Bekijk originele versie : Hoe zou het zijn met Saddam Hoessein?
Ladyx1983
09-11-2004, 19:21
Hoe zou het zijn met Saddam Hoessein?
Hoe lang is het nu al weer geleden? Hoeveel maanden? Stelt je eens voor: iemand wordt verdacht van een veelvoud aan misdaden; zó erg dat hij minstens tien jaar over de hele wereld in het nieuws is geweest. Tot in de verste uithoeken van de aarde kent men zijn naam. Een gevaar voor de mensheid zeiden ze. En dan wordt hij opgepakt en aan de hele wereld getoond. Zouden dan niet elke dag de kranten volstaan? Over de verhoren, over de medeplichtigen, of hij wil praten, of hij de tenlasteleggingen bekent of ontkent? Zouden niet elke dag de deskundigen tot vervelens toe de mensheid moeten uitleggen hoe het allemaal in elkaar steekt? Zouden er al niet berichten komen over in de maak zijnde filmscripts? Want zo gaat het altijd. Met Dutroux, met anderen. Zelfs over een steekpartij op een schoolplein is men in een paar weken nog niet uitgepraat. Maar wat is er dan nu aan de hand met Saddam Hoessein? Toen hij gepakt werd was dat heel even nieuws en toen was het alsof er een niet gehoord en niet gelezen internationaal bevel is uitgegaan dat er geen vraag gesteld mag worden over Saddam Hoessein. Waarom vraagt niemand iets? Waarom deelt niemand iets mee? Over een verloren Europa cup wedstrijd lees je meer dan over wat ze toen wel 'de vangst van de eeuw' noemden. OHoe zou het zijn met Saddam Hoessein?
Door Rinze Visser
Hoe lang is het nu al weer geleden? Hoeveel maanden? Stelt u zich eens voor: iemand wordt verdacht van een veelvoud aan misdaden; zó erg dat hij minstens tien jaar over de hele wereld in het nieuws is geweest. Tot in de verste uithoeken van de aarde kent men zijn naam. Een gevaar voor de mensheid. Eindelijk en dan ook eindelijk wordt hij opgepakt en aan de hele wereld getoond. Zouden dan niet elke dag de kranten volstaan? Over de verhoren, over de medeplichtigen, of hij wil praten, of hij de tenlasteleggingen bekent of ontkent? Zouden niet elke dag de deskundigen tot vervelens toe de mensheid moeten uitleggen hoe het allemaal in elkaar steekt? Zouden er al niet berichten komen over in de maak zijnde filmscripts? Want zo gaat het altijd. Met Dutroux, met anderen. Zelfs over een steekpartij op een schoolplein is men in een paar weken nog niet uitgepraat. Maar wat is er dan nu aan de hand met Saddam Hoessein? Toen hij gepakt werd was dat heel even nieuws en toen was het alsof er een niet gehoord en niet gelezen internationaal bevel is uitgegaan dat er geen vraag gesteld mag worden over Saddam Hoessein. Waarom vraagt niemand iets? Waarom deelt niemand iets mee? Over een verloren Europacupwedstrijd lees je meer dan over wat toen wel 'de vangst van de eeuw' genoemd werd. Ik sta versteld. Ik ben toch niet de enigen die versteld staat.
Wie weet of heeft meer over Saddam gehoord....
SingleCoil
09-11-2004, 19:24
Ja, goede vraag. Nu de aanval op irak onwettig is kunnen we het vasthouden van Sadam toch niet anders dan ontvoering noemen ?
Ladyx1983
09-11-2004, 19:27
Ja, goede vraag. Nu de aanval op irak onwettig is kunnen we het vasthouden van Sadam toch niet anders dan ontvoering noemen ?
precies :p
maar waarom word er niks meer over hem bekend gemaakt???Zou hij nog leven en onder welke omstandigheden??
misty_maroc
09-11-2004, 19:55
ik dacht er net nog aan lady x ??waar is saddam?
Ik denk dat ie in tegenstelling tot al zijn slachtoffers nog leeft, en onder heel wat betere omstandigheden dan al zijn slachtoffers ooit hebben mogen ervaren in gevangenschap onder zijn dictatoriaal regime.
Hoe weet jij dat? Wellicht heeft hij het nog erger te voorduren dan zijn slachtoffers.... Weet jij veel...
Durf jij met zekerheid te zeggen dat het hem beter af gaat dan "zijn" slachtoffers zonder enig bewijs?
Hoe weet jij dat? Wellicht heeft hij het nog erger te voorduren dan zijn slachtoffers.... Weet jij veel...
Durf jij met zekerheid te zeggen dat het hem beter af gaat dan "zijn" slachtoffers zonder enig bewijs?
als u kan bewijzen dat Saddam nog leeft, dan is hij zeer zeker beter af, dan zij slachtoffers, want die zijn namelijk dood.
ja, 'zijn slachtoffers'
die man heeft genoeg moorden op zijn geweten, laten we niet naief struikelen.
juist ja ALS je kan bewijzen dat hij leeft. Er werd een eerlijk proces tegen saddam belooft.. Heb er niets van gemerkt. En trouwens niet al zijn slachtoffers zijn dood. Er wonen nog heel wat mensen in Irak en wil jij dat dan geen slachtoffers van Saddam noemen? Zij hebben toch ook geleden onder zijn regime..
juist ja ALS je kan bewijzen dat hij leeft. Er werd een eerlijk proces tegen saddam belooft.. Heb er niets van gemerkt. En trouwens niet al zijn slachtoffers zijn dood. Er wonen nog heel wat mensen in Irak en wil jij dat dan geen slachtoffers van Saddam noemen? Zij hebben toch ook geleden onder zijn regime..
Tja, over dat 'eerlijke' proces heeft jantje ook niks van gezien.
Ik weet ook niet onder welke omstandigheden hij vastzit, misschien wil ik het ook niet weten. wat betreft de mensen die nog leven, noem ik evengoed slachtoffers, maar dan weet ik het niet te vergelijken met het huidige leven van Saddam, daar weten ik en jij niks van.
dus als antwoord op deze topic op zich: Geen idee!
Tja, over dat 'eerlijke' proces heeft jantje ook niks van gezien.
Ik weet ook niet onder welke omstandigheden hij vastzit, misschien wil ik het ook niet weten. wat betreft de mensen die nog leven, noem ik evengoed slachtoffers, maar dan weet ik het niet te vergelijken met het huidige leven van Saddam, daar weten ik en jij niks van.
dus als antwoord op deze topic op zich: Geen idee!
Zeg dat dan meteen en ga hier niet onnodige domme dingen roepen..!
Zeg dat dan meteen en ga hier niet onnodige domme dingen roepen..!
Bingo. nu lok je het onnodig uit. dom?
laat ik u citeren:
''Hoe weet jij dat?''
''Weet jij veel...''
''Durf jij met zekerheid te zeggen blablabla....zonder enig bewijs...''
Over zijn slachtoffers gaat het voornamelijk over de doden, en die zijn beter af ja.
Defineer dom.
Bingo. nu lok je het onnodig uit. dom?
Over zijn slachtoffers gaat het voornamelijk over de doden, en die zijn beter af ja.
Defineer dom.
Dus jij vind dat de doden BETER af zijn, dan Saddam!?
Zij, die onschuldig dood zijn...
Dus jij vind dat de doden BETER af zijn, dan Saddam!?
Zij, die onschuldig dood zijn...
Sjeezus, u made me do it.
vewarende woordkeuze. ik bedoelde te zeggen; hij is beter af.
Mijn excuses.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.