Bekijk originele versie : Actie Gretta Duisenberg 'eenzijdig en walgelijk' zegt VVD-kamerlid Geert Wilders
Actie Gretta Duisenberg 'eenzijdig en walgelijk'
Van onze correspondent Ferry Biedermann
GAZA STAD - Gretta Duisenberg 'is eenzijdig en walgelijk bezig', tijdens haar bezoek aan Israël en de Palestijnse gebieden. Dat heeft VVD-kamerlid Geert Wilders gezegd tijdens een toespraak tot een joodse organisatie in Tel-Aviv.
e-mail dit artikel
printversie
meer over dit onderwerp
nieuwsbrieven
Hij reageerde op uitspraken van Duisenberg na de aanslag in die stad, dat de geweldspiraal pas doorbroken kan worden als 'Sharon ophoudt met al die agressie'. Volgens Wilders was die uitspraak, 'een paar uur nadat twintig mensen op beestachtige wijze zijn vermoord door Palestijnse terroristen', totaal ongepast.
Duisenberg wilde gisteravond slechts schriftelijk reageren, omdat ze moe was en bezorgd was dat ze zich in een gesprek niet zou kunnen concentreren op haar uitspraken. Gisteren was de eerste dag van haar oriëntatiereis in het kader van de beweging 'stop de bezetting'. Ze bezocht Palestijnse slachtoffers van het geweld in Gaza .
In haar verklaring schrijft Duisenberg dat ze het conflict niet eenzijdig benadert. 'Het conflict tussen Israël en de Palestijnen heeft hartverscheurende gevolgen voor zowel Palestijnen als Israëliërs - Israël is daarbij verantwoordelijk voor het niet uitvoeren van verscheidene VN-resoluties'.
Ook schrijft ze: 'Ik heb altijd heel duidelijk gemaakt dat ik alle geweld afwijs. Vijfendertig jaar onderdrukking heeft bij de Palestijnen diepe sporen achtergelaten, hetgeen tot gevolg heeft dat de geweldspiraal niet wordt doorbroken.'.
lellaDina
10-01-2003, 10:15
Ik vind Gretta Duisenberg echt een goeie vrouw was iedereen maar zoals haar.
Zelfkritiek
10-01-2003, 11:35
Origineel gepost door lellaDina
Ik vind Gretta Duisenberg echt een goeie vrouw was iedereen maar zoals haar.
Dan was iedereen getrouwd met een bankdirecteur en had iedereen een diplomatiek paspoort...
lellaDina
10-01-2003, 12:11
ik heb het niet over met wie ze getrouwd is maar haar innerlijk.
Jullie seurden altijd dat er wat aan de phalestijen gedaan moet worden
doet er iemand wat dan zeuren jullie nog!!!!!
Niet te begrijpen.
Weet je wat ik zo schijheilig vindt dat de media het elke keer over haar diplomtieke paspoort heeft en daar elke keer over discuseerd terwijl zij eigelijk aandacht vraagt voor de palestijnen die daar letterlijk worden uitgemoord terwijl de grote leiders Bijv. van Saudi-Arabie geen ene ******* doet maar lekker het geld laat binnen stromen.
lellaDina
10-01-2003, 12:50
inderdaad fatka je hebt gelijk dat vind ik ook.
Ze zeuren maar als ze met haar normale paspoort was gegaan dan hadden ze toch nog wat te zeggen!!!!!
Het is nooit goed!
freedom23
10-01-2003, 12:54
1) Gretta mag zelf wel bepalen waar ze gaat of staat
2) Al dat gezeur over dat paspoort, zij gaat tenminste
3) En dat gezeur over dat ze rekening moet houden met de functie van haar man, LANG LEVEN 30 JAAR EMANCIPATIE!!!
(gelukkig staat haar man volledig achter haar)
Gretta you go girl!!!!! :goedzo:
:zwaai:
Origineel gepost door fatka
Weet je wat ik zo schijheilig vindt dat de media het elke keer over haar diplomtieke paspoort heeft en daar elke keer over discuseerd terwijl zij eigelijk aandacht vraagt voor de palestijnen die daar letterlijk worden uitgemoord terwijl de grote leiders Bijv. van Saudi-Arabie geen ene ******* doet maar lekker het geld laat binnen stromen.
En weet je hoe het komt dat de media enkel oog heeft voor he diplomatieke paspoort??? De schrijnende situatie van de palestijnen wil men niet zien, want men draagt hier in NL de Joodse staat Israel een warm hart toe! Stelletje hypocrieten zijn het ! :kwaad:
aloujdia
10-01-2003, 15:26
geene woorden voor haar
een toppie gewoon
hoe ze medelijden had met de palestijnene
in een programma zei ze dat ze het wel begreep dat de palestijnen zelfmoordactie gingen doen
hun familie word vermoord en daar zijn ze kwaad over zei ze
echt een goeie vrouw met een gouden hart
Zelfkritiek
10-01-2003, 15:53
Origineel gepost door bezoeker99182
hij respekteert in ieder geval zijn vrouw.
en rijdt haar verder niet in de wielen.
wat hij in ieder geval verdedigt, is het recht van zijn vrouw om
haar eigen mens te zijn en niet perse en alleen zijn trouwe volgeling.
100% correct! Kunnen veel mensen nog wat van leren!
abdoel6666
10-01-2003, 16:45
Geert Wilders is een zionist die een gevaar vormt voor de moslim gemeenschap, zoals veel vvd kamerleden gaat hij het boekje te buiten.
Wij moeten niet machteloos blijven toe kijken!!
Wij moeten niet over ons en ons geloof heen laten lopen!!
Wij moeten onze broeders en zusters in Palestina niet laten afslachten!!
De vvd die de belangen behartigd van de zionisten binnen en buiten Europa moet op een verantwoorde manier worden aangepakt, dus door middel van protest.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.