Bekijk originele versie : Wat zou een oplossing zijn?
Ik lees alleen wat er gebeurd is, en wat mensen er van vinden van deze hele toestand..
Maar niemand komt eigenlijk met een oplossing, wat zou die moeten zijn denken jullie?
Voor mij is de oplossing de wet wat betreft de vrijheid van meningsuiting aantepassen..
Met Religie moet je niet spotten zowel, Islam, Christen, Jodendom enzv..
Zoals die Marokkaanse man gister zei op nova: Hebben wij moslims ooit een bijbeltekst op een lichaam geschreven?
redouan106
06-11-2004, 12:43
Hebben wij ooit een mes met een brief in een moslimbuik gestoken?
Ken je het verschil niet tussen film en kunst en een dood mens op straat met twee messen in zijn lijf gestoken en met kogels afgemaakt?
Homerus.
WOW, ga je nou zielig blijven doen.............
Hij is dood: Het is fout: Maar nu ben je aan het overdrijven!!!!!!!
De meeste nederlanders vinden het niet eens erg als hen eigen moeder overlijd en nu eens doet het ze pijn dat een kunstenaar is vermoord!!!!!
Ik denk dat wij moslims(marokkanen) er meer mee zitten dat hij dood is, dan dat de MEELOPERS er mee zitten....
Het is nu een trend om zielig te gaan doen, dus dan gaat iedereen zielig doen.........
Zo werkt dat niet kameraad: Als je een echt persoon met een hart, dan zal elke dood, elke moord jou pijn doen....
En niet alleen wanneer het uitkomt en wanneer iedereen meedoet met die hele heisa
Ik vraag me een beetje af waarom Raihana zich aangesproken voelt. De film ging over onderdrukte vrouwen en was niet aan jou gericht. Er gebeurt niets in dat wettelijk niet mag, dus waar maak je je druk over?
Slapen, Alhoceimer? Leg eens uit. Theo was het boegbeeld van schofterigheid. Als mensen denken dat hij tever gaat kunnen ze hem aanklagen. Prima systeem, wat mij betreft hoeft dAAr niets aan te veranderen.
Life of brian. Verbieden?
Jezus was een palestijn. Verbieden?
Vrijheid van meningsuiting is een hoog goed. Het is aan mensen zelf om daar beschaafd mee om te gaan.
We zijn van de inquisitie naar de verlichting gegaan. Wees er blij mee, zou ik zeggen.
maly_pense
06-11-2004, 13:35
Ik lees alleen wat er gebeurd is, en wat mensen er van vinden van deze hele toestand..
Maar niemand komt eigenlijk met een oplossing, wat zou die moeten zijn denken jullie?
Voor mij is de oplossing de wet wat betreft de vrijheid van meningsuiting aantepassen..
Met Religie moet je niet spotten zowel, Islam, Christen, Jodendom enzv..
Zoals die Marokkaanse man gister zei op nova: Hebben wij moslims ooit een bijbeltekst op een lichaam geschreven?
En Raihana,
moeten die gelovigen dan ook niets eens ophouden kwaad te spreken over mensen die hun leven anders hebben ingericht dan het hunne.
moeten die religieuzen niet eens een keer ophouden op de stoel van Rechter Gods te gaan zitten en eerst zelf maar eens te gaan handelen zoals hun geloof dat voorschrijft,
moeten die gelovigen dan ook niet eens op houden met het discrimineren van homo's. Welke onnatuurlijke dingen ze zelf met het hunne doen, moeten ze zelf weten, maar van het mijne en wat ik ermee doe blijven ze met hun bloed besmeurde tengels van af!
Maly Pense
We dwalen af....
Wat kan je er aan doen? Ik vind dat een hele goede vraag.
Allereerst vind het ik fout dat 'de oorlog verklaard' is. Dit straalt veel negativiteit uit. Okay, de extremisten moeten opgespoord worden en de wet moet worden aangepast (een aanslag beramen is nog steeds niet strafbaar; pas als je het doet dan kan je gestraft worden). Maar 'oorlog' is gewoon een fout woord.
Ten tweede vind ik dat er veel meer gecommuniceerd moet worden tussen moslims en de regering. Ik bedoel, de regering geregeerd nog te veel vanuit een christelijk standpunt. Wat wil 'de moslim' en wat kunnen we er aan doen om zoveel mogelijk aan jullie wensen te voldoen. Waar vind 'de moslim' waar het fout gaat? Zijn we te soft? Houden te weinig rekening met de islam? Welke dingen doen nederlanders waar moslims zich aan ergeren?
Verder moet eraan gewerkt worden om de multiculturele samenleving daadwerkelijk een samenleving te maken; ik vind dat we nog te veel in een wij-zij leven. We moeten ons veel meer mengen.
Ook vind ik dat er ook andersom gecommiceerd moet worden. Laat 'de nederlander' zeggen waaraan hij zich stoort bij een 'buitenlander'. Ik stoor mij er bijvoorbeeld aan dat kleine turkse kinderen helemaal alleen op hun driewieler over straat fietsen. Misschien gebeurd dat alleen in ons dorp, maar ik maak mij er gewoon zorgen over en ik irriteer mij eraan. Ik wil dit soort dingen uitpraten, maar ja, je gaat niet zomaar aanbellen van; He let eens op dat kind!
Ik denk dat als we open naar elkaar zijn, dat er al een hele boel frustaties weggehaald kunnen worden. Als we niet meer boos op elkaar zijn, dan heel misschien...komt alles nog eens goed en kunnen we echt in vrede leven met elkaar.
Het lijkt zo mooi, maar is het bereikbaar?
Beste Raihana, de oplossing ligt bij de politici, maar aangezien die zelf meer aan polariseren doen dan met respectabele oplossingen komen vrees ik dat het alleen maar nog meer uit de hand kan lopen.
Ps:ik had nooit geweten dat een aap uit Afrika het land zo kon ontwrichten.
Je zou een beetje kunnen dimmen.
Volgens mij is het niet Hirschi Ali die een moord gepleegd heeft en daarmee een aanslag op de vrijheid van meningsuiting.
Mensen als jij en Raihana blijven op deze manier de zaak polariseren.
De wet op de vrijheid van meningsuiting mag NOOIT worden aangepast ten voordele van welke religie dan ook.
We hebben hier een strikte scheiding van kerk en staat. We hebben een grondwet die boven iedere religieuze wet staat en zo moet het blijven.
Het aanpassen van die wet is in mijn ogen niets minder dan wanneer we de koran zouden wijzigen zodat daar geen vrouwonvriendelijke en homo-onvriendelijke teksten meer in staan.
Wat?? De meeste Nederlanders vinden het niet erg als hun moeder overlijd?? Volgens mij ben jij echt contactgestoord wat Nederlanders betreft!!
En MIJ als NEDERLANDER doet elke moord me pijn, net als de meeste Nederlanders! Sjeeeees voor jou geldt ook: Ga hersenen kweken onder kunstlicht.
Hehe, dan moet hij wel eerst een paar cellen hebben die hij verder op kan kweken. En ik betwijfel of hij die basis eigenlijk wel heeft.
Ik haal deze even naar boven. Want je kan nog zo kwaad zijn en schelden en schreeuwen wat je wil of misschien wel heel erg bang zijn, maar dat helpt niet. Uiteindelijk moet er een oplossing komen....
Nee Nee hij heeft geliji!
wat de dader van gogh heeft gedaan was FOUT
laten we het verleden rusten en aan een vredige toekomst denken door idnerdaad naar oplossingen te zoeken
Volgens mij begint het allemaal met het grote toverwoord RESPECT.
Moslims hebben vaak groot respect voor hun ouders, daar kunnen nederlanders nog wat van leren. Maar what about de rest van de wereld? Je kan iemand nog zo lelijk, vies, walgelijk of weet-ik-wat vinden, ik vind dat je TEN ALLE TIJDEN respect moet hebben. Dus als je een mening hebt over iemand of over een bevolkinsgroep, beargumenteer dit dan netjes en ga niet stom lopen schelden met Kaaskop, Geitenneuker of welk woord je dan ook kan bedenken. Kijk eens naar HET LAGER HUIS en neem daar een voorbeeld aan!
Dit stukje is bestemd voor iedereen of je nou zwart, bruin, geel, wit of pimpelpaars bent!
Praetorian
06-11-2004, 19:44
Volgens mij begint het allemaal met het grote toverwoord RESPECT.
Moslims hebben vaak groot respect voor hun ouders, daar kunnen nederlanders nog wat van leren. Maar what about de rest van de wereld? Je kan iemand nog zo lelijk, vies, walgelijk of weet-ik-wat vinden, ik vind dat je TEN ALLE TIJDEN respect moet hebben. Dus als je een mening hebt over iemand of over een bevolkinsgroep, beargumenteer dit dan netjes en ga niet stom lopen schelden met Kaaskop, Geitenneuker of welk woord je dan ook kan bedenken. Kijk eens naar HET LAGER HUIS en neem daar een voorbeeld aan!
Dit stukje is bestemd voor iedereen of je nou zwart, bruin, geel, wit of pimpelpaars bent!
Tja, de één verstaat dit onder respect, de andere dat......
De oplossing ligt volgens mij in SAMENWERKING met de welwillende marokaan......
Samen bouwen aan een nieuwe toekomst....
Vrijheid van meninguiting is prima......je mag heir zeggen wat je wilt, maar de vraag is ....MOET je ook alles zeggen wat je wilt....en zo ja....waarom dan?
Fatsoenlijk zijn is OOK een groot goed....
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.