Bekijk originele versie : Gebruik van tampons....
wie gebruikt et? zijn er voor- en nadelen eraan? is het toegestaan in de islam (denk aan het bekende fabeltje -> "scheuren van maagdenvlies")....
lalaboeja123
02-11-2004, 08:48
neem het zekere voor het 't onzekere en gebruik ze NIET!!!! tenzij je natuurlijk getrouwd bent, al ontmaagd bent etc..... maar zolang je nog een ongetrouwde maagd bent, beter NIET gebruiken!!!!
lalaboeja123
02-11-2004, 09:01
nou meid, dan heb je echt veel geluk gehad
ik werk in 't ziekenhuis en ik weet uit ervaringen ivm werk dat je wel degelijk ontmaagd kan worden door zo'n tampon
SAMIREETJE
02-11-2004, 19:48
ik gebruik ze zelf ook, zitten veel lekkerder, je voelt er niks van. Beter dan dat maandverband elke keer. En wat betreft je maagdenvlies, ikzelf denk niet dat zo'n een klein dingetje grote schade aan kan richten. En mocht dit wel zo zijn, dan ben je nog steeds maagd. Later zou dit geen probleem moeten zijn voor je man, als hij je gelooft en vertrouwt;)
zo denk ik erover
Tampons ideaal:
- inwendig = schoon
- inwendig = je voelt ze niet zitten
- klein = past in je broekzak, ook als het een strakke broek is
Ik kan me wel voorstellen dat je maagdenvlies door het gebruik ervan wat opgerekt kan worden, waardoor de kans op bloeden kleiner is, maar je wordt niet ontmaagd door een tampon! Dat elke maagd bloed bij de 1e keer is sowieso een fabeltje, dus om daar nu tampons voor te laten, terwijl je ze misschien wel prettiger zou vinden, is zonde.
V_Marrakech
02-11-2004, 21:33
Jullie gebruiken ze?
Het is haram hoor, omdat je ze in je *piep* douwt.
Volgens mij mag je ze ook niet gebruiken als je getrouwd bent maar ALLah alim>
soesjanah
16-11-2004, 14:11
ik denk dat je pas ontmaagd word door een tampon als je zoon xxxxxxL ding neemt
maardii gebruikt niimand
ik vind het heel handig en veel bter dan maandverband
dat zit niet lekker
gaat pklakken en alls gadverdamme
gwn gebruike en als je het maar bij kleine houd
togk?
saadia29
16-11-2004, 18:28
Infectiegevaar!!!
Bijsluiter goed lezen!!
x_sweety_x
16-11-2004, 20:26
ik gebruik het niet
Ratjetoe
16-11-2004, 22:01
Het klopt dat er bij tampons infectie gevaar bestaat....maar bij maandverband is dat ook het geval. Het maandverband is wanneer je ongesteld bent een broedplaats voor bacterien en dus ook voor infecties.
In beide gevallen moet je gewoon tijdig ehm verschonen.
En ik krijg altijd de indruk dat de islam een religie is met veel aandacht voor hygiene.
Tampons zijn stukken hygienischer dan maandverband.
Dus dan zou je toch verwachten dat de islam ze juist aanraadt?
ik gebruik ze wel en je bent pas ontmaagd als je sex hebt gehad!
nou meid, dan heb je echt veel geluk gehad
ik werk in 't ziekenhuis en ik weet uit ervaringen ivm werk dat je wel degelijk ontmaagd kan worden door zo'n tampon
hoe hebben ze je ooit kunnen aannemen :jammer:
Jullie gebruiken ze?
Het is haram hoor, omdat je ze in je *piep* douwt.
Volgens mij mag je ze ook niet gebruiken als je getrouwd bent maar ALLah alim>
:jammer:
Persianthuglayd
26-11-2004, 17:58
Kijk Eigenlijk ligt het bij elke persoon anders waarom?
Nou het ligt aan het maagdenvlies het kan laag zitten dus bij de ingang van je vagina en hoog dus best wel moeilijk om te breken.. sommige meisjes die dit hebben scheurt het maagdenvlies pas wanneer ze een kind krijgen. maarr als je man je niet gelooft kan je wel degelijk bewijzen dat je niet met iemand naar bed bent geweest want de dokter/huisarts kan zien of je hebt gevreeen of door bijv. sport ofso is gescheurd.. dus ligt eigenlijk aan je maagdenvlies
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.