Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Juridische stappen bij verbod op sluier

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

Said_DH
08-01-2003, 09:59

Juridische stappen bij verbod op sluier Uitgegeven: 7 januari 2003 17:23 AMSTERDAM - Een van de vrouwen van het Regionaal Opleidingen Centrum (ROC) in Amsterdam stapt naar de rechter als er een verbod komt op de chador. Dit heeft ze gezegd tegen directeur J. Silversmith van het Meldpunt Discriminatie Amsterdam. Silversmith heeft met de drie vrouwen gesproken die op het scholencomplex een chador dragen, een sluier die alleen de ogen onbedekt laat. Het ROC Amsterdam gaat een verbod invoeren op de chador, zo heeft een woordvoerder dinsdag gezegd. Volgens het opleidingsinstituut belemmert zo'n kledingstuk de communicatie tussen docenten en leerlingen en kunnen de gesluierde leerlingen niet aan een stageplaats komen. De vrouwen volgen een opleiding voor sociaal-pedagogisch werk en kinderverzorging. In dat werk is een chador taboe. Nieuwe gedragscode Het verbod op de sluier is onderdeel van een nieuwe gedragscode voor de 35.000 leerlingen en de docenten. Het scholencomplex onderzoekt of ook andere gedragingen verplicht kunnen worden gesteld. Zo wil het ROC dat leerlingen voortaan Nederlands gaan spreken en dat docenten met 'u' worden aangesproken. Het ROC gaat de gedragscode nog voor advies voorleggen aan de docenten en andere betrokkenen. Het Meldpunt Discriminatie Amsterdam heeft het ROC geadviseerd een verbod in te stellen. Directeur Silversmith: "Die meisjes werken straks in een pedagogische setting. Ze gaan zich bezighouden met moeilijk opvoedbare kinderen, en dat kan niet met een gezichtssluier." De motivatie van de vrouwen zelf is om mannen op een afstand te houden, zo hebben ze tegen Silversmith gezegd. Steun Er bestaat al een brede steun voor een verbod. Zo heeft de Amsterdamse wethouder R. Oudkerk van Onderwijs zich al een voorstander getoond. Ook de minderhedenorganisatie Forum vindt een gezichtssluier niks. "De vraag is wat allesverhullende kleding met religie te maken heeft", aldus een woordvoerder. De moslimorganisatie Islam en Burgerschap meent dat de vrouwen overtuigd moeten worden dat een chador niet kan. "Die vrouwen moeten zich meer op de Nederlandse samenleving richten", zegt voorzitter M. Sini. "Nederland is een open samenleving en dat laat niet toe dat je unaniem of gemaskerd door het leven gaat." Sini vindt het te ver gaan als de vrouwen hierdoor het recht op onderwijs wordt ontnomen. "Het recht op onderwijs is belangrijker dan het recht op een sluier." Het ROC Amsterdam kreeg in 2000 ook te maken met een vrouw die tijdens haar opleiding voor een beroep in de gezondheidszorg met een chador in de les verscheen. Deze zaak is toen voorgelegd aan de Commissie Gelijke Behandeling. Die bepaalde toen dat het dragen van een chador niet tot problemen leidt en dat een verbod in strijd is met de wet

grendel
08-01-2003, 10:53
Origineel gepost door bezoeker99182 chador is volgens de Qur'an NIET verplicht. als die meisjes mannen op afstand willen houden kunnen ze misschien beter gewoon hun lelijke kop laten zien (of willen ze soms hun door acne aangetaste gezicht niet laten zien ?). EN JA ... IK BEN KWAAD OVER DIT SOORT GEZEIK ! :goedzo: :lol: :hoera:

lellaDina
08-01-2003, 10:54
me too!!!!!!!

wafa_armani
08-01-2003, 11:30
Origineel gepost door bezoeker99182 chador is volgens de Qur'an NIET verplicht. dus ieder argument gebaseerd op geloofsovertuiging gaat mank. argumenten op basis van cultuur zouden wel kunnen, maar vormen, zover mij bekend, geen grond voor discriminatie volgens de nederlandse grondwet. hier kan ze een rechtszaak beginnen tegen het verbod. als ze de chador of iets dergelijks niet had gedragen in Afghanistan onder het Taliban bewind, dan was ze in het voetbalstadion ter dood gebracht. als die meisjes mannen op afstand willen houden kunnen ze misschien beter gewoon hun lelijke kop laten zien (of willen ze soms hun door acne aangetaste gezicht niet laten zien ?). EN JA ... IK BEN KWAAD OVER DIT SOORT GEZEIK ! hier bn ik het ook mee eens :D!! Ik denk echt dat dat meisje geen enkele kans maakt om die rechtzaak te winnen.... xXxarmanixXx

Zelfkritiek
08-01-2003, 11:33

En wat lopen die dozen nou te zeiken over traditie en cultuur??? Moet je in Marokko proberen met een chador op school te verschijnen... Je kunt direct weer vertrekken! Dus probeer niet altijd weer lekker gemakkelijk alles aan de 'cultuur-kapstok' te hangen!

Iszy
08-01-2003, 12:02
Origineel gepost door Zelfkritiek En wat lopen die dozen nou te zeiken over traditie en cultuur??? Moet je in Marokko proberen met een chador op school te verschijnen... Je kunt direct weer vertrekken! Dus probeer niet altijd weer lekker gemakkelijk alles aan de 'cultuur-kapstok' te hangen! Ey ZelfKritiek, ouwe zuipschuit, zullen we in Nederland dan ook maar `n dictatuur invoeren? `tschijnt dat jij dat Idee wel ziet zitten.... ff ontopic weer, als je les wilt geven, of met kinderen wilt werken is zo`n Chador uit de boze, `kbedoel maar, je geeft n kind straf of n beloning, het kind weet niet wat er aan de hand is, als ie alleen maar 2 priemende ogen ziet, `t kind heeft behoefte aan n gezichtsindruk.... je zal maar n beloning krijgen, en ut enige wat je ziet zijn 2 donkere ogen, tkind zal dan nog verder van huis zijn, Verder is de Chador ook geen verplichting in de Islam, en trekt het aandacht en kan ut het functioneren in de maatschappij belemmeren...dus is het niet verstandig om het te dragen. Met `n Ghimaar of n Hjiaab kan je ook heel goed kunnen functioneren, In de Nederlandse maatschappij en hou je je daarmee ook aan de Regels die de Islam stelt, Kzou zeggen af die chador,trek het verplichte aan, en probeer je werkzaamheden naar behoren in te vullen...:)

Zelfkritiek
08-01-2003, 12:05
Origineel gepost door revolution Salaam broeders en zusters, dit verbod op het dragen van de niqaab verbaast me niets. Daarmee wil ik het natuurlijk niet goed keuren. Zoals iedereen voelt en merkt wordt het westen en in het bijzonder nederland steeds anti-islamitischer. Dit is weer een stap verder om ons het leven hier steeds moeilijker te maken. Nederland pretendeert een democratie te zijn waar de mensen tolerant zijn ten opzichte van minderheden. Van het eerste is weinig meer over. De gevestigde politiek dult helemaal geen stem van minderheden als het gaat om politiek. Kijk maar naar hoe tegen de komst van AEL naar nederland wordt gekeken. Alsof het een tereurbegweging is terwijl het louter een emancipatiepartij is voor moslims in europa. Dat nederland intolerant is is zo langzamerhand wel duidelijk geworden. De meeste autochtonen weten niet eens wat tolerantie is. Nu ze kunnen bewijzen dat ze echt tolerant kunnen zijn verzuimen ze dat en doen er zelfs nog een schepje bovenop door alles wat islamitische is heel kritisch te benaderen en te zoeken naar mogelijkheden om het te verbieden. Tolerantie betekent voor mij het accepteren en respecteren dat een ander anders is. Dat is momenteel hier in nederland heel erg ver te zoeken. Waar ik me echter het meest aan erger is die zelforganisaties die aan de leidraad van de gevestigde orde lopen. Wat bedoel ik hiermee te zeggen? Organisaties als Islam en Burgerschap zijn gesubsidieerde intellingen die door de overheid in het leven zijn geroepen om ze aan te spreken als vertegenwoordigers van de minderheden. Dit maakt het voor de overheid makkelijk om een schuldige aan te wijzen en deze ter verantwoording op te roepen. Dit gebeurt de laatste tijd heel vaak. Kijk maar naar het geval EL Moumni. Alle moslim zelforganisaties moesten zich voor de camera's verantwoorden en afstand nemen van de uitspraken van deze imam. De doodgeslagen jongen door mede een Marokkaan in Venlo, hetzelfde verhaal. Uitspraken van andere imams in Amsterdam, Den haag en eindhoven. Rekrutering van Marokkanen voor de Jihad. In al deze gevallen en nog veel meer is een bepaalde trend te zien. Zwart maken van onze godsdienst om daarmee bepaalde handelingen van de overheid te rechtvaardigen. Voor degenen die het nog niet weten, we zijn hard op weg naar een confrontatie. Doordat die zeflorganisaties geen achterban hebben en ons dus niet vertegenwoordigen krijgt de overheid een verkeerde indruk van hetgeen onder de islamitische minderheid werkelijk leeft. Wij zijn het namelijk meer dan zat voor elk incident dat door de media opgeblazen wordt ons collectief te moeten verantwoorden en afstand te nemen. Waarom moeten wij dit in godsnaam doen? Wat moeten wij nu als moslimminderheid in nederland doen? We kunnen weinig doen, maar wat we in ieder geval niet moeten doen is meegaan in alle onredelijke bejegeningen en beschuldigingen totdat we ons zelf gaan haten. Dit is namelijk de bedoeling van velen hier in nederland. Het belangrijkste dat we moeten doen is ons zo snel mogelijk goed organiseren. Niet d.m.v zo een gesubsieerde zelforganisatie maar bij een onafhankelijke organisatie die geen blad voor zijn mond neemt en zegt waar het op staat. Ik zie persoonlijk veel in een organisatie als de AEL. Echtheid, eigenheid en eenheid zijn voor mij belangrijke aspecten die ik heel duidelijk terug kan vinden bij de AEL. De AEL is echt, geen neppe organisatie die niemand vertegewoordigd maar een stem die de frustratie van velen kan kanaliseren. De eigenheid vind ik terug bij de trots op de eigen identiteit. De druk van het assimilatiebeleid neemt steeds toe. We krijgen geen ruimte meer om ons zefl te zijn, we moeten koste wat het kost opgaan in de meerderheid. Dit betekent dat we onze cultuur en religie moeten opgeven. Het wordt nog niet zo openlijk geroepen maar dit is precies wat Balkenende bedoelt met het "normen en waardendebat". Het derde aspect is belangrijk om te kunnen overleven in deze moeilijke tijden. Zonder eenheid en saamhorigheid tussen de moslims zijn we gedoemd te falen in ons streven. Ik roep middels dit bericht iedereen op om zich bewust te worden van de situatie waarin we verkeren en verder te denken met in achtneming van de hierboven geschetste trend. We hebben geen tijd meer te verliezen! Binnenkort insha allah worden er lezingen georganiseerd door de vertegewoordigers van AEL in nederland. Deze lezingen worden gegeven door de leider van AEL internationaal Dyab Abu Jahjah. Ik adviseer een ieder om naar deze lezingen te gaan om te weten waar deze organisatie echt voor staat. Ik kan jullie verzekeren dat het beeld wat de media schetst, in de context van wat ik hierboven heb beschreven, totaal niet het juiste beeld is. De lezingen worden waarschijnlijk ook op deze site aangekondigd. Hou het in de gaten. Binnenkort komt er een nederlandse site van AEL Nederland. Deze site is momenteel nog in ontwikkeling. Het adres zal waarschijnlijk zijn: www.arabeuropean.nl maar is nog niet helemaal zeker. We gaan een onzekere tijd tegemoet, we hopen door AEL meer zekerheid te bieden. Salaamu alaikom Hoe verklaar jij dan het grote succes van veel Marokkanen (Marokkaanse meiden!!) op universitieten en de arbeidsmarkt. Deze jonge Marokkanen leven toch in dezelfde 'intolerante' samenleving? Maar zij weten wel de kansen te benutten. Leunen niet uit zelfmedelijden achterover, maar gaan voorwaarts! En met succes! Hoe verklaar je dat dan??

Zelfkritiek
08-01-2003, 12:09
Origineel gepost door Iszy Ey ZelfKritiek, ouwe zuipschuit, zullen we in Nederland dan ook maar `n dictatuur invoeren? `tschijnt dat jij dat Idee wel ziet zitten.... Veel Marokkanen leven al in een dictatuur met een cultuur vol van roddel, eer, traditie en geloof.

Iszy
08-01-2003, 12:14
Origineel gepost door Zelfkritiek Veel Marokkanen leven al in een dictatuur met een cultuur vol van roddel, eer, traditie en geloof. Zo jij kent veel Marokkanen..., Heb je al geprobeerd die mensen uit hun misere te helpen...., of lever jij alleen maar Inhoudsloze kritiek zonder dan ook maar enige hulp te bieden..:)

missBenThaib
08-01-2003, 12:19
ALS DIE MEISJES EEN CHADOR WILLEN DRAGEN DAN IS DAT HUN ZAAK EN NIET DE JOUWE ZE HEBBEN ER ZELF VOOR GEKOZEN DUS WAAROM ZOU JE HET VERBIEDEN EN NATUURLIJK ZE ZAL HEM AF MOETEN DOEN BIJ SOMMIGE DINGEN ZOALS B.V. ALS ZE KLEUTER JUFFIE WIL WORDEN OFZO. MAAR OM HEM TE GAAN VERBIEDEN GAAT MIJ TE VER.ZE HEEFT ER ZELF VOOR GEKOZEN HEB JE ER PROBLEMEN MEE DAN HEB JE PECH IK ZEG TOCH OOK NIET TEGEN JOU JIJ MAG NIET NAAR BUITEN KOMEN OMDAT IK ANDERS DIE LELIJKE KOP VAN JOU ZIE EN DAN NACHTMERRIES KRIJG.

souadaaaaaa
08-01-2003, 12:31
Origineel gepost door bezoeker99182 en welke vrouw wil er nou eigenlijk uitzien als een spook :D juist, alleen als je al een spook bent ! je bent inderdaad een wijze uit het westen! nadruk op westen Ongelovigen kunnen niet verder denken dan hun neus lang is

Zelfkritiek
08-01-2003, 12:35
Origineel gepost door souadaaaaaa je bent inderdaad een wijze uit het westen! nadruk op westen Ongelovigen kunnen niet verder denken dan hun neus lang is In een chador kun je alleen naar je eigen neus kijken...

souadaaaaaa
08-01-2003, 12:37
Origineel gepost door Zelfkritiek In een chador kun je alleen naar je eigen neus kijken... Beter dan naar de neuzen kijken van al die ongelovige varkens lager dan honden!!!!

Zelfkritiek
08-01-2003, 12:40
Origineel gepost door souadaaaaaa Beter dan naar de neuzen kijken van al die ongelovige varkens lager dan honden!!!! Wen er maar aan, binnenkort bungel je ergens onderaan de voedselketen in West-Europa, de entlosung voor types als jij is nabij!! Lager dan honden... Begin je die geitenneuker die uit Marokko is verbannen nu ook al na te praten??

Zelfkritiek
08-01-2003, 12:46

DAT ER MAAR SNEL EEN ALGEHEEL VERBOD MAG KOMEN VOOR HET DRAGEN VAN GELOOF-GERELATEERDE KLEDING ENDERGELIJKE!

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6