Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : A. & B &?

Pagina's : [1] 2

gEwE
06-11-2004, 01:42

Wat zou men ervan vinden als DeWilde, Geert & Anaali, Hirsi een sequel maken van Submission. Zouden de meesten zich dan al knikkend en vol overgave onderwerpen aan de telebuis? Zal dit niet zorgen voor nog meer irritatie bij een voor ons nog onbekende meneer C.? Zijn personen als Fortuyn niet de oorzaak van deze wel-levende moordsfeer? Beseft men niet dat A. & B. met plezier gebruik maken van de haat richting moslims? Realiseert men zich dat A. & B. graag een situatie zien waarin vele moslims eveneens* niet-moslims haten? Zoals het er nu naar uitziet reageren velen precies op de manier als B. (bijv.) gewild heeft; het is noodzaak om juist nu geen zwart-wit mentaliteit te hanteren... Hoe dan ook, laten we niet datgene doen wat bovenstaande haatzaaiers willen dat we doen! gEwE _____________________________________________ * net als hoe bepaalde niet-moslims moslims haten

MerCi
06-11-2004, 01:46
Inderdaad. Laat dit alfabet maar aflopen bij letter B.

gEwE
06-11-2004, 01:57
Inderdaad. Laat dit alfabet maar aflopen bij letter B. Merci beaucoup voor je wijze bijdrage! gEwE

charles
06-11-2004, 02:00
Het is vreselijk makkelijk om door te gaan zoals we altijd deden. als jood in amsterdam-west werd het mij vroeg duidelijk hoe velen over mij dachten...als jood. en het lijkt me hetzelfde voor een maroc die alleen maar het nieuws kijkt of de krant leest. we hebben een stempel allemaal. ik kan veilig bij mijn joodse broeders hangen,en maar praten over de dreiging van de islam,net zoals islamieten makkelijk de weg vinden naar de haat tegen joden. zijn we niks meer dan wat iemand anders ons heeft vertelt?of denken we door? Is het een mens die theo van gogh heeft vermoord?was het een mens die pim vermoorde? of waren het een marokkaan en een nederlands dierenfreak? voor mij persoonlijk waren het allebei mensen die de weg kwijt waren.die hun geloof gebruiken voor de verkeerde doeleinden. en dit is waar wij in het verhaal voorkomen..wij die onze broeders en zusters vertellen dat de weg naar god,welke god dan ook,niet samen gaat met geweld. Het is makkelijk om in je rol te blijven...kwade maroc....kaaskop die vind dat hij meer rechten heeft..jood die vind dat hij meer vervolgd is... denk nou eens voorbij je hokje...je bent geen kaaskop...geen maroc..geen turk.. geen suri..je bent mens eerst..en wij moeten er samen iets van maken. help.

gEwE
06-11-2004, 02:22

Het is vreselijk makkelijk om door te gaan zoals we altijd deden. als jood in amsterdam-west werd het mij vroeg duidelijk hoe velen over mij dachten...als jood. en het lijkt me hetzelfde voor een maroc die alleen maar het nieuws kijkt of de krant leest. we hebben een stempel allemaal. ik kan veilig bij mijn joodse broeders hangen,en maar praten over de dreiging van de islam,net zoals islamieten makkelijk de weg vinden naar de haat tegen joden. zijn we niks meer dan wat iemand anders ons heeft vertelt?of denken we door? Is het een mens die theo van gogh heeft vermoord?was het een mens die pim vermoorde? of waren het een marokkaan en een nederlands dierenfreak? voor mij persoonlijk waren het allebei mensen die de weg kwijt waren.die hun geloof gebruiken voor de verkeerde doeleinden. en dit is waar wij in het verhaal voorkomen..wij die onze broeders en zusters vertellen dat de weg naar god,welke god dan ook,niet samen gaat met geweld. Het is makkelijk om in je rol te blijven...kwade maroc....kaaskop die vind dat hij meer rechten heeft..jood die vind dat hij meer vervolgd is... denk nou eens voorbij je hokje...je bent geen kaaskop...geen maroc..geen turk.. geen suri..je bent mens eerst..en wij moeten er samen iets van maken. help. Kleine voetnoot: in mijn ogen zijn de Fortuyn & van Gogh ook haatzaaiers te noemen. Bedankt voor je bijdrage.

charles
06-11-2004, 02:46
Fortuyn & van Gogh waren voor mij mensen met een duidelijke mening die niet de mijne was.voor mij dus geen haatzaaiers. hoe definieer je eigenlijk een haatzaaier? ligt dat bij degene die wat zegt,of bij iemand die een mening hoort en het daar niet mee eens is?volgens mij zijn dat soort dingen bij de wet vastgelegd. Het is erg saai om te doen,maar laten we toch eens terug gaan naar dat wat ons allen hier bindt.de nederlandse wet. Als iemand vind dat een ander hem beledigd of zoiets,dan gaan je naar de politie en doe je aangifte van smaad of iets dergelijks. ik respecteer ieders geloof..absoluut. maar wanneer er een conflict is tussen geloof en wet,dan gaat de wet voor..altijd. iedereen die zich daar niet in kan vinden,woont in het verkeerde land,ik kan dat niet anders zien. als jou geloof je meer waard is dan de wet,moet je in een land gaan wonen waar het geloof belangrijker is dan de wet van het land.

gEwE
06-11-2004, 02:49
Fortuyn & van Gogh waren voor mij mensen met een duidelijke mening die niet de mijne was.voor mij dus geen haatzaaiers. hoe definieer je eigenlijk een haatzaaier? Begin maar eerst hier eens een antwoord op te geven & kom dan adviezen verspreiden, is mijn raadgeving. gEwE

charles
06-11-2004, 03:03
eeh..erg makkelijk.. ik vraag je om een definitie..en nu mag ik die zelf geven? jij komt met de term..haatzaaier..dus aan jou om je eigen term te definieren.

gEwE
06-11-2004, 03:32
eeh..erg makkelijk.. ik vraag je om een definitie..en nu mag ik die zelf geven? jij komt met de term..haatzaaier..dus aan jou om je eigen term te definieren. Jij hebt net een "conclusie" getrokken door het woordje dus; derhalve is het woord aan jou...

charles
06-11-2004, 03:46
verschuilen achter woorden een begrip waar je wat mee kan? dus..terug...naar onderwerp...reactie.....en jou reactie...

crescendo
06-11-2004, 03:48
Een niet-veredelde Suidae die de dood van honderduizend Iraakse burgers en duizenden palestijnen als democratische verdediging tegen de Islam bestempelt, is in mijn ogen de grootste haatzaaier. Heb trouwens weer van een andere haatzaaiende kankergezwel vernomen dat hij vindt en ik citeer; "het zijn salafisten die we moeten uitroeien zoals bush doet" en "de profeet leert moslims discrimineren, het staat in de koranversen" En dat van een Iranier die Ayatolla Khomeini met open armen heeft ontvangen. En dan nog beweren dat de moslims haatzaaien. Najibsri Een makaak, is dat niet een soort aap? Zolang jij gekozen volksvertegenwoordigers voor kankergezwel uitmaakt, ben je niet geschikt om in een democratie te wonen en kun je, als potentiele landverrader, beter opkrassen naar Saoedi-Arabie of een van die andere moslimdictaturen. Het moslimextremisme is de grootste bedreiging van de vrijheid sinds de nazi en de communisten. De Amerikanen hebben dat beter begrepen dan wij. Ze hebben de nazi's verslagen, het communisme laten verkruimelen, en meer recentelijk, de Taliban ondergeschoffeld en Satan Hoessein afgezet. Iran en Syrie volgen binnenkort.

charles
06-11-2004, 04:16
op de vraag....kan je je verschuilen achter woorden was het antwoord dus JAAAAA :) ga dus indien mogelijk...helemaal terug naar het begin... we hadden een discussie...terug naar jou reactie...en dan mijn reactie..en dan inhoudelijk reageren. ja inhoudelijk.

gEwE
06-11-2004, 14:33
op de vraag....kan je je verschuilen achter woorden was het antwoord dus JAAAAA :) ga dus indien mogelijk...helemaal terug naar het begin... we hadden een discussie...terug naar jou reactie...en dan mijn reactie..en dan inhoudelijk reageren. ja inhoudelijk. Er zijn genoeg speeltuinen in Nederland; ga eens daar eerst wat ervaring opdoen op het gebied van schommeltjes etc. en kom dan maar praten over hoe een (gezonde) discussie moet zijn. Klaarblijkelijk is jou mijn eerste bericht helemaal ontgaan, tenminste de doelstelling ervan... Bovendien is de issue niet dat ìk de definitie van haatzaaiers wel of niet ken, het is dat jíj dit begrip gebruikt en er dan bij vraagt wat de definitie er van moet zijn. Inhoudelijk reageren gebeurt pas wanneer jij het eerste gedeelte van jouw reactie verklaart, waar overigens al inhoudelijk op gereageerd is!

gEwE
06-11-2004, 17:01
ewa ben benieuwd od de discussie nog doorgaat of niet Wat vind jij van eerder genoemde haatzaaiers....? Ben je het er mee eens dat velen precies voldoen aan de verwachtingen van deze haatzaaiers en daarom (de) haat oogsten?

Pagina's : [1] 2