Bekijk originele versie : 'Brief moordverdachte bevat oproep tot heilige oorlog'
'Brief moordverdachte bevat oproep tot heilige oorlog'
AMSTERDAM - De man die verdacht wordt van de moord op Theo van Gogh heeft op zijn lichaam een brief achtergelaten met teksten waarin wordt opgeroepen tot de islamitische heilige oorlog. Zelf droeg hij een afscheidsbrief bij zich. Dat meldt NRC Handelsblad.
Beide teksten kunnen beschouwd worden als aanwijzingen voor het vermoeden dat de man handelde vanuit een radicaal-islamitische achtergrond. Betrokkenen bij het onderzoek hebben dat vanochtend tegenover het NRC Handelsblad bevestigd. Het openbaar ministerie in Amsterdam wilde vanochtend geen mededelingen doen over de aard en de inhoud van beide brieven.
Daarnaast meldt de krant dat VVD-politica Ayaan Hirsi Ali vanochtend bedreigd is op het adres waar zij overnachtte. Volgens de krant drukte tussen half vijf en vijf uur een Marokkaanse jongen op deurbellen in haar omgeving. Hij wilde haar spreken. De jongen zou door de politie zijn aangehouden en enkele uren later zijn vrijgelaten.
Hirsi Ali ontving gistermiddag een dreigement per e-mail, ondertekend met 'Khalid Ibn Walid'. De tekst van de e-mail luidt: "Hee Hirsi, Blij dat Van Gogh is opgeruimd. Jij bent de volgende." De politie onderzoekt de herkomst.
SummayahShahida
03-11-2004, 16:46
interessant...
interessant...
Interessant?
Volledig gestoord zul je bedoelen.
Ik zou bijna gaan zeggen dat de moord op van Gogh inderdaad een Islamitische moord is.
Maar gelukkig heb ik meer verstand dan de gemiddelde moslimextremist en weet ik wél dat niet alle moslims deze moord goedkeuren.
KING_ZITA
03-11-2004, 16:55
Interessant?
Volledig gestoord zul je bedoelen.
Ik zou bijna gaan zeggen dat de moord op van Gogh inderdaad een Islamitische moord is.
Maar gelukkig heb ik meer verstand dan de gemiddelde moslimextremist en weet ik wél dat niet alle moslims deze moord goedkeuren.
Ik zou zeggen dat jij daarmee meer verstand hebt dan alle Hollanders samen, voor wat die aan verstand bezitten... Maar daar ken ik je helaas weer te goed voor.
Zita.
nee theo van gogh spoorde... :rolleyes:
hij had dit kunnen zien aankomen...
Kom doe met 'ons' mee! En laten we elkaar aardig vinden...
mag ik vragen wat jij rookt?
mensen als theo verpesten de sfeer in dit land met hun racistische propaganda...en dan moeten de kaaskoppen nog aardig gevonden worden?
Ik ben van Indiase afkomst
in ieder geval 'mekaar aardig vinden' is er niet meer bij in nederland...
Sarah_Masry
03-11-2004, 17:53
Ik zou zeggen dat jij daarmee meer verstand hebt dan alle Hollanders samen, voor wat die aan verstand bezitten... Maar daar ken ik je helaas weer te goed voor.
Zita.
En wat wil je hiermee zeggen?
Sarah_Masry
03-11-2004, 17:56
Als je als moslim goedkeurt wat deze jongen heeft gedaan, vind ik dat jij geen vreedzame Moslim bent!
Moslims kunnen niks anders dan deze daad te verafschuwen, of zie ik het verkeerd?
Ik ben benieuwd wat er allemaal in NL gaat gebeuren, maar we moeten elkaar helpen (en de moslims spelen hierin een grote rol, omdat ze nu een beetje in de min staan) om de samenleving weer normaal op te bouwen ... de samenleving kan niet nog meer verharden!!
Jij van Indianse afkomst . Geen wonder. Want de Indianen hebben elkaar heel hun leven elkaar afgeslacht .... Idioot dat je bent.
Anja
Sarah_Masry
03-11-2004, 18:08
Kan hij/zij daar wat aan doen dan?
loeloesch
03-11-2004, 18:12
Jij van Indianse afkomst . Geen wonder. Want de Indianen hebben elkaar heel hun leven elkaar afgeslacht .... Idioot dat je bent.
Anja
Sjonge jonge wat een discriminatie op deze site, word er moe van :moe:
KING_ZITA
03-11-2004, 18:18
En wat wil je hiermee zeggen?
Precies wat er staat als reactie op iemand die stelt dat hij net te wijs is de moord op TvG een islamitische moord te noemen.
Mij doet die moord verder niets. Ik draag geen verantwoordelijkheid voor andermans moorden. Ik voel me ook niet verantwoordelijk spijt te betuigen om symphatie te winnen. TvG kon me tijdens zijn leven al niks schelen, nu zelfs minder. Het kan me gewoon niks schelen, het was maar een varken. Ik ben noch blij noch droevig.
Zita.
Sarah_Masry
03-11-2004, 18:19
Haha loeloesch, ik bekeek je profiel
Jij bent van 8-5-1985, ik van 8-4-1985
Op t eerste gezicht dacht ik dat je ook april was, vanwege die 8 en 1985
:D
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.