Bekijk originele versie : Lijsttrekkersdebat Erasmus
Salaam allemaal,
Wat vonden jullie van het lijsttrekkersdebat in de Erasmus universiteit gister 08-01-02???
Wie vonden jullie dat het beste uit het debat kwam ??
Graag jullie meningen ....... :)
Groet
Riady
Origineel gepost door Riady
Salaam allemaal,
Wat vonden jullie van het lijsttrekkersdebat in de Erasmus universiteit gister 08-01-02???
Wie vonden jullie dat het beste uit het debat kwam ??
Graag jullie meningen ....... :)
Groet
Riady
Zelf vond ik het een matig debat. Iedere lijstrekker was te meer bezig elkaar op een persoonlijke manier zwart te maken. Inhoudelijk vond ik Femke het sterkst.
mvg
Beetje matig was het wel, maar wat Femke betreft vond ik dat ze een beetje ondergesneeuwt raakte en dat ze steeds in herhaling viel dat was wel jammer. Het sterkst vond ik dat Marijnesen uit dit debat kwam. Bos vond ik gehavend maar iets terughoudend. Balkenende vond ik niet veel beter dan het vorig debat. Zalm deed het ook niet echt sterk maar had wel een goed punt wat ontwikkelingssamenwerking betreft vond ik. En over Herben hoeven we het eigenlijk niet te hebben die kwam over als een klein kind waar de lollie van is afgepakt......;)
....het lijkt me erg moeilijk om hierover niet bevooroordeeld te oordelen.
Kan me voorstellen dat de meer linksgeorienteerde kiezer :rolleyes: dit een matig debat vond, want persoonlijk leek me de rechterkant duidelijk sterker dan de linkerzijde en volgens mij dacht het publiek er ook zo over.....
Ik vond vooral dat de "winnaar" van het vorige debat, Wouter Bos, dit keer niet gek veel in te brengen had tegen Balkenende (niet mijn lijsttrekker bytheway).
Origineel gepost door Tijn
....het lijkt me erg moeilijk om hierover niet bevooroordeeld te oordelen.
Kan me voorstellen dat de meer linksgeorienteerde kiezer :rolleyes: dit een matig debat vond, want persoonlijk leek me de rechterkant duidelijk sterker dan de linkerzijde en volgens mij dacht het publiek er ook zo over.....
Ik vond vooral dat de "winnaar" van het vorige debat, Wouter Bos, dit keer niet gek veel in te brengen had tegen Balkenende (niet mijn lijsttrekker bytheway).
De rechterkant sterker dan de linkerzijde??? Dat ben ik niet met je eens want ik vond vooral Marijnesen het sterkst en naar mijn weten is die nogal links :rolleyes: . Wat vond jij zo sterk aan rechts dan?? Zalm ( Die begon te zweten toen Femke hem aansprak op het al 20 jaar valende beleid van de VVD op het ministerie van Justitie)??? of " The Herbal life van LPF :giechel:. Vond juist dat rechts helemaal niet goed uit het debat kwam. Marijnesen was de Man gister naar mijn mening
Zelfkritiek
09-01-2003, 13:08
Ik vond zeker dat Balkenende en Zalm een stuk beter uit de verf kwamen dan tijdens het vorige debat!
We zien vanavond wel wat de polls ervan denken...
Dus... Tot vanavond!
De rechterkant sterker dan de linkerzijde??? Dat ben ik niet met je eens want ik vond vooral Marijnesen het sterkst en naar mijn weten is die nogal links :rolleyes: . Wat vond jij zo sterk aan rechts dan?? Zalm ( Die begon te zweten toen Femke hem aansprak op het al 20 jaar valende beleid van de VVD op het ministerie van Justitie)??? of " The Herbal life van LPF :giechel:. Vond juist dat rechts helemaal niet goed uit het debat kwam. Marijnesen was de Man gister naar mijn mening
....dit is waarschijnlijk de bevooroordeelde blik die ik bedoelde (en waar ik zelf natuurlijk ook last van heb ;) ).
Kan niet veel meer zeggen dan dat ik het niet met je eens ben, Marijnisen is bekent om z`n goede debatten, maar daar merkte ik persoonlijk niet zoveel van deze keer (was ook een erg rommelig onderlinge debat).
Zalm komt inderdaad altijd een beetje zenuwachtig over, maar ik heb h`m totaal niet onderuit zien gaan. Ik vond eerder dat de schone Femke inhoudelijk niet veel in te brengen had.....
Ik weet eigenlijk niet wie er in de zaal zaten, maar die leken toch echt meer op de hand van de rechterzijde.
Zelfkritiek
09-01-2003, 13:16
Vond ook dat Zalm twee goede grappen maakte. Die van de gratis zetels voor het CDA als mensen op de VVD stemmen en die grap tegen Halsema over hoe Nederland eruit zou hebben gezien als GroenLinks 25 jaar regeringsverantwoordelijkheid zouden hebben gedragen (hetgeen gelukkig nooit het geval is geweest...).
Zowel GroenLinks als SP hebben 0 regeringservaring en hun debatten gaan dus altijd over wat de partijen die wel geregeerd hebben allemaal wel niet hebben fout gedaan.
Enfin, de beste stuurlui staan aan wal, zullen we maar zeggen. Hehehehehe.
Origineel gepost door Zelfkritiek
Vond ook dat Zalm twee goede grappen maakte. Die van de gratis zetels voor het CDA als mensen op de VVD stemmen en die grap tegen Halsema over hoe Nederland eruit zou hebben gezien als GroenLinks 25 jaar regeringsverantwoordelijkheid zouden hebben gedragen (hetgeen gelukkig nooit het geval is geweest...).
Zowel GroenLinks als SP hebben 0 regeringservaring en hun debatten gaan dus altijd over wat de partijen die wel geregeerd hebben allemaal wel niet hebben fout gedaan. Enfin, de beste stuurlui staan aan wal, zullen we maar zeggen. Hehehehehe.
Tja als de politiek volgens jou gaat over wie de beste grappen kan maken dan kunnen ze beter cabertiers als lijsttrekkers nemen ;)
En wat betreft Femke die vond ik niet zo sterk omdat ze naar mijn mening wat te vaak in herhaling viel. Maar Marijnesen vond ik wel sterk in het debat en blijkbaar heb jij niet echt goed geluisterd of misschien wel met oogkleppen of een starre blik naar het debat gekeken. Als je de moeite had genomen om te luisteren naar wat vooral Marijnesen had te vertellen dan ging dat voor het grootste deel niet over de fouten van de partijen die geregeerd hadden! Maar goed zo zie je maar weer sommigen zien enkel datgene wat ze willen zien ;)
Kolonel_Major
09-01-2003, 13:26
Ik vond het pure geldverspilling........dat geld dat ik heb betaald voor een kaartje.......had beter niet kunnen komen.....die met Pim was leuker en 6 keer zo goedkoop.... :D
Zelfkritiek
09-01-2003, 13:26
Maar goed zo zie je maar weer sommigen zien enkel datgene wat ze willen zien ;)
Dat geldt voor iedereen, vrind, dat blijkt maar weer... :cool:
Origineel gepost door Tijn
....dit is waarschijnlijk de bevooroordeelde blik die ik bedoelde (en waar ik zelf natuurlijk ook last van heb ;) ).
Kan niet veel meer zeggen dan dat ik het niet met je eens ben, Marijnisen is bekent om z`n goede debatten, maar daar merkte ik persoonlijk niet zoveel van deze keer (was ook een erg rommelig onderlinge debat).
Zalm komt inderdaad altijd een beetje zenuwachtig over, maar ik heb h`m totaal niet onderuit zien gaan. Ik vond eerder dat de schone Femke inhoudelijk niet veel in te brengen had.....
Ik weet eigenlijk niet wie er in de zaal zaten, maar die leken toch echt meer op de hand van de rechterzijde.
Voor wat betreft de mensen in de zaal daarvan was 2/3 fan van het CDA en naar mijn mening bevind het CDA zich al lang niet meer in het midden maar heeft het in het midden plaats gemaakt voor de PVDA en zit het CDA nu ook in de rechterhoek......
Zelfkritiek
09-01-2003, 13:29
Voor wat betreft de mensen in de zaal daarvan was 2/3 fan van het CDA en naar mijn mening bevind het CDA zich al lang niet meer in het midden maar heeft het in het midden plaats gemaakt voor de PVDA en zit het CDA nu ook in de rechterhoek......
Wat versta jij onder die -zoals jij het noemt- 'rechterhoek'?
Kolonel_Major
09-01-2003, 13:30
Origineel gepost door Kolonel_Major
Ik vond het pure geldverspilling........dat geld dat ik heb betaald voor een kaartje.......had beter niet kunnen komen.....die met Pim was leuker en 6 keer zo goedkoop.... :D
Allemaal leuk en wel....als er maar geen LPF in de regering komt.... :D
Origineel gepost door Zelfkritiek
Dat geldt voor iedereen, vrind, dat blijkt maar weer... :cool:
Dat geldt voor de meesten maar niet voor iedereen, je kan wel een politieke voorkeur hebben maar ik vind wel dat je ook oog moet hebben voor het tegengeluid daarvan. Ik ben links georienteerd maar ik kan me soms ook in "rechtse" opvattingen vinden voorbeeld; Zalm zegt dat je in plaats van al het geld voor ontwikkelingssamenwerking over te maken op rekeningen van 3e wereldlanden je ze beter toegang kunt geven tot de Nederlandse/Europese markten. Voor wat integratie betreft ben ik 100 % voor de spreiding van allochtonen zoals Marijnesen dit voor ogen heeft. Vind je het raar als je een wijk volstampt met Marokkanen dat de voertaal (niet alleen de taal) Marokkaans is???
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.