Bekijk originele versie : allochtonen steeds meer in hoger onderwijs en minder in de WW!
Zelfkritiek
08-01-2003, 23:19
De afgelopen jaren is de werkloosheid onder allochtonen sterker gedaald dan onder autochtonen! Ook zijn er steeds meer allochtonen te vinden in het hoger onderwijs. Met name de allochtone meiden doen het goed op HBO en universiteit. Laatst viel me op dat er veeeel meer Marokkaanse meiden rondliepen op de Vrije Universiteit in Amsterdam dan een jaar of 7 geleden (toen ik er zelf nog studeerde).
Ik heb dus een goed gevoel over de deelname aan de maatschappij van de jongste generaties allochtonen!
Wat zijn jullie ervaringen? Zijn er in jullie familie / vriendenkring ook steeds meer mensen die een goede opleiding volgen en het goed doen op de arbeidsmarkt? Ik ken er in ieder geval wel steeds meer! :)
KI_kracht
08-01-2003, 23:25
daar heb je volgens mij groot gelijk in wat betreft het onderwijs.
ik ken zelf veel mensen die op de universiteit rondlopen of ooit op de universiteit rond hebben gelopen.
en het leuke is dat ik twee broers ken die samen op de tu delft hebben gezeten.
Zelfkritiek
08-01-2003, 23:26
Origineel gepost door bezoeker99182
positief nieuws !
Wie zegt dat er geen positief nieuws is? Mijn nuchtere constatering is dat er in de plaats waar ik woon steeds minder overlast op straat is van de zogenaamde kudt-marokkaantjes. En tegelijktijd zie ik in mijn omgeving steeds meer Marokkanen die het goed doen op school en in de arbeidsmarkt. Ook met de emancipatie van veel Marokkaanse meiden gaat het zeker de goede kant op!
alhamdoelilah zitten er ook op de erasmus universiteit rdam best veel allochtonen...........
soms denk ik dat ik op de zwarte universiteit zit van Nederland:D
wafa_armani
09-01-2003, 00:40
ik heb zelf inderdaad ook gemerkt dat er meer allochtonen op mijn school zijn gekomen (hogeschool van Utrecht)...het lijkt wel alsof het elk jaar meer wordt.....:goedzo:
xXxarmanixXx
Zelfkritiek
09-01-2003, 02:00
Het gaat dus absoluut zeker de goede kant op. En als er straks meer allochtonen succesvol gaan zijn op de arbeidsmarkt, vormt dat direkt ook een uitstekend voorbeeld voor komende generaties.
Het integratieproces komt -zo denk ik erover- op deze specifieke terreinen steeds beter op gang!
Zelfkritiek
09-01-2003, 11:54
Origineel gepost door Kadir
Ik heb ook wel s rond gelopen daaro jah:)
Op de VU? Heb je daar gestudeerd? Zo ja, wat heb je gestudeerd, als ik vragen mag?
Pocahontas22
09-01-2003, 19:08
Salaam,
vindt het inderdaad heel mooi van de vele allochtonen dat ze op de hogeschool of unif zitten daar kan je alleen maar fier op zijn en je wordt pas echt fier dat ze daar buiten komen met een diploma in de hand en niet halverwege stoppen. ik zit ook in de hogeschool en inshallah kom ik er buiten met een diploma
allah yawen koel el moeslimien
GreetZ :zwaai:
Zelfkritiek
10-01-2003, 02:38
Origineel gepost door Pocahontas22
Salaam,
vindt het inderdaad heel mooi van de vele allochtonen dat ze op de hogeschool of unif zitten daar kan je alleen maar fier op zijn en je wordt pas echt fier dat ze daar buiten komen met een diploma in de hand en niet halverwege stoppen. ik zit ook in de hogeschool en inshallah kom ik er buiten met een diploma
allah yawen koel el moeslimien
GreetZ :zwaai:
GO GIRL!! Meiden als jij geven de burger moed!
Mocro4eva
10-01-2003, 12:23
ik ben blij dat er ook nog positief wordt gesproken over Marokkanen. Ik heb een multiculturele vriendengroepje en we doen allemaal een universitaire opleiding waar ik trots op ben (mag toch wel) en ik merk dat er in mijn omgeving vooral veel meiden een hoge opleiding volgen en daar ben ik blij om. Ik ken ook veel andere mensen in mijn familie en daar buiten die een hoge opleiding volgen of zich omhoog hebben gewerkt op de arbeidsmarkt. :) Ik hoop dat dit er alleen maar meer zullen worden. ;)
Ik zit zelf in 5 havo ik ga volgend jaar inchaƤlah ook naar het HBO en heel veel mensen in mijn omgeving doen havo, HBO of zitten op het universiteit.
ik vind het knap van ons misschien wordt het nog eens wat met de Marokkanen in Nederland, wie weet?
Zelfkritiek
10-01-2003, 14:33
Origineel gepost door AceChilla Q
Dit is uiteraard postietief nieuws. Maar volgens mij zijn het wel vooral vrouwen die het goed doen op school, als je naar de cijfers kijkt van marokkaanse jongens is dit toch beduidend lager, helaas.
Waazp :cool:
Wie heeft daarvoor een goede verklaring eigenlijk??
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.