Bekijk originele versie : 'Politieke moord was voorzien'
Je vraagt je af of ze bij de AIVD hebben zitten slapen.
Homerus.
'Politieke moord was voorzien'
AMSTERDAM - Inlichtingendiensten waren voor de moord op Theo van Gogh er mogelijk van op de hoogte dat er een aanslag stond te gebeuren op een criticus van de islam.
Volgens Ronald Mollinger, Midden-Oostenexpert bij Buitenlandse Zaken, was bij inlichtingendiensten bekend dat 'er iets te gebeuren stond in Noord-Europa' en dat 'iemand met veel kritiek op de islam het doelwit zou zijn'. Dat zei hij vandaag in De Telegraaf.
Een woordvoerder van de binnenlandse veiligheidsdienst, de AIVD, is niet verbaasd. ''Uit recente beveiligingsmaatregelen rond Ayaan Hirsi Ali en Geert Wilders kon je opmaken dat er mogelijk iets stond te gebeuren. Het verbaast me niet dat zoiets gezegd wordt. Maar over concrete aanwijzingen kan ik geen mededelingen doen.''
Kamerlid Geert Wilders vroeg het kabinet vandaag om opheldering. Het zou, zegt hij, 'ongelooflijk' zijn als er kennelijk tips zijn geweest.
Mohammed B., http://members.chello.nl/nastol/MM3.jpg
verdachte van de moord op Theo van Gogh, is gehoord door de recherche, maar hij weigert iets te zeggen over zijn motieven; hij beroept zich op zijn zwijgrecht.
De Amsterdamse politie heeft 75 rechercheurs op de zaak gezet, die honderd getuigen hebben gehoord. Dinsdag zijn bij invallen in diverse woningen acht moslimradicalen (onder andere Marokkanen en Algerijnen) gearresteerd. De politie viel binnen in woningen waar B. soms verbleef in de Mercatorstraat, een doorgangshuis in de Marianne Philipsstraat, B.'s ouderlijk huis in de Hart Nibbrigstraat en in het huis van zijn vriend, terreurverdachte Samir A. in de Jan Voermanstraat. Computers, video's en fundamentalistische literatuur zijn in beslag genomen.
De brief die B. op het lichaam van Van Gogh dinsdag achterliet in de Linnaeusstraat, beslaat vijf pagina's, waarin zou worden opgeroepen tot de jihad. De dader droeg zelf ook een brief bij zich. Het zou om een afscheidsbrief gaan. Mohammed B. ging ervan uit dat hij zou worden gedood.
Van Gogh wordt dinsdag gecremeerd in De Nieuwe Ooster in de Watergraafsmeer. De uitvaartplechtigheid is voor iedereen toegankelijk en begint om 17 uur..
De brief die B. op het lichaam van Van Gogh dinsdag achterliet in de Linnaeusstraat, beslaat vijf pagina's, waarin zou worden opgeroepen tot de jihad. De dader droeg zelf ook een brief bij zich. Het zou om een afscheidsbrief gaan. Mohammed B. ging ervan uit dat hij zou worden gedood.
Als hij zonodig "martelaar":-) wilde zijn, waarom dan niet zichzelf tijdens de arrestatie een kogel door de kop gejaagd? Dan was hij ook een suïcide killer geweest.
maghrebia_4ever
04-11-2004, 19:30
La hawla wala kowata ila billahi alla3lie al3adim
en ja hooor ze hebben weer iets waar ze over kunnen praten.
en meteen maar de Islam en de moslims zwart maken.
meteen hele aanval net of wij ze3ma het allemaal zelf zoeken nou hellemaal niet enallah ziet alles.
en bovendien deze man heeft et voor zich zelf gelokt hij wist ook wel dat hij door die grote onzin praatjes van hem niet ver zou komen dus hij had beter eerder zijn meningen voor zich kunnen gaan houden.
het had meschien niet zo moeten gaan met mohammed b maar wij marokanen voelen ons gauw beledigd en dan krijg je zulke reacties meschien is het verkeerde reactie maar ja la hawla wala kowata ila billahi al3lie al3adim
Rebel_1963
04-11-2004, 19:37
Hoe zat het met de moord op P. Fortyun? Ook een politieke moord die voorkomen had kunnen worden?
maghrebia_4ever
04-11-2004, 19:38
echt illegaal zeg
ze3ma de islam zegt dat
wat heeft dat nou daarmee te maken ze3ma omdat de een moslim hem heeft vermoord
als het een nederlander was dan was het lang niet zo een ramp maar ja ze zijn weer blij dat het een marokaan is ze kunnen ze zich zelf gelijk geven en weer iets te zeiken over de moslims ewa ma3lish laat ze toch praten allah swt ziet en hoort alles
en hij weet het beste
ooit zal de tijd komen dat de ongelovigen zullen achter komen dat de ISLAm waar ze nu zoveel te zeiken hebben de WARe geloof is
!alles komt op zijn tijd en allah weet waneer de tijd zal komen
crescendo
04-11-2004, 20:00
La hawla wala kowata ila billahi alla3lie al3adim
en ja hooor ze hebben weer iets waar ze over kunnen praten.
en meteen maar de Islam en de moslims zwart maken.
meteen hele aanval net of wij ze3ma het allemaal zelf zoeken nou hellemaal niet enallah ziet alles.
en bovendien deze man heeft et voor zich zelf gelokt hij wist ook wel dat hij door die grote onzin praatjes van hem niet ver zou komen dus hij had beter eerder zijn meningen voor zich kunnen gaan houden.
het had meschien niet zo moeten gaan met mohammed b maar wij marokanen voelen ons gauw beledigd en dan krijg je zulke reacties meschien is het verkeerde reactie maar ja la hawla wala kowata ila billahi al3lie al3adim
Die lange tenen van jullie is niet eens het grootste problem. Het is vooral het gebrek aan democratische gezindheid, dat jullie integratie in de weg staat. Als je mes en kogel prefereert boven het vrije woord, pas je niet in deze maatschappij. Heropvoeding is misschien een (allerlaaatste) optie.
Mohammed B. staat namelijk niet op zichzelf, maar is een exponent van een geradicaliseerde moslimgemeenschap. Hij heeft relaties met de 'Gideonsbende' van 150 a 200 buitengewoon gevaarlijke extremisten. Daarom heen bevinden zich naar schatting 45.000 a 50.000 fundementalistische moslims.
Het verbaasd me dat die 200 nog niet allemaal (preventief) opgepakt zijn.
maghrebia_4ever
04-11-2004, 20:25
ja ok
maar grapjes op over de islam of profeet zijn geen grapjes!!!!
je kunt het zeker niet vegrlijken niet met grapjes !
en ieder moslim die zijn zijn geloof wardeert die zou zich persoonlijk gesproken voelen niet van de moord ofzo maar wat er daarna is gekomen de opmerkingen en dergelijke deingen.
en kzeg niet dat het mee eens ben de manier waarop hij is gedood kheb zoiets hij had het kunnen weten dat hem iets zal mankeren met zijn gare opmerkingen als je zulke opkeringen maaakt dan word je zeker niet geliefd.
en je moet niet doen net of ik hellemaal achter mohammed b sta want dat is niet zo!
ewa safi
maghrebia_4ever
04-11-2004, 20:27
en bovendien het gaat niet over andere ze spereken de moslims daarop aan.
ze stellen de moslims verantrwoordelijk voor wat een maffe heeft gedaan!dus als moslim spreken ze mij aan
alhoceimagek
04-11-2004, 20:28
Meissie, jij hept gepraat, mensen neem een voorbeeld aan haar, gewoon gelijk meid:goedzo::)
ja ok
maar grapjes op over de islam of profeet zijn geen grapjes!!!!
je kunt het zeker niet vegrlijken niet met grapjes !
en ieder moslim die zijn zijn geloof wardeert die zou zich persoonlijk gesproken voelen niet van de moord ofzo maar wat er daarna is gekomen de opmerkingen en dergelijke deingen.
en kzeg niet dat het mee eens ben de manier waarop hij is gedood kheb zoiets hij had het kunnen weten dat hem iets zal mankeren met zijn gare opmerkingen als je zulke opkeringen maaakt dan word je zeker niet geliefd.
en je moet niet doen net of ik hellemaal achter mohammed b sta want dat is niet zo!
ewa safi
Die lange tenen van jullie is niet eens het grootste problem. Het is vooral het gebrek aan democratische gezindheid, dat jullie integratie in de weg staat. Als je mes en kogel prefereert boven het vrije woord, pas je niet in deze maatschappij. Heropvoeding is misschien een (allerlaaatste) optie.
Mohammed B. staat namelijk niet op zichzelf, maar is een exponent van een geradicaliseerde moslimgemeenschap. Hij heeft relaties met de 'Gideonsbende' van 150 a 200 buitengewoon gevaarlijke extremisten. Daarom heen bevinden zich naar schatting 45.000 a 50.000 fundementalistische moslims.
Het verbaasd me dat die 200 nog niet allemaal (preventief) opgepakt zijn.
Bla bla en nog eens BLA....
Dat woordje past niet in de hele context. FUNDAMENTEN dames en heren betekent teruggrijpen naar de basis van iets. In dit geval de Islam die hier als pispaal wordt gezet. Oke.... zou deze man een fundamentlisitsche moslim zijn ZOU ER NIETS AAN DE HAND ZIJN, deze man zou dan begrijpen dat de islam niets voorschrijft van dit alles.
Wat me het meest irriteert is dat er van ons "marokkanen" een langetenen-gemeenschap is gemaakt. Ja we worden gepushed om zo te reageren vindt je het gek wanneer je allemaal over één en dezelfde kam geschoren word?
Wanneer mensen zoals wijlen van Gogh, EXTREME uitspraken doen over enig volk enig onderwerp dan ook dan is dat een meningsuiting, wordt dan andersom gedaan door "allochtonen/ moslims" dan hebben we de poppen aan het dansen hoor.
Waar gaat dit heen: van Gogh/ Hirsi Ali, Fortuyn, Wilders: ...."profeet ******, Moslims achterlijk volk, verdient het niet om hier te zijn".... valt onder het mom van meningsuiting.
Marokkaanse pubers: ..." Jah van Gogh vieze varken heeft dit verdient, hirsi ali achterlijk wijf moet maar eens verbrand worden, Joden achterlijk volk verdient het niet om hier op aarde te zijn"...... dan valt dit onder rascisme, discriminatie, lastering en noem maar op
El Moumni: ...die niet eens zijn EIGEN mening geeft , maar weergeeft wat de islam over een bepaald onderwerp zegt, krijgt ook direct de volle laag ...en mag zich nog gelukkig prijzen dat hij niet t land is uitgezet of in een cel is beland.
er wordt hier duidelijk met twee maten gemeten....en dat mag een keer ophouden
En nee deze \mohammed B vertegenwoordigt de marokkaanse samenleving noch de islamitische, dus waarom moet de rest hieronder lijden?
Vandaag in de tram een man die duidelijk een stuk of wat flessen alcohol achterover heeft geklokt: "JULLIE VIEZE MOSLIMS ZOUDEN EENS IN EEN STEEGJE ALLEMAAL AFGEMAAKT MOETEN WORDEN. KANKE RMENSEN"!!!!!!!
nu vraag ik me af of dit is waar de media en de regering naar toe wilden. NOU DAN IS DAT IN IEDER GEVAL GELUKT!!!
- hafsa -
Luister, dames, lange tenen beginnen bij jezelf. Moslims in het algemeen en Marokkanen in het bijzonder doen uiterst ingewikkeld over hun geloof. Je zou haast denken dat ze helemaal niet zo gelovig zijn maar daar niet op betrapt willen worden.
Als er films gemaak worden over Jezus, de maagdelijkheid van zijn moeder tot kerkscheuringen kon leiden,
Als Jezus een wel erg intieme relatie zou hebben gehad met een van zijn volgelingen,
Dat Jezus voor een man in zijn meest vruchtbare leven, zo rond de 29 geen vrouw of vriendin had en
Jezus niet wordt vrijgepleit van een amoureuze affaire met Maria Magdalena,
dan zeggen we niets nieuws.
Ik bedoel dat christenen in staat zijn helder en nuchter naar hun Zoon van God te kijken zonder aan hem te twijfelen of de minpunten van zijn persoon zich persoonlijk aan te trekken.
Marokkanen betekenen niets in onze samenleving: 300.000 op 500.000 SuriNederlanders en op ruim 15.000.000 andere Nederlanders. Een speldeknop op een meetlat van 120 centimeter.
Geen wonder dat ze gillen en schreeuwen als je alleen al naar ze kijkt. Niets te zeggen, niets te brengen, niets te melden. Marokkanen zijn geen mensen meer, zij zijn moslim.
Allah heeft Zijn handen vol, binnen enkele minuten moet Hij aan zijn gelovigen uitleggen dat Arafat er aankomt. Al die ouders die hun kind terug willen, al die vrouwen die hun zinloos opgeblazen mannen en zonen terug willen. En dat komt zo'n idioot Allah van Zijn werk houden. Het zoeken van ruimte, het vinden van stapelbedden, het dwingen van 2 op 1 Paradijscel, dat ze die 70 maagden maar moeten delen. Dat als ze niet kunnen lopen dat dat hun eigen schuld is, dat Allah maagden tekort komt...
Als er een gekkenhuis is, op Aarde, dan heet dat Maroland.
Homerus.
...Als je "moslims"vraagt naar of ze dat ook goedkeuren....dat welke religie dan ook wordt beslaterd zal er nee gezegd worden. Puur om het feit dat religie iets persoonlijks is.
Ervan uitgaand dat iedere marokkaan een moslim is , A LA.... is ook niet helemaal waar maar goed. Er is namelijk verschil tussen praktiserenden en niet-praktiserenden.
Je zegt het inderdaad al...( overigens je spreekt jezelf tegen hierdoor) Marokkanen stellen niets voor, is maar een kleine populatie, toch wordt er zo'n big deal van ze gemaakt. En als je zo een denigrerende houding aanneemt Homerus, sja, komt op mij alleen maar over alsof ik als marokkaan jou ga overtreffen en dat je daar angst voor hebt. Marokkanen als volk..en dan niet de rotteplek meegrekend want dat is zo'n pietepeuterig aantal, hebben een zekere toekomst hier in Nederland. Daarnaast de autochtone bevolking, die voor 80 procent boer is en daarmee ook heel erg beperkt is, brengt ook niet veel Homer...... eigenlijk niets. Op werk wordt ik vreemd aangekeken als ik vragen stel waar ze geen enkel normaal antwoord op kunnen geven, mensen waar je toch iets van intelligentie van verwacht. Geef toe grootste gedeelte van de samenleving wordt gevoedt door sensatie en rampen...want alleen dan krijg je ze geboeid. Wie is hier nou degene die alleen maar onzin schreeuwt?
Dat marokkanen zich daar niet interresseren is denk ik alleen maar positief.. Nogmaals, deze discussies gaan nergens over als alleen eenzijdig informatie over de ander is verzameld.
Go do your research en dan gaan we praten als normale burgers.
Vreemd,ik woon pal naast je, je eet in onze eethuisjes en je gaat je bijna gedragen als een allochtoon, en toch...... kun je er niet bij dat we net zo als ieder ander wezen hier op aarde zijn, eigen wil eigen mening die niemand wordt opgedrongen!!
Je weet zoveel en toch zo weinig, moslims zijn niet de marokkanen noch andersom.
Moslims zijn van alle nationaliteiten........en als ik jou dat nóg moet uitleggen zijn we ver van huis jongeman.
Go do your integratie-huiswerk, en wordt eens wakker....haal het oogsnot uit de ogen en de kleppen van je ogen en oren en zie.......de "allochtonen" zijn ver over integratie heen.......
- hafsa -
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.