Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Wat moet hij doen

LZN
09-01-2003, 14:51

Een vriend van mij heeft laatst een miljoen euro gewonnen!!!! Nu denk je natuurlijk wat is het probleem. Maar volgens de islam is het toch elke euro die je daar van uit geeft is haram. En hij kan het geld niet aan een goed doel geven want dat is dan niet bezegend hij weet nu niet meer wat hij met het geld moet doen zijn er nog mensen met nuttige tips..

Toufik19
09-01-2003, 14:52
weet je dat liegen haram is?

Barkani
09-01-2003, 14:54
Origineel gepost door Relaxed Een vriend van mij heeft laatst een miljoen euro gewonnen!!!! Nu denk je natuurlijk wat is het probleem. Maar volgens de islam is het toch elke euro die je daar van uit geeft is haram. En hij kan het geld niet aan een goed doel geven want dat is dan niet bezegend hij weet nu niet meer wat hij met het geld moet doen zijn er nog mensen met nuttige tips. ik heb het hard nodig en aan mij geveven

Corleone
09-01-2003, 14:56
hij kan bij mij nog wel in wat investeren ;)

chouroek
09-01-2003, 15:01

Origineel gepost door Barkani ik heb het hard nodig en aan mij geveven Berkani je hebt gelijk hij kan het aan jou geven als je die echt hard nodig hebt :rolleyes: Luister meid elke centje die hij heeft gewonnen is haraam hij heeft daar niet voor gewerkt, dus hij heeft ze niet eerlijk verdient hij mag die geld niet zelf gebruiken om zijn fout te verbetren moet hij die geld in de weg van ALLAH geven(FI SABILI ALLAH) SADAKKA!(waallaho a3lam)

salouwa
09-01-2003, 15:04
Origineel gepost door Kadir De "aasgieren" verzamelen zich al... :lol: Je heb gevoel voor humor dat moet ik je wel nageven!

Barkani
09-01-2003, 15:06
Origineel gepost door chouroek Berkani je hebt gelijk hij kan het aan jou geven als je die echt hard nodig hebt :rolleyes: Luister meid elke centje die hij heeft gewonnen is haraam hij heeft daar niet voor gewerkt, dus hij heeft ze niet eerlijk verdient hij mag die geld niet zelf gebruiken om zijn fout te verbetren moet hij die geld in de weg van ALLAH geven(FI SABILI ALLAH) SADAKKA!(waallaho a3lam) het adres van SADAKKA staat op mijn naam walahoe a3lam

chouroek
09-01-2003, 15:14
Origineel gepost door Relaxed En hij kan het geld niet aan een goed doel geven want dat is dan niet bezegend [/B] het is hem toegestaan om het aan de arme te geven, maar het wordt niet als SADAKKA in islam gezien want het is niet zijn eigen geld. maar hij moet het wel geven aan de gene die het nodig hebben of verbranden maar dat is dan heel egoistisch van hem om het de anderen niet te gunnen om er een gebruik van te maken WEER een zonde!

Barkani
09-01-2003, 15:22
doe ff normaal mensen doe niet schijheilig alsof jullie geld niet belangrijk vinden.

chouroek
09-01-2003, 15:29
Origineel gepost door Barkani doe ff normaal mensen doe niet schijheilig alsof jullie geld niet belangrijk vinden. Nou ik heb hier geen bericht gelezen waarop staat dat geld niet belangrijk is!!!!!! Geld speelt ook een rol in onze leven, maar wij makne geld niet geld maakt ons precies andersom dan onze verhouding met Allah Hij heeft ons gemaakt en niet wij hem dus wij moeten Allah aanbidden en niet het vuil van het levn(geld).