Bekijk originele versie : faalangst
Maryam_Iglouzan
08-01-2003, 10:42
ik heb heel erg last van faalangst
ik merk t overal in school bij mensen ik ben ook onzeker hierdoor
ik voel me altijd minderwaardig en dat is best stom
hebben jullie hier ook last van of weten jullie wat ik er aan kan doen
Ik heb het gehad.
Al had ik mijn best gedaan, ik wilde meer. Het was nooit goed bij mij. Het was zelfs zo erg, dat ik gek werd van mezelf.
Op een gegeven moment heb ik de knoop voor mezelf doorgehakt. Of ik zou stoppen met mezelf gek maken of ik zou zo doorgaan en echt helemaal flippen. Bij mij ging het zelf gepaard met lichamelijke klachten.
Maar nu heb ik zoiets van, alles wat ik doe, doe ik voor mezelf. Ik hoef me niet te bewijzen tegen over andere mensen. Ik weet wat ik wil en daar ga ik voor als en als het niet lukt, jammer dan, ik heb me best ervoor gedaan. Er zijn zat dingen die wel lukken, kijk daar eens naar.
POSITIEF BLIJVEN DENKEN!!!!! :zwaai:
badboygirl
08-01-2003, 11:17
Origineel gepost door Maryam Iglouzan
iedereen heeft angst voor mij als ze me zien...echt waar...maar DAT IS ECHT NIET LEUK!!!!!!!!
Origineel gepost door badboygirl
iedereen heeft angst voor mij als ze me zien...echt waar...maar DAT IS ECHT NIET LEUK!!!!!!!!
volgens mij haal jij twee dingen door elkaar :D
Zij heeft het over angst om te falen en jij hebt het over wat anders :zwaai:
Mischien is het wel goed als je hiermee naar een psychiater gaat, maar het lijkt mij heel erg. Maar ik denk dat iedereen wel in mindere mate wel eens last heeft van faalangst, bij rij-examens, school examens het is volgens mij heel natuurlijk....
Veel sterkte Najim
roosje22
08-01-2003, 12:11
jep ik weet wat je bedoelt maar ik eis ook erg veel van mn zelf ben niet snel tevreden dus zie t eigenlijk positief zodat ik beter presteer. Maar je hebt ook mensen met hele heftige faalangst die slapen een nacht voor het tentamen niet dat is wel erg.
Klopt, maar dat is ook faalangst. Je hebt 2 verschillende faalangsten, negatieve en positieve. Ze zijn allebei even erg. Bij nagatieve faalangst: kan je niet helder denken, je vergeet dingen, je raakt in de war enz. En bij positieve faalangst: Voel je optimistisch, je als maar meer en meer, alleen wat jij doet is belangrijker en je vergelijkt je zelf veel met andere.
Er zijn een paar manieren om het een beetje te verhelpen:
-Een persoon die faalangst heeft, heeft veel behoefte aan overzicht.
-Laat iemand je evalueren over wat je verkeerd hebt gedaan.
-Warme omgeving.
-Positieve verwachtingen, van jezelf maar ook van andere (af en toe een complimentje geven aan de andere kan geen kwaad, je zal zien het helpt echt).
-En iemand tegen wie je op kijkt met andere woorden een voorbeeldfiguur.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Als je meer wilt weten dan hoor ik het wel.
En heel veel succes ermee, want je kan het!!!!
Bey :zwaai:
Maryam_Iglouzan
08-01-2003, 13:28
ik heb last van beide
ik slaap niet meer goed en stress de hele dag bij alles wat ik doe heb ik zoiets van t mislukt toch
mijn moeder zegt dat ik wat sterker moet zijn maar dat gaat toch niet zomaar anders was ik t al
ik heb last van beide
ik slaap niet meer goed en stress de hele dag bij alles wat ik doe heb ik zoiets van t mislukt toch
mijn moeder zegt dat ik wat sterker moet zijn maar dat gaat toch niet zomaar anders was ik t al
Je moet stap voor stap beginnen. Vertel het aan iemand in je omgeving ( bijvoorbeeld je moeder), elke keer als je wat verkeerd doet dat diegene je erop aanspreekt. Het zal moeilijk zijn maar het helpt echt. Dan ga je erop letten. Je moet niet alles te serieus nemen, ontspan je beetje. laat dingen op je af komen. Denk aan jezelf. Neem de tijd. Maar alle eerste moet je iemand hebben met wie je erover kan praten. Het helpt.
Bey :zwaai:
je moet proberen om tevreden te zijn met jezelf
ga voor de spiegel staan en zeg dat jij het bent of zo..
je moet proberen om zelfverzekerder te worden anders lukt het je nooit
praat hier met je vrienden over!
misschien kunnen ze je helpen
en als dat niet lukt moet je maar eens gaan praten met een psychologe
heel veel succes
bousa
Maryam_Iglouzan
09-01-2003, 16:18
thanks maar als iemand op mijn fouten gaat letten word ik helemaal gek
ik ben heel perfectionistisch maar daardoor ga ik denken als ik t doe kan t altijd nog beter[sorry probeer t uit te leggen]
en t is gewoon niet meer normaal bij mij het word erger en erger
ik probeer me altijd sober te kleden om niet op te vallen
ik kan ook al niet tegen complimentjes
delila16
09-01-2003, 16:22
Ik heb zelf in een andere wijk gewoond,
toen ik hier naar Kanaleneiland kwam,
was mijn faalangst alleen groter geworden
omdat ik merkte dat ik me vreselijk moest aanpassen
maar na een jaar hield dat op door met de juiste mensen om te gaan
Als je wilt mailen of zo, doe dat dan
mijn mailadres:
delila16@hotmail.com
Onslaught
09-01-2003, 16:41
hmmmmmmmmmmm oke, kan wel een verhaal zeggen, maaar zou toch niemand snappen, wel interesant van sommig berichten
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.