Bekijk originele versie : Oproep aan terroristen/extremisten...
ghiezzoe
10-11-2004, 20:40
Vrees Allah swt, laat deze zin goed tot je doordringen. ... Allah swt ziet alles wat je doet en ook wat in de harten van de mensen is. Dus weet dat Hij weet WAAROM je tot een bepaalde daad komt..
Laat HAAT, ONBEGRIP, ANGST niet de drijfveer zijn achter je daden maar VREES VOOR ALLAH SWT en de behoefte om Hem te dienen en te behagen..
Weet dat het doden van een ziel alleen onder bepaalde omstandigheden gerechtvaardigd is.. VRAAG JE IMAAM/GELEERDE om advies en vraag een tweede bij twijfel.... Het doden van een ziel is een ernstige zaak...
Neem even de moeite om alvast de vele ayaat en ahadiet door te nemen onder deze link:
http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=404525&page=1&pp=15
Het is in mijn ogen (gezien wat ik weet uit Koran en Hadieth) NIET gerechtvaardigd om mensen te doden omdat ze je Moskee bekladden of ingooien of je school verbranden. Vergelding is immers met het gelijke (en vergeven is beter..). Pas als je vreest voor je eigen leven of die van andere Mosllims is moord als uiterste middel bij zelfverdediging gerechtvaardigd...
5:45 We ordained therein for them: "Life for life, eye for eye, nose or nose, ear for ear, tooth for tooth, and wounds equal for equal." But if any one remits the retaliation by way of charity, it is an act of atonement for himself. And if any fail to judge by (the light of) what Allah hath revealed, they are (No better than) wrong-doers.
وَكَتَبْنَا عَلَيْهِمْ فِيهَا أَنَّ النَّفْسَ بِالنَّفْسِ وَالْعَيْنَ بِالْعَيْنِ وَالأَنفَ بِالأَنفِ وَالأُذُنَ بِالأُذُنِ وَالسِّنَّ بِالسِّنِّ وَالْجُرُوحَ قِصَاصٌ فَمَن تَصَدَّقَ بِهِ فَهُوَ كَفَّارَةٌ لَّهُ وَمَن لَّمْ يَحْكُم بِمَا أنزَلَ اللّهُ فَأُوْلَـئِكَ هُمُ الظَّالِمُونَ
Volume 9, Book 83, Number 2:
Narrated Ibn 'Umar:
Allah's Apostle said, "A faithful believer remains at liberty regarding his religion unless he kills somebody unlawfully."
009.083.004 - Blood Money (Ad-Diyat) - - - -
Narrated 'Abdullah
The Prophet said, "The first cases to be decided among the people (on the day of Resurrection) will be those of blood-shed."
008.076.540 - To make the Heart Tender (Ar-Riqaq) - - - -
Narrated 'Abdullah
The Prophet said, "The cases which will be decided first (on the day of Resurrection) will be the cases of blood-shedding. "
WEET dat uit ONRECHT altijd ONRECHT zal voortkomen, geef dus het goede voorbeeld in deze... Wees dus zeker van waartoe je plannen hebt en vraag een (meerdere) Imaams om advies...
Moge Allah swt ons allen blijven leiden naar het rechtgebaande pad...
A'laikoem assalaam wa rahmatoe Allah
Mooi, Massallah goed gezegd...
Mensen wees niet bevooroordeeld en impulsief in je handelen, gebruik je verstand :traan1:
ghiezzoe
10-11-2004, 20:52
Mooi, Massallah goed gezegd...
Dank je yasmin2 voor je steun....
IK HOOP DAT ZOVEEL MOGELIJK MENSEN DIT LEZEN EN OOK DAT DIT DE "DOELGROEP" BEREIKT.
Niet omdat ik bang ben om te sterven...maar omdat wraakacties (zeker als het meer dan vergelding met het gelijke) op dit moment geen goed zullen doen.. Fitnah/onrust is niet waarom wij als moslim op deze aarde zijn gezet... We horen ter ALLER tijde het goede voorbeeld te geven en RECHTVAARDIG TE HANDELEN.. zelfs wanneer veel mensen tegen je zijn (wat nu nog niet eens het geval is overigens, er zijn vele vele Nederlanders die het VRESELIJK VINDEN wat er nu allemaal gaande is..)
Salaam
misschien helpt het als je ze een flesje Crush geeft? :D
Zoals jullie weten ben ik niet iemand die een heilig boek als leiddraad wil gebruiken, maar mijn gewone boerenverstand zegt mij dat het niet gebruiken van geweld altijd beter is. En dat we hier na besmeuring en brandstichting de politie en justitie behoren in te lichten. Alleen ZIJ hebben het monopolie op geweld.
AboeZakariah
11-11-2004, 10:36
...Alleen ZIJ hebben het monopolie op geweld.
Hier ben ik absoluut niet mee eens. Er zitten rasisten bij de politie, er heerst soms corruptie en zijn er soms banden met criminelen en sommige misbruiken hun macht...
En dit soort mensen mogen dan volgens jou geweld gebruiken omdat ze een politie uniform dragen?
Dit kan niet. Als de politie rechtvaardig zou zijn, en daarmee bedoel ik degene die de orde behoren te handhaven, dan zou het nog goed te keuren zijn...
ghiezzoe
11-11-2004, 10:48
Zoals jullie weten ben ik niet iemand die een heilig boek als leiddraad wil gebruiken, maar mijn gewone boerenverstand zegt mij dat het niet gebruiken van geweld altijd beter is. En dat we hier na besmeuring en brandstichting de politie en justitie behoren in te lichten. Alleen ZIJ hebben het monopolie op geweld.
Mijn boeren verstand zegt mij om me te verdedigen als ik word aangevallen.... en het mooie, het is mijn recht volgens de Islam. De Nederlandse wet? pffff die wil dat ik een inbreker bv een kopje koffie aanbied en dan 112 bel..
Hier ben ik absoluut niet mee eens. Er zitten rasisten bij de politie, er heerst soms corruptie en zijn er soms banden met criminelen en sommige misbruiken hun macht...
En dit soort mensen mogen dan volgens jou geweld gebruiken omdat ze een politie uniform dragen?
Dit kan niet. Als de politie rechtvaardig zou zijn, en daarmee bedoel ik degene die de orde behoren te handhaven, dan zou het nog goed te keuren zijn...
DAT is onze grondwet Aboe, dat zul jij MOETEN accepteren. Als iemand binnen de politie fout is, dan moet dat aangegeven worden, en is daar "interne aangeleden" voor.
AboeZakariah
11-11-2004, 10:54
DAT is onze grondwet Aboe, dat zul jij MOETEN accepteren. Als iemand binnen de politie fout is, dan moet dat aangegeven worden, en is daar "interne aangeleden" voor.
Met alle respect tim maar ik ben op eerste plaats moslim daarna burger van nederland.
Islam is rechtvaardigheid, politie zijn mensen en maken fouten. Mensen mogen fysiek geweld uit zelfverdediging mogen toepassen als ze fysiek worden aangevallen (zelfverdediging), dat klinkt logisch toch?
ghiezzoe
11-11-2004, 11:13
en er dan maar vauit gaan dat de doelgroep ook idd allemaal op internet zitten... :D
Vrees Allah swt, laat deze zin goed tot je doordringen. ... Allah swt ziet alles wat je doet en ook wat in de harten van de mensen is. Dus weet dat Hij weet WAAROM je tot een bepaalde daad komt..
Laat HAAT, ONBEGRIP, ANGST niet de drijfveer zijn achter je daden maar VREES VOOR ALLAH SWT en de behoefte om Hem te dienen en te behagen..
Weet dat het doden van een ziel alleen onder bepaalde omstandigheden gerechtvaardigd is.. VRAAG JE IMAAM/GELEERDE om advies en vraag een tweede bij twijfel.... Het doden van een ziel is een ernstige zaak...
Neem even de moeite om alvast de vele ayaat en ahadiet door te nemen onder deze link:
Het is in mijn ogen (gezien wat ik weet uit Koran en Hadieth) NIET gerechtvaardigd om mensen te doden omdat ze je Moskee bekladden of ingooien of je school verbranden. Vergelding is immers met het gelijke (en vergeven is beter..). Pas als je vreest voor je eigen leven of die van andere Mosllims is moord als uiterste middel bij zelfverdediging gerechtvaardigd...
5:45 We ordained therein for them: "Life for life, eye for eye, nose or nose, ear for ear, tooth for tooth, and wounds equal for equal." But if any one remits the retaliation by way of charity, it is an act of atonement for himself. And if any fail to judge by (the light of) what Allah hath revealed, they are (No better than) wrong-doers.
وَكَتَبْنَا عَلَيْهِمْ فِيهَا أَنَّ النَّفْسَ بِالنَّفْسِ وَالْعَيْنَ بِالْعَيْنِ وَالأَنفَ بِالأَنفِ وَالأُذُنَ بِالأُذُنِ وَالسِّنَّ بِالسِّنِّ وَالْجُرُوحَ قِصَاصٌ فَمَن تَصَدَّقَ بِهِ فَهُوَ كَفَّارَةٌ لَّهُ وَمَن لَّمْ يَحْكُم بِمَا أنزَلَ اللّهُ فَأُوْلَـئِكَ هُمُ الظَّالِمُونَ
Narrated Ibn 'Umar:
Allah's Apostle said, "A faithful believer remains at liberty regarding his religion unless he kills somebody unlawfully."
Narrated 'Abdullah
The Prophet said, "The first cases to be decided among the people (on the day of Resurrection) will be those of blood-shed."
Narrated 'Abdullah
The Prophet said, "The cases which will be decided first (on the day of Resurrection) will be the cases of blood-shedding. "
WEET dat uit ONRECHT altijd ONRECHT zal voortkomen, geef dus het goede voorbeeld in deze... Wees dus zeker van waartoe je plannen hebt en vraag een (meerdere) Imaams om advies...
Rebecca777
12-11-2004, 14:33
Is het hele forum nu dicht?
Immanuel
12-11-2004, 14:42
Hier ben ik absoluut niet mee eens. Er zitten rasisten bij de politie, er heerst soms corruptie en zijn er soms banden met criminelen en sommige misbruiken hun macht...En bij het constateren van wantoestanden op dit vlak worden de betrokkenen door het openbaar ministerie vervolgd en gestraft.
Wat hij bedoelde te zeggen is "Het geweldsmonopolie berust bij de staat". De overheid bepaald waar, wanneer en onder welke voorwaarden geweld toe wordt gepast met als enige doel de wet te handhaven. Er zijn ook andere vormen denkbaar:
Anarchie Hierin komen wet en vrijheid voor maar er zijn geen middelen om de wet af te dwingen.
Despotisme Wet en geweld voeren de boventoon. Er is geen vrijheid.
Barbarij De toestand waarin geweld heerst ten koste van wet en vrijheid.
Republiek Wet, geweld en vrijheid werken met elkaar samen.
Is dit een beetje begrijpelijk? Ik vind het moeilijk om het eenvoudig te verwoorden.
m0sliMa_AsMa
12-11-2004, 14:50
Narrated Ibn 'Umar:
Narrated 'Abdullah
Narrated 'Abdullah
Salamoe alaikom
Masha Allah stukje , maar ,ag ik wat zeggen
hoe bedoel je oproep aan extremisten terroristen
weetje wel wat de media hiermee bedoeld of nii soms
extremitsen bedoelen ze , moslims die hun geloof heel goed praktiseren en moslims bedoelen ze meisjes in mini rokjes die zeggen : het geloof zit in het hart , zo noemen ze het en ze willen de praktiserende moslims nie...
mivrouwtje
12-11-2004, 15:25
ik vind de topic zo lief.. zo kinderlijk onschuldig..
ik probeer mijn lachen in te houden maar het lukt me niet echt..
ik kan me namelijk geen voorstelling maken van een terrorist die nu op marokko.nl zit, en even de tijd neemt om onze topics te lezen.. ik denk zelf dat ze met heel andere dingen bezig zijn.. zoals bijv. plannen maken, welk gebouw ze nou eens gaan opblazen.. en de vrije tijd die ze hebben brengen ze door met het lezen van de koran (denk ik, en die ze ook nog eens verkeerd interpreteren ..)
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.