Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : ...... Waarheen is ons reis?

Hmimisa
02-11-2004, 21:37

Dames en heren, Waar is iedereen mee bezig? Denken we nu als moslims/marokkanen dat we iets gewonnen hebben? Nee!! Door deze gruwelijke daad, die wij als moslims als één stem moeten afkeuren, hebben wij niet alleen een nog slechtere naam gekregen, maar staan wij op een zodanige positie dat het alleen maar slechter kan gaan. Islam is een religie van vrede, en zoals ik eerder gezegd heb en zal blijf zeggen: ALLAH is de enige die leven schenkt en heeft als enige recht om die weer af te nemen. Niemand is bevoegd om het heft in eigen handen te nemen en iemands leven te ontnemen. Hier op het forum is het niveau nou niet bepaald denderend, maar ik had in ieder geval niet verwacht dat de meerderheid zo laag zou zinken. Iedereen maakt een vreugdesdansje in de veronderstelling dat we door deze moord beter geworden zijn dan dat we waren. Ik zal jullie uit die illusie helpen. Hier in nederland kunnen vooral onze islamitische zusters zich niet meer veilig voelen, vrouwen worden aangevallen door autochtone nederlanders met fietskettingen en zo mishandeld. Ik zie leuzen als "hoofddoekjes af". Het BELANGRIJKSTE: Allah swt keurt deze daad niet goed en wat doen wij achterlijke schepsels wij juigen het toe, en kijken dan verbaasd wanneer de maatschappij, waar wij deel van, zijn zich tegen ons keert. Vind je het gek? Ik walg van uitspraken van marokkaanse dames die ik vandaag gehoord heb: "Lekker voor hem Lihoedi, kom we gaan de satan stenigen", "Dat ie lekker gebarbecued mag worden, vlees genoeg". Om in cliché te praten: En dat tijdens de Heilige Maand Ramadan? ...... Dit kan niet dit mag niet, ten alle tijde waar en wanneer dan ook. Wanneer zullen wij één front vormen? Waarom moeten degenen die hier niets mee van doen hebben lijden onder zulke opmerkingen van onze zogenaamde mede-moslims? Ja, wij hebben een les nodig en ik ben bang dat zulke acties tegen ons worden gekeerd. Wanneer dit een gewoonte wordt, iemand van het leven ontnemen, omdat deze onze ego krenkt dan zijn we nog ver van huis. Diegenen die onder dit motto, overigens, denken goed te handelen......Zullen we samen onze heilige boek en sunna erop na slaan? Wordt Wakker. En Leef Niet In Een Illusie!!!! Ik en vele met mij moeten 's avonds van ons werk, school etc, komen. Ik durf niet meer, bang dat ik iemand tegenkom die me iets aan doet waar ik nooit meer overheen kom!!! Denk Na, Allah swt heeft ons niet zomaar deze hersenpan geschonken!!! Dat we InshaAllah met geduld en kennis ons pad kunnen volgen. - Hafsa- p.s: naar aanleiding van enekel misplaatste opmerkingen op het forum!

beni_bouyachie
02-11-2004, 21:45
Goed gesproken lieverd !! :goedzo: Ik persoonlijk voel me alles behalve veilig, en voor m n werk moet ik nog al veel de stad uit en savonds terug rijden ..... NOT any more by deze !!! Nee we hebben allemaal de attitude, laat ze maar komen !!!! En dat is het deels ook voor mij maar denk niet dat ik ver ga komen als men op me afkomt met een bende.. Maar any way , ik heb er alles behalve spijt van !! als men dat maar weet , maar ik accepteer dit zelf ook niet ... Doden is aan god niet aan ons , het is niet aan ons om de heft in eigen handen te nemen op deze manier... Voor het zelfde geldt hadden we ook met hem kunnen debateren hem laten zien waar wij voor staan (als we toch even in hokjes praten/denken) wat onze normen en waarden zijn en wat de ISLAM werkelijk inhoud, hem eens lekker bekritiezeren, maar lah in plaats van dat lieten we alles over ons heen gaan, tot we bezweken.. R.I.P Theo.... By H.E.L (Hijaabi,europese,liga)

chuck_maghrebi
02-11-2004, 21:52
wollaaahiiilaah hmimsa goed goed gezegd ben helemaal met je eens......ik heb ook van die uitspraken gehoord van andere marokkanen.."lekker voor hem"...."eigen schuld"...was ook net op televisie....tijdens Iftar.....was een jongen op tv...en die zij "ik voel niks hierover...ik weet niet...ik keur niet goed...maar is eigen schuld hoor...hij zei dingen die te ver gingen"....ik dacht nerriee 3la sukkel......maar goed....helaas zijn er sommige die niet slim bezig zijn...en dingen zeggen die niet goed zij....vroeg laat komen ze er wel achter....maar hoe laten we ze zien dat wat ze zeggen niet goed is....hoe makenw e ze het duidelijk?!?!?

miss_hijab
02-11-2004, 21:56
Salaam moeleikoem, Ik vind het ook niet normaal hoe sommige reageren, zeg het goede of zwijg!

Hmimisa
02-11-2004, 22:03

...ik hoop dat dit ons allen wakker schudt echt... -hafs-

Hmimisa
02-11-2004, 22:07
Een oprechte moslim laat geen traan om een Kaffier die de Islam bespotte.. De daad keur ik niet goed, maar het doet me niks dat hij dood is.. ....wie laat een traan om een Kaffier.... .....laat een traan om de moslim die zich moslim noemt en de islam in een heel ander daglicht plaatst dan dat ie aanvankelijk voor bedoeld is.... -hafs-

Hmimisa
02-11-2004, 22:12
...nogmaals het gaat niet om de kaffier...maar om de moslim die dit gedaan heeft.... -hafs-

Hasna
02-11-2004, 22:13
Allah swt heeft het zo gewild.. We moeten stilstaan bij de duizenden onschuldige moslims die dagelijks vermoord worden, dan een Kaffier die vermoord is door een moslim.. Ja je hebt gelijk weet je niemand huilt om hen. Weet je wat het is ook al vooroordelen wij deze daad de meeste nederlanders denken toch slecht over ons hoe je het went of keert...

LaMorena
02-11-2004, 22:44
Vandaag moest ik ff naar de slager en ik had mijn hoofddoek thuis opgedaan want ik ging koken, ik heb hem dus weer afgedaan, ook uit angst. Ik weet het, ik ben een lafaard..

LaMorena
02-11-2004, 22:48
Hij denkt dat hij heel wat is: http://forums.marokko.nl/showthread.php?p=6984515#post6984515

cassecroute
02-11-2004, 22:59
Waarheen is onze reis? Daar waar Allah (swt) ons naar toe leidt. Daar waar ons lot is. Alles staat vast in dit leven, iemands geboorte, iemands dood. Allah (swt) heeft bepaalt dat dit zou gebeuren en er is/was niemand die het lot kan tegenhouden! Je kunt discussieren en praten wat je wilt. "De inkt is opgedroogd, de pennen zijn opgeheven. "! Al keert de hele wereld zich tegen de Moslims! Voor alles is er een reden, vergeet dat niet! Vertrouw op Allah en laat je niet leiden door angst!

cassecroute
03-11-2004, 11:35
Laat eenieder denken en geloven wat ie wil, maar val een ander er niet mee lastig. ................................