Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Mohammed B: een dwalende gek of oprechte moslim?

ZieNador
05-11-2004, 19:59

Bismi Allahi Arahmani Irahiem, Beste broeders en zusters, Assalaam Aleikum, In naam van Allah (swt) de verhevene. LEES DIT HELE BERICHT AUB! Het schokt mij dat sommigen van jullie hier op dit net achteloos achter iemand aan durfen te lopen zonder te weten wie deze persoon is! Het schokt mij dat sommigen hier durfen te beweren dat hij juist heeft gehandeld terwijl ze zelf weinig van zijn misdaad en achtergrond begrijpen! Hoe durven we ons allen te laten imponeren door een mix van heilige koran en zijn eigen verzinsels en dit vervolgens prachtig en indrukwekkend te noemen?! Het lijkt me duidelijk dat het hier gaat om iemand die de leiding van de dwaling niet meer kon onderscheiden en hier dus maar een mix van maakte! Ik sta versteld van het feit dat deze misdadiger sympathie bij sommigen van ons oproept om dat hij in naam van het geloof zou handelen! En dit alles zonder de feiten en achtergrond van deze persoon te kennen!!! Neen! Deze categorie mensen is vermoedelijk van de zelfde soort als mohammed b. Naief, weinig kennis van het eigen geloof, sociaal emotionele labiele personen die makkelijk beinvloedbaar zijn. Ze noemen zich zelf vaak met trots moslim terwijl ze de moskee hooguit één keer per half jaar of per maand van binnen zien. Ze vinden zichzelf vastberaden moslims en zaaien ondertussen haat en verdeeldheid onder de mensen in naam van het geloof. Zo zal het vermoedelijk ook met mohammed b. zelf zijn gegaan. Het resultaat is inmiddels wereld nieuws. Hoe kan het dat vele van ons jongeren zodra ze het woordje islam horen als het ware ophouden met denken? Zich niet afvragend of deze daad wel gerechtvaardigd was, laat staan in lijn met het geloof de islam. Vaak hebben dit soort mensen de verkeerde kennis over de islam opgedaan. Dan wel mede negatief beïnvloed zijn van buitenaf. Het ironische is dat mohammed b. in de brief exact hetzelfde heeft gedaan. Op negatieve en misleidende manier een draai aan de interpretatie van de citaten uit de heilige Koran meegegeven. Voor degene onder ons die niet veel kennis hebben over het geloof is een makkelijk doelwit. Wanneer dit soort mensen benaderd worden door iemand die er als strenge moslims uitzien (met baard lange witte jurk), maar in werkelijkheid misschien wel het tegenovergestelde zijn en misschien wel de allerslechtste bedoelingen met ons voor hebben in dit land. Dan is het slechts een kwestie van tijd. Geeft je onderdak, genenheid en je hoort er in een keer bij. Als zo iemand maar lang genoeg op je blijft inpraten dan kan zo iemand je laten doen wat je wil. Het perfecte scenario voor chaos en ontwrichting van de samenleving kan worden uitgevoerd! Iets wat zich enkele dagen geleden heeft afgespeeld misschien? Wie zal het zeggen. Mensen en met name moslims denk alsjeblieft na over jullie uitspraken en wie jullie blindelings pogen te volgen. De laatste boodschapper (vzm) van Allah (swt)is al geweest. Ga je verdiepen in de islam en laat het je niet voorkauwen door een willekeurige randdebiel die eventjes een heilige oorlogje wil gaan ontketenen. De motieven van deze randdebiel kun je je niets bij voorstellen. Dat kan zijn politiek motief of misschien wel persoonlijke strijd tegen de islam door in een kwaad daglicht te stellen. De werkelijke intenties zullen jou nooit duidelijk zijn totdat het te laat is. Voor het vergaren van kennis zijn de enige bronnen daarvoor de onveranderde Heilige Koran en hadith. Laat je al helemaal niet van de wijs brengen door een mix van leugens en heilige koran want dit is niets anders dan een duidelijke misleiding. Laat je niet van de wijs brengen door mensen die ons geloof achterlijk vinden. Laat je niet ophitsen door valse hypocrieten en hun theorien over allerlei complotten. Wees geduldig en standvastig zoals ons dat is opgedragen in de Heilige Koran. Ga zelf actief op zoek naar kennis en de waarheid zoals ons dat is geleerd vanuit de Islam. We hebben een zekere plicht te vervullen. We moeten onze verantwoordelijkheid nemen als oprechte moslims. We mogen en zullen dit niet over onze kant laten gaan. We moeten duidelijk stelling nemen tegen deze daad van afschuw. Het gaat niet langer meer om integratie en hoofddoekjes. Onze positie als integere moslimburgers staat op het spel. De moord op van goch in naam van het geloof is een aanval op ons geloof door de handen van één simpele individu (randdebiel). Het kan toch niet zo zijn dat een handje vol kwaadwillende mensen (randdebielen) een stempel drukt met ons geloof en zo voor onze ogen weggekaapt wordt?! O mensen in naam van Allah (swt) de verhevene. De jihad is inderdaad ontketend. Het is de oprechte moslim tegen de vijandige mensen die op misdadige wijze misbruik maken van de islam en zo in een kwaad daglicht pogen te stellen. Die oorlog is nu dinsdag 2 novmeber 2004 hier in Nederland begonnen. En inderdaad we zullen ons niet tot hun methoden verlagen en naar het geweld grijpen. Maar we zullen ze bestrijden met woorden en het vergaren van echte zuivere kennis over de Islam en hun daarmee hun verkondiging van onwaarheden en hun onrechtvaardige en slechte wijze vermenging van religie en politiek tegen gaan. Stop deze maniakken die met ons geloof aan de haal proberen te gaan. Het is van ons!!!! De mensen die op deze wijze het geloof misbruiken berokkenen de islam meer schade aan dan welke Ayaan Hirsi Ali dan ook. Deze mensen zijn gevaarlijker voor de islam dan wie dan ook omdat zij zich voordoen als oprechte moslims die tegen onrecht strijden, maar in werkelijkheid ons misleiden en met hun ons in de afgrond proberen mee te sleuren. Ze zijn dus geinfeltreerd in de moslimgemeenschap en hebben zichzelf als doel gesteld om anarchie en verdeeldheid te zaaien. Als mensen lelijke dingen over de islam zeggen weet dan dat dit slechts uit onwetendeheid gebeurt. Als mensen onrechtvaardige wetten bedenken tegen moslims wees dan niet bang om dit te zeggen en aan te kaarten. Laat van je horen en ga densoods zelf de politiek in. Er zijn genoeg middelen om van je te laten horen. Maar het is en zal nooit een reden of motief zijn om iemand maar ook een haar te krenken laat staan te vermoorden. Zolang er geen geweld tegen ons wordt gebruikt mogen we te nimmer een reden zoeken omdat omgekeerd wel te doen. We bouwen moskeen we beleven ons geloof zoals we dat willen en we vinden dat maar vanzelfsprekend. Nou ik vertel jullie we mogen wel een keer dankbaarheid tonen. Misschien is het NU wel onze buurt om te bewijzen dat dit zeker niet in onze kouwe kleren is gaan zitten en ook wij als moslims door deze daad geraakt zijn. NEEM DUS ALLEN STELLING HIERTEGEN!!!! En verschuil je niet achter redenen zoals: ik heb hier niets mee te maken of waarom moet ik verantwoording afleggen over iets wat ik niet heb gedaan. Het gaat hier niet meer om individuen maar om ons geloof wat is aangetast! Asslaam aleikum.

Mievrouw
05-11-2004, 20:15
Ik beoordeel hem niet op het feit of ie nou een goede moslim of een dwalende moslim is. Dat is aan Allah swt. Wel vind ik die tekst heel sterk verwoord er zit een harde kern van waarheid in.

Moraliste
05-11-2004, 20:31
Baraka ALLAHU feek, ZieNador..

MissMe
05-11-2004, 21:21
de gevolgen van deze moord zijn nu al niet meer te overzien. De gevolgen voor de Marokkanen en moslims wel te verstaan. Ik hoef niet meer te zeggen dat wij er allemaal op worden aangekeken, dat alle Nederlanders denken ow dat is weer zo een mongool van een moslim, ik citeer eventjes letterlijk wat ik vandaag in de klas hoorde tijdens een discussie. Het is bijna normaal geworden dat we iedere dag te horen krijgen dat er weer iemand is afgeslacht in naam van ons geloof. Maar is dit wel werkelijk zo? Heeft een moslim het recht om een onschuldig mens te vermoorden? Naar mijn weten niet. In mijn ogen zijn het gewoon mensen die de Islam als excuus gebruiken om hun daden te rechtvaardigen. Maar hierdoor worden wij nageken op straat, bedreigd en wie weet waar het zal eindigen. Wat dat betreft is Mohammed B. een dwalende gek, een persoon waar wij allen slachtoffer van zijn geworden. ZieNador je had het niet beter kunnen verwoorden, Ik vrees voor onze toekomst...

Diams
06-11-2004, 01:24

Bismi Allahi Arahmani Irahiem, Beste broeders en zusters, Assalaam Aleikum, In naam van Allah (swt) de verhevene. LEES DIT HELE BERICHT AUB! Het schokt mij dat sommigen van jullie hier op dit net achteloos achter iemand aan durfen te lopen zonder te weten wie deze persoon is! Het schokt mij dat sommigen hier durfen te beweren dat hij juist heeft gehandeld terwijl ze zelf weinig van zijn misdaad en achtergrond begrijpen! Hoe durven we ons allen te laten imponeren door een mix van heilige koran en zijn eigen verzinsels en dit vervolgens prachtig en indrukwekkend te noemen?! Het lijkt me duidelijk dat het hier gaat om iemand die de leiding van de dwaling niet meer kon onderscheiden en hier dus maar een mix van maakte! Ik sta versteld van het feit dat deze misdadiger sympathie bij sommigen van ons oproept om dat hij in naam van het geloof zou handelen! En dit alles zonder de feiten en achtergrond van deze persoon te kennen!!! Neen! Deze categorie mensen is vermoedelijk van de zelfde soort als mohammed b. Naief, weinig kennis van het eigen geloof, sociaal emotionele labiele personen die makkelijk beinvloedbaar zijn. Ze noemen zich zelf vaak met trots moslim terwijl ze de moskee hooguit één keer per half jaar of per maand van binnen zien. Ze vinden zichzelf vastberaden moslims en zaaien ondertussen haat en verdeeldheid onder de mensen in naam van het geloof. Zo zal het vermoedelijk ook met mohammed b. zelf zijn gegaan. Het resultaat is inmiddels wereld nieuws. Hoe kan het dat vele van ons jongeren zodra ze het woordje islam horen als het ware ophouden met denken? Zich niet afvragend of deze daad wel gerechtvaardigd was, laat staan in lijn met het geloof de islam. Vaak hebben dit soort mensen de verkeerde kennis over de islam opgedaan. Dan wel mede negatief beïnvloed zijn van buitenaf. Het ironische is dat mohammed b. in de brief exact hetzelfde heeft gedaan. Op negatieve en misleidende manier een draai aan de interpretatie van de citaten uit de heilige Koran meegegeven. Voor degene onder ons die niet veel kennis hebben over het geloof is een makkelijk doelwit. Wanneer dit soort mensen benaderd worden door iemand die er als strenge moslims uitzien (met baard lange witte jurk), maar in werkelijkheid misschien wel het tegenovergestelde zijn en misschien wel de allerslechtste bedoelingen met ons voor hebben in dit land. Dan is het slechts een kwestie van tijd. Geeft je onderdak, genenheid en je hoort er in een keer bij. Als zo iemand maar lang genoeg op je blijft inpraten dan kan zo iemand je laten doen wat je wil. Het perfecte scenario voor chaos en ontwrichting van de samenleving kan worden uitgevoerd! Iets wat zich enkele dagen geleden heeft afgespeeld misschien? Wie zal het zeggen. Mensen en met name moslims denk alsjeblieft na over jullie uitspraken en wie jullie blindelings pogen te volgen. De laatste boodschapper (vzm) van Allah (swt)is al geweest. Ga je verdiepen in de islam en laat het je niet voorkauwen door een willekeurige randdebiel die eventjes een heilige oorlogje wil gaan ontketenen. De motieven van deze randdebiel kun je je niets bij voorstellen. Dat kan zijn politiek motief of misschien wel persoonlijke strijd tegen de islam door in een kwaad daglicht te stellen. De werkelijke intenties zullen jou nooit duidelijk zijn totdat het te laat is. Voor het vergaren van kennis zijn de enige bronnen daarvoor de onveranderde Heilige Koran en hadith. Laat je al helemaal niet van de wijs brengen door een mix van leugens en heilige koran want dit is niets anders dan een duidelijke misleiding. Laat je niet van de wijs brengen door mensen die ons geloof achterlijk vinden. Laat je niet ophitsen door valse hypocrieten en hun theorien over allerlei complotten. Wees geduldig en standvastig zoals ons dat is opgedragen in de Heilige Koran. Ga zelf actief op zoek naar kennis en de waarheid zoals ons dat is geleerd vanuit de Islam. We hebben een zekere plicht te vervullen. We moeten onze verantwoordelijkheid nemen als oprechte moslims. We mogen en zullen dit niet over onze kant laten gaan. We moeten duidelijk stelling nemen tegen deze daad van afschuw. Het gaat niet langer meer om integratie en hoofddoekjes. Onze positie als integere moslimburgers staat op het spel. De moord op van goch in naam van het geloof is een aanval op ons geloof door de handen van één simpele individu (randdebiel). Het kan toch niet zo zijn dat een handje vol kwaadwillende mensen (randdebielen) een stempel drukt met ons geloof en zo voor onze ogen weggekaapt wordt?! O mensen in naam van Allah (swt) de verhevene. De jihad is inderdaad ontketend. Het is de oprechte moslim tegen de vijandige mensen die op misdadige wijze misbruik maken van de islam en zo in een kwaad daglicht pogen te stellen. Die oorlog is nu dinsdag 2 novmeber 2004 hier in Nederland begonnen. En inderdaad we zullen ons niet tot hun methoden verlagen en naar het geweld grijpen. Maar we zullen ze bestrijden met woorden en het vergaren van echte zuivere kennis over de Islam en hun daarmee hun verkondiging van onwaarheden en hun onrechtvaardige en slechte wijze vermenging van religie en politiek tegen gaan. Stop deze maniakken die met ons geloof aan de haal proberen te gaan. Het is van ons!!!! De mensen die op deze wijze het geloof misbruiken berokkenen de islam meer schade aan dan welke Ayaan Hirsi Ali dan ook. Deze mensen zijn gevaarlijker voor de islam dan wie dan ook omdat zij zich voordoen als oprechte moslims die tegen onrecht strijden, maar in werkelijkheid ons misleiden en met hun ons in de afgrond proberen mee te sleuren. Ze zijn dus geinfeltreerd in de moslimgemeenschap en hebben zichzelf als doel gesteld om anarchie en verdeeldheid te zaaien. Als mensen lelijke dingen over de islam zeggen weet dan dat dit slechts uit onwetendeheid gebeurt. Als mensen onrechtvaardige wetten bedenken tegen moslims wees dan niet bang om dit te zeggen en aan te kaarten. Laat van je horen en ga densoods zelf de politiek in. Er zijn genoeg middelen om van je te laten horen. Maar het is en zal nooit een reden of motief zijn om iemand maar ook een haar te krenken laat staan te vermoorden. Zolang er geen geweld tegen ons wordt gebruikt mogen we te nimmer een reden zoeken omdat omgekeerd wel te doen. We bouwen moskeen we beleven ons geloof zoals we dat willen en we vinden dat maar vanzelfsprekend. Nou ik vertel jullie we mogen wel een keer dankbaarheid tonen. Misschien is het NU wel onze buurt om te bewijzen dat dit zeker niet in onze kouwe kleren is gaan zitten en ook wij als moslims door deze daad geraakt zijn. NEEM DUS ALLEN STELLING HIERTEGEN!!!! En verschuil je niet achter redenen zoals: ik heb hier niets mee te maken of waarom moet ik verantwoording afleggen over iets wat ik niet heb gedaan. Het gaat hier niet meer om individuen maar om ons geloof wat is aangetast! Asslaam aleikum. Heb er geen woorden om aan toe te voegen TbarkAllah 3lik :goedzo:

Tim76
06-11-2004, 01:25
Wat mij betreft een oprechte molsim, maar wel een verdwaalde in een selefiespinneweb.

salimma19
06-11-2004, 01:50
Als mensen lelijke dingen over de islam zeggen weet dan dat dit slechts uit onwetendeheid gebeurt. Als mensen onrechtvaardige wetten bedenken tegen moslims wees dan niet bang om dit te zeggen en aan te kaarten. Laat van je horen en ga densoods zelf de politiek in. Er zijn genoeg middelen om van je te laten horen. Maar het is en zal nooit een reden of motief zijn om iemand maar ook een haar te krenken laat staan te vermoorden. Zolang er geen geweld tegen ons wordt gebruikt mogen we te nimmer een reden zoeken omdat omgekeerd wel te doen. Salaam Ik ben het volledig met je eens hoor, maar ik vraag me af wie 'we' en 'ons' zijn. Je bedoelt natuurlijk de Marokkaanse gemeenschap in Nederland. Maar 'wij' zijn toch niet allemaal verantwoordelijk voor de dood van Theo van Gogh. Ik snap niet waarom alle Marokkanen verantwoordelijk worden gesteld bij elke misstap voor iets wat 1 Marokkaan heeft gedaan. Laten we eerst dat de wereld uit helpen. Dan kunnen we incha Allah verder praten. verder :goedzo: Je hebt me zeer zeker aan het denken gezet. :zwaai:

salimma19
06-11-2004, 01:51
de gevolgen van deze moord zijn nu al niet meer te overzien. De gevolgen voor de Marokkanen en moslims wel te verstaan. Ik hoef niet meer te zeggen dat wij er allemaal op worden aangekeken, dat alle Nederlanders denken ow dat is weer zo een mongool van een moslim, ik citeer eventjes letterlijk wat ik vandaag in de klas hoorde tijdens een discussie. Het is bijna normaal geworden dat we iedere dag te horen krijgen dat er weer iemand is afgeslacht in naam van ons geloof. Maar is dit wel werkelijk zo? Heeft een moslim het recht om een onschuldig mens te vermoorden? Naar mijn weten niet. In mijn ogen zijn het gewoon mensen die de Islam als excuus gebruiken om hun daden te rechtvaardigen. Maar hierdoor worden wij nageken op straat, bedreigd en wie weet waar het zal eindigen. Wat dat betreft is Mohammed B. een dwalende gek, een persoon waar wij allen slachtoffer van zijn geworden. ZieNador je had het niet beter kunnen verwoorden, Ik vrees voor onze toekomst... Je hoeft niet zo te overdrijven. Dit gebeurt altijd wanneer een Marokkaan het nieuws heeft gehaald.

MissMe
07-11-2004, 13:04
Je hoeft niet zo te overdrijven. Dit gebeurt altijd wanneer een Marokkaan het nieuws heeft gehaald. OVERDRIJVEN????? Duizenden discussies, je kan de tv niet meer aanzetten of er is wel weer een praatprogramma dat gaat over moslim extremisme, een moskee die in brand wordt gestoken, een moslima die wordt aangevallen in deze bus en jij zegt dat ik niet moet overdrijven?? Dit is toch wel heel anders dan een kut-Marokaantje dat in het nieuws komt omdat ze oude mensen lastig vallen op straat. Misschien moet jij je ogen en oren maar een goed openzetten. Dan zal je zien dat ik alles behalve ovedrdrijf!