Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Wie heeft er net NED 3 gekeken met die FRANSMAN wat hij vond over de islam in europa

Pagina's : [1] 2 3 4 5

OUJDA_PANTHERR
08-11-2004, 23:04

wie wie wie wie? was interessant :D

Rebel_1963
08-11-2004, 23:10
Ik heb gekeken en het was zeker interessant. Voor degenen die het niet gezien hebben raad ik aan vanavond laat de herhaling te zien.

rachidelb
08-11-2004, 23:12
ja was zeker intressant

salimma19
08-11-2004, 23:12
IK heb het ook gezien en ik was blij om het feit dat er nog iemand is die het hoofd koel weet te houden en hersens bezit. Hele intelligente man vond ik

Rebel_1963
08-11-2004, 23:15

IK heb het ook gezien en ik was blij om het feit dat er nog iemand is die het hoofd koel weet te houden en hersens bezit. Hele intelligente man vond ik Inderdaad, een verstandige man. Wat vind jij er eigenlijk van, hij had het over de Turken, dat zij beter hun cultuur kennen dan marokkanen, klopt dat volgens jou?

salimma19
08-11-2004, 23:24
Ja Rebel dat klopt zeker. Zij spreken bijvoorbeeld hun eigen taal veel beter dan wij doen. Zij kijken ook meer naar de Turkse tv dan naar de Nederlandse. Turken houden zich echt vast aan hun cultuur. Marokkanen doen dat wat minder. Ik denk dat wij meer iets hebben met de islam de laatste tijd. Ik merk dat veel Marokkaanse jongeren de Marokkaanse cultuur loslaten en zich meer met de islam bezig gaan houden.

OUJDA_PANTHERR
08-11-2004, 23:27
klopt ik ben het daar mee eens. ik zie onder marokkanen een religieuze revolutie vergeleken met turken

Rebel_1963
08-11-2004, 23:28
Ja Rebel dat klopt zeker. Zij spreken bijvoorbeeld hun eigen taal veel beter dan wij doen. Zij kijken ook meer naar de Turkse tv dan naar de Nederlandse. Turken houden zich echt vast aan hun cultuur. Marokkanen doen dat wat minder. Ik denk dat wij meer iets hebben met de islam de laatste tijd. Ik merk dat veel Marokkaanse jongeren de Marokkaanse cultuur loslaten en zich meer met de islam bezig gaan houden. Je bent één van de weinigen die dit zegt, want ik hoor altijd het tegen overgestelde. Het viel mij ook op dat marokkanen niet of nauwelijks arabisch spreken, laat staan schrijven. Ooit heb ik een discussie gevolgd over het opvoeden in twee talen. Er werd toen gezegd dat je beter één taal goed kan spreken dan twee gebrekkig. Aan de andere kant werd ook gezegd, dat het beheersen van je moerstaal positief is en positief is voor je zelfbeeld.

Rebel_1963
08-11-2004, 23:30
klopt ik ben het daar mee eens. ik zie onder marokkanen een religieuze revolutie vergeleken met turken Dat lijkt zo, ik ken turkse vrouwen die zich heel goed houden aan de normen en waarden binnen de Islam. Wat me opvalt is, dat zij altijd 'eigen activiteiten' organiseren en actief zijn binnen de moskee. Ze sluiten zich niet snel aan bij een 'gewone moslima groep'.

salimma19
08-11-2004, 23:31
Ik den dat de regering en media niet beseffen dat alles averechts werkt. Er worden pogingen gedaan de islam in een slecht daglicht te stellen (volgens sommigen) maar dat wekt alleen maar nieuwsgierigheid op. Bij mij althans. Bidden deed ik al, maar ik lees nu ook de koran heel vaak. Als ik hirsi Ali over de hoofddoeken hoor ouwehoeren heb ik de neiging om 'm expres op te doen. Maar zij is het niet waard om met zoiets belangrijks te spotten. Ik denk dat daarom veel Marokkanen zich meer gaan verdiepen in het geloof. Dit gebeure voor 11 september echt niet. Je ziet ook dat op elke net de islam gewoon het hoofdonderwerp is. Het klinkt misschien raar, maar daar zit volgens mij ook een positieve kant aan.

OUJDA_PANTHERR
08-11-2004, 23:31
Marokkanen hebben een meer deculturalisatie gevoel al meegekregen vanuit Marokko. In Marokko was al een arabisering aan de gang van heel Marokko. Velen zijn pas in Nederland bewuster gaan zoeken naar wat ze zijn en meer over berbers geleerd etc. Marokkanen hebben zeker wel meer identiteitscrisis dan turken, vind ik

Tim76
08-11-2004, 23:32
Ja Rebel dat klopt zeker. Zij spreken bijvoorbeeld hun eigen taal veel beter dan wij doen. Zij kijken ook meer naar de Turkse tv dan naar de Nederlandse. Turken houden zich echt vast aan hun cultuur. Marokkanen doen dat wat minder. Ik denk dat wij meer iets hebben met de islam de laatste tijd. Ik merk dat veel Marokkaanse jongeren de Marokkaanse cultuur loslaten en zich meer met de islam bezig gaan houden. Turken zijn volgens mij beter op de hoogte van de eigen cultuur in Deze tijd. Die man gaf juist aan dat veel Marokkanen een illusie nahollen als het om de "oude" Marokkaanse cultuur ging. En dat een vaag begrip als wereldbrede islam een utopie is waar velen zichzelf een identiteit mee proberen aan te meten. Tenminste als jullie het hebben over die Fransman in NOVA.

Rebel_1963
08-11-2004, 23:36
Ik den dat de regering en media niet beseffen dat alles averechts werkt. Er worden pogingen gedaan de islam in een slecht daglicht te stellen (volgens sommigen) maar dat wekt alleen maar nieuwsgierigheid op. Bij mij althans. Bidden deed ik al, maar ik lees nu ook de koran heel vaak. Als ik hirsi Ali over de hoofddoeken hoor ouwehoeren heb ik de neiging om 'm expres op te doen. Maar zij is het niet waard om met zoiets belangrijks te spotten. Ik denk dat daarom veel Marokkanen zich meer gaan verdiepen in het geloof. Dit gebeure voor 11 september echt niet. Je ziet ook dat op elke net de islam gewoon het hoofdonderwerp is. Het klinkt misschien raar, maar daar zit volgens mij ook een positieve kant aan. Nooit je hoofddoek opzetten om te bewijzen dat je anders bent, je moet hem opdoen omdat je dat zelf wilt, en het voor Allah (swt) wilt doen. Vreemd toch eigenlijk, dat men na 11 september bewust is geworden van de Islam, en daar bedoel ik marokkanen mee. aub, dit is een goede topic, laten we met respect met elkaar hier discussieren.

salimma19
Ja tim daar hebben we het over. Wat je zegt is op zich wel intressant. Dat Marokkanen zich een identiteit proberen aan te meten. Dat zal bij sommigen ook wel het geval zijn, maar ik denk dat dat bij de meerderheid anders is. Zoals ik al eerder zei gaan marokkanen denk ik nieuwsgierig worden naar de islam. Dat komt denk ik voor een heel groot deel door de media. Dat merk ik aan discussies in mijn omgeving.

OUJDA_PANTHERR

Turken zijn volgens mij beter op de hoogte van de eigen cultuur in Deze tijd. Die man gaf juist aan dat veel Marokkanen een illusie nahollen als het om de "oude" Marokkaanse cultuur ging. En dat een vaag begrip als wereldbrede islam een utopie is waar velen zichzelf een identiteit mee proberen aan te meten. Tenminste als jullie het hebben over die Fransman in NOVA. Nee hij had het niet over veel "Marokkanen". Want dan betrek je de 32 miljoen Marokkanen in Marokko er ook bij. En je betrekt ook de eerste generatie marokkanen erbij. Kortom Wrong! Heb je met een walkman zitten kijken ofzo? :D

Pagina's : [1] 2 3 4 5