Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : In je hart of niet?

Chaimae
08-01-2003, 21:07

Zit de Islam nu alleen in je hart of niet. Want vaak hoor ik dat de islam in je hart zit en dat dat genoeg is. Meestal zijn dit de mensen die niet erg veel aan de islam doen. Vriendjes/vriendinnetjes hebben, uitgaan naar disco's etc. Als de Islam maar in je hart zit. :rolleyes: Zelf vind ik het een dom excuus. De koran verplicht en verbied dingen, maarja daar doen "we" niets aan, want zolang we moslim in ons hart zijn. :rolleyes: Geen hijaab nodig......ja, de Islam zit in onze hart. Is dit nu een dom excuus of de waarheid ( :rolleyes: ) Geef jou mening! Ps: dit is geen aanval. :D:D

RaZer
08-01-2003, 21:11
Wij zijn te dom om hierover een mening te geven... We weten niet wat er onder een Hijaab zit.. We weten niet wat er onder een strakke legging zit... Ofterwijl laat deze discussie eens rusten... het heeft geen einde.. Totdat je doodga.. dan zal er pas achter komen wat het goede antwoord is.. Leef je eigen leven en doe alles wat je denkt te moeten doen..

Chaimae
08-01-2003, 21:13
Origineel gepost door RaZer Wij zijn te dom om hierover een mening te geven... We weten niet wat er onder een Hijaab zit.. We weten niet wat er onder een strakke legging zit... Ofterwijl laat deze discussie eens rusten... het heeft geen einde.. Totdat je doodga.. dan zal er pas achter komen wat het goede antwoord is.. Leef je eigen leven en doe alles wat je denkt te moeten doen.. Dat weten we niet, maar het een moet met het ander in evenwicht zijn. Ik snap niet waarom je er niet over kunt praten..................

yasmine85
08-01-2003, 21:15
Ik geef je wel gelijk... t is inderdaad zo dat als je zegt dat de Islam in je hart zit, dat je je dan ook aan de regels van de Islam moet houden. Als mensen weten wat de Islam inhoudt, dan zullen ze zich waarschijnlijk wel wat meer aan de regels houden... :rolleyes: kiss

RaZer
08-01-2003, 21:15

Origineel gepost door Chaimae Dat weten we niet, maar het een moet met het ander in evenwicht zijn. Ik snap niet waarom je er niet over kunt praten.................. Van mij mag je over alles praten.. Ik gaf je mijn mening.. Maar als je erover wil praten dan ga je je gang... :D

Chaimae
08-01-2003, 21:16
Origineel gepost door RaZer Van mij mag je over alles praten.. Ik gaf je mijn mening.. Maar als je erover wil praten dan ga je je gang... :D :D

maghrabia82
08-01-2003, 21:20
Als de islam in je hart zit betekend dat dus dat je van AllAh (swt) houdt........en als je van hem houdt ,uit je dat ook door te doen wat hij zegt...

chabba
08-01-2003, 21:22
Bij mij zit het zo.. Draag geen hoofdoek maar hoop wel inshallah dat het in de toekomst veranderd en ik weet ook wel dat je niet altijd moet zeggen dat doe ik later maar ik wacht meer op de dag dat als ik het doe niet alsnog de verkeerde dingen doe zoals andere wel doen.. Bijv. meisjes die hoofdoek dragen maar daar onder? als je begrijpt wat ik bedoel. Maar waar ik met me verhaal naar toe wil! Ik draag geen hoofdoek maar weet wel dondersgoed wat wel en niet kan!!! Ma3a salama

Chaimae
08-01-2003, 21:22
Origineel gepost door maghrabia82 Als de islam in je hart zit betekend dat dus dat je van AllAh (swt) houdt........en als je van hem houdt ,uit je dat ook door te doen wat hij zegt... Juist! Tegenwoordig is het zo makkelijk om woorden te zeggen, en de daden niet te doen.........

maghrabia82
08-01-2003, 21:27
ja daar heb je gelijk in chaimee alleen bij mij is het andersom daden gaan makkelijk dan woorden....

Chaimae
08-01-2003, 21:27
Origineel gepost door chabba Bij mij zit het zo.. Draag geen hoofdoek maar hoop wel inshallah dat het in de toekomst veranderd en ik weet ook wel dat je niet altijd moet zeggen dat doe ik later maar ik wacht meer op de dag dat als ik het doe niet alsnog de verkeerde dingen doe zoals andere wel doen.. Bijv. meisjes die hoofdoek dragen maar daar onder? als je begrijpt wat ik bedoel. Maar waar ik met me verhaal naar toe wil! Ik draag geen hoofdoek maar weet wel dondersgoed wat wel en niet kan!!! Ma3a salama Hoofdoek, ja dat is een moeilijk onderwerp. Hijaab aan de buitenkant is niet perse hijaab aan de binnenkant. Als je er van overtuigt bent het te gaan doen, doe het dan nu. Morgen kan je net zo goed dood zijn. Grijp je kans nu, zodra je het hebt gedaan voel je je echt veel beter. Maar deze discusie gaat niet alleen over hijaab, maar over alles wat verboden is in de Islam. Sommige hebben werkelijk schijt aan de islam........ En als je dat niet hebt, wat houd je tegen. Beign nu en niet morgen (figuurlijk:D)

Chaimae
08-01-2003, 21:28
Origineel gepost door maghrabia82 ja daar heb je gelijk in chaimee alleen bij mij is het andersom daden gaan makkelijk dan woorden.... Echt? Vertel me daar wat meer over. Ik ben er wel benieuwd naar. :)

maghrabia82
08-01-2003, 21:33
Origineel gepost door Chaimae Echt? Vertel me daar wat meer over. Ik ben er wel benieuwd naar. :) haha ;)

Chaimae
08-01-2003, 21:34
Origineel gepost door maghrabia82 haha ;) Mag ook via een pb'tje. :)