Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : walg van mezelf!

Arabian-Spice
17-10-2011, 02:56

Lieve dames, De titel zegt het al. Ik ben bijna mijn hele leven lang bezig met dieten. Ik jojo vaak van normaal naar dik, weer normaal daarna kom ik weer paar kilo's aan. Gewoon walgelijk! Ik sport minimaal 2x in de week. Een tijdje geleden heb ik het Modifast intensive dieet gevolgd hield ik een week lang vol, waardoor ik wel 4kg was afgevallen alleen de smaak van die shakes is walgelijk! Waardoor ik ze niet eens meer dronk dus inplaats van een maaltijd gewoonweg niks at. Daarna gaf ik het op. Het probleem bij mij is dat ik probleem heb met ontbijten, krijg in de ochtend niks door. In de middag eet ik gewoon brood en dan in de avond. Aagezien ik vaak laat opblijf snack ik nog eens laat in de avond en ik denk dat dat de boosdoener is. Ik heb sinds vrijdag Alcachofa de laon in huis en ben van plan morgen ermee te gaan beginnen. Ik wil echt zo graag afvallen, voor het modifast dieet was ik 73kg. Daarna verloor ik 4kg woog ik 69. Nu weeg ik weer 70.5:traan1: en ben 1.65m niet lang dus. Zijn er dames, die goede tips hebben? Die het jojo-effect hebben overwonnen en hoe? Ben echt wanhopig helpppp

seferma
17-10-2011, 09:30
Meid, je hebt een gezonde BMI van 25, dus dat betekent dat je een gezond gewicht hebt. Wees niet zo streng voor jezelf en wees dankbaar voor hetgeen je hebt. Het kan zijn dat je je lichaam niet mooi vindt of strak, maar om nou te zeggen dat je van jezelf walgt, vind ik wel heel ver gaan.

Arabian-Spice
17-10-2011, 10:55
Meid bedankt, je hebt me zeker aan het denken gezet. ik heb gewoon een negatief zelfbeeld, wat betreft mijn lichaam dan. Ik heb moeite met de juiste broeken vinden waardoor ik gewoon depressief word als ik ga shoppen met dunne vriendinnen en zij wel alles vinden en alles aankunnen wat ze leuk vinden. Ik word er gwn verdrietig van, wat betreft walgen misschien moet ik het beter omschrijven waar ik van walg. Ik walg ik van mezelf dat ik totaal geen discipline heb, snel opgeef en me doel niet behaal. Het is een geruststelling dat ik een gezonde BMI heb maar gezien mijn lengte past het gewoonweg niet bij me. Nog shokran voor je reactie meid!

tashelheetje
17-10-2011, 11:14
Probeer je zelf te accepteren, je bent vast een pracht meid! Maar ga je alsjeblief niet uithongeren, of je zelf op laten schepen met 1 of andere dieet. Diëten werken uiteindelijk averechts. Als je graag wat kwijt wil, probeer dan wat meer te bewegen en gezonder te leven. Probeer toch dat ontbijtje door je keel te krijgen. Ontbijt is toch 1 van de belangrijkste maaltijd die je op een dag binnen krijgt. Denk aan een heerlijk geroosterd boterham, een eitje? Wat fruit misschien? Lekker wat zuivel producten? Gaan die er misschien wel makkelijk in? Brood dippen in heerlijke olijfolie. Je kan alle kanten op met je ontbijt, als je maar een mooi energiebron binnenkrijgt. Echte schoonheid zit van binnen: voel je mooi en je straalt 't uit, je bént mooi, je bent niet te dik. Zo, nu is het tijd voor een lekker ontbijtje voormezelf, doe je met me mee? Mar7ba Xx

HetRoerOm
17-10-2011, 18:33

Enige wat je kan helpen is een gezonde levensstijl! Gevarieerd eten, 3 maaltijden en 2 gezonde tussendoortjes, 2 stuks fruit, 200gr groenten. Min. 1,5L water drinken, geen suiker, geen zoet, olijfolie gebruiken ipv "witte" olie. Na 8 uur niks meer eten.. :goedzo:

FATIMAZOHRA85
17-10-2011, 18:54
hey meid probeer een ideaal gewicht te houden. en je mag altijd 2 kilo erboven en onder zitten dus als je een week gezeelig uit eten bent geweest met vriendinnen en een feestje hebt gehad dan weet je dat je de week daarop een balans moet inbrengen dus aan de sladdes en water moet gaan. als je een week zwaar verkouden bent geweest heb overgegeven en weinig hebt gegeten. dan mag je de week daarop iets meer eten dan normaal. maar om eerst extreem te gaan lijnen en dan aan te komen is erg slecht voor je lichaam en gezondheid. je moet niet je eetgedrag veranderen maar je leefstijl

Arabian-Spice
22-10-2011, 07:27
Beste dames, ontzettend bedankt voor jullie lieve reacties! Echt het heeft me aan het denken gezet. Ik ben erachter gekomen dat ik niet afval omdat ik vooral een slecht slaap patroon heb. Ik blijf vaak tot heel laat op en leef als het ware als een nachtdier haha. Gelukkig heb ik dit sinds 3dagen goed onder controle, en hoop ik het vol te houden. Ik slaap nu vroeg en sta vroeg op. Ook met ontbijten gaat het beter al ben ik absoluut geen ochtend eter:p Ik kan dan gewoonweg geen brood binnen krijgen dus neem ik goede morgen drank die rijk is aan granen fruit calcium etc. Net of ik een compleet ontbijt heb gehad. Dus toch een stap in de goede richting haha. Ik beweeg juist wel, alleen sliep ik altijd heel veel en at bijv hele dag niks en dan in avond in een keer veel tegelijk, slokte ik het naar binnen en dan nog eens in de nacht ofzo. Nu heb ik geleerd dat ik juist meer kan eten, maar over de dag moet verdelen kleine porties om ontbijt gezonde lunch in middag weer slaatje of geroosterd brood en avond een gezonde maaltijd. ik heb de afgelopen dagen lekker en gezond gegeten zonder het gevoel honger te hebben. Daarnaast volg ik 2x per week zumbales en ga ik 1x in de week naar club battle(vecht oefeningen op muziek) kan ook fitnessen alleen na 5min op de loopband heb ik het al gehad haha:p En wat betreft die Alcachofa de laon dat is puur troep! ik ga het retour zenden, oplichterij heb het nu zelf ondervonden en mn lesje geleerd hhaha. Nogmaals thnx dames voor jullie tips, en dat jullie mij moed inspraken! had echt ff een oppepertje nodig. Ben vaak onzeker over mijn gewicht vooral als ik shop en geen broek vind die goed zit wil ik gwn huilen en word ik zo down dat ik gwn weg wil. Inschallah komt het goed en halen we allemaal ons ideaal gewicht, verder wil ik ook niet klagen. Ik heb alhamdolilah mijn gezondheid en mankeer niks verder.