Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Waarom hoor ik hier niks over?

Pagina's : [1] 2

Raihana
05-11-2004, 21:38

Vijftien jaar en tbs geëist voor moord wandelvrouwtje Uitgegeven: 5 november 2004 16:31 LEEUWARDEN - Het Openbaar Ministerie heeft vrijdag voor het gerechtshof in Leeuwarden vijftien jaar celstraf en tbs met dwangverpleging geëist tegen de 30-jarige Erik W.. De man wordt ervan verdacht in februari vorig jaar zijn 79-jarige plaatsgenote J. van Offeren-Bik, die beter bekend stond als het wandelvrouwtje, te hebben verkracht en vermoord. De rechtbank in Assen veroordeelde W. in maart tot tien jaar gevangenisstraf en tbs. Een 79 jarige verkracht en vermoord door Erik W... komt het misschien door de naam dat we hier niks over horen, op tv, radio, media.. :rolleyes:

Tim76
05-11-2004, 21:39
Vreselijke vent hé. Zorgde voor heel veel opschudding in Emmen in die tijd. Heeft ook veel over in de krant gestaan. Maar met die moord werd niet de vrijheid van meningsuiting vermoord Raihana.

Borz
05-11-2004, 21:40
zo dit is ook behoorlijk....................

Raihana
05-11-2004, 21:42
Vreselijke vent hé. Zorgde voor heel veel opschudding in Emmen in die tijd. Heeft ook veel over in de krant gestaan. Maar met die moord werd niet de vrijheid van meningsuiting vermoord Raihana. Waarom niet zo een opschudding als bij T?

Tim76
05-11-2004, 21:44

Waarom niet zo een opschudding als bij T? Zei ik toch al.

knorknor
05-11-2004, 21:45
Waarom niet zo een opschudding als bij T? Dit HEEFT heel veel media aandacht gekregen. En als jij het verschil niet ziet ben je nog dommer als ik al dacht.

Tim76
05-11-2004, 21:49
Goed hoor, ga door, geef ze ervan langs. Ze zijn bang hoor, die Maro's, ik hoor dat ze nu al zoeken of er ook nog een crucifix ergens verborgen ligt, voor als de IslamGestapo om vijf uur 's ochtends aanklopt: "Fraulein, deine crucifix, bitte ..." Sorry, Tim als ik jouw berichtje misbruikte. Homerus. :D Half zes hoor, ze storen nooit tijdens het gebed :D

tonk
05-11-2004, 21:50
Waarom niet zo een opschudding als bij T? Het heeft flink wat aandacht gekregen, maar het wandelvrouwtje was geen bekende Nederlander, ze is niet op klaarlichte dag voor de ogen van vele getuigen vermoord, ze is niet in Amsterdam of andere grote stad vermoord en ze had geen briefje oid op haar borst. De moord had niks te maken met vrijheid van meningsuiting. En ook ging haar moordenaar er niet wild schietend vandoor.

Raihana
05-11-2004, 21:52
Zei ik toch al. Maar het komt toch op hetzelfde neer 2 mensen vermoord, en de ene is nog eens verkracht, wat in mijn ogen nog erger is.. Geef eens toe? Met pim's dood was het ook niet zo heftig als nu..

Raihana
05-11-2004, 21:54
Dit HEEFT heel veel media aandacht gekregen. En als jij het verschil niet ziet ben je nog dommer als ik al dacht. Big jij moet al helemaal niks zeggen, mensen voor de gek houden dat je aan de Ramdan mee doet.. Dat is pas dom en een lage manier om een topper en aandacht te krijgen!

Raihana
05-11-2004, 21:55
Het heeft flink wat aandacht gekregen, maar het wandelvrouwtje was geen bekende Nederlander, ze is niet op klaarlichte dag voor de ogen van vele getuigen vermoord, ze is niet in Amsterdam of andere grote stad vermoord en ze had geen briefje oid op haar borst. De moord had niks te maken met vrijheid van meningsuiting. En ook ging haar moordenaar er niet wild schietend vandoor. Ben je Erik W nou aan het goed praten Mevr Tonk?

tonk
05-11-2004, 21:56
Met pim's dood was het ook niet zo heftig als nu.. Dit is de 2e keer. Dat het 1x gebeurde schokte heel Nederland, maar NOG een keer!? En de moordenaar lijkt nu geen eenling, wat het ook wat enger maakt allemaal.

roesje
05-11-2004, 21:59
Maar het komt toch op hetzelfde neer 2 mensen vermoord, en de ene is nog eens verkracht, wat in mijn ogen nog erger is.. Geef eens toe? Met pim's dood was het ook niet zo heftig als nu.. Het grote verschil tussen de moord op Pim (waar steeds naar verwezen wordt omdat die door een nederlander is gepleegd) en die van Theo is dat het bij Pim niet om iemand ging die het uit naam religie deed. Hier betrof het niet iemand die de oorlog verklaarde aan een ieder die kritiek heeft op de islam. Het betrof hier niet iemand die volgens eigen zeggen namens een religie handelde die op grote schaal en wereldwijd mensen doodt op zeer extremistische wijze. Begrijp me goed, ik zal de laatste zijn om te zeggen dat alle moslims zo zijn, integendeel maar ik denk dat je gezien recente ontwikkelingen niet alleen in nederland maar wereldwijd begrip op moet kunnen brengen voor de angst en woede die er bij niet moslims ontstaat. Het betreft hier niet een toevallige moord van een individuele gek maar iemand met een grote achterban en hoe vreselijk de moord op Pim ook was (en hoe gek en gevaarlijk Volkert ook is) dat was bij hem niet het geval (afgezien van een boel moslims dan). De tijd van je kop in het zand steken moet voorbij zijn en we moeten met z'n allen (niet alleen nederlanders maar ook marokanen, turken, chinezen of wie dan ook) dit probleem bij naam noemen en het bij de kop pakken anders gaat het zeer de verkeerde kant op. En voor diegenen die denken dat in nederland alleen over de islam gevallen wordt wil ik toch graag verwijzen naar alle kritiek die in dit christelijke land geuit wordt op de kerk en Paus en zijn beleid tegenover homo's, abortus, voorbehoedsmiddelen, euthanasie enz. enz.

SingleCoil
05-11-2004, 22:02
Het is wel echt schandalig dat je zo'n smerige moord probeert goed te praten door er een andere smerige moord bij te halen, en dan te zeggen 'toen waren de mensen toch ook niet zo boos'. En dan gelijk het hele 'auw auw huil huil ik ben een zielige marokkaan-verhaal er achteraaan, "ze gaan me gewoon haten om niks weetje jongen". Wake-up call: De meeste nederlanders zijn TOTAAL NIET geintereseerd in marokkanen of de islam. Dus wordt er om die reden ook echt niet gediscrimineerd hoor... Maar als je zou denken dat de daad van Mo B. wellicht door andere marokkanen gesteund wordt, nou, dan kun je op deze site je gelijk wel bewijzen...

Pagina's : [1] 2