Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Laten we de Islam waardig houden.

Pagina's : [1] 2 3 4 5

Deniro
05-11-2004, 17:50

Yo mensen, asalaam alykum Ik wil het hebben oer een serieus onderwerp. Namelijk de waardigheid van onze geliefde godsdienst: de Islam. Eens waren wij gerespecteerde mensen, met een rijk verleden en een bruisend cultuur, we stonden open voor vreemdelingen en waren een toevluchtsoord voor vluchtelingen. Zelfs Joden vluchtten vroeger naar Islamitische gebieden om daar in rust en ver weg van de inquisitie te leven. We waren gastvrij, we waren nummer 1 op het gebied van de wetenschap en onze fatsoensregels waren benijdenswaardig. De voorsprong op wetenschapgebied zijn we al een heel tijd terug kwijt geraakt en dat maakt ook niet zoveel uit, maar de andere Islamitische deugden zijn we pas recent kwijt geraakt. De meeste van ons eerbiedigen die regels en deugden nog steeds maar ene klein groepje is losgeslagen en verkracht onze godsdienst. Dit komt vooral door broeders en zusters die onze geliefde religie gekaapt hebben en het door het slijk halen. Ik heb het over mensen als Al Zarqawi. Hij is een schande voor de Islam. Sinds wanneer onthoofden moslims andere moslims die een paar centen willen bijverdienen om hun gezin te voeden? Sinds wanneer dreigen moslims onschuldige hulpverleners te onthoofden? Dit is niet meer mijn Islam. Mijn Islam had waardigheid. En laten we ook eens dichter bij huis kijken. Bepaalde afvalligen die zich nog steeds moslim noemen slepen ook hier in Nederland onze geliefde religie door het slijk door bejaarden te overvallen, joints te roken in de trein, overlast te bezorgen voor de buren, openbaar bezit te vernielen, te stelen etc. Kijk maar eens naar de Diamantenwijk. We moeten dit niet langer laten voortduren. In principe hebben we daar niets mee te maken, immers wij onthoofden niemand en wij bezorgen geen overlast, dat doet een ANDER zeer klein groep. Maar wij kunnen wel invloed uitoefenen op die kleine groep en ze op het rechte pad terugbrengen.We hebben deze mensen te lang met rust gelaten en er niks van gezegd. Maar we moeten deze menen tot de orde roepen opdat ze onze geliefde religie niet verkrachten. Ik roep hierbij dan ook op om jonge moslims (voor zover ze nog moslims te noemen zijn) die verkeerde zaken doen terecht te wijzen! Zeg er de volgende keer iets van als je een jonge broeder een joint ziet roken in de tram, of ruzie ziet zoeken, of een bejaarde ziet lastig vallen. Niet om degene die ons bekritiseren te plezieren, maar om de waardigheid van onze ware geloof te behouden EN omdat het de wil is van Allah dat we onze (ex) broeders en zusters op het goede pad houden. Zaken die bijvoorbeeld in de Diamantenbuurt gebeuren zouden niet door moslims of Marokkanen moeten geschieden. Wij zijn daar te waardig voor. Dus, wees actiever bij het terechtwijzen van dergelijke mensen. Reageert.

rnaj
05-11-2004, 17:53
Ik zie dat je vandaag lid bent geworden....... Welkom, jij mag blijven :boogie:

Peej
05-11-2004, 18:14
Schitterend stuk tekst Deniro. In dat stuk tekst klinkt de échte Islam door. We moeten er met zijn allen wat van maken in Nederland, moslims en niet moslims (ikzelf ben atheïst). Zeg niet dat jullie niets kunnen doen. Heb met zijn allen zelfvertrouwen en schaam je niet om de 'broeders' die jullie volk zwart maken, maar pak ze aan. Het is niet moeilijk. Een paar Nederlandse demonstranten slaagden er ook in om Michiel Smit weg te houden uit de Diamantbuurt. Spreek de extremisten aan op hun verkeerde visie en breng ze weer op het rechte pad. Het extremisme moet keihard worden aangepakt. Vanuit welke hoek het ook komt. Ik heb vandaag in de pauze een lang gesprek gehad met een Marokkaanse medewerker in ons bedrijf. Gewoon om te vragen wat hij voelde. Hij voelde zich door die actie van een gestoorde landgenoot onwillekeurig toch wat in de hoek gezet. En dat mag niet gebeuren met het goede deel van de moslims. Ik heb hem aangeraden om trots te blijven en om de discussie aan te blijven gaan. Zoals ik ook bezig blijf met proberen om die Nederlanders die nu in iedere moslim een terrorist zien om te praten. Ik denk nog steeds dat de overgrote meerderheid van de moslims in Nederland denkt zoals Deniro er over denkt. De mensen die deze moord goedkeuren weten niet wat ze zeggen. En de schreeuwertjes op dit forum die dat ook doen mogen van mij hun mening uiten. Maar ze moeten niet denken dat ze daarmee respect of vrede kunnen winnen. Sterkte in de strijd voor het positieve Deniro. Ik sta aan jouw kant.

Deniro
05-11-2004, 19:15
' er zullen in de tijden van fitna, een kleine groep in de weg van mij bevinden en de woord van allah met woord en zwaard bevechten' Ken 'je' geloof! Deniro is weer zo'n quasi-islamkenner die een nieuwe account maakt, bang om op zijn eigen naam te reageren. Ik snap echt niet waar je heen wil? Wie zijn die kleine groep volgens jou? En waarom snap ik er niets van? Ik ben trouwens geen quasi-Islam kenner. Ik ben mijn leven lang moslim.

Deniro
05-11-2004, 19:18

salam deniro en alle zusters en broeders je hebt helemaal gelijk wat betreft je verhaal dat je geschreven hebt ik vind dat wij als moslims elkaar moeten overtuigen wat juist is ik bedoel, wees altijd beter en op je hoede voor de niet moslims werk goed, doe je school goed en wees beschaaft op straat dan valt er niks te klagen, want beoordelen willen ze maar al te goed (de niet moslims dan he) dat wou ik ff zeggen ma3 salaam jullie zuster Rajaa Juist! Wij hebben een verantwoordelijkheid jegens de broeders en zusters die op het foute pad zijn gekomen en de Islam door het slijk halen. We moeten ze terecht wijzen. NIET om de Islam-haters te plezieren, maar om de waardigheid te bewaren en de maatschappij leefbaar te houden. Ik bedoel, wat daar in de Diamantenbuurt gebeurt is gewoon walgelijk. Sommigen zeggen dat wij geen verantwoordelijkheid daarover hebben (en dat hebben we feitelijk ook niet), maar dat wil niet zeggen dat we niets moeten doen.

miss_hijab
05-11-2004, 19:28
Yo mensen, asalaam alykum Ik wil het hebben oer een serieus onderwerp. Namelijk de waardigheid van onze geliefde godsdienst: de Islam. Eens waren wij gerespecteerde mensen, met een rijk verleden en een bruisend cultuur, we stonden open voor vreemdelingen en waren een toevluchtsoord voor vluchtelingen. Zelfs Joden vluchtten vroeger naar Islamitische gebieden om daar in rust en ver weg van de inquisitie te leven. We waren gastvrij, we waren nummer 1 op het gebied van de wetenschap en onze fatsoensregels waren benijdenswaardig. De voorsprong op wetenschapgebied zijn we al een heel tijd terug kwijt geraakt en dat maakt ook niet zoveel uit, maar de andere Islamitische deugden zijn we pas recent kwijt geraakt. De meeste van ons eerbiedigen die regels en deugden nog steeds maar ene klein groepje is losgeslagen en verkracht onze godsdienst. Dit komt vooral door broeders en zusters die onze geliefde religie gekaapt hebben en het door het slijk halen. Ik heb het over mensen als Al Zarqawi. Hij is een schande voor de Islam. Sinds wanneer onthoofden moslims andere moslims die een paar centen willen bijverdienen om hun gezin te voeden? Sinds wanneer dreigen moslims onschuldige hulpverleners te onthoofden? Dit is niet meer mijn Islam. Mijn Islam had waardigheid. En laten we ook eens dichter bij huis kijken. Bepaalde afvalligen die zich nog steeds moslim noemen slepen ook hier in Nederland onze geliefde religie door het slijk door bejaarden te overvallen, joints te roken in de trein, overlast te bezorgen voor de buren, openbaar bezit te vernielen, te stelen etc. Kijk maar eens naar de Diamantenwijk. We moeten dit niet langer laten voortduren. In principe hebben we daar niets mee te maken, immers wij onthoofden niemand en wij bezorgen geen overlast, dat doet een ANDER zeer klein groep. Maar wij kunnen wel invloed uitoefenen op die kleine groep en ze op het rechte pad terugbrengen.We hebben deze mensen te lang met rust gelaten en er niks van gezegd. Maar we moeten deze menen tot de orde roepen opdat ze onze geliefde religie niet verkrachten. Ik roep hierbij dan ook op om jonge moslims (voor zover ze nog moslims te noemen zijn) die verkeerde zaken doen terecht te wijzen! Zeg er de volgende keer iets van als je een jonge broeder een joint ziet roken in de tram, of ruzie ziet zoeken, of een bejaarde ziet lastig vallen. Niet om degene die ons bekritiseren te plezieren, maar om de waardigheid van onze ware geloof te behouden EN omdat het de wil is van Allah dat we onze (ex) broeders en zusters op het goede pad houden. Zaken die bijvoorbeeld in de Diamantenbuurt gebeuren zouden niet door moslims of Marokkanen moeten geschieden. Wij zijn daar te waardig voor. Dus, wees actiever bij het terechtwijzen van dergelijke mensen. Reageert. Djazaak Allahoe Gairan!!!!! Moge Allah ta3ala je belonen! Eindelijk iemand die het begrijpt en die het normaal kan verwoorden want de meeste moslims van tegenwoordig zijn zoooooooo enorm ontwetend! Ik zat vandaag in de moskee en zoals die imaam zei wij zijn hier te gast en wij moeten ons gedragen....nou een voorbeeld... Stel je voor je nodigt 2 personen uit in je eigen huis maar ze slopen je huis van top tot teen en ze proberen jou aan te vallen en te vermoorden wat zou jij doen? Ik denk dat iedereen zoiets zou hebben van ik schop ze het huis uit! En weetje dat is heeeeeeeeeel terecht! Dus broeders en zusters, gedraag je! En keer terug naar de ware islam!!

RitaMaria
05-11-2004, 19:31
Yo mensen, asalaam alykum Ik wil het hebben oer een serieus onderwerp. Namelijk de waardigheid van onze geliefde godsdienst: de Islam. Eens waren wij gerespecteerde mensen, met een rijk verleden en een bruisend cultuur, we stonden open voor vreemdelingen en waren een toevluchtsoord voor vluchtelingen. Zelfs Joden vluchtten vroeger naar Islamitische gebieden om daar in rust en ver weg van de inquisitie te leven. We waren gastvrij, we waren nummer 1 op het gebied van de wetenschap en onze fatsoensregels waren benijdenswaardig. De voorsprong op wetenschapgebied zijn we al een heel tijd terug kwijt geraakt en dat maakt ook niet zoveel uit, maar de andere Islamitische deugden zijn we pas recent kwijt geraakt. De meeste van ons eerbiedigen die regels en deugden nog steeds maar ene klein groepje is losgeslagen en verkracht onze godsdienst. Dit komt vooral door broeders en zusters die onze geliefde religie gekaapt hebben en het door het slijk halen. Ik heb het over mensen als Al Zarqawi. Hij is een schande voor de Islam. Sinds wanneer onthoofden moslims andere moslims die een paar centen willen bijverdienen om hun gezin te voeden? Sinds wanneer dreigen moslims onschuldige hulpverleners te onthoofden? Dit is niet meer mijn Islam. Mijn Islam had waardigheid. En laten we ook eens dichter bij huis kijken. Bepaalde afvalligen die zich nog steeds moslim noemen slepen ook hier in Nederland onze geliefde religie door het slijk door bejaarden te overvallen, joints te roken in de trein, overlast te bezorgen voor de buren, openbaar bezit te vernielen, te stelen etc. Kijk maar eens naar de Diamantenwijk. We moeten dit niet langer laten voortduren. In principe hebben we daar niets mee te maken, immers wij onthoofden niemand en wij bezorgen geen overlast, dat doet een ANDER zeer klein groep. Maar wij kunnen wel invloed uitoefenen op die kleine groep en ze op het rechte pad terugbrengen.We hebben deze mensen te lang met rust gelaten en er niks van gezegd. Maar we moeten deze menen tot de orde roepen opdat ze onze geliefde religie niet verkrachten. Ik roep hierbij dan ook op om jonge moslims (voor zover ze nog moslims te noemen zijn) die verkeerde zaken doen terecht te wijzen! Zeg er de volgende keer iets van als je een jonge broeder een joint ziet roken in de tram, of ruzie ziet zoeken, of een bejaarde ziet lastig vallen. Niet om degene die ons bekritiseren te plezieren, maar om de waardigheid van onze ware geloof te behouden EN omdat het de wil is van Allah dat we onze (ex) broeders en zusters op het goede pad houden. Zaken die bijvoorbeeld in de Diamantenbuurt gebeuren zouden niet door moslims of Marokkanen moeten geschieden. Wij zijn daar te waardig voor. Dus, wees actiever bij het terechtwijzen van dergelijke mensen. Reageert. Salaam Deniro, Jouw stuk heeft mij werkelijk ontroert; waar is onze waardigheid gebleven? Ik denk dat vele van onze mede moslimgenoten zich dit ook afvragen. De realiteit mag niet ontkend worden en dient een halt toegeroepen te worden. Terwijl tranen over mijn wangen rollen besef ik dat er door allen actie ondernomen moet worden, het kan zo niet langer!!

RitaMaria
05-11-2004, 19:34
Eindelijk iemand die het begrijpt en die het normaal kan verwoorden want de meeste moslims van tegenwoordig zijn zoooooooo enorm ontwetend! Ik zat vandaag in de moskee en zoals die imaam zei wij zijn hier te gast en wij moeten ons gedragen....! Correctie, Wij zijn thuis!! en dienen daarom ook onze verantwoordelijkheid te nemen en ook een steentje bij te dragen!! "Wij " zijn nederlanders van marok. afkomst, "wij" zijn hier en blijven hier!

Deniro
05-11-2004, 19:41
ik vindt dat je helemaal gelijk hebt en moslim is moslim, maar het gaat om de goede en de kwade vertel me alsjeblieft wat meer over diamantenwijk ik heb er zelf nooit wat over gehoord Nou, die Diamantenbuurt(wijk) is een buurt in Amsterdam waar bepaalde types die zich zogenaamd moslim noemen de hele wijk terroriseren, vernielen en te schande maken. Het is de laatste tijd erg breed uitgemeten in de media, jekan er vast wel iest over lezen op het net. Maar het is slechts een voorbeeld. Allerlei typetjes hebben er een beroep van gemaakt om te kloten, (walkman op maximale volume, mensen lastig vallen op straat, stelen, vernielen, roken in de tram en metro, asociaal zijn) terwijl dat absoluut niet de wil is van Allah. Ik bedoel, wat denken ze wel? Dat Allah ze een medaille geeft voor de overlast dat ze hebebn bezorgd? En als wij ze laten begaan zijn wij ook niet toppie bezig.

silhouet
05-11-2004, 19:53
Correctie, Wij zijn thuis!! en dienen daarom ook onze verantwoordelijkheid te nemen en ook een steentje bij te dragen!! "Wij " zijn nederlanders van marok. afkomst, "wij" zijn hier en blijven hier! Dit wilde ik ook even verbeteren in haar tekst... dank.

miss_hijab
05-11-2004, 21:20
Correctie, Wij zijn thuis!! en dienen daarom ook onze verantwoordelijkheid te nemen en ook een steentje bij te dragen!! "Wij " zijn nederlanders van marok. afkomst, "wij" zijn hier en blijven hier! Jammer dat we het dat betreft niet voor het zeggen hebben... Jij begrijpt het volgens mij niet helemaal, want onze ouders waren hier als gastarbeiders..buitenlanders...en wij zijn het ook en onze kinderen zullen het ook zijn... Het is al namelijk zo dat het tegenwoordig niet meer uitmaakt of je een nederlandse of marokkaanse nationaliteit hebt als je een ernstig dilict begaat dan zul je het land uit worden gezet met andere woorden wij zullen en blijven allochtonen OUTLANDISCH met of zonder nederlandse natio... :nerd:

RitaMaria
05-11-2004, 21:26
Jammer dat we het dat betreft niet voor het zeggen hebben... Jij begrijpt het volgens mij niet helemaal, want onze ouders waren hier als gastarbeiders..buitenlanders...en wij zijn het ook en onze kinderen zullen het ook zijn... Het is al namelijk zo dat het tegenwoordig niet meer uitmaakt of je een nederlandse of marokkaanse nationaliteit hebt als je een ernstig dilict begaat dan zul je het land uit worden gezet met andere woorden wij zullen en blijven allochtonen OUTLANDISCH met of zonder nederlandse natio... :nerd: Nogmaals..."We" zijn hier en blijven hier... of "wij' het accepteren of "Zij" het accepteren is niet reeel.. De tweede en volgende generaties mogen zich met recht nederlanders noemen. Kappen met deze onzin dat 'wij' buitenlanders zijn omdat de ander dit zo ziet..'we' moeten (nogmaals) onze verantwoordelijkheid nemen en 'ons' niet verschuilen dat 'we' hier maar te gast zijn en 'daarom' maar niks in te brengen hebben en/ of niks hoeven in te brengen.. dit is bull...!!!

miss_hijab
05-11-2004, 21:42
Nogmaals..."We" zijn hier en blijven hier... of "wij' het accepteren of "Zij" het accepteren is niet reeel.. De tweede en volgende generaties mogen zich met recht nederlanders noemen. Kappen met deze onzin dat 'wij' buitenlanders zijn omdat de ander dit zo ziet..'we' moeten (nogmaals) onze verantwoordelijkheid nemen en 'ons' niet verschuilen dat 'we' hier maar te gast zijn en 'daarom' maar niks in te brengen hebben en/ of niks hoeven in te brengen.. dit is bull...!!! Tjah zo kan je het ook bekijken....misschien zie jij jezelf als een nederlandse maar helaas voor de wet blijf je een mens met een stempel op zijn/haar voorhoofd waar op staat MAROKKAAN! Maar leef vooral in je eigen wereld de realiteit bewijst het tegenovergestelde, en of jij dat accepteert is een ander verhaal.

AlZawahiri
05-11-2004, 21:44
Yo mensen, asalaam alykum Ik wil het hebben oer een serieus onderwerp. Namelijk de waardigheid van onze geliefde godsdienst: de Islam. Eens waren wij gerespecteerde mensen, met een rijk verleden en een bruisend cultuur, we stonden open voor vreemdelingen en waren een toevluchtsoord voor vluchtelingen. Zelfs Joden vluchtten vroeger naar Islamitische gebieden om daar in rust en ver weg van de inquisitie te leven. We waren gastvrij, we waren nummer 1 op het gebied van de wetenschap en onze fatsoensregels waren benijdenswaardig. De voorsprong op wetenschapgebied zijn we al een heel tijd terug kwijt geraakt en dat maakt ook niet zoveel uit, maar de andere Islamitische deugden zijn we pas recent kwijt geraakt. De meeste van ons eerbiedigen die regels en deugden nog steeds maar ene klein groepje is losgeslagen en verkracht onze godsdienst. Dit komt vooral door broeders en zusters die onze geliefde religie gekaapt hebben en het door het slijk halen. Ik heb het over mensen als Al Zarqawi. Hij is een schande voor de Islam. Sinds wanneer onthoofden moslims andere moslims die een paar centen willen bijverdienen om hun gezin te voeden? Sinds wanneer dreigen moslims onschuldige hulpverleners te onthoofden? Dit is niet meer mijn Islam. Mijn Islam had waardigheid. En laten we ook eens dichter bij huis kijken. Bepaalde afvalligen die zich nog steeds moslim noemen slepen ook hier in Nederland onze geliefde religie door het slijk door bejaarden te overvallen, joints te roken in de trein, overlast te bezorgen voor de buren, openbaar bezit te vernielen, te stelen etc. Kijk maar eens naar de Diamantenwijk. We moeten dit niet langer laten voortduren. In principe hebben we daar niets mee te maken, immers wij onthoofden niemand en wij bezorgen geen overlast, dat doet een ANDER zeer klein groep. Maar wij kunnen wel invloed uitoefenen op die kleine groep en ze op het rechte pad terugbrengen.We hebben deze mensen te lang met rust gelaten en er niks van gezegd. Maar we moeten deze menen tot de orde roepen opdat ze onze geliefde religie niet verkrachten. Ik roep hierbij dan ook op om jonge moslims (voor zover ze nog moslims te noemen zijn) die verkeerde zaken doen terecht te wijzen! Zeg er de volgende keer iets van als je een jonge broeder een joint ziet roken in de tram, of ruzie ziet zoeken, of een bejaarde ziet lastig vallen. Niet om degene die ons bekritiseren te plezieren, maar om de waardigheid van onze ware geloof te behouden EN omdat het de wil is van Allah dat we onze (ex) broeders en zusters op het goede pad houden. Zaken die bijvoorbeeld in de Diamantenbuurt gebeuren zouden niet door moslims of Marokkanen moeten geschieden. Wij zijn daar te waardig voor. Dus, wees actiever bij het terechtwijzen van dergelijke mensen. Reageert. Salaam Oe3aleikoem, Wat weet jij over de zaken die in de Diamantbuurt gebeuren? Jij praat alleen datgene na, je in de media hoort.

Deniro
05-11-2004, 21:53

Salaam Oe3aleikoem, Wat weet jij over de zaken die in de Diamantbuurt gebeuren? Jij praat alleen datgene na, je in de media hoort. Nee kameraad. Ik ben zelf een moslim en ik ken die buurten (en soortgelijke buurten/scholen). Ik praat niemand na. Ik ken die toestanden. Jij vast en zeker ook. Er zijn genoeg jonge ("zogenaamde" moslims) die helemaal geflipt zijn en niets anders doen dan kloten. Helaas heb ik zelf maar al te vaak stonede moslims gezien die met een joint en blikje bier in de hand de tram/bus binnestappen, geen kaartje willen kopen, de schauffeur verrot schelden, of bejaarden beroven om aan geld te komen voor een nieuwe "flitsender mobieltje," drugs dealen en de politie pesten................zodat die politie weer fijn zijn agressie afreageert op andere moslims. In plaats van ze een hand boven het hoofd te houden kunnen we ze beter terecht wijzen. Hoewel ik best geloof dat de Nederlanders daar ook VET schuld hebben, weet ik ook dat wij zelf ook foute elementen in de gelederen hebben. Wij zijn niet verantwoodelijk voor hun daden, maar wij kunnen er wel invloed op uitoefenen. Volgens mij wil Allah niet dat we ze aansporen om vuile dingen te doen. Maar het kan ook aan mij liggen. Vind je zelf dan dat we geen foute elmenten in de gelederen hebben?

Pagina's : [1] 2 3 4 5