Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : AEL naar nederland

LZN
08-01-2003, 13:07

Salaam broeders en zusters, Het verbod op het dragen van de niqaab verbaast me niets. Daarmee wil ik het natuurlijk niet goed keuren. Zoals iedereen voelt en merkt wordt het westen en in het bijzonder nederland steeds anti-islamitischer. Dit is weer een stap verder om ons het leven hier steeds moeilijker te maken. Nederland pretendeert een democratie te zijn waar de mensen tolerant zijn ten opzichte van minderheden. Van het eerste is weinig meer over. De gevestigde politiek dult helemaal geen stem van minderheden als het gaat om politiek. Kijk maar naar hoe tegen de komst van AEL naar nederland wordt gekeken. Alsof het een tereurbegweging is terwijl het louter een emancipatiepartij is voor moslims in europa. Dat nederland intolerant is is zo langzamerhand wel duidelijk geworden. De meeste autochtonen weten niet eens wat tolerantie is. Nu ze kunnen bewijzen dat ze echt tolerant kunnen zijn verzuimen ze dat en doen er zelfs nog een schepje bovenop door alles wat islamitische is heel kritisch te benaderen en te zoeken naar mogelijkheden om het te verbieden. Tolerantie betekent voor mij het accepteren en respecteren dat een ander anders is. Dat is momenteel hier in nederland heel erg ver te zoeken. Waar ik me echter het meest aan erger is die zelforganisaties die aan de leidraad van de gevestigde orde lopen. Wat bedoel ik hiermee te zeggen? Organisaties als Islam en Burgerschap zijn gesubsidieerde intellingen die door de overheid in het leven zijn geroepen om ze aan te spreken als vertegenwoordigers van de minderheden. Dit maakt het voor de overheid makkelijk om een schuldige aan te wijzen en deze ter verantwoording op te roepen. Dit gebeurt de laatste tijd heel vaak. Kijk maar naar het geval EL Moumni. Alle moslim zelforganisaties moesten zich voor de camera's verantwoorden en afstand nemen van de uitspraken van deze imam. De doodgeslagen jongen door mede een Marokkaan in Venlo, hetzelfde verhaal. Uitspraken van andere imams in Amsterdam, Den haag en eindhoven. Rekrutering van Marokkanen voor de Jihad. In al deze gevallen en nog veel meer is een bepaalde trend te zien. Zwart maken van onze godsdienst om daarmee bepaalde handelingen van de overheid te rechtvaardigen. Voor degenen die het nog niet weten, we zijn hard op weg naar een confrontatie. Doordat die zeflorganisaties geen achterban hebben en ons dus niet vertegenwoordigen krijgt de overheid een verkeerde indruk van hetgeen onder de islamitische minderheid werkelijk leeft. Wij zijn het namelijk meer dan zat voor elk incident dat door de media opgeblazen wordt ons collectief te moeten verantwoorden en afstand te nemen. Waarom moeten wij dit in godsnaam doen? Wat moeten wij nu als moslimminderheid in nederland doen? We kunnen weinig doen, maar wat we in ieder geval niet moeten doen is meegaan in alle onredelijke bejegeningen en beschuldigingen totdat we ons zelf gaan haten. Dit is namelijk de bedoeling van velen hier in nederland. Het belangrijkste dat we moeten doen is ons zo snel mogelijk goed organiseren. Niet d.m.v zo een gesubsieerde zelforganisatie maar bij een onafhankelijke organisatie die geen blad voor zijn mond neemt en zegt waar het op staat. Ik zie persoonlijk veel in een organisatie als de AEL. Echtheid, eigenheid en eenheid zijn voor mij belangrijke aspecten die ik heel duidelijk terug kan vinden bij de AEL. De AEL is echt, geen neppe organisatie die niemand vertegewoordigd maar een stem die de frustratie van velen kan kanaliseren. De eigenheid vind ik terug bij de trots op de eigen identiteit. De druk van het assimilatiebeleid neemt steeds toe. We krijgen geen ruimte meer om ons zefl te zijn, we moeten koste wat het kost opgaan in de meerderheid. Dit betekent dat we onze cultuur en religie moeten opgeven. Het wordt nog niet zo openlijk geroepen maar dit is precies wat Balkenende bedoelt met het "normen en waardendebat". Het derde aspect is belangrijk om te kunnen overleven in deze moeilijke tijden. Zonder eenheid en saamhorigheid tussen de moslims zijn we gedoemd te falen in ons streven. Ik roep middels dit bericht iedereen op om zich bewust te worden van de situatie waarin we verkeren en verder te denken met in achtneming van de hierboven geschetste trend. We hebben geen tijd meer te verliezen! Binnenkort insha allah worden er lezingen georganiseerd door de vertegewoordigers van AEL in nederland. Deze lezingen worden gegeven door de leider van AEL internationaal Dyab Abu Jahjah. Ik adviseer een ieder om naar deze lezingen te gaan om te weten waar deze organisatie echt voor staat. Ik kan jullie verzekeren dat het beeld wat de media schetst, in de context van wat ik hierboven heb beschreven, totaal niet het juiste beeld is. De lezingen worden waarschijnlijk ook op deze site aangekondigd. Hou het in de gaten. Binnenkort komt er een nederlandse site van AEL Nederland. Deze site is momenteel nog in ontwikkeling. Het adres zal waarschijnlijk zijn: www.arabeuropean.nl maar is nog niet helemaal zeker. We gaan een onzekere tijd tegemoet, we hopen door AEL meer zekerheid te bieden. Salaamu alaikom.

souadaaaaaa
08-01-2003, 13:54
Goede organisatie met een mooi programma

mokromike
08-01-2003, 13:57
Ik sta ook achter de AEL. Wat mij namelijk opvalt is dat de islam-haat zo ver gaat in Nederland dat democratische vrijheden en rechten ervoor worden opgeofferd. De Nederlanders ondermijnen hun eigen vrijheid en democratie door hun blinde haat tegen de Islam. De hetze die gevoerd wordt tegen met name Marokkaanse Moslims, is onacceptabel en moet bestreden worden !!! De huidige organisaties die ons claimen te vertegenwoordigen laten niets van zich horen. En als ze wel wat van zich laten horen is dat niet meer dan het mee l*llen met de media. De AEL daarintegen is duidelijk een organisatie die binnen het kader van de rechtsstaat, de Islam en onze cultuur verdedigd en onze democratische rechten op eist.

souadaaaaaa
08-01-2003, 15:09
Origineel gepost door hotsand die hele AEL en z'n abu jayjay mogen een retourtje naar verweggistan.... Jammer jochie de toekomst is aan ons!!!!!

Rajaa
08-01-2003, 15:20

Ik wil wel eens gaan kijken bij zo'n lezing.

mokromike
08-01-2003, 23:54
Origineel gepost door armie Je zal moeten kieze, Allah of jahjah. Moeilijk he, ik zou Allah maar volgen als ik jou was. Zo religieus is jahjahke niet hoor. Hij probeert enkel wat meelopers op de hand te krijgen. Willen deze mensen zich aaanmelden bij jahjah a.u.b :D Walgelijk waarop jij een Moslim-broeder beticht dergelijke praktijken. Als jij je niet geroepen voelt om als Moslim je mede-Moslims bij te staan, zwijg dan liever en volg je eigen weg, zonder dergelijke ongefundeerde beschuldigingen te uiten.

mokromike
09-01-2003, 00:05
Origineel gepost door armie Welke praktijken mokromieke? Welke beschuldigingen? Zo religieus is jahjahke niet hoor. Hij probeert enkel wat meelopers op de hand te krijgen. En waarom moet ik jahjah achternalopen, omdat jij dat doet? Neen hoor, i ben geen schaap. Maar ik eet het wel graag. Als jij je niet geroepen voelt om als Moslim je mede-Moslims bij te staan.........

mokromike
09-01-2003, 00:23
ah, daar komt de aap uit de mouw.

TWeeT20
09-01-2003, 05:08
Voor diegenen die wat meer informatie willen hebben over AEL, zie op hun website www.arabeuropean.org Klik op "Nederlands" en dan links op "teksten". ;-) Voor op de hoogte te blijven is www.politicsinfo.be ook aangeraden.