geven opdat u die mening kunt blijven uiten". Dat een aantal dit benul niet heeft wil nog niet zeggen dat er geen Nederlander meer te vinden is die dit onderschrijft. Kijk maar eens naar al die mensen die in Uden hebben gedemonstreerd. Uden is klein maar er was 4000 man op de been en volgens mij was het merendeel autochtoon.

Loepi
11-11-2004, 10:16
Dan zul je er ook offers voor moeten brengen ben ik bang. Maar Allah houdt er toch van dat mensen voor hem offers brengen? Dat zal hij toch belonen? Ik zal tot mijn dood offers opbrengen voor ALLAH swt en nooit maar dan ook echt nooit voor een ongelovige :jammer: en anders zeg ik geen hoofddoek? Dan stap ik op, maar aangezien ik weet dat ze me niet kunnen missen op mijn werk, weet ik dat ik goed zit :ego:

Tim76
11-11-2004, 10:25
Ik zal tot mijn dood offers opbrengen voor ALLAH swt en nooit maar dan ook echt nooit voor een ongelovige :jammer: en anders zeg ik geen hoofddoek? Dan stap ik op, maar aangezien ik weet dat ze me niet kunnen missen op mijn werk, weet ik dat ik goed zit :ego: Meid, blijf offers brengen, je zult dan waarlijk het paradijs zien .......

chafie
11-11-2004, 10:31
Meid, blijf offers brengen, je zult dan waarlijk het paradijs zien ....... Jou worden doen mij helemaal niets.

Tim76
11-11-2004, 10:38

Jou worden doen mij helemaal niets. Ik meen dit serieus hoor. Als iemand heilig gelooft in het geven van persoonlijke offers, en dat daar het paradijs mee te verdienen is, dan zal iemand dat ook bereiken, als je dat niet gelooft doe je het niet.

Pagina's : [1] 2 3