Bekijk originele versie : Vraagju voor de dames met hoofddoek..!
amel_nador
10-11-2004, 23:32
Heey meide...
een vraagju voor de meide die hoofddoek drage en nog nie zijn getrouwd..!(meide die getrouwd zijn moge ook reagere..!)
Wille jullie de hoofddoek af doen op jullie bruiloft of liever nie...
K zelf draag mijn hoofdoek nu namelijk pas 3 weke.. elhamdoulilah.. maar ben er altijd vanuit gegaan dat k em pas zou drage als k getrouwd was.. Maar dit s dus heel anders gelope..
En k zelf wil mijn hoofdoek wel afdoen op mijn bruiloft.. k ben zelf 18 en heb nog helemaal geen trouw planne hoor.. maar tog kan k me nie voorstelle dat k een bruidsjurk aan heb met een hoofdoek erop..!
En meide die hoofdoek drage en getrouwd zijn.. hebbe jullie em opgehad of nie..?
En nu wil k graag wete wat jullie mening hierover s..!!
beslama amel..! ;)
op laten insha allah ik heb er 100% voor gekozen en waarom zou ik hem op de dag dat ik trouw afdoen ik wil Allah niet teleurstellen
HoneyBee
11-11-2004, 10:35
Helaas ben ik mijn hijaab pas gaan dragen nadat ik getrouwd was. Heb er wel spijt van dat ik hem niet eerder ophad. Mijn schoonzusje is afgelopen zomer getrouwd, en zij droeg wel haar hijaab tijdens haar trouwfeest. Ze was echt super mooi, echt veel mooier dan dat ze zou geweest met een kapsel. Vooral de witte jurk met een witte hoofddoek, echt super. Ik wou dat ik ook een hijaab omhad tijdens mijn trouwfeest. Als ik naar mijn trouwfoto's kijk, dan vind ik mezelf niet zo mooi. Maar helaas, alles op zijn tijd.
Maar mijn advies is: NIET AFDOEN!!! Je gaat er later spijt van krijgen.
amel_nador
11-11-2004, 12:02
Dank je wel voor jullie reacties meide..!! ;)
K ben er indderdaad ook over aan t nadenke om em nie af te doen..
Maar dat zie k dan wel weer.. misschien denk k er dan helemaal anders over en wil k em helemaal nie afdoen inshallah..!
beslama amel..!! :)
amel_nador
11-11-2004, 14:01
Ik ben ook hoofddoek dragend. Ik heb nog geen trouwplannen, maar als ik later zou gaan trouwen insaggelah dan doe ik mijn hoofddoek echt niet af. Ik heb er met heel mijn hart voor gekozen en je draagt je hoofddoek in voor en tegenspoed vind ik. Mijn standpunt is hierbij wel duidelijk.
beslama
Dank je wel voor je reactie meid..
En je hebt indderdaad gelijk.. :goedzo:
beslama amel..
Mysticalia
11-11-2004, 21:28
Maar als je omringd ben door vrouwen, moet het toch niet? :confused:
Ikzelf weet het nog niet helemaal. Ik draag een hoofddoek. Ik ging er ook altijd vanuit dat ik ermee zou beginnen als ik trouw (stom eigenlijk want stel dat je sterft voor je trouwt, wat zeg je tegen Allah swt? :o )
VirtualAngel
11-11-2004, 22:10
Ik trouw over 2.5 week inshallah en ik hou mijn hijab op!
:zwaai:
BintElmagreb
11-11-2004, 22:45
Ik ga hem insha Alah afdoen. Ik heb nog geen trouwplannen! Wij organiseren in de familie altijd soenitische trouwfeesten, dus mannen die niet- mahram zijn, zijn niet aanwezig.
Jullie brengen mij wel op het idee om foto's met én zonder hijaab te maken.. lijkt me erg leuk en speciaal voor mijn kinderen, mezelf en mijn man!!!
:verliefd:
Wassalaam.
amel_nador
11-11-2004, 22:52
Maar als je omringd ben door vrouwen, moet het toch niet? :confused:
Ikzelf weet het nog niet helemaal. Ik draag een hoofddoek. Ik ging er ook altijd vanuit dat ik ermee zou beginnen als ik trouw (stom eigenlijk want stel dat je sterft voor je trouwt, wat zeg je tegen Allah swt? :o )
Heey meid..
Ja precies zo dacht k dus ook.. en mijn bruiloft word manne en vrouwe appart dus daarom ben k aan t twijfelle of k em op of af moet doen..!!
Maar ja k weet t indderdaad ook nog nie..
K denk da k gewoon ga afw8te totdat k egt ga trouwe.. inshallah..!! :)
Beslama amel..
amel_nador
11-11-2004, 22:56
Ik trouw over 2.5 week inshallah en ik hou mijn hijab op!
ahhh meidd... Proficiattt...!!!
Heel veel geluk meid.. en inshallah word t een top dag..!!
kus amel..! ;)
amel_nador
11-11-2004, 22:59
Ik ga hem insha Alah afdoen. Ik heb nog geen trouwplannen! Wij organiseren in de familie altijd soenitische trouwfeesten, dus mannen die niet- mahram zijn, zijn niet aanwezig.
Jullie brengen mij wel op het idee om foto's met én zonder hijaab te maken.. lijkt me erg leuk en speciaal voor mijn kinderen, mezelf en mijn man!!!
:verliefd:
Wassalaam.
Hoe lang draag je je hijaab als k vrage mag..?
K ben t innderdaad ook wel met jouw eens.. t s 1 dag in je hele leve.. dus vind k dat je er gewoon perfect moet uitzien....En zolang t indderdaad met alleen vrouwe s.. kan t toch nix kwaad..?
En nu wil k nie zegge dat da met de hijaab nie kan... Alleen k heb nog nooit iemand gezien die s getrouwd met hijaab.. k denk dat t daaraan ligt..!
Beslama amel..!
manalltje
14-11-2004, 12:56
Ik houd mijn hijaab ook zeker op op mijn bruiloft. Draag hem altijd dus waarom op je bruiloft niet...??? :confused:
Mijn bruiloft zal wel gescheiden worden, inshallah, maar daar zijn ook vrouwen die niet mahram zijn.......dus die mogen je ook niet zonder hoofddoek zien....
wa salaam
imane
salaam alaykoum ,
tot mijn verbazing lees ik hier dat je zegt dat zusters die niet je mahrams zijn je haren niet mogen zien , ougty heb hier daliel voor.want dit heb ik nog nooooit gehoord er is zelfs verschil van mening betreft kuffars ..
wa salaam alaykoum
wa lahoe ahlem
Poppetje_1
14-11-2004, 14:39
Salaam oe 3alaikoem,
Ik draag zelf alhamdoeliAllah ook een hijab..en ben wel van plan om hem af te doen tijdens mijn bruiloft. Er zullen alleen vrouwen zijn en ben niet van plan foto's te maken..dus het kan geen kwaad. (Ik heb nog geen trouwplannen hoor!)
nl_moslima...heb je daliel dat je naast niet-moslima's je haar niet mag laten zien. Ik heb gelezen dat het wél toegestaan is. lees dit inshaAllah http://63.175.194.25/index.php?ln=eng&ds=qa&lv=browse&QR=43480&dgn=4
manalltje
15-11-2004, 06:40
Ik houd mijn hijaab ook zeker op op mijn bruiloft. Draag hem altijd dus waarom op je bruiloft niet...??? :confused:
Mijn bruiloft zal wel gescheiden worden, inshallah, maar daar zijn ook vrouwen die niet mahram zijn.......dus die mogen je ook niet zonder hoofddoek zien....
wa salaam
imane
Salaam alaykoum
Ik heb het over VROUWEN!!! Vrouwen die geen moslim zijn!!! Ik heb het woord zusters niet genoemd.
EN OUGTY ik zie hierboven nergens waar staat dat je het over kuffars hebt.
er staat duidelijk vrouwen die niet mahram zijn en geen kuffaars .en vrouwen onderling mogen wel je haren zien over kuffars daar staat verschil van mening .
wa alaykoum salaam
BintElmagreb
16-11-2004, 20:09
Hoe lang draag je je hijaab als k vrage mag..?
K ben t innderdaad ook wel met jouw eens.. t s 1 dag in je hele leve.. dus vind k dat je er gewoon perfect moet uitzien....En zolang t indderdaad met alleen vrouwe s.. kan t toch nix kwaad..?
En nu wil k nie zegge dat da met de hijaab nie kan... Alleen k heb nog nooit iemand gezien die s getrouwd met hijaab.. k denk dat t daaraan ligt..!
Beslama amel..!
Ik draag mijn hijaab al heeeeeeeeeeeeel lang. Sinds ik 7 jaar was ofso. En nee ik ben niet begonnen met een mini hijaab, maar een goede en correcte zoals ik die nu draag wa alhamdoulilah! :)
Zo denk ik nou ook. Ik heb ook nooit iemand gezien die haar bruiloft had gevierd met hijaab. IK zou er idd perfect uit willen zien. Ik heb vrij lang en mooi haar alhamdoulilah en ik doe het maar al te graag los op mijn bruiloft!! Het is tenslotte mijn dag en het draait op mij! :D
Het kan idd geen kwaad. Doe wel dou3a voor jezelf tegen het slechte oog en slechte intenties van andere mensen.
Wassalaam
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.