Bekijk originele versie : Over ziekte en gezondheid
Over ziekte en gezondheid
"Voor iedere ziekte is er een genezing" (overgeleverd door ibn madjah.)"God liet zowel ziekte als medicijn ontstaan en heeft voor iedere ziekte een medicijn gegeven, gebruik het medicijn zolang dat medicijn niet haraam (verboden) is."
(overgeleverd door: Abi Dawud)
¥¥¥¥¥¥¥¥
"De gezant (vrede zij met hem) zei: 'God vertrouwt een engel toe aan de baarmoeder en dan zal de engel zeggen: "Oh Heer, het is zaad! Oh Heer, nu is het een klonter! Oh Heer, nu is het een vleesklomp!". En daarna, als God Zijn schepping wil volmaken, vragen de engelen:' Oh Heer, zal het mannelijk of vrouwelijk zijn? Zal het een onrechtpleger zijn of een gezegende? Zal het arm of rijk zijn (Rizq=levensonderhoud)? Hoe oud zal het worden?" Zo zal alles opgetekend zijn, alhoewel het wezen nog in moeders schoot verkeert. "
Uit: Bukhari (het boek over qadar)
voor iedere ziekte een genezing :rolleyes:
was dat maar zo ~zucht~
Origineel gepost door 7eloua
was dat maar zo ~zucht~
Het medicijn hoeft niet altijd in een potje te zitten.
Een medicijn kan vele dingen zijn. :)
was dat maar zo ~zucht~
Het is ook zo!
-Y-
Origineel gepost door Chaimae
Het medicijn hoeft niet altijd in een potje te zitten.
Een medicijn kan vele dingen zijn. :)
maar van een medicijn zou je beter moeten worden toch?
Origineel gepost door Asri
Het is ook zo!
-Y-
okey kun je mij nu uitleggen wat het medicijn is voor mensen die al jaren een ziekte hebben en maar niet weten hoe ze beter kunnen worden
maar van een medicijn zou je beter moeten worden toch?
Als Allah (swt) dat wil.
dat klopt Chaimae
ik weet dat als Allah het wil je ziek blijft of juist beter wordt maar er staat voor iedere ziekte is er een medicijn, maar wat is het medicijn bij sommige ziektes?
ik zou het niet weten
:confused:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.