Bekijk originele versie : fruta planta helpt niet
een tijdje geleden las ik dat veel mensen hierdoor kilo's kwijtraakten, dus ik kopen. Maar het helpt geen zier! Ik ben mn overgewicht meer dan spuugzat. Welke dingen helpen ECHT!
zucht........
je hebt gelijk dat helpt niet degene die da zegge willen gewoon opvallen.ik ben veel afgevallen op natuurlijke wijze
lady_onbekend
01-11-2011, 16:23
als je het echt zat bent, en je hebt echt erg veel overgewicht dan zou ik misschien een maagoperatie overwegen.
ik zit er ook aan te denken, ik ben het meer dan zat om zo door het leven te gaan!!
SuperNurse24
01-11-2011, 16:47
Afvallen is 1 grote strijd dame en jij bent de enige die die kan voeren. Zo een pilletje gaat dat echt niet voor jou doen.
Je weet donders goed wat je moet doen om af te vallen, dus kom aub niet klagen, want kan echt niet tegen zulk gedrag.
Alsof er nog overgewicht op de wereld zou zijn als deze pil zou helpen.
Je zult zelf moeite moeten doen, en het is 1 grote strijd met vooral veel bloed, zweet en tranen. Ik kan het weten.
Deze tekst is niet aanvallend bedoeld, ik hoop alleen dat het een eye opener voor je zal zijn.
Als je het echt zo beu bent moet je er wat aan doen. Afblijven van de chips, choco, snoep en junkfood. Ga bewegen/sporten, gezond eten. Dat is het enige wat helpt om af te vallen.
brownie74
01-11-2011, 16:54
Als je kilos kwijtwilt moet je er natuurlijk wat voor over hebben.
ga naar de sportschool of koop een hometrainer ( je weet wel zo'n fiets)
na 20 minuten fietsen gaat je lichaam in het rood (spreekt je vetreserves aan)
doe spierversterkende oefeningen (je kan een paar lichte gewichten aanschaffen)
qua voeding moet je overschakelen naar vette vis (zalm,makreel,tonijn) kipfilet,kalkoenfilet en veel fruit en groenten.
bruin ipv wit brood
ontbijt met havermout en fruit ( haalt je cholesterol naar beneden en zorgt ervoor dat je geen vet bijkomt
na 20uur alleen maar natuurlijke (voor sommigen vieze) kwark ( niet degene met toegevoegde suikers of fruit maar die witte natuurlijke
vettige dingen, bakken,frituren moet je bannen
zolang mensen niet weten wat het is om dik te zijn moeten ze niet komen zeggen dat ik aan het zeuren ben! Het is heel erg moeilijk om zomaar af te vallen. Ik ben jaren bezig alleen de meeste beseffen dat niet.
ik heb zo'n fiets gekregen van een vriendin alleen dat soort dingen hou je ook niet uit. Ik heb me daarom ingeschreven op een sportschool, en alles bij mekaar val ik heus wel wat af maar het gaat me niet snel genoeg.
Er zijn hier mensen die zeggen dat ze binnen een maand 20kilo kwijtraken. Nou dat wil ik dus ook. Alleen HOE dan??
Bedankt brownie ;)
SuperNurse24
01-11-2011, 17:43
Ik neem aan dat je mij bedoelt met je reactie. Je moest eens weten meid, ik weet donders goed wat afvallen is. En ik ben er ook nog lang niet, maar ik wilde vroeger ook altijd snel snel, maar zo werkt je lichaam niet. Die wijze les heb ik echt wel geleerd.
Jij wilt gemak en het liefst nu, maar dat is toch niet realistisch. Ik hoop dat je beseft dat het hard werken zal zijn en dat je ook al ben je op gewicht altijd zult moeten blijven uitkijken dat je niet weer terugvalt.
brownie74
01-11-2011, 17:56
zolang mensen niet weten wat het is om dik te zijn moeten ze niet komen zeggen dat ik aan het zeuren ben! Het is heel erg moeilijk om zomaar af te vallen. Ik ben jaren bezig alleen de meeste beseffen dat niet.
ik heb zo'n fiets gekregen van een vriendin alleen dat soort dingen hou je ook niet uit. Ik heb me daarom ingeschreven op een sportschool, en alles bij mekaar val ik heus wel wat af maar het gaat me niet snel genoeg.
Er zijn hier mensen die zeggen dat ze binnen een maand 20kilo kwijtraken. Nou dat wil ik dus ook. Alleen HOE dan??
Bedankt brownie ;)
Het is niet verstandig om teveel ineens af te vallen.
afvallen is ook niet de oplossing want spieren wegen meer dan vet -----> als je traint kan het zijn dat je zelfs bijkomt (dat is niet negatief want dat betekent vaak dat je vetgehalte minder is maar je in spieren bent bijgekomen)
jezelf uithongeren heeft geen zin en je gaat het dan niet volhouden
ga naar deze forum en lees je in over voeding: http://forum.dutchbodybuilding.com/
val je ineens te veel af dan ga je van die lelijke overtollige vetkwabben en striemen hebben.
indien je echter cardio doet, de juiste oefeningen doet (spierversterkende oefeningen) dan ga je strakker worden.
ga dus naar je sportschool en vraag of ze je vetpercentage willen meten
dit doe je dan ook elke maand zodat je kan zien hoe je evolueert
qua voeding is het beter om 5 maaltijden ipv 3 te hebben zoals de meesten doen
belangrijk is om s morgens goed te ontbijten
voorbeeld:
ontbijt havermout - banaan -koffie of 4 sneetjes grof brood met kalkoenfilet/nutella of kaas
12h30 zalm-brocolli en aardappelpuree + niet koolzuurhoudende dranken (alle bruisende dranken moet je bannen)
15h00 soep + fruit
18h00 groentenschotel met kip
na 20h00 alleen maar kwark ( beter voor je maag, beter voor de spieropbouw en geeft je een goed gevoel bij het opstaan
op het werk kun je niet altijd warm eten dus grof brood met beleg als kalkoen,kip,kaas en tonijn is ook goed
als je dit doet ga je sowieso eerst beter beginnen voelen en na een aantal maanden ga je verbijsterd zijn als je voor de spiegel staat
Ik neem aan dat je mij bedoelt met je reactie. Je moest eens weten meid, ik weet donders goed wat afvallen is. En ik ben er ook nog lang niet, maar ik wilde vroeger ook altijd snel snel, maar zo werkt je lichaam niet. Die wijze les heb ik echt wel geleerd.
Jij wilt gemak en het liefst nu, maar dat is toch niet realistisch. Ik hoop dat je beseft dat het hard werken zal zijn en dat je ook al ben je op gewicht altijd zult moeten blijven uitkijken dat je niet weer terugvalt.Nou sorry voor mn reactie dan. het is gewoon frustrerend als ik denk dat mensen me niet begrijpen. het is inderdaad hard werken maar soms is het alsof je er niks voor terugkrijgt. :'( ik ben het gewoon echt zat.
SuperNurse24
01-11-2011, 18:04
Kan ik me helemaal voorstellen, ik weet exact hoe je je voelt. Dan zie je superslanke dames die alles lijken te kunnen eten en er toch zo fantastisch uitzien.
Ik weet het, ik weet het, alleen besef dat er geen snelle oplossing is. Ik ben meer dan 45 kilo afgevallen door het Cambridgedieet te volgen. Een dieet waar je een ijzeren discipline voor moet hebben en geloof mij maar als ik zeg dat ik regelmatig heb gejankt van woede, frustratie en gewoon puur zin hebben in eten.
Ik ben er nog steeds niet, wil nog 20 kilo afvallen inshallah, alleen ik heb geleerd van mijn cambridgeperiode dat je lichaam niet altijd doet wat jij wilt dat het doet. Je moet je lichaam en jezelf leren kennen! Je moet gezond eten gaan leren waarderen en dat integreren in je leven. Je hoeft heus niet de rest van je leven op sla te leven, maar als je bijv een avondje uit eten gaat, compenseer het dan door de volgende dag even minder te eten.
Ik ga ook starten met sporten, want helaas is dat ook iets wat het hele proces wel versnelt. Ik heb er een gruwelijke hekel aan, maar goed.
Ik hoop meis dat je je over je frustraties heen kunt zetten en vol goede moed kunt beginnen aan afvallen!
brownie74
01-11-2011, 18:15
Kan ik me helemaal voorstellen, ik weet exact hoe je je voelt. Dan zie je superslanke dames die alles lijken te kunnen eten en er toch zo fantastisch uitzien.
Ik weet het, ik weet het, alleen besef dat er geen snelle oplossing is. Ik ben meer dan 45 kilo afgevallen door het Cambridgedieet te volgen. Een dieet waar je een ijzeren discipline voor moet hebben en geloof mij maar als ik zeg dat ik regelmatig heb gejankt van woede, frustratie en gewoon puur zin hebben in eten.
Ik ben er nog steeds niet, wil nog 20 kilo afvallen inshallah, alleen ik heb geleerd van mijn cambridgeperiode dat je lichaam niet altijd doet wat jij wilt dat het doet. Je moet je lichaam en jezelf leren kennen! Je moet gezond eten gaan leren waarderen en dat integreren in je leven. Je hoeft heus niet de rest van je leven op sla te leven, maar als je bijv een avondje uit eten gaat, compenseer het dan door de volgende dag even minder te eten.
Ik ga ook starten met sporten, want helaas is dat ook iets wat het hele proces wel versnelt. Ik heb er een gruwelijke hekel aan, maar goed.
Ik hoop meis dat je je over je frustraties heen kunt zetten en vol goede moed kunt beginnen aan afvallen!
cambridge dieet is dan ook niet de ideale manier
de sleutel tot je succes is niet afvallen maar je vetpercentage
je kan 2 meiden hebben die 1m70 groot zijn en 70kg wegen maar bij de ene zou je zeggen wow en bij de andere zou je zeggen oei
- je gewicht zegt niet alles maar wel het vet je rond je botten hebt
vet% naar beneden halen doe je door cardio -----> na 20 minuten begint je lichaam haar vetreserves aan te spreken
doe ook spierversterkende oefeningen ( hoe meer spieren je hebt hoe meer vet je gaat verbranden)
na je training( wacht nooit langer dan een uur na de training om te eten) zorg je ervoor dat je eiwitten naar binnen haalt (groenten,vette vis,kalkoen en kip)
gooi die cambridge maar in de lappenmand want het is een kwestie van tijd voor je gaat opgeven en weer aankomen omdat je snakt naar eten.
volg je de methode die ik jou geef dan ga je sneller resultaat zien, het langer volhouden en er zelfs plezier aan beleven
cambridge dieet is dan ook niet de ideale manier
de sleutel tot je succes is niet afvallen maar je vetpercentage
je kan 2 meiden hebben die 1m70 groot zijn en 70kg wegen maar bij de ene zou je zeggen wow en bij de andere zou je zeggen oei
- je gewicht zegt niet alles maar wel het vet je rond je botten hebt
vet% naar beneden halen doe je door cardio -----> na 20 minuten begint je lichaam haar vetreserves aan te spreken
doe ook spierversterkende oefeningen ( hoe meer spieren je hebt hoe meer vet je gaat verbranden)
na je training( wacht nooit langer dan een uur na de training om te eten) zorg je ervoor dat je eiwitten naar binnen haalt (groenten,vette vis,kalkoen en kip)
gooi die cambridge maar in de lappenmand want het is een kwestie van tijd voor je gaat opgeven en weer aankomen omdat je snakt naar eten.
volg je de methode die ik jou geef dan ga je sneller resultaat zien, het langer volhouden en er zelfs plezier aan beleven
iK geloof wel in de methode dat je zegt.
dus je eet eigenlijk 2keer warm op n dag?
Ik ga het zeker proberen, wil graag 15 kilo af.
Idealiste
02-11-2011, 09:19
Ik lees nu het een en ander mee, en ik denk bij mezelf... O MY GOD!!!
de één wilt je veranderen in een bodybuilder,,, de ander valt je aan... de ander smeert je een maagoperatie aan (waarvan ik denk dat je dr waarschijnlijk te dun voor bent)
Waarschijnlijlk allemaal goed bedoeld!!! en daarom ook deze tip van mij.
Maak afvallen leuk!!! en dat kan met een paar simpele tips (met persoonlijke!! voorbeelden);
- ga jezelf niet meteen uithongeren.. maar werk met alternatieven.ik neem tegenwoordig bijvoorbeeld snoepgroente of snoepfruit (gwn groente en fruit in een handig zakje) in plaats van een brownie. Ik neem een volkorenpistoletje ipv een kaasbroodje. water ipv redbull en magere melk ipv al die onzinnige troep (goedemorgen, vifit, milk & fruit chocolademelk enz. enz.).
- 10 x 3 kilo afvallen is beter dan 3 x 10 kilo afvallen. Werk met tussenstappen. dan en dan moet er 3 kilo af. is het niet gelukt? dan moet je meer bewegen (of goed kijken naar je eetschema )
- werk met beloningen: dus je geeft jezelf een streefgewicht.. NIET TE ENTHOUSIAST! dus stel je weegt 90 kilo dan streef je naar 85. en als je dat haalt beloon je jezelf. (met een springtouw zodat je meer kan bewegen :p ) haha daarmee bedoel ik dus te zeggen.. koop voor jezelf iets kleins.. sieraden ofzo. en geen eten!
- de welbekende drink veel water!!!!!
- eet alsjeblieft zo weinig mogelijk bananen alleen. ik eet bijvoorbeeld alleen maar banaan wanneer ik me slap voel ofzo. (het is altijd beter dan redbull!!)
dus..
geen gecrushh dieet!!
geen rare operaties
geen bodybuilding programma
geen depressies!
o en weetje... ik ben binnen een maand 8 kilo afgevallen!! maar dat kan aan mijn eetpatroon liggen. ik was bijvoorbeeld verslaafd aan die triple cookies van albert heijn en je kon me in de nacht wakker maken voor warme kaas croissantjes en verder hebben we hier een heeerlijke bakker met de lekkerste chocolade broodjes... dit heb ik allemaal moeten afzweren!!!!! en ik kreeg daarvoor in plaats... groente en fruit
-
Idealiste
02-11-2011, 09:21
als je meer dan 8 kilo wilt afvallen.. moet je erbij bewegen. hoeft niet persee sportschool. koop gewooon een fiets en fiets naar je dagelijkse bezigheden!
brownie74
02-11-2011, 15:32
iK geloof wel in de methode dat je zegt.
dus je eet eigenlijk 2keer warm op n dag?
Ik ga het zeker proberen, wil graag 15 kilo af.
Om een goed resultaat te krijgen moet je in principe niet minder gaan eten maar je voedingsgewoonten aanpassen
dat kan door het in 5 of 6 te doen ipv 3
je spijsvertering krijgt dan meer kans om haar werk te doen
ja,je mag 2 keer warm eten.
hier in het westen en bij ons in Marokko eten we vaak 3 keer per dag,maar we eten dan ook veel en bewegen weinig
dat is slecht voor de spijsvertering
in azie zie je ze de hele dag eten maar ze eten kleine porties
zo zie je in thailand de mensen vlees en vis op stokjes en mini kommetjes met rijst eten
in het straatbeeld moet je 3 uur wandelen voor je iemand ziet met overgewicht en dat is meestal geen thai.
ga gewoon op de site van dutch bodybuilding
daar kan je voedinschemas samenstellen
elke mens heeft nu eenmaal andere behoeftes
wat we wel allemaal gemeen hebben is dat als we onze vet% willen verlagen,meer energie moeten verbruiken dan we innemen
lichaamsbeweging ( begin de eerste week met 2 keer 25 minuten fietsen) week erna 3 x 25 fietsen,....etc
vergeet ook niet dat onze lichaam een geheugen heeft en je het moet uitdagen
als je elke week 25 minuten gaat fietsen gaat het resultaat stagneren omdat je lichaam er gewend aan geraakt
probeer dus na een tijdje bijvoorbeeld dan roeien,tennissen,lopen,squashen of combineer allen
lopen,roeien en fietsen kan je alleen, squashen en tennissen moet je een partner hebben natuurlijk
punt is gewoon dat je je lichaam constant moet uitdagen zonder je limieten te overschrijden
ga ook niet trainen als je ziek bent -----> NOOIT DOEN
na je training moet je binnen het uur eiwitten (zorgen voor spieropbouw) en voldoende vocht (water is het beste) binnenhalen
train je op dag a je armen en schouders dan moet je deze spiergroep 72 uur laten rusten zodat je het de kans geeft om te groeien.
ben je een koffiedrinker en doe je 3 suikertjes in de koffie dan kan je met 2 suikertjes in de koffie de volgende weken al het verschil zien
©2000-2013 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.