Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Maak grappen over de islam!

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

Cicatrice
06-11-2004, 16:24

Ik zeg het al een tijdje, maar verrek...sloeg de volkskrant open en zag een stuk van Afshin Ellian (rechtsfilosoof) __________________________________________________ ______ "Maak grappen over de Islam" De eerste dichter die Mohammed A. (ibn Abdollah) als vijand van de islam verklaarde, heette Ka'b ibn al-Asjraf. De profeet gaf de opdracht de dichter met een mes te vermoorden. Volgens Ibn Ishaak hadden de terroristen het mes zo diep in het lijf van de dichter gestoken dat het uit zijn achterste naar buiten kwam. De profeet Mohammed A. was een voorbeeld voor Mohammed B., die Theo van Gogh als de vijand van Allah heeft afgeslacht. Welkom in het Midden Oosten. Maar wij zijn toch in Europa? De kunstzinnige,filosofische en juridische kritiek op religie is een essentieel aspect van de Europese cultuur. W.F. Hermans en andere schrijvers gebruikten scherpe en soms grove woorden over het christendom. Christus in een erotische film, lachwekkende aspecten van het gereformeerde geloof worden als toelaatbaar ervaren. Toch heerst er hier een soort (zelf)censuur over de islam. Wie durft over de erotische liefhebberijen van Mohammed te filmen? Zou Youp van het Hek ooit pittige grapjes over Allah maken? Zou Jan Mulder het durven Mohammed tot een halve gare te verklaren? De Nederlandse moslim is geleerd dat over hun religie geen kritische gedachten mogen worden geuit. De islam wordt derhalve zwaar gediscrimineerd. De Nederlandse cultuur behandelt de islam als een verboden domein voor het kritische denken. Hierbij roep ik alle kunstenaars, literatoren en academici op om te stoppen met het discrimineren van de islam. Als op tv en in honderden theaterzalen over de islam grajes worden gemaakt, en als ook de academici de islam kritisch gaan benaderen, dan leert dat moslims tolerantie. De terroristen kunnen een handje vol critici van de islam intiminderen en elimineren, maar ze kunnen nooit honderden kritische geesten doden. Kom op vrienden, betreed de bordelen en de gruwelkamers van Mohammed A. en Allah, daar vindt u enorme inspiratie. Kom op collega academici, leg de islam op de snijtafel van de filosofie. Anders is het de vraag hoeveel moorden onze samenleving kan verwerken Door: Afshin Ellian - rechtsfilosoof en columnist van NRC Handelsblad uit: De volkskrant

hondacbr600rr
06-11-2004, 16:30
goed stukje!!!!

grendel
06-11-2004, 16:34
Ik zeg het al een tijdje, maar verrek...sloeg de volkskrant open en zag een stuk van Afshin Ellian (rechtsfilosoof) __________________________________________________ ______ "Maak grappen over de Islam" De eerste dichter die Mohammed A. (ibn Abdollah) als vijand van de islam verklaarde, heette Ka'b ibn al-Asjraf. De profeet gaf de opdracht de dichter met een mes te vermoorden. Volgens Ibn Ishaak hadden de terroristen het mes zo diep in het lijf van de dichter gestoken dat het uit zijn achterste naar buiten kwam. De profeet Mohammed A. was een voorbeeld voor Mohammed B., die Theo van Gogh als de vijand van Allah heeft afgeslacht. Welkom in het Midden Oosten. Maar wij zijn toch in Europa? De kunstzinnige,filosofische en juridische kritiek op religie is een essentieel aspect van de Europese cultuur. W.F. Hermans en andere schrijvers gebruikten scherpe en soms grove woorden over het christendom. Christus in een erotische film, lachwekkende aspecten van het gereformeerde geloof worden als toelaatbaar ervaren. Toch heerst er hier een soort (zelf)censuur over de islam. Wie durft over de erotische liefhebberijen van Mohammed te filmen? Zou Youp van het Hek ooit pittige grapjes over Allah maken? Zou Jan Mulder het durven Mohammed tot een halve gare te verklaren? De Nederlandse moslim is geleerd dat over hun religie geen kritische gedachten mogen worden geuit. De islam wordt derhalve zwaar gediscrimineerd. De Nederlandse cultuur behandelt de islam als een verboden domein voor het kritische denken. Hierbij roep ik alle kunstenaars, literatoren en academici op om te stoppen met het discrimineren van de islam. Als op tv en in honderden theaterzalen over de islam grajes worden gemaakt, en als ook de academici de islam kritisch gaan benaderen, dan leert dat moslims tolerantie. De terroristen kunnen een handje vol critici van de islam intiminderen en elimineren, maar ze kunnen nooit honderden kritische geesten doden. Kom op vrienden, betreed de bordelen en de gruwelkamers van Mohammed A. en Allah, daar vindt u enorme inspiratie. Kom op collega academici, leg de islam op de snijtafel van de filosofie. Anders is het de vraag hoeveel moorden onze samenleving kan verwerken Door: Afshin Ellian - rechtsfilosoof en columnist van NRC Handelsblad uit: De volkskrant Wie durft het aan ? Een oosterse variant op The Life of Brian :D

Cicatrice
06-11-2004, 16:34
Wie durft het aan ? Een oosterse variant op The Life of Brian :D Ja jij wilde niet meedoen :kwaad:

MaRouaN
06-11-2004, 16:35

Ze willen er toch ook alles aan doen om ons geloof kapot te maken :jammer: Begin maar zou ik zeggen ik denk eerder Nederland zo in een hel veranderd. Nee ik denk het niet ik weet het haast wel zeker.

grendel
06-11-2004, 16:35
Ja jij wilde niet meedoen :kwaad: Ok, Ok, ik begin alvast aan het script :D

grendel
06-11-2004, 16:36
Ze willen er toch ook alles aan doen om ons geloof kapot te maken :jammer: Begin maar zou ik zeggen ik denk eerder Nederland zo in een hel veranderd. Nee ik denk het niet ik weet het haast wel zeker. Hoezo ? Hebben moslims geen humor ?

MaRouaN
06-11-2004, 16:38
Hoezo ? Hebben moslims geen humor ? Ik heb geen humor door mijn profeet te beledigen daar zie ik de humor van niet in. Of door Allah/God te beledigen sorry ik zie daar de humor echt nie van in. :)

MaRouaN
06-11-2004, 16:40
Geloof kapot maken? Je moet eens trachten wat meer humor te vinden in het leven, geeft je een heel andere kijk op het leven en hoef je niet constant door het leven te hobbelen als het eeuwigdurende slachtoffer. Niet alle moslims zijn zo enggeestig en kunnen altijd nog wel een portie humor smaken... Die anderen, zijn azijnzeikers. Als ik humor wil dan vertel ik wel een goede mop. Geloof mij ik ken er zoveel en heb genoeg lol in het leven. Maar beledigingen richting mijn profeet of naar Allah sbwt door moppen/grappen over hen te vertellen. Dat is voor mij geen humor. :)

Cicatrice
06-11-2004, 16:40
Ik heb geen humor door mijn profeet te beledigen daar zie ik de humor van niet in. Of door Allah/God te beledigen sorry ik zie daar de humor echt nie van in. :) Dus als ik om jou een grapje maak beledig ik jou? Nou zeg... :ego:

Deniro
06-11-2004, 16:42
Ik heb geen humor door mijn profeet te beledigen daar zie ik de humor van niet in. Of door Allah/God te beledigen sorry ik zie daar de humor echt nie van in. :) Ik ook niet. Zeker niet als het spottend humor is. Dat "andere soort" humor (gewoon leuke aardige humor) kan ik echter wel waarderen. Maar het gaat er niet om dat we zelf grappen MAKEN over ons geloof, maar meer dat we het kunnen absorberen.

amerrabi
06-11-2004, 16:42
Afshin Ellian Ga zo verder Kut-Iranees. Kut_Iranees komt gewoon ****ing aandacht te kort. Hier een beetje zijn eigen geloof notabene zwart zitten maken en dat voor een ****ing-vreemdelingenpas.

MaRouaN
06-11-2004, 16:43
Dus als ik om jou een grapje maak beledig ik jou? Nou zeg... :ego: Over mij mag je een grapje maken hoor ik maak me daar nie druk om. Trouwens niet iedere mens is hetzelfde. Er zijn ook nederlanders dat als je over hen een grapje maakt dat ze je in de haren willen vliegen. Maar goed er zit een groot verschil tussen een grapje maken over mij en een grapje maken over Allah sbwt of over een bepaalde profeet. Zo zijn moslims niet :)

grendel
06-11-2004, 16:45
Ik heb geen humor door mijn profeet te beledigen daar zie ik de humor van niet in. Of door Allah/God te beledigen sorry ik zie daar de humor echt nie van in. :) Humor is niet per definitie een belediging. Je kunt van je god houden en er toch grappen over maken, net zoals je gek kunt zijn op je (eventuele) schoonmoeder maar er toch graag grappen over maken :D

MaRouaN
06-11-2004, 16:46

Ach nee, jouw profeet, is ie jouw bezit soms? Bedenk dan maar dat jouw profeet net als jij een mens van bloed was met al zijn heb en onhebbelijkheden die elk mens eigen zijn. Onhebbelijkheden die men gerust op een humorvolle wijze mag benaderen. Nou ga je gang dan want ik weet dat jij staat te springen om mijn profeet met een bepaalde grap voor paal te zetten. Begin maar zou ik zeggen. Ik doe daar niet aan mee. Dat jij er zo tegenaan kijkt omdat je niet gelooft moet je zelf weten IK GELOOF!! :)

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13